Nu Online
Momenteel zijn er 712 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Winkels voor trouwjurken

26-6-2006 14:55:54
Hallo iedereen,

Naar welke winkels zijn jullie gegaan om een trouwjurk te passen en te kopen?

Hoeveel winkels hebben jullie gemiddeld bezocht?

En waar verkopen ze welke stijl kledij? Ik hou voornamelijk van trouwjurken in de stijl van Nicky Vankets, Mathyro, Linea Raffaeli en Pierre-Yves.

Waar zijn de meesten onder jullie gegaan? En welke prijsklasse is gemiddeld?

Ik heb al enkele mensen een bepaalde winkel horen aanbevelen, nl. Filline in Bottelaere (Merelbeke). Iemand ervaring mee?

Groetjes!

Nele

Nele
9-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1977

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik26-6-2006 15:12:45

bruidsparadijs in kapellen;

alle prijsklasses van +/- 400 euro tot waarschijnlijk een 3000 euro

ik heb er gepast, mijn model gevonden en de rest heeft ons moeder zelf gemaakt.

het kleed kostte daar 750 euro, onze stof kwam op een 350 euro

Mieke
13/05/06

Katleen
23-12-2006
 Meld misbruik26-6-2006 18:10:08

Hallo, ikzelf ben gaan passen bij Linea Raffaeli zelf in Brugge en in Le Chapeau in Antwerpen. Beiden waren positieve ervaringen, al vond ik Le Chapeau wel wat commercieel. Het laatst waar ik gaan passen ben is bij Filline omdat ik daar ook al positieve feedbak over gehoord heb. Het is goed bevallen, al was de keuze wel beperkter dan de vorige (ze hebben vooral (alleen ?) Line Raffaeli of ze maakt kleren zelf (maar is wel druk bezet, denk ik). Ik heb de bazin zelf niet gehad, maar ga nu woensdag terug omdat vorige keer mijn zus onverwacht niet mee kon en ik graag nog eens haar mening wou omdat ze de andere keren ook meegeweest is. Mijn vriendin die vorige keer mee was, zag de bazin bezig met een bruidje die haar laatste pas kwam doen en was heel positief over haar aanpak. Ik denk dat ze vooral voor hun service goed zijn: de dag zelf komt de bazin met het kleedje ouw kleden en komt ze jou ook schminken.
Ik wens je alleszins veel succes !
Katleen

Veerle
23-9-2006
 Meld misbruik26-6-2006 18:33:07

hey,

ik ben bij het bruidshuis in Merksem geweest en vond ze daar heel sympathiek, ik had deze winkel gekozen omdat hij de volledige collectie hebben van linea raffaeli, en hij voor mij dichter bij was dan de winkel in Brugge.
qua prijsklasse denk ik dat dit heel uiteenlopend is, mijn kleed met stola bij kwam op 1200€; maar er waren ook rokken die 3000€ kostten; maar je kan zelf alles combineren!

groetjes Veerle
23/09/06

Katrien
1-7-2006
 Meld misbruik26-6-2006 18:33:21

Mijn kleed komt ook van bij Filline en ik ben SUPER tevreden over de service! De keuze is inderdaad nogal beperkt, enkel Linea Raffaelli en Brinkman (of zoiets).Je kan de collectie bekijken op www.filline.be en je vindt daar meer ook meer info.

Ik vind het echt een aanrader, maar was dan ook helemaal verliefd op de collectie van Linea.
Bovendien geeft de zaakvoerster (NAdine) ook stijl-en kleuradvies (als soort workshop), dus ze zal je nooit in een kleedje steken dat je niet perfect staat qua model en kleur.

Ik ben een zeer overtuigde klant!

Groetjes en succes!
Katrien

Mieke
7-7-2006
 Meld misbruik26-6-2006 19:20:19

Mijne komt van bij Orchidee Nuptiale in de Rue du Christ in Moeskroen. Vanaf +/-400€ heeeeel mooie kleedjes. Er zijn uiteenlopende collecties in die winkel.
Groetjes, Mieke (nog 11 dagen!)

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik26-6-2006 19:47:21

hey

Ik ben bij Le Chapeau geweest en heb alleen maar positieve commentaar. Ik werd er echt behandeld as een prinses. Ik ben ook naar het Bruidshuis in Merksem geweest, maar dat vond ik echt niet zo goed. Ze maakten er amper tijd voor ons vrij, nochtans had ik op voorhand gebeld om te vragen of ik kon komen. En ze waren niet eerlijk in hun commentaar, ze zeiden dat ik prachtig stond met een kleed dat echt lelijk was (en ik was niet alleen, mijn getuige en mama zeiden ook dat dat kleed me enorm dik maakte en verkleinde)

Groetjes

Vicky
09.09.06

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik27-6-2006 7:43:39

Hey,

ik ben bij Linea Raffaeli, Lincx en Le Chapeau geweest.

Bij Linea waren ze heel vriendelijk en het passen was plezant, maar de pashokjes zijn nogal klein en je hebt niet zo'n hoekje alleen weg van de andere klanten.

Bij Lincx had ik een heel jonge verkoopster zonder eigen mening. Ze vond alles goed en pushte mij nogal om een kleedje te kopen dat ik eigenlijk niet wilde.

Bij Le Chapeau was ik heel tevreden van de service de eerste twee keer. Uiteindelijk heb ik dan ook mijn kleed daar gekocht. Ze hebben een heel uitgebreide collectie en de winkel is echt tof opgevat zodat de bruidjes elk het gevoel hebben dat ze er alleen zijn. Er wordt ook heel veel tijd voor je gemaakt. Maar nu, bij mijn eerste pas had ik een dame die ik nog nooit had gezien en die was niet zo vriendelijk. We kregen ook geen drankje meer, alsof het niet meer nodig was nu het geld al binnen was...

Allez, ik denk dus dat de service heel sterk afhangt van de verkoopster.

Een gemiddelde prijsklasse kan ik er niet op plakken, omdat ik geen prijzen heb gevraagd, behalve van de twee kleedjes waartussen ik twijfelde.

Groetjes,
Lieve

Katrien
11-8-2006
 Meld misbruik27-6-2006 9:04:00

Ik heb bij Modeshow in Geraardsbergen geweest. Ik had al op internet gekeken en de collectie van linea raffaeli vond ik prachtig. Ik heb daar dan ook mijn goesting gevonden en het is er een geworden van linea raffaeli. Ik denk dat het kleed ongeveer 1300 euro kostte.
Ze maken daar ook echt tijd voor jou zelfs tijdens hun middapauze omdat ik nogal lang twijfelde tussen twee kleedjes.

Groetjes
Katrien
11/08/2006

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik27-6-2006 20:11:15

Hoi,

Ik ben naar de conceptwinkel van Raffa in Brugge geweest, heel goeie service en super vriendelijk! Het zijn zowat vriendinnen geworden. Ik ben ook naar Sacrpellini in Oostende geweest en daar had ik een jong meisje die me hopl die geen mening hed! Alles wat ik aan deed was goed en dat kan volgens mij niet! Ik ben terug gegaan naar raffa in Brugge omdat ik daar DE jurk gezien had.

Mijn kleedje kost 1044 euro met een stola van 170 euro. Nog wel goedkoop voor een raffa jurkje want heb er ook een aan gehad van 2000euro.

De conceptwinkel van Raffa in Brugge kan ik je dus echt wel aanbevelen.

Debra
11/08/06

Angelique
11-8-2006
 Meld misbruik28-6-2006 18:16:03

supertevreden van Le Chapeau!

Lisa
31-3-2007
 Meld misbruik30-6-2006 0:21:34

Hey,

IK ga zaterdag naar bruidshuis Ellen in Oostburg. Mijn zus heeft daar haar trouwkleed in de tijd gekocht. Ze waren daar heel vriendelijk en ze maakten heel veel tijd vrij.Ze hebben er heel veel keuze aan trouwkleden. Echt de moeite!
De website is www.bruidshuisellen.nl .
Veel succes op je zoektocht
groetjes
Lisa

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info