Terug naar overzicht
HalloWij hebben twee recepties omdat er anders teveel volk is op het avondfeest. De eerste receptie zal 2 uren duren en wij beginnen met een tweede receptie om 7 uur zodat wij rond 8 uur aan tafel kunnen. 18.30 vind ik inderdaad een beetje vroeg maar je kan ook een uurhalf of 2 uur receptie geven. Nog veel succes!
Goh Joeri, moeilijke vraag. Enerzijds geef ik Samira gelijk maar anderzijds vind ik het niet te vroeg zeker niet als je nog een feestje wil bouwen. Ik denk wel dat je je timing nog wat kunt bijschaven en toch niet te laat eten vb:17 u: aankomst zaal, opstellen ouders, iedereen nog een plasje doen enz...17u30: start receptie18u30: einde receptie + tafelafroeping19u: binnenkomst koppel + openingsspeech19u15: start dinerIk denk dus als je voldoende tijd neemt tussen de verschillende stukken door dat je start van het avondeten dus sowieso wat opschuift.Je zal deze extra tussentijd zeker kunnen gebruiken. Dan heb je minder stress om alles snelsnel te laten gaan en kan je nog meer genieten. Voor de duurtijd van je diner zou ik de zaal zelf eens vragen hoeveel tijd ze voorzien (ik dacht een gemiddelde van 45 min per gang dus bij jou zo'n goeie 3 uur). Als je de gasten vraagt tegen 22u30 ben je dus nog mooi op tijd!Succes
wat wij gedaan hebben is het allemaal iets later zetten, maar de "dansfeest"-gasten genieten bij ons mee van het dessertenbuffet. Zo kunnen die toch nog op een deftig uur komen.Dit is onze planning voorlopig, maar wij hebben wel diner aan tafel, wat minder tijd inneemt dan een buffet natuurlijk.11u00 plechtigheid gemeente11u30 gemeente buiten en vertrek naar de kerk12u00 start viering kerk13u00 einde viering kerk13u30 lunch met suite bij ouders (schuin over de kerk) + fotoshoot (suite blijft bij ouders hangen)16u00 onze aankomst in de zaal ten laatste + snel opfrissen16u30 receptie buren, collega's, ...18u30 einde receptie buren, collega's, ...19u00 aankomst gasten avondfeest (receptie)19u45 start diner21u30 aankomst dansgasten22u00 speaches22u30 snijden taart + start 'dessertenbuffet' (verschillende soorten biscuit + chocoladefontein)23u30 openingsdans04u00 einde feest (ongeveer)
Wij hebben aan onze ceremoniemeester gevraagd om een planning op te maken.
Wij starten waarschijnlijk om 17.30 á 18.00 met eten, alleen voorgerecht en hoofdgerecht met voorafgaand een aperitiefje. Tegen 20u komen de avondgasten voor het dessertenbuffet en dansfeest toe. We doen doen dan nog eerst een uurtje receptie alvorens aan het dessertenbuffet te beginnen. Ik wil alles niet te laat doen. Ikzelf zou niet pas om 22u willen toekomen op een avondfeest.
Hoi Joeri, Ik ben een liefhebber van vroeg eten, meestal al verhongerd tegen dat het eten komt :-( Dus bij ons start de receptie om 18.00 uur, dit een uurtje...dan mag iedereen binnen en starten we direct met het voorgerecht... vervolgens buffet en dan het desserten buffet, ik wil dan ook zo snel mogelijk beginnen feesten en dansen!!Aangezien we op vrijdag trouwen, kunnen we niet vroeger starten, aangezien er veel mensen nog gaan werken, anders zou ik nog een uur vroeger durven beginnen... Al het eten neemt veel tijd in beslag, en ik wil ook dat iedereen op zen gemakje kan eten, maar wil dan ook dat niemand in slaap valt van al dat eten vandaar dat we kiezen om toch wel zeker om 22 uur aan de openingsdans te beginnen.Heel uiteenlopende meningen dus...Wij hebben nu wel geen gasten voor het avondfeest, maar eerlijk gezegt zou ik het persoonlijk niet fijn vinden als ik pas ergens om 24.00 uur heen kan gaan, dan lig ik op voorhand al ergens te snurken :-( Veel succes ermee!!Groetjes
bedankt allemaal voor de tips.Zoals vele het hier al gezegd hebben zou ik het ook niet leuk vinden als je pas om 23h op een trouw verwacht word voor het dansfeest.Dus rekening houdende met die mensen zou ik dus wat vroeger durven eten zodat de gasten voor het dansfeest ook niet te laat moeten komen.Mijn familie zijn vooral vroege eters, tegenover de schoonfamilie die eten pas om 20h.Het belangrijkste is dat wij ons kunnen vinden in het uur het is onze trouw en de rest moet zich maar aanpassen :-)
En met het laatste zinnetje is inderdaad alles gezegd!
Groot gelijk!! :-)
Het is jullie dag dus jullie beslissen! :-)
halloWij trouwen enkel voor de wet op vrijdag 11-05-2012 om 15.30. Wij gaan onze foto's maken voor de wettelijke trouw want erna wordt het al laat. Dus ik denk dat dat rond 13.00 gaat zijn want er worden dan ook al foto's gemaakt als mijn ventje mij komt halen bij mijn ouders thuis enzo. En we moeten zorgen dat we toch tegen 15.00 terug bij mijn ouders thuis zijn zodat we samen naar de waterburcht kunnen gaan waar we trouwen.Om 15.30 de trouw en daarna worden de familiefoto's gemaakt in pietersheim.Na de foto's gaan we nog even tot bij ons thuis voor een drankje met de naaste familieleden en om 19.30 worden de gasten van het feest verwacht in de zaal voor de receptie en om 20.30 starten we met eten. Wij wouden proberen rond 23.00 de bruidstaart te doen en rond 00.00 de openingsdans en dan kan het feest lostbarsten. veel plezier met voorbereiden.groetjes