Terug naar overzicht
hoi Samira ! bij ons was het 1st een verkenningsgesprek ( wie je bent , wat je doet , waar je woont , familie , enz enz ) niet veel aan ons 2e gesprek was ( hoe wij de mis zien , hij stelt je vragen als : Waarom kiezen jullie ervoor om te trouwen , en waarom voor de kerk..enz enz (best lang geweest maar gezellig met een grote leffe erbij ) ons 3e gesprek gaat door op 29 september maar we moesten al weten wie onze getuigen waren en of we een eucharistie viering wouden of een bijbelseviering ( uiteraard eucharistie ) en welke muziek wij verkozen , Hij zelf wou livemuziek omdat plaatjes saai was. Dus hebben we voor livezang + piano gekozen. Verder moeten we nog op een 4e gesprek komen waar we dan ook met de naaste familie een oefen mis doen dat je al weet waar je moet staan etc ... En natuurlijk tussendoor mailen naar elkaar voor de misboekjes ( hij moet het natuurlijk goed keuren ) groetjes Sarah
Jullie zijn daar allemaal zo vroeg mee?? Onze pastoor heeft gezegd dat we in januari maar eens moesten bellen voor een afspraak voor de ondertrouw???Dit lijkt me precies niet normaal?GroetjesKatrien
Katrien, ik trouw binnen drie maanden en ik ben ook nog altijd niet op ondertrouw geweest hoor.Hij heeft nu de eerste versie van het misboekje, om na te lezen en ging zelf nog eens zien in zijn agenda voor de ondertrouw. Het presseert allemaal niet zo bij hem.Trouwdossier is al wel helemaal in orde sinds februari.
HalloBedankt voor antwoordjes! Ja geen paniek want normaal is dit ongeveer 3 maanden voor de trouw. Ik heb de pastoor gezien op de doop van het kindje van mijn zus en wij waren wat aan het praten. Hij zei dat we mochten komen wanneer we wilden zodat dat dan ook al achter de rug is. We moeten nog een afspraak maken maar ik vroeg mij toch al eens af wat die ondertrouw juist is :-). Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen!
Amai, Sarah! Dat zijn véél gesprekken. Bij ons waren het er 2: eentje die de 'ondertrouw' was en dus vooral papierwerk (neem zeker de trouwboekjes van jullie ouders mee, want daar staan al jullie gegevens in van jullie doopsel, dit heeft hij nodig) en de tweede om de misviering door te nemen.