Hallo allemaal,
20 augustus was de mooiste dag van het jaar en onze mooiste dag van ons leven. Wij hebben supermooi weer gehad waardoor onze dag volkomen geslaagd was. Het was nog beter dan ik ooit had kunnen dromen.
De dag voordien hebben we tot 24u gewerkt om alles klaar te krijgen. Spijtig genoeg konden we pas van 22u alle tafels klaarzetten en indekken. We hadden in de loop van de dag wel alles al afgezet en de drank al in de vriezers gestoken. Dus om 24u waren we klaar. Ik heb de fout gemaakt om direct bij mijn ouders in mijn oude bedje te kruipen. Ik had beter nog even rustig TV gekeken of een boekje gelezen, want ik heb gewoon niet geslapen! Ik heb elk uur en elk half u de klok van de kerk gehoord. Mijn wekker stond om half 7, maar na de 6 dingen van de kerkklok ben ik eruit gekomen (die nacht had lang genoeg geduurd). Rustig een boterhammetje gegeten en dan gedoucht. Rond half 8 stonden er al enkele mensen van de suite bij mijn ouders die zich al kwamen klaarmaken. Ik kreeg telefoon van 1 van de helpers, blijkbaar was de bestelling van kleine pistolletjes en koffiekoekjes bij de bakker niet klaar en ze zouden ze ook nooit op tijd klaar krijgen. Dus dan maar grote laten meebrengen. Allemaal opgelost!
Om 8u stond de mevrouw voor de make-up voor de deur, die heeft dat supergoed gedaan! En dan hup mijn kleed in.
Toen ik dan in de woonkamer kwam was heel de suite er al, behalve mijn ventie :)! En er begonnen er een deel te wenen :)!
Jaja, eindelijk mocht ik mijn ventie aan de deur gaan afhalen met een supermooi kostuum en een supermooi boeket, ik hou toch zo van hem :)! En alles voor de deur was al zo mooi versierd, zalig!
Dan was het superspannend afwachten of onze mini's er wel zouden doorkomen... En ja hoor, ineens 7 mini's voor de deur. Ik kreeg er kippenvel van, die mannen waren gewoon allemaal komen opdagen! Zo mooi, mijn droom kwam uit: trouwen in mini's!!!
Bij het buitenkomen werd er van iedereen een foto gemaakt en onze bruidskindjes waren superschattig!
Daarna reden we met de mini's naar het gemeentehuis. Ik met mijn pa in een mini cabrio! Zo leuk, al die mensen die kijken enzo :)! Ik kijk ook altijd als er trouwers voorbij komen, maar nu was ik het zelf!!!
Aan het gemeentehuis aangekomen, viel 1 van de mini's stil, maar die kregen ze direct terug aan de praat! Het was nochtans wel grappig! We waren een half uurtje te vroeg dus we hebben daar nog een boel leuke foto's getrokken!
Het binnenkomen in het gemeentehuis was ook super: Lord of the Rings nummer... kippenvel!!! Mijn ceremoniemeester en goeie vriendin heeft 3 keer gezegd: 'Ge hebt echt supermooie muziek gekozen :)!'
De schepen van ambtenarenzaken heeft onze burgerlijke trouw supergoed gedaan, hij was echt grappig! Mijn ventie moest ook grappig doen dus antwoordde hij op DE vraag: "Als da moet ja :)". Iedereen plat en het ijs was gebroken! En ja, het was officieel hé, man en vrouw!
Terug buiten nog even wat mensen begroet en dan met de mini's naar het park in Rumst.
We kwamen daar aan en iedereen kreeg kippenvel en kreeg tranen in zijn ogen. Het was helemaal zoals in ingebeeld had en zoals ik wou (door het weer en de helpers)! Die vrienden van mijn ouders hebben dat echt zo zalig en mooi gedaan.
Onder die grote groene boom stonden allemaal witte stoelen met rode strikken, de witte loper op het groene gras versierd met rode rozeblaadjes, de bloemenboog achteraan en het bloemstuk... Echt af. En als we eraan kwamen werd er door een vriendin en een vriend van haar live muziek gespeeld: 'Your song' van Elton John.
Heel de ceremonie was kei persoonlijk, mijn getuige heeft de hele tijd zitten wenen. De wensboom was een succes! Iedereen vond het supermooi!
Onze geloften waren het hoogtepunt! Hij vond het boekje met '101 redenen' geweldig!
En ons bruidsjongetje kwam kei fier de ringen brengen op een kussentje van bloemen, hihi! Hij wou het niet afgeven, dus ik de ringen eraf genomen en dan kon hij het kussentje gewoon terug meenemen!
Alle bedankingen... Auwww, kaken doen er pijn van :)!
Daarna hebben we broodjes gegeten met de suite en wat foto's getrokken. Dan de receptie! Alles kei lekker, kei mooi, kei verzorgd! De traiteur had in zijn hapjes zelfs ook altijd de kleuren: groen, wit en rood!!! Overal kwam het terug :)!
Na de receptie onze fotoshoot door onze 2 vrienden! Bangelijk leuk en ik denk ook allemaal supermooi! We hebben ze nog niet allemaal!
En dan hop naar het avondfeest! Onze zaal zag er goed uit, we hadden dat de avond voordien echt goed gedaan! Alle maskers op de borden, de gondel op het podium, geweldig!
Ook daar zei iedereen dat alles af was. Spijtig dat ik zelf geen hap van het eten heb kunnen genieten!
Mijn getuige heeft nog een leuke speech gegeven en wij onze bedankingen aan de helpers en fotografen en dergelijken uitgedeeld...
De openingsdans bezorgde nog een beetje stress, ik heb dan toch maar een ander kleedje aangedaan (een kort wit), want anders ging het niet lukken! Mijn ventie heeft dat supergoed gedaan :)! Mijn schoonbroer zat heel de tijd met zijn mond open naar zijn broer te staren: 'Amaai, kan mijn broer zo goed dansen.'
Dus de salsa en de slow (een mix) waren gedaan en het feest barstte los!
Moe maar voldaan om 5u ons bedje in!
Achteraf is het zo leuk om alles te lezen zoals kaartjes, gastenboek, wensen in wensboom, ...
Hier vinden jullie enkele foto's:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150312285577074.365773.763602073&type=1¬if_t=photo_album_commentHopelijk lukt de link!
Als laatste wil ik jullie allemaal bedanken voor de vele tips en de steun die ik gekregen heb op het forum! Ik vond het hier superleuk! Ik ben ook nog niet helemaal weg, maar ik zal waarschijnlijk niet meer zo vaak komen piepen :), op een gegeven moment was het zo verslavend!
Doei