TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Koen
14-8-2004
|
4-6-2004 11:38:00
Hey,
Ik trouw dit jaar en toen ik op zoek was naar een trouwjurk ben ik ook bij Pierre Yves langsgeweest. Mijn ervaringen waren echt niet goed maar ik denk dat dit voornamelijk afhangt van welke verkoopster je hebt.
Ik ben 1.80m en eigenlijk normaal gebouwd (67kg) en ik was volgens de verkoopster te groot en te grof gebouwd voor een trouwkleed. De bustiers die ik daar paste waren ook allemaal te kort. Maar ik vind als verkoopster zou je dan kunnen zeggen dat de kleedjes toch allemaal op maat worden gemaakt en dat dit gemakkelijk kan opgelost worden. Maar volgens hen zou ik dus nooit een trouwkleed vinden want die worden in mijn maat niet gemaakt (nochtans heb ik normaal maat 40-42). Vele kleedjes heb ik ook niet kunnen passen want ik moest haast gaan smeken om toch iets aan te doen. Daarna werd die verkoopster dan echt wel grof vond ik dat ze zei dat ik beter eerst kon regimen en dan eens op pad gaan voor een trouwkleed.
Nu moet ik wel zeggen, 3 jaar geleden zijn we er ook geweest voor het trouwkleed van mijn zus en toen hadden we echt een heel goede verkoopster en kon precies alles. Dus ja, alles zal wel afhangen van de verkoopster maar om dan zo'n goede naam te hebben vond ik ze alles behalve sympathiek. Bovendien willen ze precies ook dat je er minimum 1500 euro aan een kleed besteedt terwijl dat voor mij eigenlijk de maximumprijs was. (pas op mijn zus heeft enkele jaren geleden prachtige kleedjes aangehad van rond de 1000 euro maar dat was precies nu nie meer mogelijk want zij zijn een klassewinkel.) Sorry, voor mij hadden die er serieus gelegen terwijl ik andere mensen gehoord hebben die er wel vriendelijk geholpen werden. Groetjes, Liesbeth G.
|
|
zonneke
|
4-6-2004 12:01:42
Hi liesbeth,
die verkoopster was nogal grof, jij bent gewoon kei-slank, lijkt mij (1,80 - 67kg).
bedankt voor je uitvoerige reactie!!!
hopelijk komen er nog ervaringen en prijzen van de Pierre Yves jurken groetjes
|
|
Veerle
19-3-2005
|
4-6-2004 13:36:52
Dag zonneke,
Vorig jaar is mijn schoonzus getrouwd in een kleedje (bustier-model) van Pierre Yves. Dit was de eerste winkel waar ze een afspraak had gemaakt en heeft daar ook direct haar goesting gevonden. Zij is ook redelijk groot en vrij slank. Ook het passen van verschillende jurken was voor haar geen probleem.
Qua prijs, denk ik, dat dat van haar zo iets van een 60 à 70 000 oude Belgische franken heeft gekost.
Groetjes, Veerle
PS.: Wij trouwen in maart volgend jaar, maar heb er ondertussen toch ook al twee modeshows opzitten, dus je kan niet snel genoeg beginnen. Wij zijn mijn trouwjurk wel zelf aan het maken !
|
|
Veerle
19-3-2005
|
4-6-2004 13:36:52
Dag zonneke,
Vorig jaar is mijn schoonzus getrouwd in een kleedje (bustier-model) van Pierre Yves. Dit was de eerste winkel waar ze een afspraak had gemaakt en heeft daar ook direct haar goesting gevonden. Zij is ook redelijk groot en vrij slank. Ook het passen van verschillende jurken was voor haar geen probleem.
Qua prijs, denk ik, dat dat van haar zo iets van een 60 à 70 000 oude Belgische franken heeft gekost.
Groetjes, Veerle
PS.: Wij trouwen in maart volgend jaar, maar heb er ondertussen toch ook al twee modeshows opzitten, dus je kan niet snel genoeg beginnen. Wij zijn mijn trouwjurk wel zelf aan het maken !
|
|
liesbet
11-9-2004
|
4-6-2004 17:37:24
Hey,
Mijn trouwkleedje komt zelf ook van pierre-yves. Ik zelf ben zeer tevreden van deze mensen. Want het feit betreft dat ze enkel kleedjes vanaf 1500 euro zouden (willen) verkopen, klopt toch niet helemaal denk ik. Mijn kleedje was immers een stuk goedkoper (ongeveer 1000 euro). Het hangt een beetje af van wat je wil he. Sommige stoffen zijn immers duurder dan duurder dan anderen, en aan het ene kleedje is er meer werk om het te maken dan aan het andere he. Van de bediening heb ik ook helemaal niet te klagen hoor. Ze waren zeer vriendelijk en ik mocht passen wat ik wou. Misschien had die bepaalde verkoopster een mindere dag?? Ik zou zeker ns een kijkje gaan nemen en je goed informeren, dat kost immers geen geld he... Nog veel succes met je zoektocht!!
|
|
katrien
|
7-6-2004 7:39:30
Hai!
Ik ben TOTAAL NIET te spreken over Pierre Yves! Ik trouw 12 juni en heb nog altijd mijn schoenen niet!!!!! Ik heb daar mijn kleed niet gekocht en tja, wel mijn schoenen (heel dom van mij!!) en nu wacht ik er nog steeds op. Normaal moet ik ze vandaag toekrijgen. Ik heb dus mijn 1e pas zonder schoenen moeten doen en overmorgen heb ik mijn laatste pas: ik moet ze dus echt wel hebben!!! Ze proberen mij constant af te wimpelen, tot ik mij vorige week zoooo kwaad gemaakt heb, dan kon er mij plots wel iemand helpen...Bah, PY, een echt onprofessionele winkel!!! Veschillende vriendinnen zijn er niet over te spreken. Ze smeren je eerst iets aan en dan laten ze je stikken...
|
|
kristof
11-9-2004
|
7-6-2004 9:32:01
Hey Katrien, Je frustratie is best te begrijpen, maar heb je er al eens aan gedacht dat zij niet zelf de schoenen produceren, maar dat ze afhankelijk zijn van hun eigen leveranciers. Ze zullen waarschijnlijk evenveel met de zaak verveeld zitten als jij, en de zaak wel niet uit het oog verliezen. Ze kunnen het hun immers niet permiteren dat jij op je blote voeten zal moeten trouwen he. Mijn nauwe fam. is zelf ook zelfstandig en ik weet dus zo een beetje dat die leveranciers dikwijls een probleem zijn, en als kleinhandel mag jij het natuurlijk naar de klanten toe overbrengen, pff niet altijd simpel hoor. Voor jou natuurlijk ook niet fijn zeker tijdens de laatste stresdagen maar de schoenen zullen er wel zijn...
|
|
zonneke
|
7-6-2004 17:30:17
Hoi Katrien,
ik duim dat je je schoenen vandaag toekrijgt!!!! Laat ons in elk geval iets weten.
Weet je wat de problemen juist waren bij je vriendinnen?
Ik ben liever goed ingelicht voor ik daar binnenstap en op slag dé jurk van mijn dromen vind...
Meer mensen een idee van de prijs?
groetjes,
|
|
katrien
|
8-6-2004 9:50:17
Hallo,
Nog eens met Katrien ZONDER schoenen...Gisteren zeker nog 10x met PY gebeld...Op de duur hebben ze de telefoon opengelegd zodat ik niet meer kon bellen! Vandaag zijn ze dus dicht en morgen om 9u heb ik mijn laatste pas!!!! Uiteindelijk is er dus afgesproken (nadat ze cru zegden dat ik mijn pas maar moest uitstellen, terwijl mijn schoenen al 14 weken geleden besteld heb!) Ik heb voet bij stuk gehouden dat ik mij niet ging aanpassen....dus hebben ze geregeld met Scherpenheuvel (waar schoenen gaan toekomen) dat ze direct vandaag de schoenen moeten opsturen naar mij met Taxipost. Maar IK moet de Taxipost betalen!!!!! Echt waar, dat is pas niet eerlijk! Omdat ZIJ te laat zijn, moet IK dat betalen!! Ik hoop echt dat ze hier vandaag toekomen!!! Maar ik ben echt niet te spreken over hun service!
PS: mijn vriend is zelf zelfstandige en ik werk ook bij hem, dus wij zijn van leveranciers enz ook echt wel op de hoogte...Maar zo een behandeling: neen, dat kan niet! Dus een goede raad: ge zijt gewaarschuwd!!!
Katrien
|
|
liesbet
11-9-2004
|
8-6-2004 10:08:21
hoe meningen kunnen verschillen :-) zie topic "aan annelies met een kleed van pronovias"...
|
|
zonneke
|
9-6-2004 11:54:56
Hoi Katrien,
hoe was je pas? ondanks de stress toch wat genoten ervan?
ik durf het bijna niet te vragen maar heb je je schoenen ontvangen?
groetjes,
|
|
zonneke
|
9-6-2004 11:54:56
Hoi Katrien,
hoe was je pas? ondanks de stress toch wat genoten ervan?
ik durf het bijna niet te vragen maar heb je je schoenen ontvangen?
groetjes,
|
|
Els
27-8-2004
|
9-6-2004 16:50:07
Hoi, Ik trouw eind augustus en mijn kleed komt ook van bij PY. Ik heb gekozen voor een bustiermodel. Ik vond de prijs van mijn kleed te duur nl 1600€ maar heb nergens anders een kleed gevonden waar ik me even goed in voelde. Wat de bediening betreft moet ik iedereen zowat gelijk geven. De eerste keer werd ik geholpen door een kleine jonge vrouw met lang donker haar. Ik heb zelden zo een goede verkoopster gezien. Ikzelf was er nog niet uit naar wat ik precies op zoek was en toch was die verkoopster mijn gedachte aan het lezen om me toch maar verder te KUNNEN helpen. Alles maar echt alles was mogelijk zelfs baleinen in een andere vorm laten uitlopen. De tweede keer toen ik naar PY ging en besloten had die jurk te kopen ben ik geholpen door een oudere dame met blonder haar. Zij was echt niet vriendelijk en zelfs tegen het onbeschofte aan. Dat kwam niet goed gelegen dat zij het was want mijn ouders kwamen voor de eerste keer mee en hebben maar met weinig sympathie het voorschot gegeven voor mijn kleed. Ik hoop dat ik je met deze info geholpen heb
|
|
zonneke
|
9-6-2004 17:00:01
hoi Els,
hoeveel maanden voor je huwelijk ben je gaan kijken voor een kleed? Ik trouw in mei volgend jaar en denk niet voor september te gaan rondkijken. (ondertussen ben ik wel al websites aan het afschuimen ;-)) Ik ben wel nieuwsgierig naar het model dat je gekozen hebt, staat het hier op de site? In elk geval een dikke proficiat met je aankomend huwelijk!
|
|
Els
27-8-2004
|
9-6-2004 20:58:26
Hey zonneke. Ik ben mijn kleed gaan bestellen eind februari m.a.w. 6 maanden voor de trouwdatum en dat vonden ze al maar nipt.Ze hebben me er wel bij verteld dat in juli en augustus de produktie zo goed als stil ligt omdat dat voor hun een verlofperiode is. Maar je moet toch altijd 6 maanden rekenen zodat je gerust bent. Er zijn nog andere zorgen waar je mee zal moeten delen ;-) Ik zou je graag vertellen hoe mijn jurk er zal uitzien maar omdat ze het zo gepersonaliseerd hebben bestaat er geen identieke foto. Het is een echt korset in ivoorkleur en de rok is zeemeerminachtig. Ik weet niet of je nog zal wachten om op zoek te gaan naar je droomjurk maar hou wel rekening dat de wintercollectie er ook zal aankomen. Ik weet niet precies hoe dat zit maar je kan er toch beter eens naar horen.
|
|
liesbeth
19-6-2004
|
10-6-2004 21:52:53
ik heb ook mijn kleed bij py gekocht. ik had een van de duurdere klasse rond 80 000 fr. je moet zien bij wie je terechtkomt van persoon de meeste zijn wel vriendelijk hoor. ik heb 3 verschillende verkoopsters gehad en die vielen mee. mijn man heeft trouwens zijn kostum ook gekocht en mijn moeder ook.
|
|
veerle
3-7-2004
|
15-6-2004 19:17:48
goeie raad: ga naar cony in st maria aalter. het is er niet zo chique, maar ze hebben alle modellen van rembo, linea raffaelli, etc... supervriendelijke mensen en je betaalt nauwelijks retouches...
|
|
katrien
|
1-7-2004 9:43:47
Hai zonneke!!!
Ben juist terug op het werk! Na een zeer deugddoende huwelijksreis en een fantastische trouw! Heel de dag was super!!! We hebben er zoooo van genoten (sommige delen besef ik niet zo goed hoor, want de dag is zooooo overweldigend) . Ok, ivm de schoenen: Uiteindelijk ben ik ze DONDERDAG (2 dagen voor de trouw!!!) nog zelf gaan halen in Scherpenheuvel (alsof ik niets beter te doen had). Echt, een bende amateurs en zeer onbeschofte mensen bij Pierre Yves, ongelooflijk! Maar kom, uiteindelijk alles ok nu en volledig gerelaxt, maar op dat moment flip je echt wel (zo 2 dagen voor de trouw nog geenschoenen). In ieder geval, een hele toffe dag toegewenst!
Greetz,
|
|
zonneke
|
2-7-2004 12:18:06
Hoi Katrien,
blij dat alles uiteindelijk is goed gekomen!!! (Ik had schrik in jouw plaats)
Héél erg gefeliciteerd met jullie huwelijk! Waarschijnlijk krijgen jullie binnenkort de foto's etc en kunnen jullie nagenieten!!!
Waar zijn jullie op huwelijksreis geweest?
ciao
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|