TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veronique
16-6-2012
|
14-9-2011 9:44:29
Lief bruidje,
als t een troost mag zijn, ik lees hier ook veel over getuigen die vanalles doen maar eerlijk gezegd, doen mijn getuigen ook niet zoveel, om niet te zeggen zo goed als niets. Ze hebben t zelf druk (bv net babytje geboren) en denken zelfs niet aan een speech of zo. Ik vind dat ook ergens een ontgoocheling, al was het alleen maar dat ik s mijn verhaal kon doen over de trouw maar ja, tis nu zo. Ik probeer toch zelf te genieten. Dus ik herken je verhaal zeer goed bruidje, maar ik lees dat er bij jou toch mensen waren die ontgoocheld waren om geen getuige te zijn, vermits je 2 getuigen mag hebben, kun je er misschien iemand bij nemen die wel lief voor je is? Dan zul je "je andere vriendin" misschien wat minder missen? Veel liefs, Vero
|
|
Sophie
15-9-2012
|
14-9-2011 9:51:01
Heej Stéphanie,
Jammer zeg... Jammer dat dat je je getuige moet heroverwegen, dat zou de bedoeling niet mogen zijn. Maar vooral jammer dat een van je goede vriendinnen je niet begrijpt...
Als je vindt dat je best iemand anders zoekt, moet je dat vooral doen. Het is jouw dag, en jouw getuige, en jij moet je er goed bij voelen. Wat ik zelf zou doen, weet ik niet. Ik zou - denk ik - er nog eens over proberen praten (als ik het goed begrijp, ben je wel langsgegaan bij haar, maar hebben jullie er niet over gepraat?). Wat de uitkomst ook zou zijn, een andere getuige of niet, ik zou niet willen dat de voorbereidingen en het feest gepaard gaan met spanningen met een van mijn betere vriendinnen.
Wat betreft de andere mensen die getuige hadden willen zijn: denken die niet meer aan zichzelf dan aan jou?
Succes :-) Sophie
|
|
marinka
7-7-2012
|
14-9-2011 10:09:46
hallo wat sneu dat jullie vriendschap daaraan kapot gaat. zelf doen mijn getuigen ook niets, ik vraag het hen ook niet want ik doe het toch liever allemaal zelf. het enige wat zij voor mij hoeven te doen is hun handtekning zetten. ik had er zelfs nooit aan gedacht dat het hun "plicht" was om mee te helpen. heb dit hier pas vernomen van de bruidjes. wat me wel opvalt is dat als er iemand meehelpt dat het meestal de mensen zijn die ook zouden meehelpen als ze geen getuige zouden zijn. mss voelt je vriendin haar te verplicht en reageert ze daarom op die manier? waarom ben je er trouwens niet zelf over begonnen toen je bij haar langsging? een open gesprek zou wonderen kunnen doen, elk eens jullie eigen gedacht zeggen en klaar... wie weet is het dan meteen opgelost. ik wens je alvast heel veel geluk toe
|
|
tima
8-9-2012
|
14-9-2011 10:26:33
ja getuigen niet gemakkelijk nu mijn zus weet wat ik van haar verwacht en ze wil dit ook doen in het mate van het mogelijk maar ze is "maar" 20 dus moet ik het wel voor haar uitspellen soms mijn vriend zijn getuige zal ik een schop onder zijn kont moeten geven maar komt wil in orde onder wat ik van hun wil is het volgende van mijn zus uiteraard handtekening , mooi wezen , vrijgezellen organiseren , ev helpen met bedankjes maken maar dat wordt eens op een avond met de rest van de vrouwelijke vrijgezellen gedaan , tekstje voorlezen kerk das al the speech tja als ze het wil dan komt het uit het hart als je iem moet verplichten nee das dat niet é van de getuige aan vriend kant aanwezig zijn met happy face zonder de gebruikelijke klaag zang , handtekening , mijn kledingsrichtlijnen volgen , het bruidboeket of halen voor mijn vriend , vrijgezellen organiseren . Met kiezen geen probleem had maar dat hadden wij des te meer met de meter en peter van de kleine blijkbaar was mijn zus en zijn broer hevig teleurgesteld ( wat ons verbaasde want tijdens de zwangerschap niet veel interesse ) nu goed opgelost :)
|
|
tima
8-9-2012
|
14-9-2011 10:30:36
oei weer een heel epistel ik ik ik daar heb je niet veel aan hé . ik zou toch nog eens proberen te praten zeg het gene dat je aan haar vriend heb verteld vraag miss hoe zij haar taak als getuige ziet ? er kan dan toch wel een midden weg gekozen worden en zoals gezegd helpen mag ook van andere mensen en is zoveel zoeter vrijwillig gegeven veel succes hopelijk komen jullie eruit
|
|
Carmen
12-1-2012
|
14-9-2011 10:57:07
Oh verdikke seg, waarom moeten sommige dingen toch zo verkeerd lopen he! Ik vind et echt heel jammer en hoop dat je snel iemand vind! xxx
|
|
Carmen
12-1-2012
|
14-9-2011 10:59:49
Ik heb trouwens mijn toekomstig schoonzusje als getuige. Wat doet zij ... Zij doet zowat ALLES mee! Ik heb hier echt een droomgetuige aan! Ze maakt mijn kleed en kleedje van mijn dochter, gaat mee rondneuzen naar spulletjes, is nu al druk bezig met mijn vrijgezellenavond. Ik moest op facebook een groep maken met de mensen die ik er bij wou en dan ben ik eruit gegooid. We hebben samen al echt uren doorgebracht ivm de trouw. Ik ben haar hier heel dankbaar voor! En ik hoop uit de grond van mijn hart dat je ook zo iemand vind!
|
|
ellen
14-4-2012
|
14-9-2011 11:11:16
Hey,
Amai, is inderdaad helemaal niet leuk... en ikzelf vind dat je toch al veel initiatief hebt getoond van u kan uit... ikzelf zou opzoek gaan naar een andere persoon. Mms een broer of zus als je die hebt...
Zelf heb ik mijn zus genomen als getuigen (zij zal er altijd voor me zijn...!) Is een band die nooit kan verbroken worden. Ze is mé om mijn jurk geweest en dergelijke...zal de vrijgezelle organiseren, en voor de rest maakt ik haar gek met mijn touw ideeën ... Ik woon ook nog thuis, dus maakt het extra speciaal voor ons twee (ik zal verhuizen als we trouwen, dus ik zal haar zeker minder zien mijn kleine zus, dan....)
Mijn Verloofde neemt zijn beste vriend (ze hadden dit jaren geleden zo afgesproken). Hij wou zijn oudere zus niet nemen als getuige...). Hij zal ook de vrijgezellen organiseren... maar verder verwachten wij geen bijzonderheden van hen...
groetjes Ellen
|
|
Wendy
11-5-2012
|
14-9-2011 12:49:10
ivm getuigen neem ik mijn allerbeste vriendin en mijn nicht. Wij nemen 2 getuigen. Mijn vriendin is samen met mijn mama mee mijn kleed gaan kiezen. en als ik hulp nodig heb kan ik het haar steeds vragen. Mijn nicht kan ik ook steeds vragen maar die woont in het buitenland. Ik mag zeker niet klagen over mijn getuigen.
|
|
Emy
30-6-2012
|
14-9-2011 13:01:45
Mijn verloofde en ik hebben elk 2 getuigen omdat we niet konden kiezen. Ken koos zijn 2 beste vrienden Ik koos mijn zus en mijn beste vriendin, die trouwens ook de vriendin van 1 van Ken's getuigen is.
Tot hiertoe is het vooral de 2 mama's die meedenken en ook heel erg naar de trouw uitkijken. Maar Ken zijn mama is bijvoorbeeld zo verlegen, die zou ik nooit moeten vragen om voor te lezen in de kerk. Mijn zus daarentegen ziet die dingen al helemaal zitten, en zal ook wel helpen als ik het haar vraag. Ze is ook zo iemand die je nogal letterlijk moet vragen om te helpen, ze zal dat niet zelf voorstellen omdat ze het meestal niet doorheeft. Dus misschien zoals Veronique voorstelt er nog een 2de persoon bijnemen waar je op dit moment wel veel aan hebt? Dan houd je de deur nog altijd open voor je vriendin, én je hebt nu iemand die je kan bijstaan. Veel succes met het zoeken van een oplossing.
Grtjs
Emy
|
|
Eline
7-7-2012
|
14-9-2011 13:42:39
Hallo,
Wat vervelend allemaal!
De etiquette - voor wat die waard is - zegt dat je iemand als je die eenmaal hebt gevraagd als getuige niet meer mag 'ontslaan'. Daarnaast zijn getuigen nergens echt toe verplicht, behalve op tijd zijn en hun handtekening zetten, en eventueel initiatief nemen voor de vrijgezellenavond. Maar natuurlijk is het leuk als ze meeleeft met de voorbereidingen. Hopelijk heb je genoeg andere mensen om je heen die wel lief en leed rond je trouw willen delen.
Denk in de eerste plaats na over hoe het verder moet met jullie vriendschap, en dan pas aan de trouw. Want die vriendschap is toch het belangrijkste? Denk na over de redenen waarom je haar in de eerste plaats gevraagd had. Ze is ongetwijfeld heel belangrijk voor je.
En inderdaad, praat er daarna nog eens over met haar, of schrijf haar een brief of mail als je dat moeilijk vindt. Leg haar uit hoe belangrijk ze voor je is, wat jullie vriendschap voor haar betekent en dat je haar daarom had gevraagd. Excuseer je voor het feit dat je aanbod om een andere getuige te kiezen verkeerd gevallen is, maar zeg dat je dat echt met de beste bedoelingen gedaan hebt, en dat ze nog altijd welkom is als getuige. Zegt dat je het jammer vindt dat je sindsdien niets meer hoort, en dat je het jammer vindt dat ze niet zo meeleeft met wat voor jou een heel belangrijke gebeurtenis is, en vraag hoe zij het nu verder ziet.
Enfin, dat is maar een voorstel natuurlijk... Veel sterkte ermee!
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
14-9-2011 14:44:38
Wow, dank je wel allemaal voor jullie talrijke reacties!
Het ligt me allemaal heel moeilijk en momenteel ben ik zo wat in een fase van we zien wel... ik heb nog tijd ;-)
Ik verwacht ook niet echt veel (denk ik) maar gewoon zo eens luisteren of vragen hoe het staat met de voorbereidingen zou toch moeten kunnen niet?! Ik heb echt het gevoel dat ik een last voor haar ben...
Mss moet ik inderdaad eerst eens nadenken over wat onze vriendschap nog juist inhoud... Och ik weet het niet :(
|
|
dorien
5-5-2012
|
19-9-2011 17:00:51
wij hebben onze zussen als getuige ... het zijn er drie maar dan komt er geen ruzie van (waarom zij en ik niet), broers hebben we beiden niet.
onze getuigen doen ook niet veel hoor!!! om niet te zeggen niets ...
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
26-9-2011 9:28:06
Ik blijf er van wakker liggen. Het gaat er mij niet om dat de getuige van alles moet doen maar ik had gewoon van die persoon meer steun en interesse verwacht. Eens vragen hoe het met de planning gaat, hoe ik me voel bij alles of ik al een kleed heb gevonden... VREEMDEN TONEN MEER INTERESSE en dat is wat me dit rare gevoel geeft!
Pff tijd brengt raad zeker?
|
|
Hanne
22-6-2012
|
27-9-2011 22:12:40
Hey! Inderdaad hoe vervelend voor je! Dat je er maar snel uitkomt! Ik heb mijn oma als getuige gevraagd..omdat ik niet echt een vriendin heb die me zo nauw ah hart ligt en die zo kort bij mij en mijn verloofde staat. Mijn oma daarentegen die is er altijd voor me geweest en ze is helemaal gek van hem:) Ze is zo blij voor ons dat ik haar zeker er bij wou op onze dag als iemand speciaal.. Mijn vriendinnen zijn er ook zowieso bij maar dan kon er zeker geen 'ruzie' gemaakt worden om diegene die mijn getuige werd.. En van je grootouders moet je genieten!! Misschien nog wel een idee? Nog veel succes!
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
28-9-2011 10:26:16
Hey Hanne,
Met mijn oma had ik ook een nauwe band maar die is vorig jaar gestorven dus ja.. Verder heb ik enkel nog mijn bompa maar die kan ik door verschillende omstandigheden niet nemen. Alleen al omdat hij ziek is zou dat te moeilijk worden...
Toch bedankt voor je ideetje!!
|
|
Hanne
22-6-2012
|
28-9-2011 20:48:05
Oh, wat jammer.. ik hoop dat je er toch nog gaat uitgeraken.. Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|