Terug naar overzicht
Ik denk dat de minimum leeftijd van een getuige 18 jaar is
Ja ik dacht ook dat het 18 jaar is. MAAR tegenwoordig is een getuige niet meer verplicht dus misschien mag het wel?
Hey,Voor de wettelijke trouw is een getuige niet meer noodzakelijk, maar als toch mensen getuige laat zijn dan moeten deze voor de wet min. 18 jaar oud zijn.Voor de kerk denk ik dat het vanaf na de leeftijd van 7jaar kan... In de kerk (als je voor de kerk huwt? moet je min. 2 getuigen hebben) maar deze moeten niet meerderjarig zijn naar mijn weten.Dus voor de kerk zal zijn broer vermoed ik wel getuige kunnen zijn in de wettelijke/burgerlijke trouw niet, of enkel als show element maar hij zal niet mogen tekenen....groetjes Ellen
Hallo, Op het eerste zicht denk ik ook 18, maar je kan best eens bij de gemeente informeren. Ik dacht dat je zelfs twee getuigen per persoon mocht nemen, misschien kan je er twee nemen, eentje van +18 en dan eentje van -18... GroetjesAnnelies
Idd, voor de wet: +18 (zelfs als je de week erna verjaart, mag het nog niet, je MOET op de dag zelf 18 zijn... :s ), voor de kerk speelt dat geen rol.
Voor de wet moet een getuige inderdaad minimum 18 jaar zijn.Voor de kerk weet ik het eerlijk gezegd niet.Onze getuigen waren beide boven de 18, dus deze vraag hebben we ons niet gesteld.
ik heb ergens eens gehoord dat je kinderen wel iets anders kan laten doen dan de echte handtekening die geldt ... misschien eens bij het gemeentehuis achter horen? x