Nu Online
Momenteel zijn er 248 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje zo een persoonlijke dienst

14-9-2011 20:41:52
hi,
1 vraagje ik lees hier dikwijls in de trouwverslagjes over een ozo persoonlijk misdienst was wat bedoelen jullie hiermee ?
ik heb al allerlei teksten verzammeld voor mijn misboekje en uiteraard de teksten genomen die voor ons het meeste van toepassing waren maar het zijn allemaal teksten die al eens voorgekomen zijn in een misboekje . hebben jullie dan eigen teksten geschreven ? getuigen of ouders iets laten schrijven en voorlezen kortom wat hebben jullie gedaan om het een warme persoonlijk mis te maken ? alvast bedankt voor de tips en inspiratie
grtjes tima

tima
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 734

joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 20:50:16

Een persoonlijke dienst is vooral dat je de teksten die je vind hier en daar wat wijzigt naar jullie leven, zodat ze een beetje een weerspiegeling zijn van wie jullie zijn of wat jullie doen of willen in het leven.
De muziek kan het ook persoonlijk maken, of de verwelkoming die je zelf doet of een tekst die iemand leest, in je teksten kan terug komen hoe je elkaar hebt leren kennen of hier en daar een annekdote over jullie leven samen,...

veel succes

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 21:26:44

Ja wij zijn niet in de kerk getrouwd en hebben dus al onze teksten zelf geschreven of laten schrijven door familie en vrienden!

Kussen
Sharon

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik14-9-2011 21:40:10

Hey Tima,

wij trouwen ook niet in de kerk. We hebben 2 teksten genomen die we op het internet gevonden hebben. Zelf schrijven we de verwelkoming, een tekst over ons en onze relatie en wat we betekenen voor elkaar, onze geloften en een bedanking aan de ouders. De persoon die onze viering begeleidt (van De mens nu) schrijft op basis van gesprekken met ons een inleiding, een tekst over de mooie en minder mooie kantjes van het huwelijk (in het algemeen) en praat alles aan elkaar. De getuigen schrijven ook elk een tekstje over wat het voor hen betekent om getuige te zijn. En dan zal onze viering ongeveer afgelopen zijn, denk ik :o)

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik15-9-2011 9:16:18

hey tima,
ik ben er nog niet aan begonnen maar was van plan teksten uit andere misboekjes te gebruiken en dan hier en daar persoonlijke toetsen in te steken: bv liedjes die ik en mijn verloofde mooi vinden en toepasselijk zijn, en als ik veeeeel inspiratie heb, zal ik misschien nog zelf een gedichtje of tekst er in passen.

Liefs,
Vero

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik15-9-2011 13:02:34

Wij doen ook een persoonlijke viering (trouwen niet in de kerk), in de tuin van onze feestzaal. De viering zal van begin tot einde volledig 'ons' zijn: wij schrijven zelf de teksten en laten deze voorlezen door broers/zussen of door ons zelf. Ook zullen onze getuigen iets voorbereiden als verrassing (wij weten hier dus niets van), liedjes die helemaal op ons van toepassing zijn en worden gezongen door een zangeres, geloften aan elkaar gaan volledig zelfgeschreven zijn, onze genodigden zullen ook worden betrokken tijdens de viering zodat iedereen echt volledig in het moment mee gaat, enzovoort. Dit alles wordt samen met onze begeleidster van "Het Moment" (Antwerpen) in elkaar gebokst en wordt vastgehangen aan het thema die we voor heel het feest in gedachten hebben.

Wij zijn absoluut niet gelovig en wilden dus niets van 'God', 'Amen' en 'Vergeef mij tot 7 maal 70 maal' of wat moet je allemaal verplicht meeprevelen. Voor ons was het echt belangrijk dat onze viering ons helemaal weerspiegelt (is voor ons dan ook echt het belangrijkste moment van de dag) en dat er niets opgedrongen wordt door een pastoor (zoals je in vele verhalen soms hoort - maar als je een goede pastoor hebt kan er vaak ook wel veel).

Dus voor mij betekent een persoonlijke viering: je ziel er volledig insteken en er een unieke ervaring van maken.

Veel succes met het inelkaar steken van jullie viering! Geniet er van!

Lieve groetjes

Chantal

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik15-9-2011 13:27:55

Wij zijn voor de kerk getrouwd. Hadden een pastoor die ons veel vrijheid gaf. Ik heb de intro zelf geschreven en gebracht, mijn schoonzus heeft mooi gedicht over de liefde gelezen en mijn broer had zelf een tekst geschreven naar het einde van de dienst toe. Die was zo persoonlijk en mooi dat vele traantjes zijn gelaten geweest. ook hadden we live muziek, dat maakt het toch ook altijd wat specialer. 

Zoals de andere bruidjes zeggen, het gaat erom de teksten niet klakkeloos over te nemen, maar ze aan te passen naar jullie situatie. 

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...