TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
30-6-2012
|
18-9-2011 16:20:37
Hoi Sara,
Ik weet dat Cermo+ grote pasmaten heeft. Misschien kan je daar eens gaan kijken.
Groetjes,
Sara
|
|
nessie
23-6-2012
|
18-9-2011 16:46:15
Dag Sara
Je moet idd zeker eens gaan zien bij Cermo in Turnhout. Ze hebben daar een speciale Corner zoals ze het noemen met de grotere maten. Je kunt er zelfs kleedjes passen tot maat 52.
Je kan misschien altijd eens een mailtje sturen of bellen om te vragen of ze jou kleedje er niet hebben hangen? Je weet nooit he!
groetjes
Nessie
|
|
Sara
6-10-2012
|
18-9-2011 16:57:18
Ik heb even gekeken bij cermo en ik vind niet echt mijn ding tussen de merken op de site behalve de kleedjes van pronovias :-(
|
|
Isabelle
15-10-2011
|
18-9-2011 17:16:17
Beste Sara, een vriendin van me had net hetzelfde. We zijn naar Koonings geweest, in Deurne in Nederland. Zeker niet bij de deur, maar daar hebben zo 20 collecties en van ongeveer elk kleed is er een versie in de maat 38-40-42 en een versie in een maar 44-46-48. Voor het eerst kon mijn vriendin kleedjes aandoen die ze achteraan nog hebben moeten innemen. Dat was natuurlijk wel leuk, maar het belangrijkste was dat ze alles heeft kunnen proberen - wat wat zie je nu eigenlijk als je iets gewoon voor je houdt? echt een aanrader!
|
|
ellen
14-4-2012
|
18-9-2011 17:21:46
Beste,
Ikzelf heb de zelfde ervaring gehad bij de meeste bruidswinkels.... En vond dit toen ook helemaal niet leuk...
Mijn kleedje komt van bij Le Capeau in Antwerpen en dat is de enige bruidswinkel waar ik alle kleedjes in mijn maat heb kunnen passen (42-44). Het merk van mijn kleedje is Pronovias, hebben er heel mooie kleedjes en Pauline mijn verkoopster was top...!
Veel groetjes Ellen
|
|
Sara
6-10-2012
|
18-9-2011 17:27:29
@ellen: bij le chapeau hebben ze mij zeer vriendelijk laten weten (geen sarcasme) dat ik mijn kleed bij hen waarschijnlijk enkel kon kiezem door voor te houden.
@isabelle: koonings werd mij ook al aangeraden maar als jij zegt maten 44-46-48 dan gaat dat ook niet lukken, mijn domme brede heupen houden de kleedjes tegen. Vanboven kan ik er meestal dan wel in.
|
|
Isabelle
15-10-2011
|
18-9-2011 18:15:36
Hey Sara, ik weet niet precies welke maten het waren hoor, ik plakte er maar wat op! Misschien gewoon even bellen - ze hebben nl. zooooo veel collecties dat de kans dat er grote maten bijzitten, ook gewoon groter is dan in een kleinere winkel, niet? veel succes!!! Isabelle
|
|
ellen
14-4-2012
|
18-9-2011 18:22:17
Hey,
Dat is jammer, Ik kan net nog in een 42... (Ben nen appel, heb een heel smal achterwerk... maar een buikje...) Ja, ikzelf vond het een grote teleurstelling om naar kleedjes te gaan zoeken.... heb er veel moeten aandoen van maatje 38 en is super veel te klein.... Ik hoop alsnog dat ze je hier een goed adresje kunnen geven...
Ik vind het jammer dat in veel winkels geen grotere jurken hangen, want er zijn veel vrouwen met 44 of iets meer, en een jurk is echt te duur om hem zomaar eens voor te mogen houden.
In Nederland ben ik ook geweest (koonings), maar daar waren voor mij de jurken veel veel te kort...
Alvast nog heel veel succes
Groetjes Ellen
|
|
Isabelle
15-10-2011
|
18-9-2011 19:14:28
Hey Ellen, hoe groot ben je? Ik ben 1m72 en ze hebben er nog een stukje van af moeten doen :-) heb wel maar hakjes van 6cm, dat wel. groetjes!
|
|
isabel
14-7-2012
|
18-9-2011 19:19:28
Hey meid,
couture Ann in Aalst, ik heb daar mijn kleedje gepast en besteld, nl een ladybird. Deze kleedjes zijn meestal met linten achteraan zodat je het kleed sowieso kan aandoen. Ik heb daar een maatje 44-46 gepast. Bovenaan perfect en aan mijn heupen iets te klein maar door het lintenaffaire kan je het toch passen en dichtdoen. Staat gewoon iets meer open onderaan dan normaal dan en geeft je al een heel goed beeld hoor. Zeker doen, supervriendelijke verkoopster ! Ik ben ondertussen ook al 4 kg afgevallen en kheb nog een goede 9 maand dus op naar die laatste 6 kg :-) groetjes
|
|
Sandra
7-9-2012
|
18-9-2011 19:23:50
Hoi Sara,
Ik hoop dat je bijvoorbeeld bij Koonings toch wel echt eens kan passen wat je mooi vindt!! Laat de moed zeker niet zakken...elk lichaam is uniek en ik ben er zeker van dat je een kleedje zal vinden naar je keuze!! Misschien eens langsgaan bij mensen die op maat een kleedje maken?
groetjes
Sandra
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
18-9-2011 19:33:18
Dag Sarah, Ik kan je ten zeerste Scarpellini in Oostende aanbevelen! Ik heb ook eerst een andere bruidswinkel bezocht en daar werd ik alles behalve goed ontvangen. Tijdens mijn telefonische afspraak had ik nochtans duidelijk gezegd dat ik een grote maat had, maar toen ik daar aankwam, kon ik welgeteld één kleedje passen. Met de moed in de schoenen door mijn eerste ervaring ben ik dan langsgegaan bij Scarpellini in Oostende, wat een verschil! Super vriendelijk personeel, als je langsgaat moet je zeker vragen naar Conny, zij heeft ook een maatje meer en weet pérfect wat moet verdoezeld worden als je iets zwaarder bent. Ik heb maat 50/52 en ik had keuze tussen zeker 20 kleedjes in allerlei modellen en stijlen. Wit, gekleurd, rok & top, ... Ze hebben er prachtige kleedjes in grote maten binnen van onder andere de collectie van veromia, phil collins, ... Ik heb kleedjes aangehad die zelfs te groot waren voor mijn maat 50. Ik ben daar super gelukkig buiten gestapt en dit is mijn keuze geworden, de 2de foto, roze kleedje: http://www.bruidsbeurzen.nl/sonsie-prachtige-bruidsjurken-grote-maten-van-veromia/
|
|
Vicky
27-8-2011
|
18-9-2011 19:54:40
Hey sara
By ons is 't al voorby! :( maar 't was een supermooie dag! Myn droomkleed kwam van by couture ann!
Ik heb daar zeker 9 kleedjes gepast en overal kon ik in. Ik heb ook geen maatje 38 maar toch waren sommige kleedjes nog te groot. :) dus by couture ann zal je zeker wel aan het juiste adres zyn.
Dikke zoen en geniet van jullie wondermooie dag want hy zal zo snel gepasseerd zyn!
Xxxx
|
|
Evelien
4-5-2012
|
18-9-2011 20:05:34
Hey,
Ik heb mijn kleed gevonden bij Bruidskledij Steven in Torhout. Ikzelf heb nog een grotere maat dan jou en heb toch kunnen passen. Ze hadden kleedjes hangen tot ergens halverwege de maat 50. Ruim genoeg dus. Geen idee of je hier iets mee bent ...
Groetjes Evelien
|
|
Rivolino
10-11-2012
|
18-9-2011 20:05:47
U moet zeker eens tot Azzurro gaan te Oostende, hele behulpzame mensen en daar kun je alle kleedjes passen die je wilt, wel op voorhand een afspraak maken! Mijn vriendin is uiterst tevreden! http://www.azzurro.be/ Groeten !
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
18-9-2011 20:51:42
Hoi Sara,
Ik had net de omgekeerde ervaring. Bij mij waren alle kleedjes mij een karrevracht te groot waardoor ik soms heel moeilijk kon zien of het model mij stond. Vooral bij Honeymoon Shop in Rotterdam vond ik de maten nogal groot. Daar hadden ze geen kleedjes (die ik mooi vond) in mijn maat. Ik denk dat het kleinste kleedje dat ik daar gepast heb in maat 44 was. Da's dus misschien een optie voor jou als je in de buurt van Antwerpen woont? Ook bij Pierre-Yves in Aalst waren alle kleedjes minstens maat 40-42. Bij La Sposa in Roeselare hadden ze wel kleedjes in mijn maat maar volgens mij hebben ze ook grotere maten. Ik zou inderdaad op voorhand eens bellen met de winkels die je graag wil doen (a.d.h.v. de merken die je tof vindt) zodat je niet voor niks de verplaatsing maakt. Je moet inderdaad echt je droomkleedje op jouw lichaam kunnen zien.
Veel succes bij de zoektocht!
Liefs,
Nathalie
|
|
Izzie
17-7-2017
|
18-9-2011 22:20:31
Mjah, ik ben ook in de honeymoonshop geweest en heb maat 44... maar ik kon er ook enkel maatjes 38 passen die dus niet helemaal dichtgingen...Ik denk dus dat het van model tot model zal afhangen dat je wil... ik heb enkel maggie sottero's daar gepast, en die waren dus allemaal maat 38... Maar ik kon ze wel aandoen en langs de voorkant kijken of ik ermee stond... en dan nu besteld in maat 44! En hopen dat het even mooi zal zijn uiteindelijk... :s
|
|
frieda
|
19-9-2011 0:23:31
|
|
Laura
30-6-2012
|
19-9-2011 0:31:37
Hoi,
Ik heb zelf maat 46 en heb mijn droomjurk bij Jagre in antwerpen gevonden. Daar hadden ze zelfs kleedjes tot maat 60. Heel vriendelijke mensen ook, echt een aanrader.
Groetjes Laura
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
19-9-2011 7:57:30
@ Izzie: Wat raar! Ik heb ook enkel Maggie Sottero gepast bij Honeymoon Shop en heb maat 38 maar kon geen enkel kleedje in mijn maat passen. Zal inderdaad afhangen van de modelletjes die je kiest.
Liefs,
Nathalie
|
|
Sofie
|
19-9-2011 8:49:25
Ik zit een beetje met eenzelfde zorg: schrik dat ik nergens in ga kunnen. En een vraag: verschilt de maat van een bruidsjurk veel van die in je gewone kleren? Of blijft een 44-46 een 44-46? (wat ik betwijfel?) Kwestie van wat te weten waaraan ik mij moet verwachten...
|
|
Sara
6-10-2012
|
19-9-2011 9:10:49
@sofie: wat ik al ondervonden heb en gehoord heb is dat het heel hard van model en merk afhangt. Sommige vallen groter uit, anderen dan weer kleiner. Zo had de dame uit de winkel dit weekend een 46 besteld als pasmaat en die was even groot als een 42 van een ander merk.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
19-9-2011 9:42:32
Hellow, toen ik ging passen bij Couture Ann in Aalst heb ik zowel kleedjes aangehad die te klein waren (die niet over mijn heupen geraakten :)) als kleedjes die te groot waren(die gewoon los over mijn heupen zouden vallen als ik ze niet vast had). Ik heb/had in jeansbroeken dikwijls maat 44-46. Couture Ann is wel niet zo'n héle grote bruidswinkel, maar je zal toch zeker wel een paar dingetjes kunnen aandoen. Zoals bij mij zal het grootste probleem zijn zoals bij de kleedjes van creations of Leyten dat die aansluitender zijn van rok, als bvb ladybird, waar je meestal met een hoepelrok enzo zit, en vooral de taille gecentreerd is, maar vanaf daar wijd open valt... dan passen de heupen er wel in :)
|
|
Leen
18-6-2011
|
19-9-2011 14:46:15
Hallo Sara,
voor mij is het allemaal al achter de rug (jammer, want het was zo een mooie dag). Ik had hetzelfde probleem als jou. Bovenaan past het meeste wel, maar mijn heupen houden alles tegen om het zo maar te zeggen.
Eerst had ik eens rondgevraagd bij kennissen die ook niet de ideale maten hebben en zij hadden me in elk geval al enkele winkels afgeraden (omwille van kleedjes in de allerkleinste maten enzovoort).
Verder had ik dan ook nog enkele winkels opgebeld. Voor sommigen vormden grotere maten zeker geen probleem, voor andere was het dan weer een beetje anders. Eén mevrouw aan de telefoon zei me zelfs: "met die maten kan je je best een goede kleermaakster zoeken en het volledig laten maken. Dus niet van de modellen die je zo op de markt kan krijgen."
Achteraf gezien was dat laatste helemaal niet nodig want in de winkel waar ik ben geweest (Primo-Piano in Genk) vond ik genoeg kleedjes die ik dadelijk kon passen (sommigen zelfs nog te groot) en alle maten werden volledig op mijn lichaam aangepast. Tijdens mijn eerste bezoek in de winkel was er zelfs maar 1 kleedje dat ik voor me moest houden omdat het te klein was. Al de andere heb ik gewoon kunnen passen.
Dus geen paniek. Je vindt wel een winkel waar ze jouw droomjurk hebben.
|
|
ellen
14-4-2012
|
20-9-2011 13:56:23
@Isabel: Ja ik dacht er niet zo goed bij na, ikzelf ben een 1,80m en met mijn schoenen een 1,85m dus mms iets groter dan de gemiddelde dames.
Groetjes Ellen
|
|
Greet
30-6-2012
|
22-9-2011 9:19:56
Couture Ann is een echte aanrader! Ze is heel vriendelijk en weet ook wat past bij de figuur en welke jurk nog steeds mooi is voor elk maatje. Ik heb zeker wel 10 jurken mogen passen en ze zegt ook zelf wat zij ervan vindt zonder opdringerig over te komen. In tegenstelling tot La Tiara waar ze mij totaal niet verstonden... Ik had nochtans duidelijk gezegd hoe een kleedje ik wou (foto's was ik in de auto vergeten) maar ik had bij geen enkel kleed een wauw-effect. De verkoopster stond er ferm tegen haar goesting en tegen het einde toe kreeg ik de opmerking dat ze eigenlijk niet wisten wat ik juist wou . Het laatste kleed wou ze mij zelfs niet meer aandoen om die reden! Ze deed trouwens ook weinig moeite om het kleed goed te steken, de sleep goed te leggen etc.. Bij mij dus een echte afknapper!
|
|
Gwen
21-4-2012
|
22-9-2011 12:13:11
Hoi, Je moet misschien ook eens horen bij boetiek Maya in Hemiksem. Ik ben er gisteren geweeste om een afspraak te maken om te komen passen en vroeg er ineens bij of het een probleem is dat ik niet de kleinste kledingmaat heb. Ze verzekerde mij dat dit geen probleem was.
Groetjes,
|
|
Marita
|
26-9-2011 22:23:28
Hallo Sara, bij Het Bruidsparadijs in Merksem hebben we wel zo'n 100 bruidsjurken vanaf maat 46/48 tot wel maatje 62 of 64. Je kan dus zeker bruidsjurken passen in een grotere maat. Indien je eens een kijkje wil komen nemen of wil komen passen, werken we liefst op afspraak zodat je zeker bent dat er een verkoopster voor je beschikbaar is. Nog veel succes in je zoektocht naar jouw bruidsjurk! Marita opendeurdagen 5 t/m 9 oktober 2011
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|