TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sophie
15-9-2012
|
19-9-2011 9:30:53
Heej Fien!
Gefeliciteerd! :-) En geniet van je voorbereidingen!
Wij zijn ook gaan kijken in Fonteinhof. 't Is echt een supermooie locatie. Alles is perfect afgewerkt en tot in de puntjes verzorgd. Toch hebben wij voor een andere zaal gekozen omdat je, als je op zaterdag trouwt, verplicht bent de 12 (dacht ik?) hotelkamers mee te huren (wat de huurprijs van de locatie aanzienlijk doet stijgen, maar uiteraard kan je die kamers 'verkopen' aan je gasten), en ook omdat het moeilijk was een overzicht te krijgen van het totaalpakket in prijs: per kandelaar moet je X euro bijbetalen, per kaars buiten moet je X euro bijbetalen, voor het tafellinnen komt er X euro per persoon bij, enz. ...
Bij de zaal die we nu hebben was het 'dit betaal je en alles zit erin, wil je kandelaars: inbegrepen, wil je kaarsen: inbegrepen, ...' Dat maakte het voor ons gemakkelijker in te schatten. Bovendien vonden we de zaal die we nu hebben ook net ietsje mooier, omdat het iets minder afgewerkt was, iets meer authenticiteit uitstraalde.
Los daarvan, dat is enkel onze mening, maar daar vroeg je naar :-) Ik heb niets dan positiefs gehoord over het Fonteinhof, ik vond het zelf heel erg mooi, over de traiteur heb ik ook alleen maar goede dingen gehoord, dus ik zou zeggen: als het je wat lijkt: ga gewoon een kijkje nemen!
Je bent overigens goed op tijd, da's een pluspunt! Toen wij gingen kijken (in juni) zaten ze al vol tot oktober 2012! Popular indeed ;-) En nog een kleine tip: moest je een optie nemen, dring een beetje aan op de documentatie die ze je zullen emailen. Wij hadden een optie van woensdag tot woensdag, maar kregen pas zondagavond alle info mbt zaal + extra's, DJ, traiteur, ... Een beetje jammer want het liet niet veel tijd om alles te bespreken met de ouders.
Veel succes, en veel plezier!
Sophie
|
|
Dorien
9-6-2012
|
19-9-2011 12:23:08
Hey Fien
proficiat met je verloving en welkom op dit forum! Wij zijn ook gaan kijken in het Fonteinhof en waren onmiddellijk verkocht totdat we het prijskaartje hoorden :-) Het is inderdaad zoals Sophie aanhaalt dat je nog alle extraatjes erbij moet tellen, waardoor je op het einde wel een serieus sommetje krijgt. Als jullie budget toereikend is, zou ik zeggen go for it! Echt unieke, prachtige locatie...
@Sophie, welke zaal hebben jullie dan nu gekozen? Wij hebben voor de Centrale in Heusden gekozen (mijn gebouw)!
Nog veel plezier met de voorbereidingen! Dorien
|
|
Sophie
15-9-2012
|
19-9-2011 12:31:26
Heej Dorien,
Wij hebben Château-Ferme de Profondval gekozen, in Waals-Brabant, niet zo ver van Louvain-la-Neuve. Mijn vriend en ik wonen en trouwen in het Leuvense, mijn familie komt voornamelijk van Limburg, zijn familie komt voornamelijk van West-Vlaanderen, dus de zaal die we nu hebben, is wat centraler gelegen voor iedereen. Maar Fonteinhof was wel mooi hè :-) Alleen jammer ook dat je in 2 verdiepen moet eten... Enfin, alles bij elkaar was dat gewoon niet dé zaal voor ons. En de zaal die we nu hebben is ook echt betoverend... Een oude schuur met een plafond vol theelichtjes... I love it :-)
Leuk dat jullie de mijngebouwen hebben! Ik ben van Genk afkomstig, en had altijd gezegd dat ik in de mijn van Winterslag wilde trouwen :-) Maar met de kerk in Oud-Heverlee en de families die van overal komen, zou dat echt te veel op-en-af-gerij met zich meebrengen :-)
Have fun!
|
|
kim
4-7-2013
|
21-9-2011 16:16:27
Hey,
Wij zijn ook gaan kijken in het fonteinhof? Helaas was onze datum niet meer beschikbaar. De bovenstaand informatie klopt inderdaad. Het Fonteinhof is zeer mooi maar ook prijzig door de hotelkamers die je erbij moet nemen. tenzij je ze kan " doorverkopen aan je gasten" Een leuk alternatief is Het kasteel van Hoen zoals hierboven door een andere bruid vermeld . Deze loactie vind je terug op tastecatering.be. Zelfdde uitstraling als het fonteinhof maar zonder hotel erbij.
Succes
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|