Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe vul je een kerk

19-9-2011 10:21:39
Hey mede forummers ik heb een beetje een bizar vraagje.
Hoe zorg je dat je kerk goed vol zit?

De situatie is als volgt, na een tip van een bruidje hier op het forum zijn wij toch een keertje gaan kijken voor te trouwen in de kathedraal van antwerpen. Gisteren naar de mis geweest en al wat contact gehad met de pastoor en we zijn dus nu verliefd geworden op de Kathedraal en we willen daar nu echt doodgraag trouwen. maar dit kan alleen als er genoeg volk is want anders is de kerk leeg. Dus hoe geraak je aan minstens 100 man, liefst 150. Er is wel een optie om in de zijkapel te trouwen maar dat lijkt me zo stom.

Op zich hebben we wel redelijk wat vrienden, maar vele zijn niet gelovig en dus geen idee of die wel naar de kerk zouden komen.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1237

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik19-9-2011 11:06:07

Heej Sara!

Leuk dat jullie zo overtuigd zijn :-)

Het eerste wat ik dacht toen ik je berichtje las, was eigenlijk het volgende: Het doet er toch niet toe of jullie vrienden gelovig zijn, ze komen toch in de eerste plaats omdat het jullie dag is?

Dus ik zou iedereen gewoon massaal optrommelen :-) Laat hen delen in jullie enthousiasme dat jij hier met ons deelt en ze zullen wel komen ;-)

Hebben jullie grote families? Dat wil ook al eens helpen...

Groetjes!

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik19-9-2011 11:14:35

Hey Sara,

ik ben ook niet gelovig, zelf organiseren we een vrijzinnige huwelijksviering. Als dichte vrienden van ons trouwen, gaan wij toch ook naar de huwelijksmis (maar blijven we gewoon op onze stoel zitten tijdens de communie en zeggen we de geloofsbelijdenis en zo niet mee). Dus, zoals Sophie hierboven zegt, zullen ze toch wel komen hoor! Zeker als je duidelijk maakt dat je dat echt leuk zou vinden als ze erbij zouden zijn.

Trouwens, het feit dat het in de kathedraal van Antwerpen doorgaat, zou voor mij een extra motivator zijn om er naartoe te gaan!

Groetjes,
Hanne

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik19-9-2011 11:22:46

Bij ons was er superveel volk omdat wij de receptie lieten aansluiten op de viering. Dat kan misschien een oplossing bieden, dan moeten ze geen 2 keer over en weer rijden. Groetjes Hanne

Helene
14-7-2012
 Meld misbruik19-9-2011 11:53:23

hey,

vrienden van ons hadden ook een toffe manier om te zorgen dat ze superveel volk was in de kerk.
op hun uitnodiging stond dat iedereen in de kerk verwacht werd omdat dit voor hen het belangrijkste deel van hun dag was en dit met zoveel mogelijk mensen wouden delen.
ook stond erbij (voor diegenen die voor de receptie etc uitgenodigd waren) dat de route omschrijving uitgedeeld zou worden na de kerkdienst.

dit was hun manier en de kerk zal bomvol.

groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik19-9-2011 11:53:59

Ik zou me er inderdaad ook geen zorgen over maken of niet religieuze vrienden wel komen. De meeste mensen vinden het heel speciaal om bij zo'n ceremonie uitgenodigd te zijn en zullen zeker komen, vooral in een kathedraal... Dat zou zeker voor mij gelden, en voor bijna iedereen die ik ken.

Nodig dus iedereen die je voor de receptie achteraf (inderdaad best dicht in de buurt) vraagt, ook uitnodigt in de kerk. Tel je familie, collega's etc. bij elkaar op, dat zijn er al snel heel wat.

Natuurlijk is het raar om mensen speciaal te vragen 'om de kerk vol te krijgen'. En mensen die je in de kerk vraagt, moet je ook zeker daarna op de receptie vragen, enkel de viering laten bij wonen is zeer onbeleefd.

Sofie

Meld misbruik19-9-2011 12:03:32

Als de receptie aansluit, gewoon geen uur geven voor start van de receptie, maar enkel die voor de mis!

Leentje

Meld misbruik19-9-2011 13:12:36

hey,
ik vind het super dat jullie verliefd zijn geworden op de kathedraal! Het is inderdaad een pracht van een kerk, maar idd, oh zo groot.
Persoonlijk vind ik het veel gezelliger in een klein schattig maar ook mooi kerkje. Dan heb je nooit het probleem om aan 150 mensen te moeten geraken. Dat is natuurlijk persoonlijk...
Maar idd, zoals hierboven gezegd, mss receptie laten aansluiten aan de dienst?
Ivm de gelovigheid van mensen zou ik me niet aantrekken. De mensen moete komen voor jullie, niet voor de hostie ;-)

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik20-9-2011 19:14:00

Hoi Sara,
de kathedraal is inderdaad prachtig.
Ik heb er zelf mijn plechtige communie nog gedaan. ( Orgel+ Kathedraal koor etc etc)Maar eerlijk gezegd ook al heb je 150 man in de mis zitten, dat is nog altijd leeg voor zo een Kerk.
Onze receptie is aansluitend op onze viering, staat ook zo expliciet op de uitnodiging , en hoop dat er dan over de 100 man gaat zijn.
Echter wij trouwen in een veel kleinere Kerk dan de Kathedraal ..En we hebben ons deze zondag is bezig gehouden met rijen en plaatsen te tellen in de Kerk. Conclusie ook al is er 100 man dan is ze nog altijd maar halfvol....
Er zijn zoveel andere prachtige pareltjes in het Antwerpse.

jurgen
5-7-2013
 Meld misbruik7-11-2011 23:12:57

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info