Nu Online
Momenteel zijn er 522 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma: kort of lang?

21-9-2011 21:07:39
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en heb besloten om maar meteen van dit fantastische forum gebruik te maken. Volgende zomer ga ik trouwen en ik ben al volop naar een trouwjurk aan het zoeken, maar ik weet totaal niet of ik nu in het kort of in het lang zou gaan.

Enerzijds ben ik opgegroeid met het idee dat een trouwjurk een lange prinsessenjurk is, anderzijds is onze trouw in besloten kring en zal er geen kerkelijk huwelijk en geen avondfeest zijn. Een lange jurk lijkt me dus overdreven en ik zou me er mss niet comfortabel in voelen om die reden, maar bij een kort jurkje heb ik dan weer een minder 'trouwerig' gevoel snap je.

Wat denken jullie hierover? / Wat zouden jullie zelf kiezen?

Isaura
11-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1082

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik21-9-2011 21:34:43

Ik begrijp wat je bedoelt... Ik twijfel ook tussen een kort of een lang trouwkleed. Binnen 2 weekjes ga ik eens kleedjes gaan passen en wat het mooist is,dat zal het worden. Wij trouwen wel voor de kerk en hebben wel een avondfeest,maar als het korte kleedje mooier is dan de lange,dan zou ik het me niet aantrekken dat een kort jurkje een minder trouw-gevoel geeft...

Pas het gewoon alle 2 eens en dan zie je wel waar je je het beste en mooist in voelt. En anders eens vragen aan je verloofde.

Succes ermee

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik21-9-2011 21:37:40

Hey,

Persoonlijk, hou ik het meest van een lange jurk.... Mijn zus is zelfs naar haar gala bal geweest met een lange jurk met sleepje... vrij trouwachtig (maar appelblauw zee groen)

Dus als je zelf liever een lange jurk ziet, vind ik het zeker niet overdreven, ondanks je geen kerkelijke viering hebt of geen groot avondfeest geeft.... Wel kan je ook nog steeds voor een lang kleedje gaan niet wit, maar zelfs dit laatste vind ik zeker geen probleem...

Veel groetjes Ellen

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik21-9-2011 21:57:31

Hey Isaura,

zoals Ellen al zegt, hangt het er eigenlijk helemaal van af wat je zelf mooi vindt! Ik heb voor een korte trouwjurk gekozen, we doen een vrijzinnige viering en een groot dansfeest. Ik zag mezelf niet echt in een lange trouwjurk. Ik heb er zelf ook nooit over nagedacht toen ik klein was of en hoe ik ging trouwen, want ik geloof(de) niet zo in het concept "trouwen". Een lange jurk paste voor mij dus niet in het plaatje.

Als het een lange jurk was geweest, zou ik wel overwogen hebben om die in een kleur te nemen, dat zou ook bij me gepast hebben. Dus: doe waar je je zelf goed in voelt! Maar overleg zeker ook eens met je verloofde. Bij mij hielp het ook om er met mijn mama over te praten, ik heb een heel goede band met haar en voor haar was de klik er ook met een korte jurk voor mij.

Groetjes,
Hanne

Elisabeth
17-9-2011
 Meld misbruik21-9-2011 22:10:16

hey,

leuk dat je nadenkt over een kort trouwkleedje, er zitten er heel veel in de collectie voor het komende jaar (marylise, linea)... ik ben zaterdag getrouwd, ja in een kort kleedje en heb er super veel positieve reactie op gekregen! had toch wat twijfels maar een lang kleed leek mij gewoon niet praktisch met m'n 2 kindjes en aangezien we niet alles volgens de regels doen (eerst kinderen en dan trouwen) vond ik een lang kleed niet echt passen ;)
gewoon naar de winkel gaan en verschillende passen... en een goede 'juy' meedoen!!!!! je kan dan nog kiezen!!!

groetjes

laura

Meld misbruik22-9-2011 10:01:01

Hoi Isaura,

Je hebt heel leuke jurkjes waar je wel dat gevoel hebt van trouwen. Wat ook wel leuk is, een kort wit jurkje met vanachter een sleep die je kan afnemen. Het belangrijkste is dat jij je er goed in voelt. Neem desnoods een fototoestel mee, als je dan twijfelt kan je daarna nog eens naar de foto`s kijken om te zien met welk kleedje je het beste staat.
Alvast veel succes.

Vele groetjes,

Laura

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-9-2011 11:16:24

Goh, je hebt kort en kort. Ik wil zelf niet zo'n superlange sleep, dat lijkt me maar onhandig en past ook niet echt bij ons format. Maar om dan direct voor heel kort te kiezen... Ik denk dat het bij mij tot boven de enkels zal zijn, zeker onder de knie. Praktisch, ik zal erin kunnen dansen, het zal niet door het gras slepen, maar toch net iets specialer dan anders. Als het dan ook in het wit is, zal het zeker trouwerig aanvoelen.

Katrien
26-8-2011
 Meld misbruik22-9-2011 11:41:36

Ik was ook naar de winkel gegaan met het idee van een lang kleed te kopen.
Tot ik er gepast had en voelde hoe onpraktisch het was.
Dat is natuurlijk iets persoonlijk en zal enorm afhangen van welk model je kiest.
En toen ik de korte kleedjes begon te passen wist ik meteen wat te kiezen!
Het is inderdaad enorm persoonlijk. Maar ik had er heel zeker een "trouwerig" gevoel in hoor ;-) Geloof mij, als je van de kapster komt, je trekt je kleedje aan, mooie schoentjes, oorringen, en je ziet je toekomstige staan glunderen met je boeketje, dan kan je niets anders dan een trouwerig gevoel krijgen :-D
Ik vond het ook gewoon enorm praktisch op de dansvloer, da's echt een groot voordeel!
Veel pasplezier!

Keshia
20-4-2012
 Meld misbruik23-9-2011 17:33:38

Heyla,

Ik zat met de zelfde vervelende vraag :-p
Wij trouwen ook enkel voor het stadhuis en in een gesloten kring.
Toen ik op zoek was naar m'n trouwkleed wou ik een kort kleedje omdat het ook enkel voor het stadhuis en maar tot je alle kleedje aan doet van mij was het meteen bingo bij een lang kleed ook al wou ik dit echt niet :-) Dus gewoon passen het volgt van zelf. :-)
Groetjes Keshia

Marita

Meld misbruik26-9-2011 18:00:25

Hallo Isaura,
zoals je collega-bruidjes hiervoor reeds aangehaald hebben ... gewoon zowel lange als korte bruidsjurkjes passen! Dan pas weet je waar jij je het beste in voelt. En dat is op een trouwdag wel het belangrijkste hé ... jij moet jezelf er goed in voelen. Er zitten momenteel heel wat korte bruidsjurken in de collecties, dus je gaat zeker en vast kunnen vergelijken. Eventueel kom je maar eens in Het Bruidsparadijs passen. Als je op voorhand even mailt (kom je bij mij terecht) en kan ik alles mooi in de agenda noteren zodat onze verkoopsters op voorhand op de hoogte zijn.
Nog veel succes in je zoektocht!
Marita
www.bruidsparadijs.be
opendeurdagen 5 t/m 9 oktober 2011

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info