Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thema feest

25-9-2011 19:53:39
Hallo iedereen!

Wij zouden graag op ons trouwfeest (en op de uitnodigingen etc) het thema muziek gebruiken,
met name 'Rock'.

Heeft er iemand ideetjes hoe we dit zouden kunnen uitwerken in vanalles?
bv. tafelnamen, tips voor menu's, uitnodigingen, etc.

Alle ideetjes zijn welkom !!

Groetjes !!

Lindsey
1-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1125

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik25-9-2011 19:56:48

Hey Lindsey. Een bruidje van het forum hier, Cindy, is onlangs getrouwd met het thema festival (je moet maar even opzoeken op het forum). In haar posts staan leuke ideeën. Je kan als uitnodiging misschien een affiche voor een rockconcert maken, als tafelindeling toegangskaarten voor het optreden (of polsbandjes), voor tafelnamen bands of nummers van liedjes, ... Veel plezier ermee!

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:01:43

leuk om te horen! wij gaan ook voor een iets anders thema nl. rockabilly!

Lindsey
1-6-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:04:14

Bedankt voor de tips Rebacca! Maar hoe zoek je juist op dit forum? Ik geraak er precies maar niet aan uit! (heb een uur nodig gehad om een postje te plaatsen!)

Leuk thema Saskia

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik25-9-2011 20:56:05

Hey Lindsey,

als je ook een viering hebt (kerkelijk of vrijzinnig), zou je een tekst kunnen baseren op hoe verschillende instrumenten met elk hun eigen melodie en ritme samen een mooi liedje kunnen maken, ook al spelen ze niet per se hetzelfde, zolang ze maar in dezelfde toonaard spelen en zo. Kan nog mooi zijn als bezinning: dat je elk je eigen karakter en persoonlijkheid hebt, en dat je als koppel samen elkaar beter en mooier maakt, door elkaar te versterken en aan te vullen. Misschien een wat meliger invalshoek, maar 5 dagen van D-day word ik al een beetje emotioneler :o)

Zijn jullie zelf ook met muziek bezig? Of heb je veel mensen in de familie die met muziek bezig zijn? Dan zou je de tafelindeling zo kunnen doen dat ze bv een kaartje krijgen met notenbalken met de hoofdmelodie van het refrein van een liedje, en als dat liedje gespeeld wordt, moeten ze naar hun tafel gaan (werkt natuurlijk enkel als er genoeg muzikanten in't gezelschap zitten).

Voor de rest vind ik eigenlijk dat concept van het andere bruidje hier op het forum (thema "Festival") heel plezant aangepakt! Als het budget dat toelaat, is een coverband natuurlijk ook altijd leuk om het dansfeest in gang te trekken.

Veel plezier ermee!
Hanne

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-9-2011 8:32:03

Wij hebben een beetje een vergelijkbaar "thema", al is dat eigenlijk geleidelijk gegroeid. We wilden geen traditioneel trouwfeest. Toen mijn schoonmama 50 werd, heeft mijn schoonvader een verrassingsfeest voor haar georganiseerd, met optreden van Raymond Van Het Groenewoud en zijn band. Dat was superleuk en zoiets wilden wij ook als trouwfeest. Maar dan een goedkopere versie dan RVHG.
Van dat originele idee is niet meer zoveel overgebleven, alleen het optreden. Wij hebben als eerste punt een coverband vastgelegd, een heel goede, met een leuke show (met danseressen). Onze uitnodigingen zijn net concertickets. Als de gasten voor het avondfeest toekomen, krijgen ze een copie van een origineel concertticket (gescand en dan opnieuw geprint). Ze worden aan tafel geroepen door het draaien van een bekend liedje van hun artiest en op tafel staan grote foto's van de artiest (met op de achterkant een biografietje). Als bedankje krijgen de gasten een cd met al de gebruikte liedjes mee naar huis.
Voilà, meer inspiratie heb ik zelf ook nog niet, dus ik zal dit topic meevolgen :-)

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik26-9-2011 10:55:46

Je kan altijd van die polsbandjes kopen, die gebruike ze ok veel op festivals.
En dan kun je jullie datum en namen er laten opzetten.

Lindsey
1-6-2012
 Meld misbruik3-10-2011 17:34:20

Supertoffe ideetjes! Dankjewel iedereen! Ik kan al heel wat verder werken nu! SUPER!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...