Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

le chapeau bree, onbeschoft en zeer opdringerig

25-9-2011 20:00:32
Ik was gister in le chapeau in bree, heb daar mijn droomkleedje gevonden.
Maar de verkoopsters waren daar zo onbeleefd, kreeg daar een heel kruisverhoor, omdat ik niet daar was
met mijn mama en zo opdringerig voor het kleedje onmiddelijk te kopen. Ik vertik het nu om mijn kleedje daar
te kopen en ga op zoek naar dat kleedje bij een andere bruidswinkel.
Heeft nog iemand zo een slechte ervaring met die winkel, want ik ben er nog altijd niet goed van.

kim
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1837

romina
6-7-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:03:34

Hey hey
Ik heb nog geen slecht ervaring gehoord over Le Chapeau.
Ben 1 x daar geweest en dat was om de trouwbox af te gaan halen en eigelijk vond ik ze wel vriendelijk maar is natuurlijk niet te vergelijken hé want was er mssn 5 minuten en jurken passen is toch zeker 1 uur.
Je kan mssn eens bij Karin in Dilsen gaan. Komt mijn kleed van. Is een hélé lieve en is helemaal niet duur.

Groetjes Romina.

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:05:25

Hoi Kim,

Vorig jaar ben ik samen met een vriendin naar Le Chapeau in Bree geweest. Zij heeft daar haar droomjurk gevonden.

Ik vond ze daar helemaal niet opdringerig, want ik vond dit een hele aangename winkel...

Jammer dat jij daar zo een ervaring hebt gehad..

Hopelijk vind je je droomjurk nog in een andere winkel..

kim
30-6-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:15:05

Hey

Ik was daar ook met een vriendin, omdat mijn mama niet mee kon. Ze waren daar maar hele tijd bezig waarom mijn mama er niet bij was, en dat ik een kleed kom kiezen zonder mijn ma er in te betrekken. En dat mijn mama de evolutie dan niet kon meemaken. Maar ik zou nooit zomaar beslissen voor een kleed te kopen zonder dat mijn mama dat gezien heeft. En ja natuurlijk vind ik daar mijn droomkleedje, en toen waren ze maar aant pushen voor een optie(betalend) voor dat kleed te nemen, dus dan zou ik wel opeens zomaar moeten beslissen zonder mijn mama daarin te betrekken. En dat ik maandag moest bellen voor terug een afspraak te maken en anders dat ze mij dinsdag wel zullen bellen.
Vond het gewoon schandalig, mijn vriendin zei als het voor haar kleed geweest was, was ze gewoon vertrokken.

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik25-9-2011 20:15:44

Hey,
Ik ben 4/07 bij Le Chapeau in Antwerpen geweest en heb net zo'n ervaring gehad. Eerst zeiden ze mij dat er niet veel meer was, terwijl voor mij de winkel nog vol hing. Ik heb dan enkele kleedjes mogen passen, maar bij geen enkel een "wauwgevoel". Het laatste dat ik gepast heb, was het mooiste volgens de verkoopster en dat probeerde ze ook te "pushen" en als er iets is waar ik niet tegen kan...dan is het mij iets laten opdringen.
In de namiddag ben ik naar het Bruidshuis in Merksem geweest en ja hoor...daar heb ik mijn drooomkleed gevonden!
Succes met de zoektocht!
Je zal zeker jouw droomkleedje vinden!

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik25-9-2011 20:59:38

en als je nu een goeie reden hebt om je moeder er niet mee te nemen? gaat hen toch niets aan??

hopelijk vind je het ergens anders, waar je je wel 100% goed bij voelt.

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik25-9-2011 21:15:56

Hoi Kim

Opdringerig zijn ze inderdaad... Bij mij zei de verkoopster op het laatste letterlijk (omdat ik een kleedje wel mooi vond) dat ze het dan voor mij ging bestellen in mijn maat... Zonder te vragen ZAL IK dat dan bestellen in jouw maat?? Nee nee, dat besliste ze even zelf... Toen ik zei dat ik nog niet wou beslissen omdat zij de eerste winkel waren en omdat ik nog een paar kleedjes wou zien van San Patrick (die zij toen niet hadden) begonnen ze ook héél lastig te doen... Want wat scheelde er dan nog aan dat kleedje bij hun??? Waarom was ik niet overtuigd??? etc etc... Ik wou gewoon de andere nog zien om niet achteraf te denken "wat als...".

Ik ben dan bij Maxim's Couture geweest en daar waren ze héél vriendelijk, heel down to earth, geen chichigedoe maar heel behulpzaam, je kon er eens lachen,..

Mijn keuze stond meteen vast en daar hadden ze bovendien ook m'n droomkleedje van San Patrick samen met hetgene dat ik al gezien had bij Le Chapeau dus ik kon ze langs mekaar zien...

Ik zou ook niet besteld hebben bij Le Chapeau omdat ze het door m'n strot wouden rammen en als er iets is waar ik mega allergisch aan ben is het dat wel... Klant is koning dus volgens mij beslist de klant dan ook wat wel en wat niet... :-)

Ik had mij trouwens ook voorgenomen dat als ze in Aarschot dat kleedje wat ik in Bree mooi vond, het ergens anders te gaan zoeken gewoon om hun manier van doen...

Groetjes

Elke
17-9-2011
 Meld misbruik26-9-2011 9:25:10

Ik ben ook gaan kijken bij Le Chapeau in Bree en heb een gelijkaardige ervaring gehad.
Tijdens het passen was de verkoopster heel erg vriendelijk. Ze haalde elk kleedje dat ik wou passen. En ik heb uiteindelijk een heel mooi kleedje gepast, maar ik had niet het gevoel "dit is mijn kleed".
En omdat het ook pas de eerste winkel was waar ik ging kijken zei ik dat ik nog niet meteen wou kopen, maar ook nog ergens anders wou gaan kijken. Toen was het gedaan met de vriendelijkheid. Ze werd heel opdringerig en zei dat ik dit kleedje moest kopen omdat ik nergens anders meer zo'n mooi kleedje ging vinden. Ik voelde mij er echt ongemakkelijk bij! Maar heb het kleedje toch niet gekocht!
Ik heb mijn droomjurk uiteindelijk gevonden bij E&R in Beverlo. En ben zo blij dat ik mij niet heb laten overhalen om toch te kopen in Bree want mijn kleedje was zo veel mooier dan dat in Bree :-)

Laat je zeker niet dwingen om een kleedje te kopen!

Groetjes Elke

Kim
21-10-2011
 Meld misbruik26-9-2011 11:55:50

Ik ben ook daar geweest en heb er echt geen problemen gehad... Ze waren altijd zeer vriendelijk en behulpzaam. Heb er dus uiteindelijk ook mijn kleedje gekocht omdat ik er echt een goed gevoel aan overhield; wat ik niet had bij andere winkels...

Groetjes Kim

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik26-9-2011 13:30:58

Hallo,

Ik ben in Le Chapeau in Antwerpen geweest...
Ik had met m'n mamie een dagje trouwkleedjes shoppen / kijken / passen gepland...
We hadden wel geen afspraak omdat we gewoon eens naar de winkels wilden gaan kijken...
Toen we binnenkwamen vroegen ze of we een afspraak hadden... Mama zei dat we gewoon eens eerst wilden kijken... We mochten in de boeken kijken, maar moesten eerst een afspraak om te komen passen maken... Zo gezegd zo gedaan...
Toen we in de boeken aan het kijken waren, voelde we daar zo een rare sfeer hangen... We zijn toen maar buiten gegaan, wel met een afspraak...
Toen zijn we naar het Bruidshuis in Merksem gegaan... Ook daar hadden we geen afspraak, maar mevrouw vroeg of we graag tot passen wouden overgaan...
Tuurlijk wou ik dat :) (we hadden al het Bruidsparadijs gedaan en daar heb ik ook gepast, en ik vond dat zoooo leuk...)
Na een paar jurken gepast te hebben heb ik daar mijn droomjurk gevonden...
Het was echt mijn ding en we hebben ze ineens besteld...
Toen ik de dag nadien belde naar Le Chapeau zei ik eerlijk dat ik mijn droomjurk gevonden had... Ze vroegen waar ik mijn kleed besteld had... Ik hoorde zo'n verkoopster op de achtergrond zeggen: 't was te denken...

Ik had echt geen goed gevoel bij Le Chapeau en ben blij dat ik daar niet gaan passen ben... Je staat er tenslotte toch bijna half naakt en als het dan niet klikt met die verkoopsters, is het leuke er ook af...

Groetjes,
Nathalie

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik26-9-2011 14:33:51

Hoi iedereen!
Ik heb vorige maand mijn trouwjurk gekocht bij Le Chapeau in Antwerpen.
Ik ben supergoed geholpen door verkoopster Aude en heb echt geen klachten!
Supertoffe vriendelijke en eerlijke meid, niets op aan te merken! Totaal niet opdringerig ook! Ik denk dat er heel veel afhangt van de verkoopster zelf...

Ik vind het persoonlijk niet raar dat je zonder afspraak niet geholpen wordt...
Mijn vriendin heeft bijv. weer slechte ervaringen bij het Bruidshuis in Merksem.
Zij vond de verkoopster vriendelijk maar de rest van de winkel niet professioneel (bijv. kapotte jurken om te passen, vuil, ...), maar das mss ook net een 'mindere dag' geweest?

Groetjes -X-

P.S. Toen ik een afspraak maakte, heb ik gevraagd om door Aude geholpen te worden.
Ze hebben hier wel rekening mee gehouden dus mss een tip voor in de toekomst?

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik26-9-2011 15:40:38

Waar ik het mijne gekocht heb, heb ik ook een slechte ervaring mee.

Ze was heel opdringerig en ik moest het meteen kopen en meedoen naar huis.
Ik, naïef als ik was, heb het gekocht.
Mn mama vond het namelijk prachtig, en mijn o zo stoere broer had de krop in de keel.
Het kleed hangt dus nu thuis bij mn schoonouders, wat echt niet normaal is.
Ze maakten ook ambras dat het niet gebruikelijk was dat de bruidegom mee was. Het was trouwens mn broer, niet de bruidegom.
Gelukkig was de service waar mn vriend zn kostuum kocht 100 keer beter.
Die mevr. zei me ook dat ze na haar uren mn kleedje zou aanpassen moest mijn winkel er een probleem van maken.
Heb er mn droomkleed gevonden, maar voor de rest ben ik niet te spreken over die winkel!

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik26-9-2011 23:05:30

Hoi Kim,

Ik heb net zoals Nathalie een super leuke ervaring gehad bij Le Chapeau met verkoopster Aude. Springt er echt uit tov de andere verkoopsters die er soms wat zuur bijlopen, vind ik persoonlijk. Een hele spontane, leuke meid en helemaal niet opdringerig! Ze kreeg zelf tranen in de ogen toen ik begon te huilen van blijdschap bij het passen van mijn droomjurk. Dus een tip voor wie nog naar Le Chapeau wil gaan, vraag een afspraak met Aude :)
Ik hoop dat je elders een leukere ervaring hebt om je droomjurk te vinden.
Succes!
Cindy

Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik26-9-2011 23:06:26

Oeps ik bedoelde "net zoals Bruidje" ipv Nathalie ... verkeerde post gelezen ;)

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik27-9-2011 19:29:39

Ik vraag me soms af waar die verkoopsters zich mee moeien. Ik ben mijn kleed gaan kopen, met mijn aanstaande bij en 2 goeie kameraden. Gepast en beslist en toen het klaar was nog eens gaan passen met mijn mama bij, want zij was op haar tenen getrapt...

Waar ik geweest ben zeiden ze er ook niets van dat mijn aanstaande erbij was of mijn moeder net niet.

Tegenwoordig moet dat allemaal toch niet meer zo oubollig en traditioneel dacht ik?

Nancy
10-9-2011
 Meld misbruik27-9-2011 20:21:17

hey

ook ik ben bij le chapeau in bree geweest
kwa keuze vond ik ze niet veel hebben , mijn mama zei amai we konden wel in winkel zijn met antieken gordijnen hihi maar je iedereen zijn smaak
1 kleedje heb ik gepast en vond ik wel mooi alleen na het even aan te hebben waren mijn boven armen zo rood van het schuren tegen de pareltjes/palletjes dat het zeer deed.
toen ik dat tegen de verkoper zei zei ze dat een bruid maar moest pijn lijden.
wat een antwoord zeg we hadden er direct genoeg van.
mijn kleedje heb ik tenslotte gekocht bij karin in dilsen ze is super vriendelijk en zeker niet te duur. de service was gewoon top!
neen voor mij ook geen goede ervaring bij le chapeau

romina
6-7-2012
 Meld misbruik27-9-2011 20:54:47

@Nancy: Mijn jurk komt ook van karin in dilsen en heb ook veel pareltjes e.d. en had hier al eens gelezen dat het idd kan schuren aan je bovenarmen en heb dat dus aan haar vermeld want ook bij mijn kleed zater de pareltjes ook aan de zijkant. En zij zei direct dat die dan waar bovenarmen raken deze zou weghalen. En is idd een super vriendleijke hé! Ik kijk al uit naar mijn eerste pas :D

Groetjes Romina.

Jolien
12-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 16:47:40

ikzelf ben ook een afspraak gaan maken bij Le Chapeau. Ze kwamen voor mij ook nogal opdringerig over en dat was enkel voor de afspraak vast te leggen!
Nu ben ik twee weken geleden bij Liliane Claes in Herentals gegaan. Ik was specifiek op zoek naar een jurk van Pronovias. Deze vond ik bij Liliane Claes, ik heb dan ook mijn afspraak bij Le Chapeau afgebeld. Hoewel ik zelf ook van Limburg ben, rij ik liever verder maar wordt ik geholpen door deskundige verkoopsters die eerlijk zijn, maar me toch alle ruimte en keuze laten!
Dus indien je nog afspraken wilt maken, is Liliane Claes zeker een aanrader!

kim
30-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 17:06:10

hey bruidjes

Ben toch blij te lezen dat ik niet de enige ben die zo een vervelende ervaring heeft meegemaakt.
Maar heb vandaag dolgelukkig en heb mijn droomkleedje ergens anders gevonden bij
Lieben. Die mevrouw is zo vriendelijk en behulpzaam en heeft zitten rondbellen voor
dat kleedje te kunnen bestellen. En ja het ging. In januari komt het binnen en mag ik het voor het eerst gaan passen. Kan al niet meer wachten tot dan ...

stephanie
17-5-2014
 Meld misbruik2-9-2013 15:40:29

Hier vant zelfde ,
ging er zonder afspraak heen om eens te gaan kijken
Er had iemand afgebeld dus kon binne de 2uur terug komen. Dit leek me wel positief. Ik had toen al een blaadje laten zien met jurken die ik mooi vond zodat ze wisten wat ik zocht.

Toen ik terugkwam voor de afspraak kreeg ik een verkoopster toegewezen , ik toonde haar opnieuw mijn blaadje en vertelde dat ik op zoek was naar een zwarte trouwjurk ( ik had op voorhand al gevraagd of ze dit hadden, anders had ik geen afspraak gemaakt ) en dat ik een lange jurk wou.
Mijn beste vriendin was bij me om me te helpen met mijn keuze.

De eerste 10 jurken die ze me liet zien waren echt afschuwelijk! Ze liet veel korte jurken zien waarop ik telkens herhaalde dat ik dit niet wilde of ze liet jurken zien die niet in het zwart verkrijgbaar waren. Nu hoeft mijn jurk niet kei bloot te zijn maar een extra-tje zoals wat decollete of split mag wel. Ze liet me echter de meest bedenkende jurken zien! ( op de korte na ) Een nonnenoutfit is nog sexy in vergelijking met wat ik te zien kreeg.

Toen nam mijn vriendin het heft in handen en begon er wat jurken aan te duiden die wel aansloten bij wat ik wou. Toen begreep ze denk ik even wat ik bedoelde en koos er ook 2 mooie jurken uit.
5 jurken gepast. Nu heb ik wel een klein beetje een buikje dat ik graag verberg ( wil niet dik zijn in mijn trouwkleed ) en ik vermelde dit , waarop ze me heel tactvol vroeg : " zedde gij zwanger ofwa? " Wat ik dus niet ben! Ik schaamde me echt dood en werd hier wel onzeker door.

Toen mijn beste vriendin enkele tips gaf om de kleedjes wat aan te passen , snauwde de verkoopster haar af. Want wat wist zij er nu van?

Uiteindelijk wel een kleedje gevonden dat echt wel leuk was , maar voor elke aanpassing kwam daar 300 euro bij, dit moest ik horen van een andere verkoopster + het kleedje bleek zowiezo al veel te duur te zijn zonder de aanpassingen. Toen ik zei dat ik erover wilde nadenken pushte ze me echt kei hard , want ik moest vandaag een kleed bestellen want anders zou ik nooit 1 vinden op tijd ( ik had daarvoor vermeld schrik te hebben geen jurk te vinden tegen onze trouw in mei ) Ik moest en zou nu beslissen en dan heb ik maar beslist van het niet te nemen. Raadt deze winkel echt niet aan en al zeker die verkoopster niet! Heb me nadien ook vaak verontschuldigt bij mijn vriendin omdat ze daar zo behandeld is geweest.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info