Nu Online
Momenteel zijn er 293 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Frustratie

25-9-2011 21:36:09
Hey Medebruidjes en gommetjes

Ik zal beginnen bij het begin, 1 en 4 november ga ik trouwjurken passen. Ik wilde zowiezo graag mijn getuige/beste vriendin mee en mijn mama. Omdat de tante/meter van mijn toekomstige zelf geen kinderen heeft(kon krijgen) en enthousiast reageerde op de trouw (en ik haar natuurlijk ook graag heb) en mijn schoonmoeder twee zonen heeft en dus ook niet echt de kans zal krijgen, heb ik elk van hen gevraagd één dag mee te komen. Ik had mijn mama al een tijdje terug gevraagd en vandaag had ik het nogmaals laten weten en ik had er bij vermeld dat die andere personen nog mee gingen. Mijn mama noteerde het in haar agenda en deed heel gewoon tegen mij deze namiddag. Nu zijn we net thuis, krijg ik opeens een bericht dat ze niet mee gaat. Zij wilde enkel met mij alleen mee gaan.

Ik had haar er echt graag bij gehad. Ik ben enig kind, dus normaal gezien is dit de 'enige'keer dat ze dit kan meemaken. Ik vind het dan ook erg egoïstisch van haar. Het is tenslotte ook onze trouw, of zie ik dit verkeerd?

Jessica
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 987

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik25-9-2011 22:04:20

Misschien kan je de eerste keer met je mama alleen gaan.
En de 2e keer kan je met iedereen gaan.
Wie weet moet je verschillende winkels doen, of heb je 3 kleedjes waartussen je moeilijk kan kiezen en dan kan de rest daarover hun mening geven.
Denk wel, hoe meer volk, hoe meer meningen, hoe moeilijker voor jou om jouw eigen keuze te maken zonder iemand tegen de schenen te schoppen...
En je moet toch nog voor een 2e en 3e pas gaan, dan kan je vb anderen ook meenemen om mee te kiezen voor de sluier, juwelen enz?
:-)

robine
31-8-2012
 Meld misbruik25-9-2011 22:42:06

Hoi,

ik neem enkel mijn moeder mee... ook een kwestie van de meningen, iedereen heeft een ander en op den duur weet je het niet meer denk.

juwelen, schoenen, ... hebben ze daar ook in de winkel dus das goed meegenomen als er iets tussen zit naar mijn zin.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik25-9-2011 22:51:39

Heyhey,

Ik heb 3 afspraken in 3 verschillende winkels en bij 2 van de 3 kan de mama meegaan omdat ze thuis is, bij 1 niet en ze doet ook geen moeite om die dag vrij te krijgen of ander uren te werken... Ik ben ook enig kind en het zal ook de enige keer zijn dat ze het meemaakt maar sommige moeders hebben gewoon weinig zin om moeite te doen, trek het je niet aan.

Groetjes!

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik25-9-2011 23:33:16

Beste Jessica

Misschien had je mama er op gehoopt om er een echt moeder-dochter uitstapje van te maken... En is ze nu dat jij al die andere mensen wil meenemen gewoon teleurgesteld en heeft haar dat emotioneel wat geraakt? Moest ik nog kunnen, ik zou de eerste keer echt alleen m'n mama meenemen en de rest pas de volgende keer. Zo is iedereen tevreden :-)

Groetjes

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-9-2011 8:14:47

Ik vind het nogal egoïstisch van je mama. Jij gaat jouw trouwkleed gaan passen/kiezen, en het is aan jou om te beslissen wie je dan graag meeneemt. Ze had gerust mogen zeggen dat ze het leuker had gevonden om dat enkel met jou te doen, maar ze heeft echt niet het recht om te zeggen dat je niemand anders mee mag nemen. En dan zeggen dat ze niet meer mee wil, is gewoon pure emotionele chantage. En in tegenstelling tot de bruidjes hierboven, vind ik niet dat je daaraan moet toegeven.
Ik heb voorlopig nog maar 1 afspraak, en mijn mama en 1 van mijn getuigen gaan mee. Mijn andere getuige woont een beetje ver (Florida) en mijn schoonmoeder moet naar een trouwfeest, anders zouden zij ook meegaan. Als mijn mama het in haar hoofd zou halen om "alleenrecht" op te eisen, zou ze mogen thuisblijven. Ik ben ook enig kind, maar gelukkig vind mijn mama het geen probleem dat er nog iemand meegaat.

Zeg tegen je mama dat je het jammer vindt dat ze niet mee wil gaan, dat zij erbij hoort te zijn, dat je dat fijn zou vinden en dat haar mening belangrijk is. Maar ga die andere mensen nu niet teleurstellen door hen opeens af te zeggen. Je kan nog meer dan genoeg dingen enkel met je mama doen ;-)

-x-

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-9-2011 8:15:53

oeps, dat moet natuurlijk "vindt mijn mama" zijn

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik26-9-2011 8:26:20

Hey iedereen,

bedankt voor de reacties, ik zit echt met gemengde gevoels op de ene manier begrijp ik haar wel, maar op de andere... ik zou net het omgekeerd willen doen. Een paar mensen mee om te gaan kijken en de definitieve beslissing enkel met haar gaan doen. Net omdat ik wil dat maar 2 personen mijn keuze kennen voor de trouw (mijn mama en nadien mijn schoonmoeder omdat zij mee mijn verloofde zijn kostuum gaat kiezen) dus zelfs al gaat de rest mee, gaat er toch zo een echte moeder-dochtermoment zijn omdat enkel zij mijn echte keuze zal kennen en dat als eerste... Ach ik ga nog één keer proberen praten met haar, maar ik ga niet zitten smeken. Ik hoop dat ze van gedacht verandert...

Liza
11-11-2011
 Meld misbruik26-9-2011 10:05:39

Ik heb de zoektocht naar een kleed alleen met mijn mama gedaan, omdat ik haar mening belangrijk vond en omdat we dezelfde smaak hebben.
Tijdens de pasbeurten is mijn schoonmoeder ook wel eens mee geweest.
Ik denk ook, hoe meer mensen er mee zijn tijdens het kiezen, hoe moeilijker. Want iedereen heeft zo zijn mening en gaat die ook zeggen... en dit wou ik niet, ik wou echt het kleedje kiezen die ik het mooiste vond zonder de meningen van anderen in mijn achterhoofd te hebben.

Groetjes en succes!!

PS: geniet er van, want het is een heel speciaal moment :)

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik26-9-2011 11:22:31

Hoi Jessica

De paar keren dat ik kleedjes ben gaan passen, ben ik met men mama en men zus (getuige) geweest. Men mama vind dit super leuk, om dit onder ons te doen, we maken er dan ook altijd een dag uitstapje van, lekker ontbijtje, derna een tasje koffie...

Ik kan me geen betere persoon voorstellen dan men mama om deze moment mee te beleven, ook heb ik hier al vele bruidjes gezien die deze kans niet meer hebben met hun mama.

En eerlijk gezegt, ik denk dat mijn mama het ook erg zou vinden, moest ik men schoonmama meenemen en nog een heel horde mensen. Niet dat zij deze mensen niet graag heeft, en op een andere gelegenheid zou ze hier graag mee omgaan, maar omdat dit onze moment is... mijn mama, mijn zus en ik, en dit is voor mij persoonlijk genoeg, maar vooral vind ik het speciaal dat we dit onder ons kunnen doen, moeder -dochter gevoel word eens zo sterk.

Misschien wil jou mama ook gewoon deze moment beleven met haar enige dochter, en bedoeld ze dit helemaal niet slecht, soms willen mama's sommige momenten niet delen :-) ik ben zelf ook mama (zoontje van 1.5 jaar) en sommige momenten kan je nooit meer terug krijgen, zoals die eerste stapjes, mss vind jouw mama dit gewoon erg :-) en wil ze deze gewoon beleven alleen met jou!

Veel succes ermee, en ik hoop echt dat jullie eruit komen :-)

Groetjes xx

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik26-9-2011 12:30:22

Hallo Jessica,

Bij het zoeken naar een bruidskleedje heb ik eigenlijk niet echt nagedacht wie ik wel en niet zou meenemen, ik ben gewoon op mijn gevooel afgegaan en heb alleen mijn mama meegevraagd.

Door dat ik al enkele jaren niet meer thuis wonen en ik het heel druk heb met mijn job, zijn die momenten alleen met mijn mama vaak gestolen momenten. Ik heb er dan ook echt van genoten dit met haar alleen te doen. Geen schoonzussen, geen schoonmama... Achteraf drong het wel tot me door dat zij er misschien ook graag bij waren geweest, maar gelukkig hebben ze me daar niet mee lastig gevallen. Eigenlijk heb ik geen spijt van mijn beslissing, want ik ben een eeuwige twijfelaar, en nog 2-3-4 meningen extra waren misschien te veel voor me geweest om aan het twijfelen te slaan of mijn eigen gedacht niet te durven doen. Bij mijn mama alleen kon ik volledig mezelf zijn, ook tijdens de latere pasbeurten.

Aan een kant begrijp ik je mama wel. Ik lees hier en daar dat ze egoïstisch wordt genoemd, maar ik denk niet dat ze dit zo bedoelt. Misschien heeft ze gewoon heel erg naar dit moment uitgekeken en is dit nu gewoon haar manier om te laten weten dat ze wat ontgoocheld is. Praat er gewoon eens over met haar, dan weet je dadelijk wat er haar dwars ligt. Misschien raken jullie er samen wel uit als jij ook duidelijk maakt dat het moeder-dochter-moment voor jou belangrijk is. Jullie invullingen zijn misschien wat verschillend, maar een compromis is zeker mogelijk!

Als het een tip kan zijn welke ik de meest persoonlijke momenten tijdens het bruidskleed-verhaal vond? Het eerste bezoek aan een bruidswinkel, het zoeken van bijpassende accessoires / lingerie / schoenen en de volledig laatste pasbeurt. Misschien lukt dit zo voor jullie?

Maak je maar niet te veel zorgen! Het is vast en zeker minder erg dan het nu lijkt!!

Probeer alles uit te klaren voor je aan de zoektocht begint, want het is een té leuke periode om dit door misverstanden te laten verknallen...

Marita

Meld misbruik26-9-2011 16:56:50

Hallo Jessica,
uit ervaring weet ik dat mama's uiteraard heel graag mee trouwjurken gaan kiezen met hun dochter. Wat je uiteindelijk misschien kan doen, is de 1e keer met de anderen gaan (én eventueel je mama als ze toch mee zou willen). Je kan dan de definitieve beslissing nemen bij een volgend bezoek met enkel je mama. Zo blijft het voor de anderen ook nog een aangename verrassing welke jurk het uiteindelijk geworden is en heeft je mama toch net iets meer "beslissingsrecht" dan de anderen. Hou er wel rekening mee dat - hoe meer mensen je meeneemt - hoe moeilijker het kiezen wordt.
Veel succes in je zoektocht!
Marita
www.bruidsparadijs.be

Karen
16-6-2012
 Meld misbruik26-9-2011 17:33:50

Hoi Jessica, Ik zat met hetzelfde probleem. Ik heb voet bij stuk gehouden. De eerste keer is mijn mama met mijn beste vriendin meegeweest. De tweede keer mijn mama en nicht( getuige). De derde keer zelfde kleedjes in andere winkel gepasr met schoonmoeder. Om mojn kleed te bestellen gaat mijn mama alleen met mij. Mijn mama reageerde ook te emotioneel en wou dit exclusief houden. Uiteindelijk is het goed gekomen Groetjes, Karen

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik26-9-2011 22:32:49

Hoi Jessica,
Ik ga komende vrijdag op zoek naar 'mijn trouwkleedje' en had er eerst zelfs niet aan gedacht om mijn mama mee te vragen.
Toen de vriendin die mee zou gaan afbelde en ik aan mijn mama vertelde dat ik nu nog iemand anders moest zoeken om mee te gaan, zag ik opeens haar blik veranderen. Blijkbaar had ze er al die tijd op gehoopt om dit samen met mij te kunnen doen. Ze is echter niet meer al te goed te been dus ga ik aanstaande zaterdag toch met een vriendin kijken en heb ik aan mijn moeder beloofd om haar mee te nemen als ik echt geen keuze kan maken, of voor de eerste pas. Dan kunnen we ook direct op zoek naar een geschikte outfit voor haar. Ze kreeg onmiddelijk tranen in haar ogen van blijdschap toen ik haar dit vertelde en was dolgelukkig. Misschien is dit dus inderdaad iets waar een moeder naar kijkt als een echt moeder-dochter moment en moet je even uitzoeken wat voor jullie het beste werkt.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...