Nu Online
Momenteel zijn er 294 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling?

28-9-2011 9:25:04
Dag bruidjes allemaal,

Hoe ziet een dagindeling eruit wanneer de 'plechtigheid' aan de feestzaal zelf plaatsvind?
We zijn van plan een lange en korte receptie te houden. De lange is voor diegene die erna gewoon weer naar huis gaan. De korte is eigenlijk voor de mensen die ook avondeten. Wanneer is dan die plechtigheid?

Kan er iemand die het zo al gedaan heeft misschien zijn dagindeling doorsturen?

Hoe snel moet je een afspraak maken met het gemeentehuis?

Groetjes,

Tamara

Tamara
8-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 524

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik28-9-2011 12:46:10

Hey,

Wij trouwen om 14 u voor de kerk. Om 17u is er de receptie voor de mensen die erna terug naar huis gaan ( tot 19u) en om 19u30 komen de mensen voor het avondfeest het is de bedoeling dat iedereen aan tafel zit tegen ten laatste 21 u.... We vonden dat eerst wat laat maar aangezien onze eerste receptie over de 200 man gaat is het aangewezen om ze 2u te laten doen. Als je wat minder volk hebt kan je misschien de eerste receptie een half uur korten laten duren en dan schuift alles erna een halfuurtje op.

Wij trouwen wel voor de wet op 25 mei ( de dag ervoor dus)!

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik28-9-2011 13:01:12

Hoi Tamara

Bij ons ziet het er als volgt uit:

- 14 uur: Trouw gemeentehuis
- 14.30 uur: Vertrek naar feestzaal
- 15.00 uur: Aankomst feestzaal, broodjestafel + drank voor de dichte familie, en wij gaan fotos laten nemen
- 16.30 uur: Viering aan de feestzaal
- 17.30 uur: Einde Viering en oplaten wensballon
- 18.00 uur: Receptie voor iedereen
- 19.00 uur: Iedereen gaat aan tafel

Wij hebben wel maar 1 receptie :-)
Hopelijk heb je er iets aan, veel succes!!

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik28-9-2011 13:09:21

Hoi Tamara,

Wij hebben hetzelfde, ook 2 recepties dus. We hebben er bewust voor gekozen om onze viering tussen de 2 recepties te houden omdat je uiteindelijk ook graag de mensen van het avondfeest bij je ceremonie wil.
Dus het ziet er ongeveer als volgt uit:

15.30u receptie
17.30u ceremonie
18.30u receptie voor de gasten van het avondfeest
19.30u start avondfeest

Dit is maar een voorlopige schatting. Wij trouwen in Antwerpen, dus we kunnen hier pas onze trouw gaan aangeven in het districthuis ten vroegste 6 maanden op voorhand. Dus het kan eventueel zijn dat er aan onze uren gesleuteld wordt. Maar zo heb je een idee hé

Wij zullen dan ook op de uitnodiging zetten voor de gasten van de receptie 'met aanvullend onze ceremonie' en dan voor de gasten van het avondfeest 'beginnend met onze ceremonie' (maar missch in iets mooiere bewoording ofzo ;-)
Zo heeft iedereen de kans om erbij te zijn :-)

Hopelijk helpt dit een beetje!
Grz

Lieselot
23-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 13:12:07

Hoi Tamara

Bin ons zal het er ongeveer zou uitzien

voor 9u30: make up + kapster

9u30: aankomst bruidegom + familie + getuigen

10u00: foto's met familie en getuigen

10u30: foto's met bruidegom

12u00 broodjesmaaltijd

13u00 Trouw voor de wet

14u00 Trouw voor de kerk

17u00 - 19u00 Receptie

19u30 Receptie + avondfeest

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-9-2011 13:41:44

Als de ceremonie aan de feestzaal is, zou ik het ook doen zoals Effie: eerst receptie voor de receptiegasten, dan ceremonie (waarna de receptiegasten huiswaarts keren) en dan receptie voor de avondgasten.
Hou er dan wel rekening mee dat er geen kindjes aanwezig zullen zijn op de ceremonie (als ze ook niet op het avondfeest welkom zijn). Dit zou mij al tegenhouden om voor deze formule te kiezen. Vele (achter)neefjes en (achter)nichtjes en kindjes van vrienden en collega's vonden het toch fijn om me in mijn 'prinsessenkleed' te zien aan de kerk. Zij werden dan na de kerk naar de babysit vervoerd en 's avonds werden de ouders dan uitgenodigd voor receptie / avondfeest.

Tamara
8-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:12:23

Dag allemaal!

Ik heb de ceremonie tussen mijn twee recepties gepland. En de kindjes die krijgen één babysit ter plaatse. Ze kunnen er ook blijven slapen dus na het eten zal de babysit met de kindjes naar boven gaan denk ik.

Bedankt voor de tips!!!

Tamara

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...