Nu Online
Momenteel zijn er 522 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

NY-thema: naam bufetten

28-9-2011 11:17:41
Hallo allemaal

ons feest heeft als thema NY, omdat we wettelijk getrouwd zijn in the big apple.
Ons eten wordt geserveerd op drie buffetten, en daarna een dessertbuffet. We zouden de buffetten graag
een NY-naam geven, maar we zitten vast met 1...

Het zuiders buffet wordt natuurlijk Little Italy en het oosters buffet wordt Chinatown.
Het dessertbuffet noemen we Coney Island

... maar we vinden maar niets voor het klassieke, Frans buffet.

Suggesties?

Merel

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1352

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik28-9-2011 11:34:56

Hey Merel. Super origineel thema! Wij denken er ook aan om in NY thema te gaan werken. Wij gaan in november 10 dagen naar the big apple en gaan er dan ook foto's nemen voor tafelnamen, uitnodigingen, save the dates etc...
Terug naar je vraag nu. Mijn eerste idee gaat uit naar art deco, iets à la empire state, chrysler? The statue of Liberty heeft ook Franse connecties. Misschien kan je een link leggen met Franse mode en designers en Fifth Avenue?
Hopelijk ben je hier iets mee!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik28-9-2011 11:49:25

er bestaat in NY een buurt die in de volksmond little france genoemd wordt. Weinig mensen kennen dit, maar het zou wel passen.

Persoonlijk zou ik eerder iets als fifth avenue of broadway gebruiken, eerder wijzend naar de MAIN course.

Anders misschien ellis Island, verwijzend naar de toestroom van buitenlandse mensen?

Annick
27-4-2012
 Meld misbruik28-9-2011 12:22:40

Hoi Merel, wij gaan ons huwelijk ook in NY-thema doen, aangezien we daar verloofd zijn en we terug gaan naar NY voor onze huwelijksreis. Wij gaan onze tafels een NY-naam geven :-) Ik zou voor het Franse Buffet kiezen voor 'Liberty Island'.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 15:10:52

Hey,

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik28-9-2011 15:12:20

Tiens, de rest van mijn tekst is niet verschenen. In ieder geval stelde ik voor om het mss The Village/Greenwich Village te noemen. Naast de gelijkenis met het Franse woord village heb ik ook gehoord dat deze wijk op een wijk in Parijs lijkt.

Succes.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-9-2011 19:27:04

Er bestaat een restaurant in NY genaamd "Chez Josephine Baker" dat wordt uitgebaat door een adoptieve zoon van haar. Zijzelf bewoonde destijds nl. een kasteel in Frankrijk met haar adoptieve kinderen. Dus eventueel Josephine Baker ?...

Merel

Meld misbruik29-9-2011 11:51:20

Hallo allemaal,

alvast bedankt voor de reacties! Ik heb wat gegoogled op 'Little France' en er bestaat inderdaad een wijk in Brooklyn die zo heet in de volksmond. De wijk heeft Franse bistro's en bakkers, ... Dus ideaal voor onze buffetnaam!

Heel veel succes aan de andere mensen met een NY thema. Kwestie van wat inspiratie te delen hieronder wat wij in NY-thema doen:

- De tafelnamen: ik heb een leuk stadsplan van NY gevonden dat we op A0 zullen laten
drukken om aan de ingang te zetten, en dan krijgen mensen daar een stukje uit, zoals
het ook op de tafel zal staan.
- Onze kleuren zijn zwart, warm geel en wit, om een glamoureuze sfeer te creëren.
- Een vriendin van mij heeft de uitnodiging gemaakt in de zelfde drie kleuren, met de
skyline van NY op. Echt heel geslaagd.
- Ik heb K. manchetknopen gekocht van oude New Yorkse metromuntjes (te vinden op
www.etsy.com )
- Ons gastenboek bestaat o.a. uit een Underwood typemachine (is een NY merk)
- De muziek tijdens de receptie is in de stijl van Frank Sinatra en Big Band
- Onze openingsdans is ook zo'n liedje en we doen een Slowfox (Amerikaanse dans)
- Om de buffetten te benoemen is mijn papa dus 4 oude straatborden aan het maken
- We laten een diaprojectie afspelen tijdens de receptie en het avondeten met zwart-wit
foto's van NY.
- Misschien gele taxi'tjes op de tafels

Wat ook leuk kan zijn: een gele taxi als ceremoniewagens. Als je zoekt op 'yellow cab huren' en de resultaten beperkt op 'België', dan zijn er minstens 2 bedrijven die dit doen. Helaas hebben wij dit niet nodig, hihi.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...