Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer koop je een trouwjurk?

28-9-2011 21:36:51
Hallo iedereen,
Ik kijk enorm uit naar de dag waarop ik de jacht naar een trouwjurk kan openen. Omdat we op 1 september trouwen lijkt het mijn moeder en schoonmoeder een goed idee om in maart voor het eerst op jacht te gaan.
Is dit niet te laat?

Alvast bedankt!

Killah
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1202

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik28-9-2011 21:42:36

Hey, wij trouwen 1 week na jou! :D Maar ik ga toch zeker tegen november op zoek naar mijn trouwkleed...

Groetjes
Alessia

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik28-9-2011 21:45:15

volgens mij is dit toch een beetje laat...

ikzelf heb mijn jurk al besteld (veel te vroeg natuurlijk :-) ) maar anders zou ik toch zeker in Januari al een paar afspraken maken.

Groetjes
Tabita

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik28-9-2011 22:19:10

Hallo,

Alles hangt af van waar je u kleed haalt, welk merk en hoelang het duurt om je kleed te maken... Je moet toch zeker 6 maand rekenen bij de meeste zaken voor het maken van je kleed, dus ik zou een 8-9 maand op voorhand toch zeker beginnen kijken en gaan passen enzo....

Ik trouw in juni en ik heb mijn kleed al besteld een tijdje terug.
Mijn vriendin wacht echter op de nieuwe collectie en gaat in november tenlaatste december normaal bestellen.

Groetjes en veel succes!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik28-9-2011 22:27:22

ik trouw ook een weekje later en ga nu voor eind oktober afspaken maken om kleedjes te passen (ik ga er van uit dat ik meerdere winkels ga doen dus tegen dat je er geweest bent en beslist hebt ben je weer een maand verder + voor sommige merken is er en bestel periode van min 6mnd als dat dan juist je droomjurk is kun je hem niet nemen

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 7:13:02

Ik heb 2 weken terug mijn kleed besteld, ik zou toch ook niet zolang wachten!
En in de winkel hebben ze me gezegd dat ik goed op tijd was, maar toch zeker minstens 6 maanden op voorhand moet bestellen!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik29-9-2011 7:47:12

Hallo,

Ik zou misschien ook iets vroeger gaan... als je niet onmiddellijk je droomkleedje vindt kom je misschien in de problemen. Je moet toch rekening houden met die 6 maanden wachttijd.

Wij zijn in augustus 2010 getrouwd en ik heb mijn kleedje in februari 2009 besteld. Dat is misschien wel heel vroeg maar ik persoonlijk zou in jou plaats nu al stilletjes hier en daar eens een kijkje nemen....

Groetjes
Annelies

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 8:26:48

Ik zou toch ook stilletjes aan beginnen uitkijken. Vergeet niet dat je net na de zomer trouwt en er dan mssn ook wel winkels sluiten in juli/augustus. (denk ik dan )

Ik heb zaterdag mijn kleedje gaan bestellen en het zal toekomen in maart.Dan nog gaan passen en aanpassingen doen.

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 8:38:55

he bruidje, ik trouw 16 juni 2012 en heb mijn jurk nu al gevonden, voorschot is al betaald. Kzou toch niet lang wachten, er komt nog veel bij kijken om te zoeken enzo dus ja ...

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 8:51:30

Hey,
Ik zou toch ook zo lang niet wachten... Tegen oktober-november zou ik toch een kijkje gaan nemen. Wij trouwen in juli en ik ga volgende week de eerste keer kleedjes passen.

Tamara
8-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:07:33

Ik trouw een week later en ga volgende week kijken. Op zich is dat vroeg: volgens de bruidsboekskes ten laatste acht maanden op voorhand. Maar ik heb zo het gevoel dat het een hele zoektocht gaat worden voor mij daarmee begin ik zo vroeg.

Groetjes,

Tamara

clara
1-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:22:32

ik trouw dezelfde dag en ga in december/januari kijken voor een kleedje. Met onze bouw heb ik vroeger gewoon geen tijd

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:27:43

hey
wij gaan pas 6 juli 2012 elkaar het ja- woord geven maar ga volgde week zaterdag al kijken
die vrouw van de winkel vertelde dat het min 6 maanden voor hand moet naar hoe er idd rekening mee houden met levertijden van daar dat ik ook zo vroeg ga kijken

mvg francis

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik29-9-2011 10:43:35

ik trouw nog later dan jou en ik ben al gaan kijken voor een kleedje en heb nog een afspraak staan. Mij hebben ze aangeraden om toch rond oktober beginnen te zoeken, ook gewoon omdat de keuze dan het grootst is. Sommige winkels verkopen maar x aantal keer hetzelfde kleed. En ook, klinkt mss stom, maar dan zijn de paskleedjes mooier omdat ze dan nog niet zoveel aangedaan zijn.

en stiekem ben ik ook gaan kijken omdat ik niet kon wachten ( eerlijk is eerlijk).

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 10:48:49

ik zou zeker niet te lang wachten.
wij trouwen in mei 2012 en ik heb mijn jurk al van juli. want het was toch 3 maand wachten erop. en bij sommige langer.

Kimberly
1-10-2011
 Meld misbruik29-9-2011 12:10:18

Ik ben begin februari op jacht geweest en ik trouw begin oktober.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 12:35:13

Heyhey,

Wij trouwen op dezelfde dag als jullie en ik heb volgend weekend, 8 okt, mijn eerste afspraak om kleedjes te passen! :-)

Ik zou zeker niet zo lang wachten hoor, er wordt meestal aangeraden om 9 maand voor je huwelijk te gaan want heel veel kleedjes hebben een wachttijd van min. 6 maand en dan moeten er nog pasbeurten ed volgen dusja. Bovendien komt de nieuwe collectie nu in september en oktober uit, dus waarom nog wachten? ;-)

Groetjes!

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 12:35:34

Hey,

Wij trouwen op 5mei 2012 en ik ga deze namiddag gaan kijken voor een trouwjurk. Normaal ging ik 19november gaan kijken, maar dat vonden ze nogal laat...
Daarom dat ik nu al moet gaan.
Dus begin er vroeg genoeg aan...

Groetjes

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 12:47:01

ik wacht tot na de trouwbeurs in brugge, dan ga ik beginnen zoeken.al had de dame van de winkel me gezegd dat ik best kon wachten tot eind december ,begin januari

Jolien
12-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 16:43:59

Dit is inderdaad nogal laat! De nieuwe collecties zijn nu al binnen in de meeste bruidszaken. Er is ook slechts 1 bruidscollectie per jaar. Er bestaat dus niets als een zomer- en wintercollecties. Als je in maart gaat zal je dezelfde jurken als nu vinden.
Ik zou toch best iets vroeger gaan! Meestal moet je jurk besteld worden en dat kan soms maanden duren. Stel dat jouw topjurk nu net een lange besteltijd heeft! Zou zo jammer zijn!
Ik trouw in mei volgend jaar en heb nu in september mijn jurk gekozen. IN de winkel vertelden ze me 7 à 8 maanden op voorhand is ideaal

Elien
21-4-2012
 Meld misbruik29-9-2011 18:46:56

Dag Killah,

Dit is volgens mij wat laat als je een passende jurk wil. De pasvormen van de jurken zijn meestal maar te passen in 1 maat. Zo was één van de jurken die ik aanhad oorspronkelijk maatje 46. De juiste maat, maat 38 bij mij, moesten ze dan nog bestellen.
Ik ben eind augustus mijn jurk gaan kiezen en mag in januari teruggaan om ze opnieuw te passen. Dan ga ik beslissen of ik de sleep er aan of af wil. Als die er nog af moet zal ik mijn trouwjurk zelfs dan nog niet mee naar huis kunnen nemen.
Ik zou dus toch zeker een 8-tal maand op voorhand op jacht gaan.
Veel succes!

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 19:24:17

Ik heb mijn jurk in augustus al besteld en trouw in mei 2012. De jurk komt pas eind december-begin januari binnen en dan kunnen de passen en verstelwerken beginnen, want ik wil een andere halsuitsnijding. Dus als ik jou was zou ik toch niet te lang wachten...

Killah
1-9-2012
 Meld misbruik3-10-2011 19:02:16

héy iedereen, hartelijk dank voor jullie reacties

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info