Nu Online
Momenteel zijn er 238 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie trouwt nog in de ochtend?

29-9-2011 9:12:05
Heyhey,

Zoals ik hier lees, is er bijna niemand die trouwt in de ochtend...
Ik ben nog heel vroeg, dat weet ik , maar wij zitten met een groot probleem, die ik zo snel mogelijk wil oplossen.
Wij trouwen om 9u voor de wet en om 10u voor de kerk, daarna zouden we paar foto's met de suite nemen en dan iets gaan eten maar dan... we zitten dan met een heel groot gat, hebben jullie enige ideetjes?

Groetjes de onrustige bruidegom ;-)

Rivolino
10-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1127

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik29-9-2011 9:41:01

Hey Rivolina,

het is leuk om te zien dat er ook bruidegommen op dit forum zitten en dat deze zich soms ook zorgen maken. Ik veronderstel dat er een reden is waarom jullie gekozen hebben om zo vroeg te trouwen?

Het voordeel van een heel groot gat is dat mensen echt nog de tijd hebben om naar huis te gaan (samen met de kindjes nog iets doen, andere kleren aan te doen, ...). Ik zou denk ik niet echt concreet iets plannen voor de mensen om te doen. Wij hadden een gat (wel minder groot als jullie), maar wij hadden op onze website een aantal tips gezet van wat er in de streek van onze trouw voor de kerk en onze feestzaal te doen was. Mensen trekken echt wel hun plan hoor. In de namiddag kunnen jullie tijd nemen voor een rustige fotoshoot met jullie twee. Het is echt wel leuk als je als trouwkoppel zelf even tijd hebt om tot rust te komen en je niet moet haasten. Het voordeel als je een gat hebt, is dat als ietsje uitloopt of er vertraging optreedt je nog altijd tijd genoeg hebt...

Hopelijk help ik jou hier een beetje mee...
groetjes,
Kirsten

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik29-9-2011 9:41:43

Moest dus "Hey Rivolino" zijn, heb precies typfout gemaakt. Sorry!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:42:02

Hey,

Wijzelf trouwen niet in de ochtend omdat in ons dorp vrij veel begrafenissen zijn en deze steeds zaterdag ochtend worden gepland... Bij ons in het dorp gaan begrafenissen steeds voor en ikzelf zou het heel jammer vinden dat er voor onze viering een rouwstoet naar buiten komt (bij het overlijden van mijn grootvader, was er aansluitend aan de begrafenis en trouw, en vond het wel erg voor die bruid toen (stond er nog een rouwkapel in haar viering....)).

Maar niet ongerust zijn, zal wws niet binnen elke parochie zo....

Dus denk vandaar, dat er veel touwers in de namiddag hun viering plannen.

Een uitgebreide picknick, of een boswandeling (in november is het herfst weer), of een huifkar tocht door het bos... Die tijd zal zeker opgevuld geraken (wat meer tijd om te genieten van elkaar...)

Veel groetjes Ellen

Marjon
20-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:48:24

Wij trouwen om 10u voor het stadhuis en om 11u voor aan de kerk.
En maar best ook dat het in de voormiddag zal zijn, want uiteindelijk met heel ons planning gaan wij nog maar aan tafel zitten met ons gasten om 20u.

Ons planning is uiteindelijk:

8u45 aankomst suite en bruidegom bij mijn ouders
9u15 vertrek naar stadhuis
10u stadhuis
11u kerk
12u - 13u: receptie aan de kerk
13u30: aperitief en koffietafel met suite in de feestzaal
Dan foto's gaan trekken
17u - 18u30: receptie voor mensen die niet op de feest zitten
19u - 19u45: Aperitief voor avondgenodigden.

Dus onze dag zit goed gevuld :-)

groetjes

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 9:49:28

Hey,

wij trouwen om 11u15 voor de wet en om 12u00 voor de kerk. Na de kerk nog een glaasje en dan gaan wij met de suite al door naar de feestzaal voor een lunch. Ondertussen gaan mijne man (hihi) en ik dan foto's maken... en om 18u00 begint onze receptie met aanvullend avondfeest.

Ik weet niet hoeveel personen jullie uitnodigen en als iedereen die naar de receptie komt ook naar het avondfeest komt, maar als dit niet zo is kunnen jullie misschien zoiets doen:

09u00: burgerlijke huwelijk
10u00: kerkelijk huwelijk
12u00: picknick en foto's trekken
16u00: 1ste receptie
18u00: 2de receptie + aanvullend avondfeest

groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 10:45:25

Wij zitten met hetzelfde 'probleem', trouwen bij ons in de stad gaat op zaterdag enkel zeer vroeg. En we trouwen niet voor de kerk, we overwegen wel nog een niet-religieuze ceremonie voor de receptie. We nodigen waarschijnlijk enkel suite uit bij het wettelijk huwelijk, maar wat moeten we dan al die tijd doen? Brunchen en foto's nemen duurt ook maar zo lang...

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik29-9-2011 14:10:53

Is er misschien in de buurt iets leuk om te doen?
vb een museum of leuke plek waar de suite zicht wat kan bezig houden terwijl jullie ineens daar de foto's maken?

vb boottochtje op kanaal, huifkartocht, museum, park,

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik29-9-2011 14:25:14

wij trouwen om half 11 in gemeentehuis en 11u kerk.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-9-2011 18:08:02

Er zijn idd steeds minder mensen die 's morgens vroeg trouwen, omdat
1. je dan idd een overbrugging moet maken en als je 's middags voor de kerk trouwt, is dat 'gat' toch al deels opgevuld.
2. je dan ook héél vroeg moet opstaan voor de kapper e.d.

De meeste mensen vullen de middag dan op met een receptie! ;-)

gwendoline
22-10-2011
 Meld misbruik29-9-2011 20:55:21

wij trouwen om 10h.zelf vonden we dat ook heel vroeg,maar het kon niet anders.wy gaan dan genieten van ons twee en op gemak de fotos.we weten anders ook niks

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik3-10-2011 12:56:39

Hey,

Wij zijn getrouwd om 10u30 (enkel voor de wet). Om 11u30 waren we buiten uit het gemeentehuis, maar we hebben dit helemaal niet als te vroeg ervaren, we hadden namelijk maar net genoeg tijd om alles gedaan te krijgen voor de receptie...
Dit was onze dagindeling:
10u: vertrek suite bij ouderlijk huis
10u30 - 11u30: wettelijk huwelijk
11u30 - 12u30: foto's met familie in ouderlijk huis
12u30 - 15u: trouwfoto's op locatie (enkel mijn man en ik)
15u - 17u: receptie voor de gasten die niet naar het diner of dansfeest kwamen
17u - 18u: ademruimte en buffer indien de receptie zou uitlopen
18u: receptie voor de gasten van het diner
19u: aanvang diner
22u: receptie dansgasten & koffie voor gasten diner + verdere verloop van het huwelijkfeest
Groetjes,
Veerle

Rivolino
10-11-2012
 Meld misbruik3-10-2011 13:09:38

Eerst en vooral bedankt voor de vele reacties,
ik heb al een paar ideeën opgedaan voor 'het gat' te vullen!
En Veerle, als je foto's op locatie gaat nemen wat doe je met de suite?
Want als je de suite in de feestzaal achterlaat voor een lunch ofzo denk ik dat het voor die mensen immens lang gaat duren...

Groetjes

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik4-10-2011 17:06:30

Hey Rivolino,

Wij hadden 's middags eigenlijk een lichte lunch (lees: "broodjes gesmeerd door de buurvrouw" ;) ) in mijn ouderlijk huis. De suite is daar dan ook nog gebleven toen wij de foto's zijn gaan nemen en ze zijn dan gewoon samen van daar uit naar de feestzaal vertrokken, waar ze ongeveer gelijktijdig met ons zijn toegekomen.
Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...