TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Elsie
28-10-2011
|
29-9-2011 10:30:53
Hoi Sara, Frustrerend om voor iedereen goed te willen doen, maar uiteindelijk is er toch altijd iemand die niet gelukkig is!! Ik had dat ook in het begin, altijd maar neigen naar degene met de grootste mond, bij wijze van spreken Maar het allerbelangrijkste is, dat je eens goed stilstaat bij jezelf, en denkt: wat vind ik nu eigenlijk het mooiste, beste, leukste ?? Kledij was hier ook een heikel punt, maar eerlijk gezegd, voor mij is het echt helemaal niet belangrijk wat iedereen aan heeft die dag. Als ze zich allemaal maar goed voelen en iets dragen waar ze gemakkelijk in zijn. Akkoord, het is misschien 'mooier' als iedereen of lang of kort draagt, maar dat zijn voor mij echt maar details... Goed blijven spreken met je verloofde wat er voor jullie belangrijke punten zijn en daar wel streng op zijn dat die blijven. En voor de rest... Laat ze maar zeggen Groetjes, Elsie
|
|
Lotte
23-6-2012
|
29-9-2011 10:34:32
Hey Sara, als ik je verhaal hier las, dan moest ik even glimlachen. Bij ons heeft zich exact dezelfde situatie voorgedaan ivbm de suite. Mijn verloofde en ik hadden besloten dat we graag de suite in "het kort" wilden. We trouwen in de zomer, dus we hopen op goed weer . Mijn schoonmoeder en -zussen waren hier tevreden mee, maar mijn moeder en zus hadden de suite liever in het lang. Ze zeiden wel, het is jullie keuze, dus we maken daar geen probleem van. Enkele weken later zijn mijn moeder en ik naar een huwelijk gaan kijken bij ons in het dorp en daar was de suite in "het lang". En dat was echt super mooi. Natuurlijk begon ik te twijfelen en heb ik de suite aangepast naar "het lang". Mijn schoonmoeder was niet tevreden, heeft er zelfs een nacht niet van geslapen... Na overleg met mijn verloofde hebben we uiteindelijk toch besloten om bij onze oorspronkelijke keuze te blijven: de suite zal in "het kort" zijn. Schoonmoeder terug blij, mijn moeder en mijn zus iets minder, maar die maken er zo geen probleem van als mijn schoonmoeder. Mijn schoonmoeder zei me achteraf dat ze nooit een lang kleed zou aangedaan hebben en dat ze dan wel een broek zou aangedaan hebben. Op dat moment was ik echt boos. Is het nu zo moeilijk om de wensen van het bruidspaar te respecteren. Maar soit, problemen van de baan Twee weken terug zijn mijn moeder en ik nog eens naar een huwelijk gaan kijken, ook daar was de suite in het lang. En eerlijk? Die trok op niets! Sommige vrouwen waren echt prachtig, maar andere... Jurken te kort, vetersluiting op de rug waar het bandje van de BH zichtbaar was (blauwe jurk, witte BH), schoenen die absoluut niet bij de jurk pasten... Dus, ik zou zeggen, doe waar jij je het beste bij voelt. Dat doen mijn verloofde en ik ondertussen ook. (je leert heel wat bij in de aanloop naar je huwelijk ) Het volgende "twist"punt bij ons is het volgende: Mijn schoonbroer wil niet veel geld aan zijn kostuum geven. Kan ik wel begrijpen, maar ik wil wel dat hij er deftig bij loopt. Toen de kinderen van zijn vriendin hun communie hebben gedaan, had ik elke keer nieuwe kleren aan. Mijn schoonmoeder wil haar kleed laten maken door een naaister uit het dorp, "want het is toch maar om 1 keer aan te doen". Ze heeft een mooi kleed gezien dat gedragen werd door een celebrity... Ze vindt ook dat de mensen komen voor het bruidspaar en niet voor de suite. Dat klopt wel, maar ik wil dat onze suite ook kan schitteren Ik heb er mijn bedenkingen bij, maar uiteindelijk denk ik wel dat alles goed zal komen. Het belangrijkste is dat iedereen zich goed in zijn vel voelt en dat we er een prachtige dag kunnen van maken. groetjes Lotte
|
|
Tamara
2-7-2011
|
29-9-2011 11:40:27
Bij ons was het ook een probleem met de kledij van de suite. Wij wilden de vrouwen in het lang en de mannen in hetzelfde (huur)kostuum. We hebben ook allerlei klachten mogen aanhoren en hoe erg het is dat wij de kledij oplegden maar we hielden voet bij stuk. Toen de vrouwen effectief bezig waren met kiezen uit de lange collectie was er de aanvaarding van hun kant en op de dag zelf was het prachtig!
|
|
marinka
7-7-2012
|
29-9-2011 12:43:43
vandaar dat ik gewoon alles zelf regel, ik betrek niemand in mijn plannen, mijn ventje en ik plannen alles en de rest zal wel zien wat er komt...
|
|
Gitte
28-10-2011
|
29-9-2011 13:00:05
Bij ons ook gevraagd om in het lang te komen,mannen kostuum huren! Schoonmoeder eerst commentaar maar nu heeft ze toch iets lang gekocht(heb het wel nog niet gezien) maar schoonzus is in het kort,ik vind het wel een mooi jurkje maar totaal niet feestelijk. Ik maak me er niet druk om en het zijn zij die uit de toon gaan vallen en niet wij. Ben al blij dat de mannen niet moeilijk gedaan hebben
|
|
jamina
31-8-2012
|
29-9-2011 13:27:57
Hoi Sara
Wat een gedoe allemaal, ge zou voor minder ne hoop stress krijgen :-(
Nu bij ons ligt het helemaal anders, wij hebben vanop het begin gezegt dat we geen 'suite' hebben en willen, we hebben wel ons volk dat meegaat naar de gemeente en de viering, maar we willen dit geen suite noemen. We willen dat iedereen zich goed voeld, proper en niet in jeansbroek of hedendaagse kledij, maar kort of lang, het maakt ons allemaal niet uit, zoalng ieder zich op zen eigen manier super voeld die dag zijn wij tevreden. niet iedereen heeft dezelfde smaak, en voeld zich even goed in kledij.
Je moet de mensen maar duidelijk maken wat jij echt belangrijk vind, en dit jouw trouw is, en mss vinden jullie dan ergens de gulden middenweg, en uiteindelijk, het is nog ver weg, stress er nog niet te fel over, iedereen kan nog zo vaak van gedachten veranderen :-) Dit is jullie dagje, en het is de moeite niet om je erover druk te maken (alhoewel dit natuurlijk gemakkelijk gezegt is)
Veel succes en laat je niet doen!!
|
|
sarah
17-12-2011
|
29-9-2011 13:45:54
Heel simpel je kan nooit voor iedereen perfect doen. De enigste eis die ik heb neergelegd, mannen kostuum en vrouwen geen wit of zwart aub.Mijn getuige en schoonmoeder aan het pruttelen... ik sta keischoon met zwart... Enfin getuige heeft nuu een donkerpaars jurkje en mijn schoonmoeder zei vorig weekend doodleuk. Ik denk dat ik een broek ga dragen Heb dan maar mijn lieftallige verloofde ingeschakeld om te zeggen dat een broek niet geapprecieerd wordt .. Ben eens curieus ... De mannen die doen allemaal niet moeilijk ; schoonpapa kostuum van scabal, zijn broer laat er een maken .. Dus daar absoluut geen worries
|
|
Carrie
13-9-2013
|
29-9-2011 14:06:52
Een mooi kort kleedje kan vaak mooier en deftiger zijn dan een lang ! vb LR heeft mooie korte suitekledij, als je daar vb een lang kleed uit bedenkelijke stof naast zet...?
Ik zou eerder proberen te spelen met kleur. vb je kan zeggen : suite mag kiezen lang of kort, maar iedereen in een tint blauw (of accent blauw) zo hoort iedereen toch wat bij elkaar en je gaat zien dat zij de suite zijn, en iedereen kan wel zijn of haar zin vinden qua stijl en lengte :-) Het is maar een idee, he...
|
|
Carrie
13-9-2013
|
29-9-2011 14:07:24
Zou ik eventueel mogen weten welke winkels op jouw lijstje staan voor "een maatje meer"? :-)
bedankt !
|
|
Tine
8-10-2011
|
29-9-2011 15:01:51
Hoi,
Hier hetzelfde probleem maar dan niet echt over de kledij maar wel hoe de suite naar binnengaat in de kerk. Wij (mijn verloofde en ik) hadden gedacht van oud naar jong. Maar nu kwamen mijn ouders af van dan ist eerst de familie van mijn verloofde en dan pas mijn broer en zus. Nu dachten we van dat is toch geen probleem maar maken mijn ouders daar een spel van dat het eerst zijn kant is en dan onze kant. Dat was nu net iets waar ik me geen zorgen in maakte. En waar we ook nie top hadden gelet tijdens het maken. Maar blijkbaar hebben er bepaalde personen gereageerd dat zijn kant voorgetrokken wordt en altijd van alles eerst op de hoogte is en dan pas mijn kant terwijl dit zeker niet zo is maar ja laten koelen zonder blazen zeker en onze suite aanpassen om iedereen content te stellen. Hopelijk ondervinden we niet nog meer problemen want met nog 8 dagen op de teller kan ik dit echt wel missen als kiespijn.
@Sara: ik versta je frustraties. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
|
|
joyce
30-4-2011
|
29-9-2011 19:18:41
hoi
Wij hebben niks opgelegd, omdat ik zelf ook niet graag wordt opgelegd wat wel of niet te dragen, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich bepalen.
Bij ons hadden niet alle mannen een kostuum, en waren niet alle dames in rok/kleed, so what? Iedereen straalde, en dat is toch het belangrijkst? En is een suite daarom minder "suite"?
Stop toch geen energie in al deze frustraties en geniet van de voorbereidingen, voor je het weet is jullie dag er, en die is zo voorbij, geloof me maar :-)
groetjes Joyce
|
|
Tine
26-5-2012
|
30-9-2011 11:10:02
Wij trouwen niet voor de kerk en hebben geen 'echte' suite. Voor ons mag iedereen aandoen waar ze zich goed in voelen zelfs een jeans. Het enige dat ik wil is dat iedereen kan meegenieten van onze dag.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|