Nu Online
Momenteel zijn er 519 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Teksten burgerlijk huwelijk

1-7-2006 19:53:14
Hallo allemaal,

Wij zouden enkel voor de wet trouwen. Maar we zouden deze dienst toch graag zoveel mogelijk personaliseren. Ben op zoek naar een originele tekst of een mooi gedicht dat wij hierbij zouden kunnen gebruiken. Zou dit ook graag afdrukken in een "mini-boekje" om dit aan de aanwezigen te geven. Weet jij misschien nog een leuke tekst of een mooie passage uit een of ander boek, dan zou je ons enorm helpen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Leen

26/05/2006

K
26-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 3397

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik2-7-2006 10:25:12

Hey,

bij ons las de schepen van de burgerlijke stand vroeger deze tekst voor:
Zij vroegen aan de Libanese schrijver Kahlil Gibran:
”Spreek tot ons over het huwelijk” Hij zei: “Heb elkander lief, maar maak van de Liefde geen band; laat zij veeleer zijn een golvende zee tussen de kusten van uw zielen. Vul elkanders bekers, maar drink niet uit dezelfde beker. Geef elkander brood, maar eet niet van hetzelfde stuk. Zing, dans tesamen en wees blijde, maar zij ieder van u alleen, zoals de snaren van een luit op zichzelf zijn, ook al doortrilt hen dezelfde muziek. Geef uw harten aan elkander, maar geef ze niet in bewaring, want alleen de hand des Levens kan uw harten bevatten. En sta tesamen, maar niet te dicht bijeen: want de zuilen van de tempel staan ieder op zichzelf, en de eik en de cypres groeien ook niet in elkanders schaduw.”

Speciaal, maar volgens mij drukt dit perfect uit wat het huwelijk precies is. Wij gaan hem dus ook gebruiken voor de personalisatie. Bovendien gaan wij ook een tekst voorlezen om de ouders te bedanken.

Voor het ja-woord gebruiken we dit:
Eens had ik een droom dat ik met jou langs het strand wandelde. Al de stappen uit mijn leven kwamen in mijn verbeelding voor en voor iedere periode uit mijn leven waren er twee paar voetstappen in het zand: één paar voor mezelf en één paar voor jou. Ik keek even terug naar die voetstappen en zag opeens een stuk weg waar maar één paar voetstappen stond. En dat was juist een periode dat het voor mij zo moeilijk was geweest. Toen zei ik tegen jou: “Op het moeilijke moment is er maar één paar voetstappen te vinden. Je had me toch beloofd altijd bij mij te blijven… Waarom heb je me juist toen verlaten?” ”Schat,” zei je: “Ik hou van je. Ik zou je nooit verlaten en toen je het zo moeilijk had - daar waar maar één paar voetstappen stond - daar heb ik je gedragen.”

Maar ik ben ook benieuwd naar de andere ideetjes.

Groetjes en succes ermee!
Lieve

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik3-7-2006 8:44:49

Hallo,

Die tekst (Van Khalil Gibran)hebben wij ook gebruikt in onze huwelijksplechtigheid. Het is een echte aanrader om de plechtigheid te personaliseren. Het ja-woord zelf duurt namelijk maar 2 minuten. Ook een aanrader: zelf je huwelijksbelofte schrijven, tranen, van geluk weliswaar, gegarandeerd! Als je je e-mailadres geeft, stuur ik je het verloop door.

groetjes,

Jasmijn

Cindy
12-8-2006
 Meld misbruik3-7-2006 11:38:36

Hoi,

Als je wil, mag je mij dit ook doorsturen. Wij zijn ook nog volop teksten aan het zoeken / schrijven...

cindysom@hotmail.com

Dank je wel!
Groetjes,
Cindy
12/08/06

Evi

Meld misbruik3-7-2006 14:43:21

je kan ons gemeentehuisboekje bekijken op onze site www.kenny-evi.com daar staan ook de teksten in die we gebruikt hebben
ga naar foto's en daar staat het bij
groetjes evi

K
26-5-2008
 Meld misbruik11-7-2006 17:36:50

Hallo,

Sorry voor late reactie. Net terug van reis. Bedankt voor jullie feedback.

Hier is mijn e-mailadres: kathleendesomviele@yahoo.com

Alvast bedankt,
Kathleen

patricia
16-6-2007
 Meld misbruik16-7-2006 16:28:08

aan jasmijn , wil je het mij ook doorsturen aub? groetjes

julie
4-8-2006
 Meld misbruik27-7-2006 22:09:05

Evi, waauw, die teksten van jullie in 't gemeentehuis!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...