Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe hebben jullie het aangepakt?

29-9-2011 14:58:24
Hallo allemaal.

Wij hebben het slimme idee gehad om onze trouw op 2 verschillende dagen te doen. Dat brengt naar mijn mening veel vragen met zich mee en nu wou ik wel eens weten of er iemand van jullie ervaring mee heeft en zo ja, hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ons wettelijk huwelijk zou zijn op 12/12/2012 maar het feest gaat pas door op 15/12/2012. Wij trouwen niet voor de kerk. 1 van de vragen die ik me al stel is: hoe regel ik dit met een fotograaf? Of hebben jullie er een andere oplossing voor? Ook is een andere vraag, op 12/12/2012 trouwen we om 14u met een groepje familieleden erbij, wat doen we daarna? Gaan eten? Foto's trekken? Hoe pak je dat ook aan met de uitnodigingen? Het enige waar ik me geen vragen over stel is de kledij, dat is al opgelost !
Zoals je merkt, ideeën zijn welkom, dus typ ze gerust neer!

Inge
12-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1003

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik29-9-2011 15:08:10

Wij moeten ook op 2 dagen trouwen. In de gemeente/ stad waar wij wonen trouwen ze niet op zaterdag.
Wij trouwen op 4 mei 2012 voor de wet (kunnen binnen enkele dagen de datum gaan vastleggen). Dit doen we in de namiddag om zo de dag minder lang te maken. We nodigen hier enkel de suite uit (ouders, broers en zussen, grootouders, meter en peter). Hierna zouden we ofwel ergens gaan eten met de suite ofwel doen we iets bij mijn verloofde zijn ouderlijk huis voor de aanwezigen. En fotograaf hebben we niet op deze dag geregeld maar zouden hier wel nog graag iemand voor vinden want anders hebben we hier geen foto's/ herinnering van. Ik doe hier ook mijn trouwkleed niet aan maar waarschijnlijk een tof kleedje wat ik achteraf ook nog kan dragen. We zouden op onze uitnodigingen wel vermelden wanneer we voor de wet trouwen maar dat dit gebeurd in intieme kring.

Op 5 mei is dan de grote dag. Hier hebben we wel een fotograaf, en is de dag dat alle anderen ook mogen komen.

Wij trouwen wel voor de kerk dus is nog wel een andere situatie als bij jou, maar hoop dat dit iets geholpen heeft, is hier ook een heel moeilijk punt. Want zitten ook nog beetje vast met hoe op uitnodigingen vermelden en fotograaf vinden voor dan enzo want willen natuurlijk geen dure fotograaf maar gewoon iemand voor een uurtje ofzo (dus waarschijnlijk familie aanspreken).

Groetjes,

Silke

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik29-9-2011 15:38:38

Hey zowel mijn broer als ik zijn op twee dagen getrouwd. Wij zijn de tweede dag voor de kerk getrouwd dus ja dat is beetje anders. In ieder geval mijn broer is getrouwd voor de wet en dan waren meter, peter en broers, zussen en ouders daar. Hiervoor was eigenlijk geen uitnodiging. Dat waren allemaal dichte mensen en zij hebben ons dat persoonlijk meegedeeld. Voor foto's hadden ze dat aan mijn broer en nog iemand gevraagd. Zo hadden ze toch mooie foto's. Zij zijn in de voormiddag getrouwd en daarna zijn we met zn allen gaan eten.
Dan op de dag dat het feest was zijn ze daarvoor met de fotograaf een fotoshoot gaan doen. Hiervoor hadden ze dan ruimschoots de tijd. Ze eindigden fotoshoot aan feestzaal voor familiefoto's.
Wat betreft kledij hadden zij voor de trouw voor de wet zelf hun trouwkledij aangedaan. Daarna even veranderd van kledij (om zeker niet te morsen tijdens het eten) was ook een speciale nieuwe tenu. Op de dag van het trouwfeest hadden ze dan natuurlijk hun trouwkledij terug aan...

Hopelijk ben je hier iets mee

groetjes,
Kirsten

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik29-9-2011 16:11:16

Hey Inge,
Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde als dat van Silke.
Omdat wij op verschillende locaties moeten zijn, vonden we het gemakkelijker om het op twee dagen te doen (dan ben je ook meer ontspannen omdat je niet moet jagen)
- 27 juli gaan we trouwen voor de wet: Hierbij hebben we een kennis die amateurfotograaf is om de foto's te trekken. We hebben met onze fotograaf af kunnen spreken dat er een paar van onze wettelijke trouw dan ook in het album komen (enige vereiste was dat het kwalitatief goede foto's waren)
De uitnodigingen regelen we dan zo dat iedereen dezelfde krijgt, maar degene die naar de wettelijke trouw mogen (suite) krijgen er nog een extra kaartje bij dat apart wordt afgedrukt
Na de wettelijke trouw gaan we met de suite eten.
-28 juli is onze kerkelijke trouw, locatiefoto's en het feest
Ook ik doe pas de dag van de kerkelijke trouw mijn kleed aan, de dag ervoor een leuke jurk die ik kan afdragen...

Groetjes en nog veel plezier met de voorbereidingen!
Stefanie

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-9-2011 18:00:42

Wij deden het nog anders...
Op vrijdag 31 juli trouwden we 's morgens voor de wet, in de namiddag voor de kerk en 's avonds avondfeest. Op zondag 2 augustus hadden we in de namiddag onze huwelijksreceptie.
Wij deden dit om 2 redenen:
1. Op een receptie nodig je mensen uit die verder van je af staan (vriendinnen middelbaar, collega's met partner, buren van de ouders,...), dus die gaan niet speciaal verlof nemen als die op vrijdag moeten werken.
2. Wij wilden geen korte receptie waarbij je enkel de mensen handjes geeft ter begroeting en tegen dat iedereen er is, alweer handjes geeft omdat de eerste alweer vertrekken... Daar heb je zelf niks aan... Dus wij hadden receptie op zondagmiddag van 14u-17u, véél relaxter (want er volgt daarna niks meer), je kan met iedereen een babbeltje slaan, iedereen komt en gaat wanneer hij wil, je kan dit gerust zelf én goedkoper organiseren dan in de feestzaal (want zeg nu zelf 1,5 euro voor één hapje is toch niet niks: één hap en het is weg... en je kan de mensen toch niet 1 hapje geven? Voor die prijs heb je véél dingen die goedkoper uitkomen en waar de mensen echt wel een gevuld gevoel van hebben).

De mensen van de receptie kregen een zelfgemaakt kaartje (materiaal van AVA) met volgende tekst:

Véronique & Robby

trouwen op 31 juli 2009

We zouden het fijn vinden als ook U erbij kunt zijn:

Op vrijdag 31 juli om 15u00 in de Sint-Jozefkerk te Sint-Niklaas (Tereken).

Op zondag 2 augustus van 14u00 tot 17u00 voor de huwelijksreceptie in de refter van de

Heilig Hartschool, Tereken 33b, 9100 Sint-Niklaas.

Of U wel of niet kunt komen,

hadden wij graag voor 1 juli vernomen

...straat ..., 9100 Sint-Niklaas

Véronique: gsm Robby: gsm

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl

Qua kledij was er dan ook geen probleem en kon ik lekker 2x mijn trouwjurk aantrekken! :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-9-2011 18:01:18

En voor foto's: op onze trouwdag zelf was de fotograaf er en tijdens de receptie nam mijn papa foto's.

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik29-9-2011 18:26:27

Heej Inge,

Wij trouwen op 4 mei voor de wet, en op 15 september voor de kerk.
Ik wou in mei trouwen, mijn vriend wou in september trouwen... Compromissen voor beginners ;-)

Onze burgertrouw is in besloten kring. We gaan gezellig eten met (schoon)broers en -zussen, (schoon)ouders en oma's. Onze kerktrouw is ons 'echt' feest.

Een fotograaf hebben we enkel voor onze kerktrouw, en we doen ook alleen dan onze trouwkleren aan. Bij de burgertrouw is er vast wel iemand die foto's neemt, en zal ik wel een ander mooi kleedje kopen ;-)

Succes!

Inge
12-12-2012
 Meld misbruik1-10-2011 18:37:15

Hallo allemaal,

Wauw, schitterend hoeveel ideeën ik al kan terug vinden. Ik had schrik dat wij de enigen waren die aan zo'n idee begonnen!!! Heel tof van jullie. Als er nog zijn, laat maar komen.

Merel

Meld misbruik3-10-2011 13:37:09

Wij zijn wettelijk getrouwd op 19 april en ons feest is op 11 november. De wettelijke trouw was enkel met ons twee, in het buitenland. Nadien hebben we wel de ouders, broer en zus en grootouders uitgenodigd voor een etentje.

Wij trouwen niet voor de kerk, maar op 11 november is er wel een soort viering, waarop vrienden van ons eigen teksten brengen. Ik zou overwegen om toch ook zo'n soort moment te doen op je feest, zodat de gasten toch een stukje van het trouwen zelf meemaken.

jurgen
5-7-2013
 Meld misbruik7-11-2011 23:02:36

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik9-8-2012 16:35:42

hey,

wij trouwen 13 februari 2013 voor de wet (omdat dat echt onze datum is) maar trouwen pas op 15 juni 2013 voor de kerk + dan ook het feest.
wij gaan geen aparte uitnodiging maken voor de wet, omdat enkel onze echt nabije familie hiernaartoe komt. en die zullen we het zelf vertellen. qua kleding ga ik een kort rood (trouw)kleedje maken of laten maken maar zeker nog niet mijn echt trouwkleed aandoen.

op 15 juni 2013 trouwen wij dan voor de kerk in vol ornaat en geven dan ook ons feest.

moest ik jou zijn, zou ik toch de tweede dag op een of andere manier een soort viering doen, zodat het niet enkel het feest is.

veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...