TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
6-10-2012
|
30-9-2011 11:41:55
Misschien met je nadien op je werk een drink organiseren? dan heb je toch je rustige receptie en je kan wel eventueel aangeven dat ze ook naar de viering mogen komen?
|
|
Jili
12-5-2012
|
30-9-2011 12:27:23
Hey Stefanie,
Wij gaan de collega's van mijn vriend ook niet uitnodigen. Ze zijn met 25 personen + partner, dus 50 personen extra.
We gaan hun wel trakteren na de trouw. Na het werk samen iets eten in een restaurant in de buurt (zonder partner dus)...
Wij hadden al gezegd dat we het 'klein' gaan houden... maar ze weten wel dat er 170 man komt, want al de afspraken met de feestzalen stonden bij mijn vriend in de agenda die iedereen kon raadplegen... slim!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
30-9-2011 12:29:18
Heyhey,
Wij vragen de collega's (bij mij ook zo'n 40 personen) naar de receptie van 1.5 uur in de namiddag. Deze sluit ook niet onmiddellijk aan op de kerkelijke plechtigheid (+/- 1.5 uur tussen) maar het is ook wel nog een half uurtje rijden en meestal blijven ze ook wat plakken aan de kerk, dus ben er wel gerust in. Is inderdaad wel een meerkost maar ik wil ze er echt wel bij! Het avondfeest, dat zou dan weer teveel van het goeie zijn want dan wordt het echt wel duur en ik wil niet moeten kiezen tussen collega's :-).
Groetjes!
|
|
Patrick
|
30-9-2011 12:44:15
Beste Stefanie,
Als je een goed band hebt me je collega's kijken ze er zeker ook naar uit om eens samen te zijn op een receptie, een meerkost dat wel, maar je krijgt er ook iets voor terug. Dan kan er niemand u iets verwijten achteraf, want je moet er mee samenwerken en niets is prettiger dan achteraf nog eens te kunnen kletsen over het feest. Vergeet niet, het wordt een bijzondere dag hé!? Er is wel heel weinig tijd voorzien lees ik en een receptie loop altijd wel een beetje uit. En de kleine spruitjes trekken zich daar niets van aan hoor, hoe drukker, hoe leuker. Veel succes.
|
|
Helene
14-7-2012
|
30-9-2011 12:45:02
hallo,
hier ook hetzelfde probleem! ik werk als zorgkundige. wij zijn met 52 op het werk. om het niet te druk te maken op de receptie, geven wij achteraf een drink. eerst wou ik enkele collega's uitnodigen waar ik super goed mee overeen kom, maar dit gaan we niet doen want leuk is anders dan tussen de collega's. dus wij kozen voor 'iedereen gelijk' en geven achteraf een grote drink.
succes met je keuze
|
|
Sarah
17-12-2011
|
30-9-2011 12:48:48
Hey,
Ik werk ook in een team van 50 mensen, als die allemaal samen met de parner komen is dit wel een heel grote kost. We hebben ook geen aparte receptie, iedereen die komt, is ook uitgenodigd voor het avondfeest. Daarom heb ik besloten van enkel mijn 2 dichtste collega's te vragen. Mensen die ik ook nog buiten de werkomgeving zie. MSs kan je gewoon voor een drink na of net voor het huwelijk op je werk zorgen? Groetjes
|
|
Sandra
7-9-2012
|
30-9-2011 13:58:02
Hoi,
Bij ons ook nog een vraagteken... Ik vermoed dat mijn verloofde niemand zal vragen, gezien hij nog maar net een nieuwe job heeft en dan heb je niet snel een 'band' met collega's denk ik. Het is ook een heel groot bedrijf, dus ik denk dat het niet te doen is een ganse dienst dan uit te nodigen.
Ikzelf heb een 12-tal rechtstreekse collega's...Ofwel nodig ik ze uit zonder partner, ofwel nodig ik enkel diegene uit die mij het nauwste aan men hart liggen met partner dan. Altijd delicaat é...ik weet het nog niet goed!!
Als jij je collega's er zelf graag zou bij hebben, misschien gewoon eens bekijken wat voor meerkost het zou geven in budget? Gezien wij alles zelf betalen, speelt dat bij ons toch wel een rol...
groetjes
|
|
Eline
7-7-2012
|
30-9-2011 15:24:01
Het klinkt alsof jullie al beslist hebben, en je het eigenlijk liefst zonder de collega's zou doen en het wat intiemer houdt. Daar is helemaal niets mis mee! Zorg dan wel dat je op je werk verder zwijgt over de trouw, voor mensen die niet uitgenodigd zijn is het niet leuk om voortdurend te horen hoe het met je planning staat. Wees er ook eerlijk over. Zeg niet 'goh, we zien nog wel wie we uitnodigen', maar iets als 'het spijt me, we zouden je er graag bij hebben, maar we hebben besloten het klein te houden'. Achteraf een drink geven is natuurlijk wel leuk: allemaal een glaasje cava drinken op jullie huwelijk.
Maar, zoals anderen al aanhaalden, dat je zoon er ook bij is en het feit dat er tijd tussen de mis zit, is toch niet zo erg? De kostprijs is natuurlijk een ander verhaal, maar normaal zullen die collega's toch ook wel een zekere bijdrage geven...
Wat niet zo'n goed idee is, is wel iedereen uitnodigen voor de mis maar niet voor de receptie. Dat komt een beetje over of je alleen naar cadeaus hengelt.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
30-9-2011 17:57:48
Idd, je kan een drink geven nadien.
Wij trouwden op vrijdag en hadden op zondag een receptie voor al onze collega's + partner in de refter van mijn schooltje. Héél tof en hoeft heus niet veel te kosten! Wij hadden zelfs nog veel cava over, zodat ik nadien nog eens kon trakteren op de eerstvolgende personeelsvergadering.
|
|
elien
22-9-2012
|
30-9-2011 20:48:41
hier hetzelde probleem... ik werk als laborant en heb ook heel wa collega's.... ik nodig de collega's uit waarmee ik echt goe overeenkom voor het avondfeest. Voorlopig is het zo in de gedachten van een receptie van 1.5h te nemen voor de andere collega's en bazen. nu ik werk in Brugge en feest is in Wevelgem dus er zullen mss wel veel mensen afhaken...maar naar horen zeggen graak je er wel aan uit hoor aan een receptie...bij ons ZOU het gaan over een receptie van 1.5h met 10 hapjes en schuimwijn...en das 16euro per persoon. Nu dit is luid denken...we zien dan wel... maar ik denk da het zo wel zal gaan. maar de verre collega's van een andere dienst nodig ik ni uit en ook niets anders op het werk. want da doen zij ook nie. en voor de avondgenodigden van de collega's kijk ik een beetje naar de mensen die ik gezien heb om ons zoontje te bezoeken. nuja...tis ons voorlopig gedacht...iets op het werk zelf zie ik eerlijk ni zo goe zitten..
|
|
robine
31-8-2012
|
30-9-2011 21:44:55
ikzelf werk ook als zorgkundige en heb al gehoord bij andere collega's dat er max 20 man komt met partner bijgeteld.. dus ik ga gewoon een papierhangen + uitnodiging en diegen die graag komen moeten zich opgeven. wij trouwen op ne vrijdag dus kunnen geen receptie geven voor werk dan... we zitten dan aan een 136 personen voor het buffet.
|
|
Stéphanie
1-6-2013
|
30-9-2011 22:10:50
Hallo,
Ik ben zelf verpleegkundige en werk in een team een stuk of 30-35. Bij mij is iedereen uitgenodigd welliswaar zonder partner... Ze gaan sowieso niet allemaal komen. (Zeker als je in een rusthuis of ziekenhuis werkt zal er al een groot deel moeten werken hé!)
groetjes
|
|
Evi
18-8-2012
|
1-10-2011 0:26:51
hallo!Ik werk ook als verpleegkundige, bij het wit gele kruis..dus dat zijn ongeveer 60 collega's waarvan je dan eigenlijk zelfs de helft maar een paar keer op een jaar ziet.. dus bij ons gaan we ze ook niet op de receptie/feest vragen (zelfs de hoofdverpleegkundige niet) wij gaan gewoon enkele weken voor of na de trouw een soort van tuinfeest doen voor de collega's, met of zonder partner, en dan is het financieel ook beter want op zo'n tuinfeest kan je zelf voor wat versnaperingen zorgen en uiteindelijk wordt er toch niet zoveel gegeten (een viendin/collega heeft enkele weke terug net hetzelfde gedaan en had voor ongeveer de helft van de genodigden iets voorzien en ze zit nu nog altijd met overschot dus ja...) succes!!
|
|
dorien
5-5-2012
|
3-10-2011 18:04:57
wij wouden voordien een drink geven. maar bij mijn vriend is het niet de gewoonte om bij anderen naar de trouw te gaan, hij werkt dan ook in een groot bedrijf. dus dat is dan wel een zotte kost als je het al enkel bekijkt wat een trouw niet allemaal kost ....
ik ben nachtverpleegkundige en denk er aan om de mensen van de nacht te vragen ... zou dat bij die van de dag aanvaard worden?
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
3-10-2011 18:54:51
Wij nodigen enkel familie en onze beste vrienden uit. We willen het niet te groot en niet te duur doen. We gaan maar met 30 man zijn, maar meer hoeft ook niet voor ons. Ons hele spaarboek plunderen om iedereen uit te nodigen die we kennen, dat willen we absoluut niet. Met wat minder mensen, kunnen we al wat lekkerder eten en meer hapjes doen :-)
|
|
josé
|
4-10-2011 13:34:59
Hallo,
ik werk ook bij het wit-gelekruis en zit ook met het zelfde probleem. Wat nu ook veel gedaan wordt is dat je ze maar enkel vraagt vanaf het desertbuffet en blijven voor het avondfeest. grtjs
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|