Nu Online
Momenteel zijn er 517 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De zoektocht naar mijn droomjurk...

1-10-2011 21:26:52
Hoi bruidjes,

Vandaag was het zover. De zoektocht naar 'mijn kleedje' en bij deze mijn ervaringen:

3 winkels stonden er op het programma en om 10u hadden we (goede vriendin en ik) een afspraak bij bruidmode Lieben. Heel vriendelijke dame, heel geduldig en totaal niet opdringerig (dat vind ik wel heel belangrijk). Het ging wel heel erg snel daar; even zeggen wat ik mooi vond, budget bekend gemaakt en ik kon beginnen met passen. 8 kleedjes op amper 40 minuten zijn er door gegaan!! Uiteindelijk was er wel eentje dat ik 'ok' vond maar ook niet meer dan dat...

Op naar de volgende dan maar... C'est Moi bruidsmode in Wernhout (nl). Ook hier werden we vriendelijk ontvangen met een drankje deze keer en mocht ik aangeven wat ik mooi vond. Nadat de zaakvoerster mijn keuze in 5 minuten wist af te kraken begon ik dan haar aanraders maar te passen. Kleedje nr. 1... PRIJS! Tot ik vertelde dat ik vandaag enkel kwam kijken en pas later deze week van plan was om de knoop door te hakken zodat ik er nog een weekje over kon slapen... Hierop zei ze (letterlijk!): "Had ik dat geweten, ik had je niet eens laten langs komen." Opeens was ik dus pure tijdverspilling voor mevrouw.
Bovendien was ze zeer arrogant en heel en dan bedoel ik ook heeeeeeeel erg opdringerig! Nog voor ik het eerste kleedje goed en wel aanhad probeerde ze me al schoenen, juweeltjes, lingerie en een hoepelrok te verkopen. Ik heb haar maar duidelijk gemaakt dat ik daar helemaal niet voor kwam, ik kwam voor een kleedje. Ook het feit dat ik een vriendin in plaats van mijn moeder had meegenomen stond haar duidelijk niet aan. Nog 2 kleedjes gepast maar het eerste was toch mijn favoriet. Na een drietal kwartiers stond ik ook hier weer buiten en met hopen twijfels...
Kleedje kopen was kleedje direct meenmen (pasmodel!). Voor retouches moest het kleed 3 weken voor de trouw terug worden binnengebracht en kon je nog eens een €100 a €150 bijtellen. Veel geld vind ik dat. Ze zei er ook bij dat ze retouches liever niet deed als wel en dat de bruidjes meestal wel iemand anders vonden om dit voor hen te doen. Geen retouches was bij haar ook geen droogkuis, opstrijken en vlekken er uit halen (pasmodelletje dus echt hygiënisch is dat niet he)

Goed... Op naar bruidswinkel nummer 3 dan maar: Youniek in Turnhout. We waren een half uurtje te vroeg maar dat was geen enkel probleem. Op die manier konden we al eens rustig in de rekken kijken (iets wat in de vorige winkel echt niet kon... Zelf het paskleedje mocht je niet aanraken want anders werd het vuil. :s). Ik vond het toch wel moeilijk om zelf modelletjes uit te kiezen dus werd ik bijgestaan door de zaakvoerder (denk ik). Heel vriendelijk, heel geduldig... Vond ik een detail aan een kleedje niet mooi, geen probleem. Had ik graag een andere kleur, geen probleem! Alle retouches zaten in de prijs van het kleedje inbegrepen (Ook vb: bandjes aan een strapless maken, een eenvoudig kleedje met steentjes bezetten, enz...). Echt super!
In totaal heb ik er een viertal kleedjes gepast en kon ik niet kiezen: nummer 1 en 4, ze waren beiden zo mooi... Na het laatste kleedje, kleedje 1 terug gepast, daarna kleedje 4 nog eens gepast. De zaakvoerder/verkoper was echt zo vriendelijk en totaal niet opdringerig... We mochten foto's maken van de 2 twijfelgevallen en er gerust nog eens over nadenken... eventueel kon het bovenstuk van het ene gecombineerd worden met het andere of... Opties zat! Ook al had ik geen kleedje gekocht, ik ben daar echt buiten gewandeld met een supergoed gevoel.

Nu ik terug thuis ben, blijf ik maar twijfelen tussen de 2 kleedjes. Het probleem is dat ze zo erg op elkaar lijken op enkele details na dat er niet echt eentje een voorkeur geniet bij mij. Ok, het kleedje in de 2de zaak vond ik ook prachtig, maar daar zien ze mij toch niet meer terug!

Hoe hebben jullie die knoop doorgehakt tijdens de zoektocht?
Een hoepelrok... Ervaren jullie dit als iets noodzakelijks? Ik heb een paar kleedjes gepast met en een paar zonder maar zonder kruipt die stof de hele tijd tussen mijn benen en met maakt mijn kleedje zo breed en dat zie ik niet zo graag...
Pff dillemma's!!

Kelly
8-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1158

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik1-10-2011 21:48:22

Ik heb mijn kleedje bij youniek gekocht. Het 1e dat ik gepast heb is het ook geworden. Had al wel een beetje de stijl in gedachten die ik wou. Was meteen verkocht. Ik kon nog veel winkels ddoen maar dan zou ik toch ongeveer hetzelfde kleed kiezen maar nooit tegen de prijs die ik daar betaal. En de service is heel goed. hopelijk heb je er iets aan en nog veel plezier met de voorbereidingen!!

Groetjes
Nancy

Mieke
12-5-2012
 Meld misbruik1-10-2011 23:46:14

Hey,

Ik was ook aan het twijfelen tussen twee kleedjes... De eerste keer heb ik mijn moeder meegenomen en daarna ben ik (zonder probleem) nog een tweede keer mogen gaan passen met men zus en men getuige erbij. Uiteindelijk heb ik het kleedje genomen waar ik me best in voelde en waar we alle vier een wow gevoel bij hadden...

Ik heb ook een hoepelrok vind het idd wel makkelijker om te stappen en zo en men kleed valt ook nog mooier dan :-).

Grts & have fun,
Mieke

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik2-10-2011 10:18:38

Hey,

Amai wat een ervaringen met die bruidwinkels, pff... knap dat je nog en derde winkel wou doen...

Tgou, moeilijk om een knoop door te hakken, maar het geen je eerst naar grijp zou ik nemen.... en als het mogelijk is de dingen die je mooi vind van de twee combineren...

Ikzelf heb ook geen hoepelrok... maar denk dat ik eens ga vragen voor eentje er onder (je hebt dat in verschillende maten en breedtes... want mijn jurk wandelt ook helemaal niet gemakkelijk...., maar is wel een vrij dure kost voor iets dat niet echt nodig is...

Veel groetjes Ellen

Kirsten
18-2-2012
 Meld misbruik2-10-2011 13:28:10

Hey Kelly,

ik heb ook mijn kleedje bij Youniek gevonden! Ik was ook héél tevreden met de service! Ik had op voorhand al eens op hun site gekeken en daar was toen al 1 kleedje dat ik echt SUPER mooi vond. In de winkel vond ik dat zelfde kleedje ook nog steeds mooi. Ik heb dan een 8-tal kleedjes gepast, maar als eerste het kleedje van de site. En uiteindelijk is het dat kleedje ook geworden. Er waren nog een aantal andere die ik wel mooi vond, maar bij die eerste jurk had ik echt een wauw-gevoel en hadden mijn getuige en mijn mama tranen in hun ogen :)
Ik zou zeggen, slaap er nog een paar nachtjes over, ga gewoon terug naar Youniek, pas die 2 kleedjes nog eens, en misshien kan je dan een combinatie maken van de 2? Ik heb zelf ook nog een paar kleine aanpassingen laten doen aan mijn jurk..

Veel succes nog!

Groetjes,
Kirsten

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik2-10-2011 15:16:30

Dankjewel allemaal voor de goede raad!
Ik denk dat ik over een tweetal weekjes nog eens terugga en dan iemand anders mee ga nemen om toch nog eens een andere mening te hebben.
En ondertussen ga ik ook eens zoeken naar een goedkope (eventueel 2de hands) hoepelrok.. Dan kan ik de dag zelf nog beslissen of ik deze wel of niet draag.

Ilse
10-10-2010
 Meld misbruik28-10-2011 13:47:52

www.bruidsmodehasselt.be en www.boetieklief.be zijn ook zeker een aanrader. Nu -10% korting tot einde november op de nwe collecties!!open op zondag!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info