Nu Online
Momenteel zijn er 272 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zucht!

4-10-2011 13:11:20
Dag bruidjes,

Even een klaagzang.
Toen ik pas verloofd was, zat ik dagelijks op dit forum. Wanneer ik nu op het forum kom, geraak ik in paniek. Ik vraag me af hoe iedereen alles geregeld krijgt.
Ik heb een drukke job (weken van 55uur zijn het minimum), binnenkort verander ik van job (dit zal ook wel energie en studie met zich meebrengen) en we zijn ons huis helemaal zelf aan het verbouwen. Ik weet echt niet wanneer ik met onze trouw moet bezig zijn. Wanneer ik dan hier op het forum lees wat iedereen al aan het regelen is, geraak ik in paniek! Heeft er iemand hetzelfde gevoel? Het dagdagelijkse leven is al zo druk, hoe zo'n tof feest er nog bij organiseren?

Linde

Linde
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1165

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik4-10-2011 13:16:57

Ja hoor Linde, ik snap je volledig!
Hier is dan nog bijkomend, dat m'n wederhelft niet wil meewerken. Zelfs de gastenlijst heeft hij nog niet eens bekeken. Daarbij moeten wij nog op zoek naar een nieuwe datum, want blijkbaar doet onze oudste dochter nét op 21/4 haar lentefeest. :-( We hadden deze datum uitgekozen omdat we dan exact 11j samen zijn. Daarom vind ik het zo jammer dat we er een nieuwe moeten kiezen.
Maar wat voorbereidingen betreft: ik heb m'n trouwjurk al, maar daar stopt het dan ook! Dus ik heb nog massa's te doen, we werken ook allebei fulltime en hebben 2 kinderen (6j en 4j). Ik zit ook met m'n handen in het haar, want ik weet niet wanneer ik het allemaal moet geregeld krijgen!

Maar het zal wel goed komen, zeker? ;-)

Katrien

Stefanie
10-3-2012
 Meld misbruik4-10-2011 13:27:01

Hey,
Ik kan best begrijpen dat je soms in paniek geraakt...
Ikzelf heb voor de moment geluk dat ik nog thuis zit met een zoontje van 4 maanden...
Ik geef hem nog borstvoeding en daardoor krijg ik nog 2 extra maanden thuis van mijn werk.
Dus ik regel alles terwijl onze kleine pruts hier overdag wat slaapt of speelt.
Ik wil liefst zo veel mogelijk geregeld hebben tegen dat ik terug moet gaan werken want ik denk dat ik dan ook niet meer de nodige tijd zal hebben.
Je kan misschien aan zussen of vriendinnen vragen om mee te helpen wat dingen opzoeken en dat ze dan bepaalde sites ofzo naar je doorsturen.
Dan moet je toch niet meer dat eindeloze zoekwerk alleen doen en kan je toch nog zelf alles beslissen wat je er leuk van vindt en wilt gebruiken.
Je kan natuurlijk ook af en toe tips vragen op het forum...
Daar heb ik zelf ook al veel aan gehad.

Vele groetjes en het komt allemaal vast goed!

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik4-10-2011 13:27:37

Geen paniek Linde! Belangrijke zaken die je best zo snel mogelijk vastlegt zijn: zaal, gemeente,kerk,DJ, fotograag en al dan niet ceremoniemeester! Zo ver staan wij momenteel ook en we doen alles in het weekend, echt bewust tijd voor uittrekken. Door de week hebben wij ook totaal geen tijd om iets te doen, veel te drukke job.

Veel succes nog!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik4-10-2011 14:28:42

hey Linde

Maak een planning op en een to do lijst en werk alles rustig af. En vooral niet panikeren. Je hebt zeker nog tijd genoeg, wij hebben ons huwelijk op 7 maanden tijd geregeld en echt op ons gemak. Als de grote zaken vastliggen, kan je toch even niets doen...
Je hoeft echt niet 2 jaar op voorhand een misboekje klaar te hebben om een goede voorbereiding te hebben hoor :-)

groetjes en veel succes (en probeer ook van de voorbereidingen te genieten! is ook een leuke tijd!)
Joyce

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik4-10-2011 14:45:53

Ik voel niet zozeer die paniek,
maar wil je gewoon even laten weten : alles komt wel goed !
Heb je in het weekend eens een dagje vrij, regel dan de belangrijkste zaken.
Bepaal wat je wel/niet zelf wil doen (uitnodigingen/bedankjes/....) , bepaal wat wel/niet op voorhand besproken moet worden, ... en plan enkele vrije momenten in specifiek om de trouw voor te bereiden. kan ja dat niet samen met de partner doen (want mannen en plannen voor iets wat pas volgend jaar staat te gebeuren......), nodig dan een goede vriendin uit ofzo, kan je ook meteen bijkletsen!

Gewoon , je ding doen :) zoek een beginnende weddingplanner als je er niet aan uit kan, of spreek iemand aan uit je omgeving, die ervaring heeft met plannen/organiseren, en bereid is je te helpen bij de voorbereiding...

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik4-10-2011 14:54:43

Hallo Linde,

Eén groooote tip: laat je hier niet door opjagen!! Sommige bruidjes beginnen heel vroeg te regelen - wat hun goede recht is - en de één heeft inderdaad al een minder drukke job dan de ander.

Ik begrijp je volkomen: wij waren verloofd in oktober 2010 en huwden dit jaar op 01/06/2011. Dus bekijk het zo: alles wat je nu al hebt gedaan, heb je in verhouding tot onze regeling geweest, op voorsprong :-). En geloof me, ondanks onze drukke job (ook mijn man en ik werken soms 7 op 7, beiden zelfstandig), zijn we er toch in geslaagd om op die tijd een mooi feest ineen te steken!

Gewoon een heel complete to-do-lijst opstellen en elke week eens kijken wat je kan geregeld krijgen. De ene week is dit één groot ding, terwijl je een andere week de vervelende prutsen rond krijgt. De weken dat het wat minder gaat, kan het gewoon als een houvast zijn om te kijken wat jullie wel al hebben gerealiseerd. Hou dat ook zeker bij, dat geeft je een gevoel van controle over alles.
Mocht je nog geen zo'n lijstje hebben, laat maar weten via een privé-bericht, dan stuur ik even dat van ons door. Je weet nooit dat het kan helpen.

Maar nog eens, laat je kop niet zot maken door wat je soms leest en hoort, het lukt wel, je hebt nog voldoende tijd!!

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik4-10-2011 15:39:12

Als ik sommige posts op dit forum lees, denk ik dat mensen vooral graag stoefen over hoeveel ze al gedaan hebben. Heb je al een zaal? Dat is denk ik het belangrijkste om vroeg geregeld te hebben. Voor de rest heb ik horen zeggen dat je een trouw prima op twee maanden kan regelen. Tijd genoeg!

Wij hebben met negen maanden te gaan momenteel nog enkel zaal (zonder catering) en fotograaf vastliggen en ik zie het nog heel goed zitten, terwijl ik ook een drukke job heb.

eva
25-8-2012
 Meld misbruik4-10-2011 16:07:47

Toen ik hier begon te lezen, schoot ik ook in een halve paniek (en vooral ik bleef er maar over doorpiekeren, ook 's nachts); ook al omdat ik erg druk met mijn werk/studie ben en niet meer in Belgie woon maar wel in mijn geboortestreek wil trouwen. Nu probeer ik gewoon stap per stap en een dag per keer te denken. Mijn eerste zorg is een zaal, daarna ga ik kijken voor een kleed en de rest zal ook wel op zijn pootjes vallen.
Het komt wel in orde - en vergeet niet het belangrijkste: het wordt een mooie tijd en een mooie dag, daar is geen stress voor nodig :)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik4-10-2011 17:21:52

Heyhey,

Ik wil toch even reageren op wat Eline zegt, nl dat je een trouw kan regelen op 2 maand.... Ik denk dat 7 à 8 maand toch wel een minimum is hoor, want 2 maand op voorhand zijn alle feestzalen zogoed als volzet, is het gemeentehuis volzet (toch in grote steden), zijn fotografen volzet, kan je de meeste trouwjurken niet meer bestellen (want vaak hebben ze een levertijd van 6 maanden), enz enz.

Ik wil je niet opjagen en met nog 8 maand te gaan zal je het zeker wel geregeld krijgen maar ik zou toch niet wachten tot 2 maand op voorhand hoor, krijg je alleen maar meer stress van ;-).

Groetjes!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik4-10-2011 17:50:43

linde

geen paniek.
Eens de grote dingen vastliggen (zaal, burg trouw, dj) kan je de rest echt wel op 2 maand regelen.
Ik sloeg ook in paniek door sommige posts op dit forum en dacht : o jee dit komt nooit goed... we legden onze datum en zaal pas vast 5 maanden voor de trouw en ook hier 2 zelfstandigen met elk een eigen zaak dus vaak 7/7 werken.
Ik zat de maand voor de trouw met een van de drukste periodes van het jaar op het werk en heb naast de drukte op het werk tussen vastleggen datum trouw en de trouw zelf nog 2 kookboeken geschreven en afgewerkt en dat is ook een serieus tijdrovende job en toch was die trouw helemaal klaar en kregen we achteraf zoveel complimentjes omwille van de kleine details die allemaal met elkaar in overeenstemming waren.
Een goede checklist (die van Charlotte van hierboven was ook mijn basis) met streefdata voor elk punt helpt enorm. Vaak lijkt het alsof je heel veel te doen hebt maar zijn dat soms maar kleine prutsen zodat je in je planning ineens een hoop kunt schrappen als je eens een namiddag rondbelt en dingen regelt. Mijn man heeft eigenlijk amper iets voor de trouw gedaan : zijn kostuum, de dj briefen en de uitnodiging maken, dat zal het zowat geweest zijn.
je kan het hoor !!!

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik4-10-2011 20:32:16

Dag iedereen,
Bedankt voor jullie reacties! Diegene die mij een to do lijstje kunnen doormailen, doen zou ik zeggen :)
Lindecorten@hotmail.com
Bedankt!

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik5-10-2011 0:01:49

Hoi!

Hier was (en blijft) het ook grote paniek op een gegeven moment.
Maar ok, alle 'grote zaken' zijn geregeld, zoals een zaal, jurk, fotografe, DJ.

Al de rest zijn zaken die mettertijd wel in orde komen mits idd een goeie checklist.
Just go with it, de ene week doe je niks en de andere week verzet je bergen. Dat staat gelijk aan twee weken op een rustig tempo werk ;-)

No stress ( dat zeg ik duizend keer, op een bepaald moment zal het wel helpen ;-) and keep on smiling

Groetjes!

Annelies
1-9-2012
 Meld misbruik5-10-2011 9:19:27

Geen paniek :) Zelf hebben wij ook nog bijna niets geregeld voor onze trouw. We hebben wel nog 11 maanden te tijd. Het enige dat vastligt in onze zaal. En dat is het dan ook.

Wij wonen in een redelijk boeregat dus het gemeentehuis zal zeker nog vrij zijn de dag dat we willen trouwen. Fotograaf en DJ hebben we absoluut nog geen idee van maar met nog 11 maanden te gaan zal dat ook wel ooit eens in orde komen.

Dat komt allemaal in orde. Iedereen doet dat op zijn eigen tempo. En mijn tempo is traag maar ik voel me er goed bij en dat is het belangrijkste :)

Annemarie

Meld misbruik7-10-2011 21:36:10

Beste Linde,
Misschien is een goede weddingplanner een idee. Die neemt je een groot deel uit handen, zodat jij je niet zoveel zorgen meer hoeft te maken.
Zelf ben ik net begonnen met weddingplanning. Ik weet niet waar je woont, maar mocht dit in het noorden zijn dan kan ik je misschien wel helpen.

Cindy

Meld misbruik6-11-2011 18:56:02

Hallo bruidjes in spe,
Bezorgt je huwelijksorganisatie je ook zoveel stress?
Heb je nu al slapeloze nachten?
Heb je soms het gevoel dat je er alleen voor staat?
Zou je een "rechterhand" met ervaring best kunnen gebruiken om je bij te staan en je zorgen te verlichten?
Bekijk dan even onze website www.eventually.be en wie weet sta ik straks naast je om je een perfect huwelijk te bezorgen.
Weg stress

Veel succes alvast!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...