Nu Online
Momenteel zijn er 485 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaring met dansfeest en dessertbuffet?

5-10-2011 21:00:11
dag bruidjes,

wij zouden ongeveer 130 personen hebben in totaal
die naar het dansfeest zouden komen en dan ook dessertbuffet krijgen.
nu dat onze zaal heeft afgebeld zijn wij op zoek achter een andere zaal,
moeilijk te vinden voor 130 personen die we toch graag allemaal een plaatsje willen geven!
onze familie blijft s'middags eten en dat is 50 personen die zeker een plaats hebben.
heeft er iemand ervaring over hun dansfeest met dessertbuffet, had iedereen een plaats
om gewoon even uit te blazen gewoon. Of toch maar de helft van stoelen en tafels voorzien?
Zelf weet ik het momenteel even niet meer.

Nikki
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 679

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik5-10-2011 21:13:44

Hey Nikki,

wij trouwen binnen 10 dagen, dus heb nog niet echt een ervaring, maar hier gaat het idd maar de helft echt zitgedeelte zijn en de rest receptietafels.
Wij hebben een zaal waar dat normaal gezien 120 man echt kan zitten, maar dat is dan eerder als je niet danst.
Dus er gaat ongeveer 60 man kunnen gaan zitten en onze gastenlijst is 105 man.
Is het bij jullie mooi verdeeld tussen mannen en vrouwen? Want mannen gaan sowieso al minder zitten dan een vrouw en wij zijn in de veronderstelling dat de 'oudere' mensen ook niet tot een stuk in de nacht gaan blijven.

Hopelijk heb ik je al een beetje geholpen met mijn antwoord.

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik5-10-2011 21:48:08

Onze zaal stelde voor om niet iedereen een zitplaats te geven maar ik vind dat iedereen toch zijn dessert al zittend moet kunnen opeten. Wij gaan dus waarschijnlijk voor iedereen (max 130man) een zitplaats voorzien.

Nikki
26-5-2012
 Meld misbruik6-10-2011 8:35:20

hey lesley,

bedankt voor je reactie,
bij ons is het ongeveer de helft mannen en de helft vrouwen.
Bij ons is er echt veel jeugd aanwezig die toch ook wel een dansje
plaseren, de meeste ervan toch.
de meeste zalen waar we naar gaan kijken zijn is ook dat er 130 man
in kan, maar dan kan je helemaal niet meer dansen.
hopelijk vinden we straks de juist zaal.

alvast veel plezier met jullie huwelijk
en een dikke proficiat.

heidi

Meld misbruik6-10-2011 9:03:00

wij zijn nu zelf traiteur, de ervaring leert ons dat je best voor iedereen een plaatsje voorziet... als de mensen geen zitplaats hebben weten de mensen geen weg met hun tas koffie en hun bord, vaak vinden we dan tassen en glazen tussen het buffet gezet of op de grond...ook zie je veel borden op hoopjes stapelen waar al andere mensen aan tafel zitten of waar de geschenken ofzo staan... best is toch om voor zoveel mogelijk mensen een plaatsje te voorzien, al of niet met hoge receptietafels...
www.traiteurdeverleiding.be

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik6-10-2011 9:15:14

@Nikki: bedankt voor de gelukwensen

Bij ons is het idd ook zo dat er veel jong volk gaat zijn, we zijn namelijk zelf 27 en 29 en allebei de oudsten thuis en als wij naar andere feestjes gaan valt het mij echt op dat er bij ons in de familie heel weinig gezeten wordt, daarom dat ik het wel ga riskeren om het fifty fifty te doen

Waar ergens zoek je een zaal? In die van ons kan je dus met 120 man als iedereen zit en 220 personen voor recepties en party's, daar verschoten wij wel van vermits ze niet zo groot leek toen we er binnen kwamen.

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik6-10-2011 11:31:18

Hey Nikki,

hangt er van af wat jouw genodigden 'gewoon' zijn.
Wij zijn 1 keer naar een feest geweest waar er een broodjes en dessertenbuffet was, en waar ook maar voor de helft zitplaatsen voorzien waren. Is dit was eerder storend...

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening :-)

Groetjes

Tabita

Lisi
27-8-2011
 Meld misbruik6-10-2011 12:20:19

Hi,

Wij hadden ook een avondfeest met dessertenbuffet. Bij ons had iedereen een zitplaats. Dit is wel belangrijk omdat de meeste mensen echt niet willen staan! Wij hadden vaste tafel en hoge tafels met krukken. De hoge tafels met krukken waren geen succes. Sommige personen kregen pijn in de rug. Voor jongeren is dit dan wel weer goed want in de loop van de avond verzamelden zij allemaal met hun pintjes rond die hoge tafels.

Groetjes Lisi

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik6-10-2011 15:45:35

Hey Nikki, ik zou toch ook voor iedereen een zitplaatsje voorzien, zeker als ze nog dessert zullen eten. Indien mogelijk zou ik 50/50 lage tafels en hoge tafels met hoge stoelen voorzien. Dit neemt miss wat minder plaats in...? Wij zijn vorig jaar naar huwelijksfeest geweest waar dit het geval was en iedereen leek tevreden!

Succes nog!

Lynn
26-5-2012
 Meld misbruik6-10-2011 18:47:08

Bij ons is dat ook het geval. Wij zijn momenteel met 120 personen voor het diner & er komen 50 personen bij voor het dessertenbuffet. De voor- en hoofdgerechten gaan in een andere zaal door, maar voor het dessertenbuffet zal er maar zitplaats voor een 30tal personen voorzien zijn. Stiekem maak ik er me toch ook wat zorgen over, maar mijn vriend lacht die zorgen een beetje weg.

Nikki
26-5-2012
 Meld misbruik6-10-2011 19:15:04

hey lynn,
wij hebben nu toch een zaal gevonden waar iedereen kan zitten.
mss zoals andere hierboven al gezegd hebben, toch ook wel zorgen
dat iedereen kan zitten, eventueel door receptietafels te zetten met hoge
stoelen aan. het is maar een tip. ik zelf maakte me er ook wat zorgen over daarmee.
Met gewone receptietafels ben je ook al veel, dan staat iedereen recht en erna
komt toch het dansfeest ook.
succes nog.

ps: ik zie dat jij ook op 26 mei trouwt :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...