TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
1-9-2012
|
6-10-2011 18:36:21
Wij zitten met een geschat budget van 21.000 eur excl huwelijksreis :-). Als je wil, wil ik je onze raming wel eens bezorgen via mail (dan wel mailadres pmen ;-)).
Wij hebben, om zo'n raming te kunnen opmaken, in het begin een bezoekje gebracht aan de AVA en Clips ed om de kostprijs van alles een beetje te kunnen inschatten :-). We hebben wel alles ruim genomen hoor, het is altijd leuker om achteraf te merken dat iets minder kost dan gedacht dan dat alles ineens veel meer kost :-).
Groetjes en veel succes!
|
|
Alessia
7-9-2012
|
6-10-2011 19:18:52
Wij zitten in het totaal rond de 17.000 euro. Wij hebben ook eerst alles een beetje ruim geschat en we merken nu ook dat we op bepaalde dingen toch een aantal honderden euro's kunnen uitsparen... Als je wilt stuur ik je de onze ook even door.
bongiorno_a@hotmail.com
Groetjes Alessia
|
|
sofie
15-8-2023
|
6-10-2011 19:21:10
amaai seg wat een bedragen :s
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
6-10-2011 19:22:29
Hoi Deborah,
Ik heb je onze kostenraming in detail in een privé-berichtje gestuurd.
Liefs,
Nathalie
|
|
Carrie
13-9-2013
|
6-10-2011 20:02:02
Wij zitten aan een 13.000 excl huwelijksreis Dit is met 70tal personen diner-feest (wij hebben dus geen aparte groep voor receptie of dansfeest) Als je jouw emailadres geeft, kan ik je een handige excel-sheet sturen :)
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
6-10-2011 20:15:59
Jeetje, inderdaad serieuze bedragen! Wij willen het niet te duur doen, we vinden het zonde om zulke bedragen voor 1 dag uit te geven. We komen ongeveer aan een 5000/6000 euro. We houden doen een mooi feest, maar enkel met familie en vrienden, dus 30 man.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
6-10-2011 20:36:48
Ik wil hier zeker niemand aanvallen maar algemeen vind ik het soms echt niet leuk om te lezen dat bruidjes die een hoger bedrag aan hun trouw spenderen te horen krijgen: "Amai, wat een bedragen! Wij zouden nooit zoveel uitgeven want dat vinden we zonde". Omgekeerd zou het kot te klein zijn als bruidjes die meer geld uitgeven aan hun trouwfeest zouden zeggen tegen degene die minder uitgeven: "Amai, wat een schamel bedrag om uit te geven aan een trouw. Dat zouden wij nooit doen want wij hebben wél veel over voor onze droomtrouw". Ik vind dat je ieder in z'n waarde moet laten en dat we elkaars keuze om weinig/gemiddeld/net heel veel uit te geven moeten steunen. Iedereen geeft uit wat hij kan/wil geven en we mogen elkaar niet veroordelen. Voor ieders budget kan een fantastisch feest gegeven worden!
Liefs,
Nathalie
|
|
Leen
16-2-2013
|
6-10-2011 20:45:29
Knap gesproken, Nathalie! Second that!
|
|
Dorien
9-6-2012
|
6-10-2011 21:01:20
Alessia, Nathalie kunnen jullie je kostenraming via privé berichtje sturen aub? Wij zitten ook rond 15.000€.
Groetjes, Dorien
|
|
Evelien
1-9-2012
|
6-10-2011 21:36:14
Groot gelijk Nathalie!
Misschien nog even een verduidelijking bij ons geschat budget: we hebben wel een aparte receptie voor 100 man en een receptie + avondfeest voor 110 man meegerekend in dit budget en ondanks het feit dat we gekozen hebben voor een zaal met een gemiddelde prijs (dus zeker geen dure), is dit al een flinke hap uit ons budget :-).
Groetjes!
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
6-10-2011 23:30:39
Als ik zeg dat wij niet zoveel geld uit willen geven aan ene dag, daar zeg ik toch niets slechts mee? Daar val ik niemand mee aan. Dat is toch echt niet mijn bedoeling. Voor ons persoonlijk moet het gewoon niet veel kosten. Iedereen geeft gewoon zoveel uit aan een trouw als hun zelf willen.
|
|
sofie
21-4-2012
|
7-10-2011 7:36:36
Ik ben bijna beschaamd om het te zeggen, maar wij zitten toch aan een dikke 25 000 €... Hierin zit echt alles buiten kledij (--> notaris, ringen, receptie, feest, bedankjes, ceremoniemeester, vervoer, bloemen, drukwerk, DJ,fotograaf, cameraman,...).
Groetjes,
sofie
|
|
ilse
7-8-2010
|
7-10-2011 7:55:05
Hey, Wij kwamen uit ergens tussen de 7.000 en 8.000 euro all in (incl bedankjes aan de ouders en getuigen). Alles hangt er vanaf wat je wil enzo. Als je een echt avondfeest met receptie enzo neemt, kom je uiteraard duurder uit. Wij hadden enkel een wettelijke trouw (geen ceremoniewagens) zijn met de hele suite in een deftige restaurant gaan eten en savonds was er een fuif in een feestzaal. Groetjes, ilse
|
|
Eline
7-7-2012
|
7-10-2011 9:19:08
Ik heb je een berichtje gestuurd met iets meer info over onze kosten. Maar in het algemeen:
Ik denk dat het eigenlijk niet zoveel zin heeft om naar andere mensen te kijken, iedereen heeft zulke andere verwachtingen van een trouw. Wij hebben eerst een paar dingen bedacht die we echt heel belangrijk vonden en waar we dus niet op wilden bezuinigen, dan een richtbedrag genomen, dan bekeken hoeveel gasten we wilden vragen en dan alles beginnen invullen... We komen toch iets duurder uit dan gehoopt, maar dat heeft vooral te maken met het aantal gasten dat voor mijn vriend wel wat hoger mocht zijn dan voor mij.
Zorg in ieder geval dat je geen geld moet lenen voor je trouw en dat je ook niet al je spaargeld hoeft op te maken als je daarna nog een huis wil kopen. Kan je dan niet de trouw doen die je voor ogen hebt, wacht dan liever wat langer.
|
|
Sofie
3-11-2011
|
7-10-2011 10:32:08
Wij komen toch ook aan €20.000. Maar alles hangt af van wat je waar aan wilt uitgeven. Om een voorbeeld te geven: wij hebben een heel dure zaal gekozen, maar we wilden die per sé omdat het 100% onze smaak was. Dus daar een duurdere post. Maar we doen geen kerkelijk huwelijk dus voor ons geen viering, bloemen en ceremoniewagens en dat drukt de kosten ook weer.
|
|
Ellen
5-5-2012
|
7-10-2011 10:55:32
Hey hey,
Wij komen aan ongeveer €28.000 maar we hebben geen speciale dingen gedaan... Misschien komt het omdat er zoveel genodigden zijn... 160pers receptie en 230 avondfeest Ik had graag aan een bedrag gekomen die wat minder was maar het lukt mij niet om de prijs te verminderen... Het is ook nog exclusief huwelijksreis... Zijn er mensen die het zien zitten om eens hun kostenraming door te sturen, Ik wil de onze ook wel eens doormailen... Wij trouwen enkel voor de kerk, voor de wet zijn we al getrouwd, maar maken er wel een volledige dag van we trouwen om 10u30 en dan gaan we naar de feestzaal, ouders, broers en zussen, oma's en opa's en tantes en nonkels komen ook mee en mogen al een middagmaal eten wij gaan dan foto's gaan trekken en iedereen blijft ook wel daar tot het avondfeest hierdoor is de kost ook wel al een stuk groter dan dat je in de namiddag trouwt
groetjes!
Ellen
|
|
Deborah
9-8-2013
|
7-10-2011 20:42:11
Alvast allemaal bedankt om te reageren!
Natuurlijk maak je die dag zo speciaal als je wilt, maar ik had niet echt een idee wat zo de 'gemiddelde' prijs is tegenwoordig!
Onze zaal is alvast geboekt en daar hebben we toch al wat geld aan uitgegeven, onze gastenlijst bevat wel maar 120 personen voor het hele feest dus dat is dan weer vele minder als sommige van jullie... De kledij valt voor ons ook weg omdat onze ouders dit betalen dus kunnen we nu kijken waar we een extra centje kunnen toesteken en waar niet!
Maar ik heb er toch wat aan gehad hoor! Bedankt voor de uitgebreide raming via mail! ;-)
Veel succes nog met voorbereiden!
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
8-10-2011 2:16:52
Indien je je gasten lekker verwent met lekker en voldoende eten en drinken, nog wat leuke muziek achteraf, zit sit wel snor. Of je nu feest in een aftands parochiezaaltje met buffet die je familie klaarzet of in een luxe-kasteel met alles erop en eraan, speelt hierbij geen enkele rol. grtz <A HREF="http://www.discovideo.be">discovideo</A>
|
|
Lieselot
23-8-2013
|
13-9-2012 19:57:58
Hallo! Kan iemand mij ook eens zijn kostenraming doorsturen via pm? Ik weet niet goed hoe we verder moeten met ons budget!
Alvast bedankt!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|