Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Le Chapeau, Bree

10-10-2011 12:32:55
Dit moet mij toch even van het hart! Ik belde net naar Le Chapeau in Bree om een afspraak te maken om trouwjurken te gaan passen. Er nam een oudere dame op die me meteen naar mijn huwelijksdatum vroeg. Toen ik haar antwoordde dat ik zal trouwen op 5 oktober 2012 zei ze dat ik beter nog even kan wachten om een afspraak te maken!? Ik zei dat ik toch liefst zo snel mogelijk wilde komen passen, omdat ik nogal een pietje precies ben en alles graag lang op voorhand georganiseerd wil hebben. Toen ik uiteindelijk dan toch een datum vastkreeg, vroeg ze me wie me gaat vergezellen. Ik zei dat ik nog een vriendin zal meebrengen. Ze zei: "en je mama dan?". Ik zei dat ik liefst de eerste keer enkel met een vriendin kom, omdat mijn mama en ik een totaal verschillende smaak hebben en ik geen ruzie wil gaan maken in de winkel. Ik wil mijn eigen smaak volgen om mijn eigen trouwdag! Als ik nog twijfel tussen twee of drie jurken, wil ik pas mijn mama meenemen om de uiteindelijke keuze te helpen maken. De mevrouw aan de telefoon vond dat toch maar niks en zei dat ze dan waarschijnlijk weer van voor af aan zou moeten beginnen omdat mijn moeder zou willen dat ik dat en dat en dat ook nog eens pas. Tjeezes!
Dan vroeg ze wat voor kleed ik wou, maar ik antwoordde dat ik nog totaal geen idee had van wat ik wou, dat ik iets wil dat bij mijn figuur pas. Ze snapte niet dat ik wilde komen passen als ik nog niet wist wat ik wou!? Komaan, daarom wil net gaan passen!? Ik ben er echt niet goed van! Ik zei haar dat als ze liever niet wil dat ik kom, ze dat gewoon kan zeggen... Maar ik mocht wel komen.. alleen weet ik niet of ik nog wel wil gaan!

Nicky
1-1-2023
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1893

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik10-10-2011 12:44:03

Lijkt niet echt een vlot gesprek te zijn. Ik zou toch iets verder dan de eerste indruk kijken. Je datum is nog veraf...toch eens ter plaatse gaan zien.

grtz discovideo.be

Sofie
3-11-2011
 Meld misbruik10-10-2011 12:47:44

Ik zou niet gaan, iemand die zo zijn mening opdringt :s Jij koopt dat kleed, jij mag toch kiezen waar, met wie en wanneer zeker??

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik10-10-2011 12:58:59

Wow, na zo'n gesprek zou ik zeker ook geen zin meer hebben!

Stefanie
10-3-2012
 Meld misbruik10-10-2011 12:59:53

Amai!
Ik kan niet tegen zo'n mensen!
Als ze daar tegen hun zin zitten te werken dat ze dan iets anders gaan doen, maar ze moeten een ander zijn dag daarvoor nog niet verpesten!
Ik zou dan al een mail naar de winkel sturen om dit te melden ook, want dit is geen goede reclame voor die winkel.
En de eigenaars weten er misschien niets van...
Maar ja... Dat ben ik hé... Ik kan mij in zoiets nogal erg opwinden als mensen geen respect tonen.
Ik zou zeggen... volg je gevoel en als je er niet direct wil gaan dan zoek je iets anders...Je kan misschien ook gewoon eens langs de winkel gaan om te kijken of ze daar met meerdere mensen werken...
Als je dan een afspraak maakt kan je nog zeggen dat je die ene persoon niet graag hebt om je verder te helpen omdat ze brut is ofzo...
Dit is je volste recht om dit te zeggen hoor.
Zoiets moet je met plezier kunnen gaan kiezen!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik10-10-2011 13:00:18

Hey Nicky,

ik zou zelf ook niet gaan.

Heb ook eerst naar Le Chapeau Antwerpen gebeld voor een afspraak (ik wou in juli al eens gaan passen, omdat mijn getuige dan nog tijd had om mee te gaan).
Ze vroegen bij mij ook eerst mijn trouwdatum, en toen ze hoorden dat dit pas volgend jaar was, probeerden ze zich ervan af te maken met de boodschap, dat ze zo goed als geen kleedjes meer hadden hangen, omdat de nieuwe collectie er bijna was ... (kan mij niet voorstellen dat ze tot oktober hebben gewacht met terug afspraken te maken)

Toen heb ik maar vriendelijk bedankt, en gezegd dat ik wel naar een andere winkel zal gaan.

Groetjes

Tabita

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik10-10-2011 13:01:51

hey

je gaat toch na een trouwwinkel om tekijken wat je wil hebben. want op een plaatje is het toch altijd anders dan als je het aan hebt. Bij mijn dan toch.
ik zou ook niet gaan.

waar ik me jurk heb gekocht waren ze echt heel vriendelijk en niet opdringerig en nemen echt de tijd voor me en ze vroeg me niet wie er mee zou komen.

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik10-10-2011 13:02:56

Er is onlangs nog een topic geweest over de chapeau in bree waar heel veel mensen je mening deelden. Zo'n opdringerig gedoe wil je echt niet op zo'n moment!

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik10-10-2011 13:04:51

Amai seg...
dan had ik toch vriendelijk bedankt en geen afspraak gemaakt hoor...

Indien je daar je droomkleedje vind, amai da beloofd voor de goede service erna..

maar ik moet zeggen, ik ben vorig jaar met mijn vriendin meegeweest naar Le Chapeau in Bree en wij zijn daar heel goed ontvangen. Ik vond dit een zeer aangename vrouw en een leuke winkel..

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik10-10-2011 13:19:04

Ik heb teruggebeld met de bedoeling om de afspraak te annuleren. Er nam een andere mevrouw op die het jammer vond dat ik zo'n slecht gevoel heb overgehouden aan het telefoontje. Ze vroeg me of het zou helpen dat niet de andere mevrouw maar zij de pasbeurt zou overnemen. We zullen zien wat het wordt!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik10-10-2011 15:02:19

Oh wel heel jammer voor je...
Ik ben geholpen bij Le Chapeau in Antwerpen en heb helemaal geen probleem gehad...
Echt spijtig! XXXX

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik10-10-2011 16:05:52

Ey Nicky,

Zo onbeschofd seg:s. Je kiest toch wel zelf wie je meeneemt, het moet tenslotte wel een leuke ervaring worden he. Ik heb ook een afspraak gemaakt bij Le Chapeau, maar dan wel in Antwerpen. Ik had toen wel een vriendelijke medewerkster aan de lijn. Ik zou het je niet te veel aantrekken en gewoon naar een andere winkel gaan. Stel je voor dat je toch nog die vervelende verkoopster hebt die dag...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-10-2011 17:28:22

Hoi Nicky,

Ik heb ergens half augustus gebeld voor mijn afspraken op 5 oktober (al voorbij dus) en wij trouwen 07-09-12, ongeveer een maandje voor jullie dus.
Momenteel heb je zowel de oude als de nieuwe collectie in de winkels, dus als je wil gaan passen dan pas je toch :-). Ik zou het ook al op men heupen krijgen als ik zo iemand aan de lijn had gehad!!

Toen ik naar Couture Ann belde (waar ik uiteindelijk ook mijn kleedje heb besteld) had ik de eigenares aan de lijn en die vroeg ook of ik al iets had gezien. Ik heb toen wel gezegd wat ik vooral niet wou en had toen wel al een idee van welke collecties ik mooi vond.
Maar...ik had een andere 'stijl' voor ogen dan ik uiteindelijk heb gekozen!! Dus...'op voorhand' weten wat je wilt...dat geldt niet altijd voor trouwkleedjes hoor :-).

Als je er een slecht gevoel bij hebt kan je de afspraak annuleren of toch gaan en afwachten. Als ze niet vriendelijk zijn, ga je gewoon buiten é :-). Winkels genoeg in België en Nederland waar ze wel vriendelijk en behulpzaam zijn!
Een écht goeie verkoopster zal je zeker adviseren wat het beste model is van jurk volgens je lichaamsbouw. Dus, no worries...het komt goed ;-)!

groetjes

kim
30-6-2012
 Meld misbruik10-10-2011 18:05:03

heyla

ik heb hier een tijdje terug ook iets gepost van le chapeau in bree, je moet maar eens kijken.
ben daar zeer onbeschoft behandelt geweest, ook omdat ik daar was met een vriendin, en niet met mijn mama. echt schandalig!!!! en ene keer aant passen zitten ze u daar te pushen voor het te kopen. tis een echte hel daar.

groetjes

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik10-10-2011 19:16:25

Hey,
Volledig herkenbaar, maar dan bij Le Chapeau in Antwerpen.
Ze vroegen me ook wie er mee kwam, ik ben alleen geweest en wat was de verbazing groot toen ik daar aankwam helemaal alleen.
Ik moet het wel dragen hé en wou me door niemand laten beïnvloeden.
Eerst stelden ze (ik had de "luxe" om 2 verkoopsters te hebben) enkele vragen wat ik zocht, of ik iets met kant wou en wat mijn budget was.
Toen heb ik enkele kleedjes gepast maar bij geen enkel een wauwgevoel. Het laatste dat ik aantrok, was volgens de verkoopster het kleedje dat het best bij mijn figuur passte...en vroeg of ik hier een optie wou opnemen?
Dat zou me dan 50 euro gekost hebben...waarvoor ik bedankt heb.
Nadien ben ik doorgereden naar het Bruidshuis in Merksem (zonder afspraak) waar ik 3 kleedjes gepast heb. Eens thuis bleef dat ene kleed maar in mijn hoofd spoken en heb dan meteen gebeld voor een afspraak en heb die dag ook mijn getuige meegenomen...en zij zag dat het goed was :) Ik ben nog steeds superblij met mijn keuze!

Groetjes,
Sonja

Anne
7-7-2012
 Meld misbruik10-10-2011 20:15:00

de indruk van de trouwwinkel is toch ook een belangrijk (emotioneel) deel in de voorbereidingen.
Ik zou niet gaan... het gevoel zou niet meer hetzelfde zijn.

Annechien
5-10-2012
 Meld misbruik10-10-2011 21:38:04

Hoi Nicky,
ook wij trouwen op 5 oktober 2012 ...
Heb ook naar Le chapeau in Bree gebeld met de vraag wanneer ik best kon kom passen omdat het nog een jaar duurt. De verkoopster zei dat ik best half november al een eerste afspraak zou maken. Raar dus dat je voor dezelfde dag een heel ander verhaal hoort...

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik11-10-2011 9:52:20

Ik heb de indruk dat dit wel echt vaker voorkomt bij bruidswinkels. Je moet echt een beetje geluk hebben met de verkoopsters. ik had vorig jaar ook een afspraak bij le chapeau in bree. Waren wel vriendelijk. 

Maar een paar dagen ervoor was ik met mijn mama naar een winkel in Maastricht geweest. Daar heb ik het uiteindelijk ook meteen gevonden. Heb dan ook le chapeau afgebeld om hen niet onnodig werk te laten doen (want toegegeven had daar ook gewoon voor het plezier nog kunnen gaan passen). En toen sloeg de sfeer ook om. Ja maar, weet je wel dat je in Maasticht minstens 10% meer betaald! zo van die dingen (wat echt stom is, want zij hebben niet eens het merk dat ik heb gekocht). 

Maar gelukkig is mijn mama niet van een kleintje vervaardigd en kon zij al die verkoopsters makkelijk de baas :-). Voor één keer was ik heel blij met mijn dominante moeder langs mijn zijde :-). Was heel blij met mijn aankoop in maastricht, maar toen mijn moeder haar kleed er ging passen, zijn er bij de verkoopsters ook veel 'zuchtjes' gevallen omdat ze hun bus naar huis moesten halen (winkel was nog ruim een half uur open! - was wel andere verkoopster als die voor mijn kleedje). Och ja, overal zullen er wel hier en daar mopperkonten tussen zitten. De kunst is om je niet te laten doen... Maar da's achteraf natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan :-)
groetjes,
Melodie (die blij is dat ze een pitbull van 'n ma heeft :-)

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik11-10-2011 18:03:09

Hoi Nicky,

Als ik dit hier zo lees, zou ik ook al geen zin meer hebben om naar die winkel te gaan. Als het nu al een slecht gevoel geeft, wat gaat dat geven als je er echt bent... dat is mijn persoonlijke mening hé :-)
Weet je bij wie je wel zou kunnen gaan? In Maastricht, bij blue bruidsmode (heeft wel geen website). Het is een super vriendelijke dame, ik werd super vlot geholpen, heel persoonlijk, helemaal geen verkooppraatjes en niet pushen, en luisteren naar wat je zegt (vind ik belangrijk). Bij andere winkels kreeg ik "toch maar een sluier" en "toch maar veel laagjes" enzo terwijl ik dat helemaal niet graag heb. Die vrouwen luisterden echt niet naar mij :-) Deze dus wel. De winkel ligt in de Heggenstraat, kijk maar eens op google of stuur een mailtje naar blue-bruidsmode@home.nl :-)
Geef haar maar de groetjes van Filipa!

xxx

Kim
12-5-2012
 Meld misbruik11-10-2011 22:10:50

Hey

Ik ben vandaag kleedjes gaan passen in Le Chapeau en ben er wel heel vriendelijk onthaald. Ik had op voorhand al negatieve commentaren gelezen hier op het forum dus hield toch een beetje mijn hart vast.
Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over de vriendelijke verkoopster. Ze heeft erg goed geluisterd naar wat ik graag zag. Ik mocht zelf rondkijken en kleedjes uitkiezen die ik wilde passen. Uiteindelijk heb ik vandaag ook mijn kleed daar gekocht, zonder dat ze opdringerig waren...
Ik denk dus dat heel veel afhangt van wie je verkoopster is!

Natuurlijk, als je nu al een slecht gevoel hebt, wordt het moeilijk om dit terug positief te krijgen...

Veel succes met de zoektocht naar je droomkleedje!

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 11:38:50

Hey,

ik had hetzelfde voor bij Le Chapeau in Bree. En toen ik er uiteindelijk was om te passen waren ze enorm opdringerig. Ik vond mijn goesting niet en ze waren maar aan het zuchten. Uiteindelijk zag ik iets in een boekje en dan wilden ze mij dit laten kopen zonder dat ik het had gepast!! Ze hadden het niet in de winkel en moesten het bestellen. Zelfs nadien hebben ze mij nog gebeld met de vraag wanneer ik zou beslissen. Geen leuke ervaring en ik zet daar geen stap meer binnen.

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik12-10-2011 16:36:26

Ik wou toch ff reageren onze grote dag is ondertussen al 907 dagen voorbij :) wow maar ik herinner me zelf jaren geleden (3 jaar ong dus dat ik aan het plannen was) dat hier ook zo topics over die bepaalde winkel te voorschijn kwamen.
Ik ben van ovl maar ben speciaal bij linea rafaelli in brugge geweest en in was super super super! tevreden !

fien
12-10-2012
 Meld misbruik18-1-2012 20:20:22

Hallo,

Heb mijn kleedje gekocht bij le chapeau antwerpen (frankrijklei)
ze waren heel vriendelijk (had ook vanal op voorhand gehoord en dus toch wat schrik)
toen ik kleed besteld had heb ik dit ook tegen de verkoopster gezegd en ze vond ook dat zoiets niet kon!
heb zelf al twee maal gebeld voor nog wat vragen, en elke keer namen ze de tijd om te antwoorden (wat voor mij als piekergeval niet slecht is)
eerst ook in bree geweest en in het begin ook niet zo vriendelijk, bij het passen werd de mevrouw iets vriendelijker, maar heb daar niets gekocht omdat ik toch eerst paar andere winkels wou doen en de kleedjes wel mooi waren maar geen wauw gevoel had
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info