Nu Online
Momenteel zijn er 516 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Teneinde raad over welke soort sluier... help!!!

10-10-2011 20:35:48

Hey,

Ikzelf heb 2 sluiers gekocht van pronovias (eentje overgekocht van een marokaanse bruid en ééntje van een bruid uit nederland)... Het zijn beiden Kathedraal sluiers, maar de ene moet je over het hoofd dragen, en doe ik samen met mijn papa omhoog wanneer hij me aan het altaar aan mijn verloofde geeft (is vervaardigt uit zijde, met zeer fijne boord kant). De andere is een ook een kathedraal sluier die iets witter is van kleur met bredere kant en ook achterin de sleep, kant verwerkt) maar moet bovenaan het hoofd gedragen worden. (Valt een beetje zoal moeder Maria vaak wordt afgebeeld, met kant in het aangezicht). Tevens zit in deze laatste sluier een gat t.h.v de schouderbladen (hier zou mijn oma over borduren, de initialen van onze naam... waardoor je het gat niet meer ziet)....

Tevens heb ik ook een vintiga zilveren tiara....

Maar nu twijfel ik echt zo hard.... Ik lig er zelf wakker van. Laat ik mijn oma de initialen erop borduren "super", maar dan is het minder gemakkelijk achteraf te verkopen als ik hem alsnog niet zou gebruiken (en zulke sluiers zijn ondanks tweedehans gekocht toch nog vrij duur.... ). Aders is deze laatste sluier wel heel heel mooi.... met de blinkertjes...

ps: Zelf heb ik een zeer traditioneel kleed, met veel kant en heb ik lange mouwen.... Ook zie ik ons kerkelijk huwelijk als het belangrijkste stuk... dus houd het me echt bezig....

Mijn eerste pas is pas 6 januari… en durf ze niet zo goed mé nemen…. Omdat ik ze niet heb aangekocht in deze winkel….

De twee zijn een beetje vergelijkbaar met de volgende sluiers:

- Die voor het aangezicht lijkt sterk eentje zoals Kate Middelton droeg, maar dan langer

en de andere is net de zelfde van de bruid in de link hieronder....

http://www.youtube.com/watch?v=8LalCQR0RpI

Ik hoor heel graag jullie mening, van wat jullie het mooist vinden.

Groetjes Ellen

ellen
14-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1203

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik10-10-2011 20:54:36

Ik zou ze meenemen op je eerste pas, anders zul je onzeker blijven. Zeg dat het uit je familie komt of zo :-) Groetjes Hanne

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik10-10-2011 21:01:49

Hey Ellen
ik zie eigenlijk zeer graag de klassieke mantilla sluier ( dus de laatste) Maar je moet er natuurlijk mee staan, en de jurk bepaald ook zeer veel.Ik heb zelf ook een jurk met lange mouwen en ben er zelf nog niet uit of ik nu een sluier wil of niet. Bij mij raadde de winkel het zelf af om niet de mooiheid van de kant van mijn jurk en de mouwen weg te nemen.
Als ik van jou was ik zou ze gewoon meenemen naar de winkel, en het proberen. Ook al heb je het daar niet gekocht.
Bij mij is de finale decision day deze donderdag bij mijn pas, want breek er al maanden mijn hoofd over.

Veel succes!
Leuk eens om een ander bruidje te lezen die een jurk met mouwen heeft

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik10-10-2011 21:16:49

Ellen, ik zou ook de sluiers meenemen naar de winkel en zeg er dat het een stuk in de familie is of een vroeg geschenk van de oma. Het komt wel in orde zodra je het verschil met het kleed samen kan zien!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik10-10-2011 21:19:27

Hey,

Super leuk dat jullie zo snel reageren!
Ik zal inderdaad mms best dan toch mé nemen....)

Goeie tip @ Hanna (maar ik en van die leugentjes om bestwil... kan dat dan toch niet nalaten te vertellen...)

@Sarah: inderdaad super dat er toch nog bruidjes zijn met lange mouwen... De jurk die ik heb gekozen hebben ze maar 1 maal buiten mij verkocht.... dus inderdaad niet zo gewild door de meeste bruiden... Kijk alvast uit naar foto's van jou binnen enkele maanden, het begint al sterk te korten voor u.

Veel groetjes Ellen

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-10-2011 7:53:59

Idd gewoon meenemen naar de winkel - something 'borrowed' é ;-)!
Ik vind de sluier in het filmpje wel heel mooi (ook al wil ik absoluut geen sluier). Maar als je echt een traditioneel kleed hebt, zal deze sluier er zeker mooi bij passen!

groetjes!!

Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik11-10-2011 8:23:42

Hey Ellen,

mag ik vragen waar je je tweedehandssluiers gevonden hebt? Mensen die je kent of zoekertje of tweedehandswinkel ... ?
Ik zou er graag eentje tweedehands vinden :-)

Groetjes,
Marjolein

veerle
23-6-2012
 Meld misbruik11-10-2011 8:41:18

amai, kben volledig weg van de laatste sluier. Heb bijna dezelfde. Zet jij dan ook nog een tiara op?
Ga maar voor de tweede!

groetjes Veerle

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik11-10-2011 9:52:58

Ellen

kan je mij een persoonlijk berichtje sturen met een foto van je trouwkleed aub? Ik ben zelf sterk aan het overwegen om ook voor lange mouwen te gaan :-)

Merci!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-10-2011 14:34:01

Hey,

Leuk van jullie reactie's....

@Veerle: Ja ook nog een tiara ()... Khad deze al reeds gekocht en is wel heel mooi, vervaardigt uit echt zilver en wil hem later zo aan mijn kinderen of kleinkinderen doorgeven (is een tiara van 1940...) is een vintage stuk.

Mijn jurk zelf is ivoor kleurig en denk de eerste sluier het meest aanleunt bij de huidige kleur van mijn jurk de andere is te wit denk ik (al hou ik ook het meest van de "maria sluier"...).
Wel heb ik reeds gevonden bij de etikette dat een sluier iets bleker mag zijn dan je jurk....

zal hem maar gewoon meenemen naar de winkel.

Super merci allen

zoen

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik11-10-2011 16:28:57

Klinkt heerlijk speciaal, je bruidskledij - welke sluier het ook wordt, je zal helemaal uniek zijn! Ben ook best nieuwsgierig naar waar je de tiara en sluiers hebt gekocht...
Succes met de keuze!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-10-2011 22:55:40

Hey,

@Elisabeth... ik wou u een persoonlijk berichtje sturen maar dit lukte niet....
Mijn jurk is niet zo bijzonder hoor (is een confectie jurk van Pronovias).... met mouwen...

En mijn tiara is de "Beckley" tiara van Royst en Aran... heel goeie service (is een tiara uit Engeland, je kan hem vinden op internet, hij is natuurlijk verkocht (want is nu in mijn bezit....).

Sluiers: op Marktplaats gevonden (internet...., van bruidje overgekocht)
Soms heb ik wel spijt van mijn jurk en wou ik mms toch liever eentje zonder kant en echt zoals maxima (nu echt mode in de nieuwe collectie...) Ma ja eenmaal gekozen best niet meer te veel piekeren over de jurk.

Veel groetjes Ellen

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik11-10-2011 23:54:57

Hej Ellen! Ja, er is iets raars met m'n account aan de hand, zal het eens moeten fixen. Ik weet zeker dat jouw jurk je prachtig zal staan, het is eens iets anders dan de voor de hand liggende bustier hè - verrassingseffect zal des te groter zijn! Trouwens, in april zal je mss blij zijn dat je kleed niet te bloot is - al wens ik jullie uiteraard schitterend weer toe ;-) Bedankt voor de tips ivm online shopping - in ga zaterdag voor mijn kleedje kijken voor het eerst, dus daarna zal de zoektocht naar leuke accessoires ook beginnen. Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info