Nu Online
Momenteel zijn er 605 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleed gevonden - twijfels

12-10-2011 11:26:54
Dag bruidjes
Ik heb vorige week mijn kleed gevonden maar nu begin ik te twijfelen. Het was de eerste keer dat ik ging passen, samen met mijn mama. Ik had op voorhand gezegd dat ik nog niet wou beslissen omdat ik een enorme twijfelaar ben en nog eens naar een andere winkel wou om absoluut zeker te zijn.
Maar bij het tweede kleedje was het meteen prijs. Mama begon te wenen, ik bleef glimlachen...
Heb in totaal een 10-tal kleedjes gepast maar dat ene bleef door mijn hoofd spoken.
Ik zei tegen de verkoopsters dat ik toch nog niet wilde beslissen maar toen hebben ze echt wel gepusht en ik ben bezweken onder de druk. Wat ik op voorhand gezegd had niet te doen, deed ik dus toch, direct beslissen.
Nu is er natuurlijk geen weg meer terug en twijfel ik. Had ik niet beter gewacht en toch nog eens gaan passen in een andere winkel? Al was het maar om prijzen te vergelijken...
Ik ben wel tevreden over het kleedje, het is een Pronovias, maar ze hebben veel gelijkaardige modellen en nu vind ik het jammer dat ik maar één dergelijk model gepast heb.
Ik heb mijn kleed gekocht bij le chapeau maar vind het jammer dat ik niet ben langs geweest bij JPC die premium dealer zijn van Pronovias...
Herkennen jullie dit?
groetjes

Bianca
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1286

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 11:41:55

Ooooooooh jah... zeker herkenbaar..
Ik heb een tijdje geleden een gelijkaardig berichtje hier neergezet.

Ik had een afspraak bij Bruidsmode Desirée in Geleen en heb daar een heel deel kleedjes aangehad, oooh mooi dit en dat, alles wat ik altijd in gedachten had. Toen haalde de verkoopster nog een kleedje uit de rekken en ik en mijn mama dadelijk: "nee, niet mooi". Maar de verkoopster zei: "ik zou het toch maar eens aantrekken, je hebt er nu al zoveel aangehad".

Dus ik terug het pashokje in en toen ik daarna naar de spiegel liep werd ik er helemaal stil van, ik voelde het: dit was mijn kleed, ik wou het dadelijk mee naar huis nemen.

maar éénmaal thuis zoek ik het kleedje op op het internet en de tranen vlogen in de ogen: BAH, wat een lelijk kleed had ik gekozen!!! Als ik er nu aan denk dan kan ik nog beginnen te twijfelen... maar dan denk ik aan het moment dat ik mijn eigen in de spiegel zat... want dan denk ik maar: 'tja, als het kleed echt zo lelijk is, dan had ik het natuurlijk ook niet gekocht".

Dus ik ben er zeker van dat jou kleed ook super mooi is en dat je geen reden tot twijfelen hebt.

Groetjes

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik12-10-2011 11:56:07

Denk dat iedereen wel eens twijfelt, hoor. Ik heb echt overwogen om mijn kleed te verkopen en een ander te zoeken. Blij dat ik het niet gedaan heb, heb mij een ganse dag supergoed gevoeld in mijn kleed, mijne man vond het ook supermooi, kortom: mijn eerste gedacht was het beste! Don't worry...

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 13:25:43

ik had een zeer mooi kleed gezien in de tweede winkel waar ik langs ging. gisteren ben ik in een derde winkel langs geweest en heb daar mijn kleed gekocht. bij de eerste kleedjes heb ik nog wel vergeleken met dat superkleed van de vorige winkel maar toen gisteren de tranen in de ogen stonden bij één kleed ... ja dan wist ik dat ik ervoor moest gaan!

ik herken dat twijfelen wel!!! want ook al had ik dat kleed aangehad ik heb er toch nog een stuk of 5 ander aangedaan :) ...

wel spijtig dat ze je gepusht hebben! x

Janita
1-6-2012
 Meld misbruik12-10-2011 13:31:02

Ik heb afgelopen vrijdag ook mijn jurk gekocht.
Had 2 afspraken staan bij winkels in de buurt en had op voorhand gezegd dat ik ook echt bij alletwee wilde gaan passen, wat er ook gebeurde...
Maar je raad het al, bij de eerste winkel was het meteen raak. Het plaatje wat ik in mijn hoofd had klopte helemaal en ook mijn mama en zusjes vonden 'm prachtig.
Ik heb deze jurk (Pronovias) dus ook gekocht, maar thuis begon in toch te twijfelen.
Had maar 3 jurken aangehad, dus hoe weet ik nu of dit wel het 'mooiste' bij mij is?
Gelukkig hebben we foto's gemaakt en als ik die zie ben ik helemaal overtuigd.
Dit is echt 'mijn' jurk!
Denk dat twijfelen een bruidjeskwaal is, maar er is een reden waarom we de jurk hebben gekozen; omdat ie gewoon voor ons gemaakt is! Blijf daar maar aan denken.

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 15:41:46

Ik ben ook eerst bij Le Chapeau langs geweest en idd daar zijn ze heel pusherig... Ik had daar ook een keimooi kleedje gezien van Marylise maar achteraf bij Maxim's heb ik een nog veel mooiere van Pronovias gevonden...

Het is echt jammer dat ze daar zo pushen want zo jaag je de mensen weg... Nu natuurlijk een trouwkleed koop je niet elk jaar dus voor hen zal tellen "verkocht is verkocht" maar zo krijg je natuurlijk wel een slechte naam... Zeker met de nieuwe media als facebook, forums zoals het deze,...

Als je twijfelt zou ik eens opnieuw naar daar gaan om het nog eens te passen en als je dan direct terug dat woooow gevoel hebt, is het het juiste :-)
Heb je dat gevoel niet: is er in België geen wet die voorziet dat je 7 dagen de tijd hebt om van een aankoop af te zien?

Maar dan moet je natuurlijk wel snel zijn...

Groetjes

Katrien

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik12-10-2011 16:41:43

Hey,
Ik heb zaterdag ook mijn kleedje gekocht en was ook van plan zeker nog niet te beslissen maarja... Ik heb dan nog de hele dag lopen twijfelen of ik wel de juiste beslissing genomen had,maar nu ik de foto's zie op mijn computer ben ik toch weer helemaal in de wolken...

Ik denk dat het echt wel normaal is dat we twijfelen... Maar als je het mooi vond in de winkel,waarom zou het dan nu ineens niet meer mooi zijn ? Positief denken

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik12-10-2011 21:32:50

Heyhey!

Ik ben zaterdag voor de 1ste keer kleedjes gaan passen bij Le Chapeau (in Antwerpen) en heb daar ook mijn kleedje gekocht. Na het 7e kleedje was het helemaal raak. Bij mij hebben ze gelukkig niet gepusht (werkt meestal averechts bij me ;-). Maar ik denk dat je niet mag twijfelen, je hebt je kleedje aangehad en zelf gezien hoe mooi je ermee stond. Ik ben ervan overtuigd dat je de goeie keuze hebt gemaakt!
Liefs,

Evelien

Sarah
7-7-2012
 Meld misbruik12-10-2011 23:41:03

Hey Hey!

Ik ben ook zo een grote twijfelaar.
Ik heb mijn kleedje gevonden bij JPC in Antwerpen en het is eentje van Pronovias. Had op voorhand gezegd dat ik niet zou kopen omdat mijn papa er niet bij was. Het laatste kleedje dat ze mij liet zien was het gewoon ik wist het toen ze het uit de kast haalde, maar ik wou niet dadelijk kopen. Ik ben dan toch nog in een tweede winkel gaan passen maar omdat ik het eerste kleedje in mijn gedachte had was ik nu zeker dat het dat zou worden. Toen ik een tweede keer bij JPC ging passen samen met mijn papa, mama en getuige heb ik gekocht. Unaniem beslist dat het dat kleedje zou worden.
Ik moest het gewoon nog eens een tweede keer gepast hebben om er zeker van te zijn. Toen ik de tweede keer terug ging naar JPC en zei dat ik er toch nog twijfelde hebben ze mij nog vele andere modellen laten passen (ik had er bij de eerste keer al ongeveer een 10 gepast.) Ik denk dat iedereen twijfelt, maar uiteindelijk moet ge bij
uw eerste gedacht blijven!
Groetjes Sarah

Julie
22-9-2012
 Meld misbruik23-1-2012 17:36:39

Amai, jij vertelt net hetzelfde als wat ik wou posten (maar niet goed durfde ;-)!! ben eigenlijk blij dat ik het lees,ben niet de enige met zo'n probleem ;-) 'k heb bijna een identiek verhaal, maar andere winkel.. Ik had een weekendje hasselt vastgelegd samen met mn ouders, zus en verloofde (voor mn verjaardag, gezellig allemaal samen ;-), en dus, gezien ik een nogal druk professioneel leven heb en mn mama, zus en ikzelf dat weekend dus sowieso vrij waren en er samen waren dacht ik alvast een eerste afspraak te maken om al eens een paar kleedjes te gaan passen. Ik koos eigenlijk 'lukraak' een zaak uit in Hasselt (ik ken hasselt echt niet) en 't was Linea Raffaelli geworden (Linx). 'k had op voorhand wel enkele kleedjes op internet gezien van hen en vond die wel mooi, maja, bv die van Pronovias vond ik ook zeer mooi...

't was een hele vriendelijke verkoopster, ze heeft me bijna de hele winkel laten passen, 'k heb wel 't gevoel dat ik veel verschillende stijlen heb aangehad (brede jurken met Tule, fijne kanten kleedjes, verschillende rokken met top, A-lijn, zeemeermin-lijn...); Ik denk dat het kleedje nummer vijf was dat echt bij mij paste, dat ik echt mooi vond (en binnen budget ;-), en waar mn zus (de meest kritische persoon om mee te hebben op shoptocht;-) en mama ook volledig weg van waren...

Toen had ik graag gehad dat ze mn maten zouden opnemen, zodat ik er een nachtje kon over slapen en nadien sneller zou alles kunnen regelen, als ik 'klaar' was om te beslissen.. De verkoopster vond dat eigenlijk niet zo'n goed idee, zei dat ik beter onmiddellijk kon beslissen. ze zei dat ze al veel 'radeloze' bruiden had gezien, die na oneindig veel passen niet meer wisten wat ze wilden, dat het wauwgevoel zou verdwijnen.. mijn mama en zus bleven maar zeggen dat het echt supersupermooi was en dat ik toch niet de tijd had om 7 verschillende winkels te doen (allemaal waar é, dat weet ik wel) en toen heb ik beslist om het daar en dan te kopen..

Maar al 's avonds begon ik me eigenlijk wat ambetant te voelen..Ik ben normaal iemand die 100% zeker wil zijn van iets en nu had ik maar 1 merk gepast, hoe kon ik nu zeker zijn, wie weet wat ik nog allemaal mis! Je trouwt maar 1 keer dus tis niet iets wat ik een volgende keer anders zou kunnen doen..maar nu was er geen weg meer terug. Nja, wellicht, als ik elders kleedjes had gepast, was ik alsnog teruggekomen voor dat kleedje, maar misschien ook niet....

Ahja, nu ben ik alweer tot mn zinnen gekomen.. 'k heb een paar foto'tjes van als ik mijn kleedje aanhad, 't is echt wel iets voor mij, alleen jammer dat ik me wat gepushed heb gevoeld.. 't belangrijkste is nog steeds dat ik met de man ga trouwen die perfect is voor mij, daarover is er helemaal geen twijfel ;-)

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info