Terug naar overzicht
Onze dag08/10/11
Vrijdagavond vroeg in ons bedje. Aangezien het zaterdag een lange en vermoeiende dag zou worden.De wekker gezet om 06u15, maar helaas was ik al klaar wakker om 5u00 want de grote dag (waarwe meer dan een jaar hadden naar uitgekeken) was eindelijk daar. Uiteindelijk om 5u45 opgestaan. Op mijn gemak een douche genomen, buienradar gecheckt en dekrant proberen te lezen (met zenuwen is dit heel moeilijk om een artikel telezen zonder dat je verschillende keren hetzelfde leest) om 7u00 ging dedeurbel. Daar was de fotograaf (hij is mij de hele dag gevolgd) al klaar omsamen met mij naar de kapper te vertrekken. Mijn kapsel was nog beter dan hetproefkapsel. Om 8u15 met het perfecte kapsel vertrokken we richting het huisvan mijn ouders waar mijn man (vind ik nog altijd raar om dit te zeggen) mekwam ophalen voor de viering. Om 9u00 kregen we een lekker ontbijtje waarvan ikmet moeite iets gegeten heb van de zenuwen. Maar hetgeen ik gegeten heb heeftme wel enorm gesmaakt. Om 9u20 kwam mijn vriendin voor mijn make-up. En om10u15 was het moment dat ik in mijn trouwjurk mocht daar eventjes een emo-momentje.Om 10u30 was mijn ventje daar stralend van geluk samen met zijn ouders engetuige. Om 10u45 vertrokken we voor de foto’s richting de drukkerij van mijnschoonvader. Daar enkele leuke foto’s getrokken en dan richting de tuin vanmijn ventje zijn grootouders. Daar hele leuke foto’s kunnen trekken. Voor wehet wisten was het 12u00 en moesten we terug richting mijn ouders hun thuiswant daar stonden alle broers en zussen te wachten voor de bekende familiefoto’s.Na de familiefoto’s hebben we allemaal samen een hapje gegeten en ietsgedronken. Voor we het wisten was het 13u45 tijd om naar de kerk te vertrekken.Mijn mama en schoonpapa in een Dyane, mijn ventje en schoonmama in de golf enmijn papa en ik samen met de bruidskindjes in een oude auto dat we op hetlaatste nippertje nog op de kop hebben kunnen tikken. Toen wetoekwamen aan de kerk stond het kerkplein vol met mensen die we kenden en nietkenden. Toen we de kerk binnenkwamen stonden alle broers en zussen in eenerehaag waardoor wij naar binnen gingen. Mijn ventje met zijn mama dan onzebruidskindjes en dan mijn papa en ik. Tijdens de viering waren er toch enkeleemo-momenten het moment dat mijn ventje z’n zus zong was voor m’n ventje eenemo-moment. Het moment we ons vergevingsmoment hadden had ik een eigen tekstjegeschreven en daar was mijn emo-moment.Om 15u00 was de viering gedaan en mochten wij als man en vrouw naar buiten. Daar stondenheel wat mensen klaar om met rijst te gooien. Op het teken van het fotograafwerd alle rijst gegooid. Man heb ik rijst gevonden in mijn haar en in mijnkleed. Mijn man heeft bijna geen rijst gevangen. Dan nog eventjes goeiendag zeggen aan alle mensen die aan de kerk stonden. Dan richting feestzaal. Daar toegekomen waren er al mensen voor de eerste receptie toe.Om 16u30 begon onze eerste receptie. Tegen 17u30 waren alle mensen er en hebben we tochnog eventjes tijd gehad om een babbeltje te doen met enkele mensen. Om 18u30einde van de receptie. Vlug nog eventjes ons opfrissen en daar gingen we weervoor het avondfeest die om 19u00 begon. Iedereen was mooi op tijd al waren ertoch wel een paar die verkeerd gereden waren. Maar ook deze waren nog net optijd om aan tafel mee aan te schuiven. Nadat alle tafels waren afgeroepen eniedereen op zijn plaats zat werden onze ouders afgeroepen om aan tafel te gaan.Nadat ook zij plaats hadden genomen aan tafel gingen Xavier en ik naar onzeplaats. Met een staande ovatie naar onze plaats toch eventjes eenkippenvelmoment. Na mijn ventje zijn speech kwam het voorgerecht. Een papillot van zalm met scampi’s. Tussenhet voorgerecht en het hoofdgerecht een speech van de 2 papa’s met 7 tips toteen goed huwelijk, met hilarische momenten. Dan bbq en dessertbuffet. Om 23u30was onze openingsdans. Een moment voor mijn ventje en ik alleen. Eventjes wegvan de wereld. En dan werd het dansfeest ingezet. Blij dat we om 05u30 terugaan ons huisje waren. Na een spetterende dag.
Met dank inhet speciaal aan * Onze fotograaf (de beste vriend van mijn ventje) *Ans Demey voor de live muziek tijdens onze viering *Ten Dauwe voor het onvergetelijke feest.
Aan alle bruidjes geniet van elk moment want voor je het weet is het gepasseerd.
Heel leuk verslagje om te lezen:)! Geniet nog van jullie wittebroodsweken en misschien van de huwelijksreis:).Groetjes!
Inderdaad leuk om te lezen!En ik merk dat mijn planning bijna volledig gelijk zal lopen als die van jou... goed om te horen dat dit haalbaar is... :)Nog veel geluk!GroetjesLiza
geniet van het leven samen! x
Aan het verslag te lezen, was het écht een hele mooie dag Tine!Geniet nog maar lang na!Veel geluk samen!!groetjes
Hey,Heel veel geluk samen!Groetjes Ellen
gefeliciteerd en geniet van het leven samen leuk verslaggroetjes francis
Heel veel geluk en liefde samen!En een dikke proficiat hé :-)Verslag was heel leuk om te lezen, blij dat je dag zo mooi is verlopen!Groetjes!