Nu Online
Momenteel zijn er 466 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe maak je het toch duidelijk aan je "schoonouders"?!

7-7-2006 12:39:11
hallo,

zit terug met een dilemma, mijn schoonouders zeiden (schreven) dan wel dat ze naar t stadhuis zouden komen, maar vinden jullie dada t gaat als ze anders geen contact meer zoeken met ons? ze komen niet es langs vragen niet aan ons om naar daar te gaan, als k een berichtje stuur om te vragen wanneer het es past om te gaan sturen ze niet terug en als we dan int passeren es aanbellen zijn ze nooit thuis (int beste geval) of doen ze gewoon niet open.

Ik krijg echt geen hoogte van die mensen, en als ze toch maar juist achteraan in t stadhuis zouden staan, niet eens met hun volle goesting volgens mij heeft het dan zin dat ze komen?

had zo in gedachten van , wanneer we voor 1 aug niets meer van ze horen (10 dagen voor we trouwen), om dan een berichtje te sturen of briefje in de bus te steken,iets in de zin van : "als jullie anders ook al geen contact met ons willen zouden we het appreciëren indien jullie NIET op t stadhuis zouden zijn"

of vinden jullie dit niet kunnen?

groetjes

Gretel
11/08/2006

A ja hieronder nog mijn laatste reactie dat ik op men vorig berichtje zette:

Wij vinden het inderdaad ook al veel dat ze naar het stadhuis komen. Maar.... ik stuurde hen dus een berichtje met daarin dus dat ze merci waren om toch iets te laten weten, dat we het tof vinden dat ze toch naar het stadhuis zouden komen maar dat we zo ie zo wel eens eerst willen babbelen en dat k mij afvroeg aangezien mijn schoonbroer niet zou komen (hierover stond namelijk niets op het briefje en ze ging mij ook daarover iets laten weten) ik mij afvroeg of het dan iets uit maakt of wendy getuige zou zijn, dak dacht dak haar nu wel kon nemen.

heb hierop een antwoord gekregen: "nee, doe maar jullie moeten voor ons zelf geen plaats houden"

hoe zoudenjullie hierop nog reageren?

ik wil echt wel dat goed komt maar heb gelijk den indruk dat toch tegen hun gedacht is da ze komen, na dat berichtje heb k er niets meer van gehoord ondanks dak al verschillende berichten gestuurd heb, ook zijn we intussen al 2 keer aan de deur geweest (jawel heb mijn vriend zover gekregen! maar zijn nog niet binnen geraakt)

dus balans opgemaakt:

ze komen naar t stadhuis om daar ergens vanachter te staan, ze komen niet mee aan tafel en niet naar de huwelijksfuif

mijn schoonbroer komt totaal niet

en hebben ze nog niet gesproken sindsdien

en aangezien we pas zouden vertellen dak zwanger ben alswe ze zien weten ze dat dus ook nog niet

jammer....

ps: over hoe ik me voel, eigenlijk niet zo goed, heel gelukkig, maar de ganse dag door kotsmisselijk, en heb nog wel een eindje te gaan hè, hopelijk stopt dit op week 12 (net als we trouwen by the way :-) zou ideaal zijn)

groetjes

Gretel

(o en bedankt voor al jullie reacties)

tis een superlang bericht geworden sorry, maar moet het allemaal eens van me af kunnen schrijven en is altijd leuk om de meningen van andere trouwsters eens te lezen.

gretel
11-8-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1009

davida
7-9-2008
 Meld misbruik7-7-2006 12:51:17

hey,
ten eerste vind ik dat je al veel geduld hebt gehad met je schoonouders ik heb zoveel geen geduld (ik heb mijn schoonmoeder niet gevraagd).en ik vind dat jou goed recht als je niets meer van ze hoord om een sms te sturen dat ze niet moeten komen ze gaan daar vanachter toch maar tegen hun goesting staan en dat zal jij je ook aantrekken dus tis beter dat je geen zorgen hebt op jullie dag
grtjs
08.09.06

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik7-7-2006 13:06:10

Persoonlijk zou ik het nu zo laten. Ik zou er echt geen energie meer aan verspillen.

Ik had eigenlijk ook de hele familie langs vaderskant niet willen vragen in de suite. Mijn vader stond erop dat ze toch kwamen. Ik dacht dat ik me heel de dag ongemakkelijk zou voelen door hen.

Maar geloof me vrij: op de dag zelf merk je zelfs niet dat ze er zijn.

En ik vind het nu ook niet waard om nog meer ruzie te gaan maken. Laat het zo en achteraf zullen ze je zeker niks kunnen verwijten. Je hebt je plicht gedaan.

Groetjes,
Lindsay
06/05/06

Els
1-4-2006
 Meld misbruik7-7-2006 13:13:16

Ik zou het hier ook bij laten zo... Dan kan je later al geen verwijten krijgen dat ze NIET welkom waren op jullie huwelijk, en het is toch alleen maar in het stadhuis: jullie gaan rechtstreeks naar de ambtenaar, en als het daar afgelopen is, ga je normaal rechtstreeks verder met je programma... misschien kan je aan iemand die je goed vertrouwt vragen om in de buurt te blijven bij jullie dat als ze op die dag dan ineens toch contact zouden zoeken, dat die persoon er even tussen kan komen met één of andere 'dringende vraag', weet ik veel, zodat het op jullie dag in elk geval wel rustig blijft!! Voor de rest: laat ze gewoon voor wat ze zijn, als ze komen komen ze, als ze er niet zijn, dan is het ook zo...

hopelijk heb je er wat aan!! geniet van alles, want een trouwdag op zich is maar héél kort, en vond ik absoluut niet het hoogtepunt van mijn leven ;-)

groetjes,
Els
1-4-06

Veroniek

Meld misbruik7-7-2006 14:01:08

Dag Gretel

Ik heb een paar van je berichtjes gelezen en benn iet voor 100% mee waarom je schoonouders zo doen en waarom je schoonbroer helemaal niet komt. Maar familie kan je niet kiezen en moet je erbij nemen... :os

Ik persoonlijk zou ook geen sms of briefje sturen met de boodschap dat ze niet meer moeten komen, want dan kunnen ze het jullie later kwalijk nemen dat het jullie schuld is en daar azen ze nu mischien op...

Als ze komen ga je ze misschien zelfs niet zien en later ga je opgelucht zijn dat ze jullie niets kwalijk kunnen nemen!

Ik lees ook dat je in verwachting bent, een dikke proficiat! En ook daarom zou ik aanraden om je rustig te houden voor jou en je kindje...

Veel sterkte nog en ik duim voor je dat alles goed verloopt!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

gretel
11-8-2006
 Meld misbruik7-7-2006 20:12:40

@ veroniek
de reden waarom geen van de 4 willen komen is omdat wendy (een ex van mijn schoonbroer) mijn getuige is.
en dat is de enige reden, want zij vinden dat wendy toch geen familie is en je moet daarvoor familie kiezen... verstaan wie het verstaan kan...

ik denk dat ik jullie raad ga opvolgen, en alles gewoon zo ga laten ze weten dat ze niet moeten komen als ze anders ni tegen ons kunnen babbelen dus nu maar hopen dat ze hun verstand gebruiken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...