Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkel de collega's vragen zonder partner?

14-10-2011 6:02:10
hey iedereen

Ik heb een vraag. ik heb enkele collega's die ik wel zou willen vragen (een 12tal) maar met partner is dat ineens 24 mensen meer, wordt dat gedaan enkel de collega's vragen zonder hun partner?

Hoe pak je dat aan?

groetjes

Caroline
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1227

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik14-10-2011 7:14:56

Ik vraag me dat eigenlijk ook wel af... Ik zit met 40 collega's dus dat wordt anders 80 :-s. We vragen ze wel enkel voor de receptie maar ik denk dat we toch gewoon de collega's als groep gaan vragen, zonder partner...

Groetjes!

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik14-10-2011 8:29:31

Ik heb dat ook gedaan, duidelijk enkel hun naam op de envelop geschreven. Moeten ze toch begrijpen, je vraagt ze ook als groep he, t is niet dat ze niemand anders gaan kennen...

sanne
25-8-2012
 Meld misbruik14-10-2011 9:45:11

Ja ik ben dat ook van plan denk ik.
Uiteindelijk zit je anders met een hoop mensen die je totaal niet kent en nog nooit gezien hebt. En het gaat toch om een grote kost..

Bij mijn vriend ligt het een beetje vervelender.
Want hij heeft enkele collega's waarvan de vriendin vaak meekomt als er iets te doen is en die ik ondertussen toch al wel goed ken en die we er dus graag bij willen hebben. Andere hun partner hebben we dan nog nooit gezien. Ook zijn er enkele koppels tussen zijn collega's. Maar je kan moeilijk de ene met partner vragen en de andere zonder natuurlijk :s
Het gaat echter ook om een 40 tal man, dus als iedereen met parnter komt is dat wel meteen een hele lijst erbij :s Zeker omdat we zijn collega's aan tafel willen vragen.

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik14-10-2011 9:56:37

Hier hetzelfde 'probleem'. Ik nodig enkel en alleen mijn collega's uit (40-tal), bewust zonder partner. In 95% van de gevallen heb ik nog nooit hun partner gezien dus waarom zou ik hen dan uitnodigen? Bovendien heb ik enkele collega's hun mening gevraagd en ze vinden het zeker niet ongepast om de partner niet uit te nodigen, integendeel. De sfeer onder collega's is totaal anders als de partners erbij zijn, dat is nu eenmaal zo. Iedereen voelt zich dan wat onwennig omdat je elkaar niet kent enzo dus ik kies zonder partner! Klein verschil, al mijn collega's ga ik waarschijnlijk uitnodigen voor het dansfeest (grote ambiance makers).
Ziez, hopelijk

evy
2-7-2011
 Meld misbruik14-10-2011 10:00:11

hey,

ik had ook enkel de collega's zonder partner en die maakten daar geen enkel probleem van. die vonden dat ook logisch en wouden niet liever dan zonder partners te komen. ik heb hun dat gewoon duidelijk vermeld bij de uitnodiging dat het zonder partner was anders konden we dat niet betalen.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik14-10-2011 10:18:45

Ik heb gelukkig maar 7 collega's. Hun partners komen altijd mee als er iets te doen is en we zien mekaar ook vaak buiten het werk. Wij nodigen ze dus allemaal met partner uit op het avondfeest.

Kan me wel voorstellen als je 40 collega's hebt dat je ze dan niet allemaal voor het avondfeest vraagt met partner maar eerder enkel voor de receptie zonder partner. Ik denk dat mensen echt wel snappen dat dit anders onbetaalbaar is voor het trouwkoppeltje.

Liefs,

Nathalie

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik14-10-2011 10:52:19

Hier in nederland wordt dat eigenlijk niet gedaan. Meestal is het hier zonder partners.
Ik ben ook nog aan het twijfelen over wat ik zou doen. Maar ik denk zonder partner.

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik14-10-2011 11:16:17

ik had dat probleem ook... heb wel maar 10 collega's maar toch, dubbel is drek 20.. (mijn man had dat gelukkig niet omdat hij maar 2 collegas heeft/had.
hoe heb ik dat aangepakt...

ik heb op een teamvergadering de uitnodigingen uitgedeeld, en ook uitgelegd dat wij een feest geven, maar dat we voor ons eigen opgelegd hebben om niet boven de 150 genodigden te zitten, omdat de zaal dat niet echt toelaat, om echt meer volk te hebben, en we toch nog wat ruimte willen hebben voor buffet, dansvloer...
maar dat als er mensen laten weten voor de datum dat het moet, dat ze niet kunnen, en het zijn genoeg personen die 'afhaken', dat de partners meer als welkom waren...
ze hebben hier helemaal geen probleem rond gemaakt, en uiteindelijk zijn de partners toch nog mee kunnen komen feesten... eind goed al goed...

maar denk ik het algemeen, als je met een groep collegas zit, dat de collegas ook niet echt verwachten dat hun partners meemogen komen.. dus niet teveel zorgen over maken, uiteidnelijk bij jij het die het feest moeten betalen, en de partners van collegas ken je meestal niet...

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik14-10-2011 11:40:52

Ik vind dit ook een moeilijk thema. Dit jaar zijn er twee collega's van mij getrouwd en die hadden ook allemaal de partners uitgenodigd, dus kan ik bijna niet anders dan het ook te doen. Ik heb 15 collega's en maal 2 is dat wel wat extra volk natuurlijk...

Ik vind het ook niet kunnen dat de partners wel mogen meekomen als er genoeg volk afhaakt! Dat klinkt echt stom!

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik14-10-2011 11:53:31

Mijn collega's laten hun partner waarschijnlijk sowieso al thuis! De meesten vinden dat zelf leuker en ook de partners hebben er vaak niet zoveel aan om mee te komen...de collega's die dan wel graag hun partner meebrengen, mogen dat doen van ons....

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik14-10-2011 11:59:49

bij ons word er achteraf iets gedaan voor de collega's, hadden ook eerst gedacht iets te doen zonder de partners maar durfde dat niet aan hun voor te stellen, vond dat zo raar en wou niet dat die partners dan boos waren ofzo dus doen we gewoon 14 dagen later een bbq met alle collega's tesamen

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik14-10-2011 12:39:46

ik heb niet echt collega's ( ben zelfstandige) maar voor de mensen van uit mijn spaanse les ( avondschool) ga ik ze ook enkel vragen zonder partner. Ik heb dat al eens vermeld en die vinden dat totaal geen probleem. Als iemand van hun een feest zou geven zou ik mijn verloofde toch niet meenemen denk ik.

groetjes

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik14-10-2011 12:43:22

tja nicky: dan klinkt dat misschien stom, maar heb het toch zo gedaan, en blij dat ik het hun van int begin heb meegedeeld dat wij het zo gaan doen, het is ons budget, en wij hebben nu eenmaal een limiet opgelegd, en hebben het zo opgelost, en vond het best goed
en zeker omdat ik van int begin eerlijk ben geweest ten opzichte van hun... dus kunt er van denken wat je zelf wilt natuurlijk

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik14-10-2011 13:32:19

De gastenlijst is nog niet compleet rond, maar ik denk wel dat ik mijn collega's met partner ga vragen, enkel voor de receptie. Ik heb 14 collega's op mijn afdeling, dus dat is nog wel te doen. Bovendien vermoed ik dat ze hun partner niet allemaal zullen meenemen (al mag dat natuurlijk wel). Een trouwfeest is toch altijd romantisch en leuker om bij te wonen met partner, en het is leuk om op zulke gelegenheden juist eens kennis te maken de persoon die achter je collega schuilt.

Voor mijn vriend ligt het iets moeilijker - die zou graag een stuk meer collega's uitnodigen. Maar ik ga er vanuit dat hij bij zijn selectie ook wel rekening houdt met de partners. Ik vind dat als je mensen de moeite waard vindt om uit te nodigen, dat je dan ook hun partner best vraagt. Voor het avondfeest geldt dat dubbel en dwars!

Stefanie
15-9-2012
 Meld misbruik14-10-2011 16:43:20

Ik heb zo'n 14-tal collega's die ik zal uitnodigen, wij zitten in hetzelfde team en/of "de vrouwkes van de firma". Wij zullen ze vragen met partner maar enkel voor de receptie. Voor het avondfeest vind ik het toch direct wat veel. Toch heb ik er een beetje een dubbel gevoel bij, want de meeste komen van vrij ver (30min rijden of zelfs meer). Dus ik vind het zo wat ambetant om ze enkel voor de receptie te laten komen. Dus dat is een dilemma dat nog moet bekeken worden. Ik ben wel eens gaan polsen bij een collega, en zij vond het absoluut niet nodig om uitgenodigd te worden op het avondfeest. Is blijkbaar ook niet de gewoonte in onze firma.
Mijn verloofde daarentegen zal zijn collega's (12) uitnodigen met partner voor het avondfeest. Die mensen wonen niet alleen kortbij, maar het is ook een hechte groep die praktisch wekelijks een pint gaan pakken na het werk. Dus we vonden dat niet meer dan normaal dat zij komen voor het avondfeest.

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik14-10-2011 17:29:46

Op de trouwfeesten waar ik al naartoe ben geweest, werden de partners van de collega's ook altijd mee uitgenodigd. Daarom doe ik ook hetzelfde. In de praktijk is het ook zo dat een groot deel toch niet komt. Ik vind het persoonlijk ook raar om iemand uit te nodigen voor een feest en de partner moet dan maar thuisblijven... Wij nodigen alle collega's met partner uit voor de receptie, maar niet voor het avondfeest, omdat wij werk en privé nog altijd een beetje gescheiden willen houden. (Met uitzondering van 3 collega's die ook echt vrienden zijn.)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-10-2011 17:46:32

Voor een receptie zou ik het niet erg vinden om zonder partner te gaan, maar voor een avond- of dansfeest vind ik dat toch iets anders... Ik slow héél graag, maar zie me dat nu niet direct doen met een collega (al is het maar alleen voor foto's die uit hun context worden getrokken...). En op een trouwfeest wordt er toch wel wat 'afgeslowd', dus dan sluit je eigenlijk al een groep uit...

Wij losten het als volgt op: op ons dansfeest (op vrijdag) de allerdichtste collega's met hun partner en op de receptie (op zondag) alle collega's (dus ook die van het dansfeest)+ partner. Deze receptie was in 'eigen beheer', dus véél goedkoper dan in een feestzaal en bijgevolg best te doen voor veel volk. Aangezien àlle collega's werden uitgenodigd en dus ook die van het dansfeest, viel het helemaal niet op dat er collega's 'anders' waren 'behandeld' dan anderen... Zo was het zelfs zo dat een collega van me het jaar na ons trouwde en iedereen op de receptie vroeg 'omdat wij dat ook zo hadden gedaan'...

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik15-10-2011 8:58:10

Ik heb mijn collega's ook zonder partner uitgenodigd, omdat ze met 15 zijn. Wij deden geen receptie, maar hebben hen enkel voor het dessertenbuffet + dansfeest uitgenodigd. Dan nog zou 30 man wel veel geld gekost hebben.

Bovendien kennen wij de partners van onze collega's niet, want die gaan nooit ergens mee naartoe. Onze teamactiviteiten zijn altijd zonder partners. Ik denk dus dat de partners er sowieso weinig aan gehad zouden hebben. En nu was het voor de collega's zelf ook leuker, want ze zaten allemaal aan dezelfde tafel (er zijn er maar 10 van de 15 geweest) en anders had ik ze moeten verspreiden over verschillende tafels.

Mijn man heeft maar 5 collega's dus die werden wel met partner uitgenodigd, maar zij kennen elkaar allemaal, want het bedrijf organiseert veel reize en incentives met de partners erbij.

Je moet gewoon doen wat je zelf het beste vindt. Is het te duur voor 24 man? Of ken je je collega's hun partners goed? Enz.

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik15-10-2011 9:47:58

he ik ben ook van plan om de uitnodiging naar mijn bazen te sturen en erbij te zetten "en de collega's", ik hoop ook dat ze dat dan interpreteren als "zonder partner", wij financieren ook onze trouw en het moet betaalbaar blijven he

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik15-10-2011 17:25:06

Wij nodigen de collega's uit met partner: ik heb 6 dichte collega's en mn vriend 4, dus dat is 20 man extra op het dansfeest. Nu moet ik zeggen dat we allemaal heel goed overeenkomen en elkaars partners vrij goed kennen, dus bij ons is het vrij logisch.
Op de receptie nodigen we ook een aantal collega's met partner uit, maar we denken dat er niet veel partners zullen meekomen: wij trouwen op een vrijdag, de firma sluit om 16u en de receptie start om 17u30. Denk niet dat er veel snel ver over en weer willen rijden om hun partner snel op te pikken voor een receptie. Maar goed, ze zijn welkom en de respons zien we binnen een aantal maanden wel weer :-)

Sowieso hebben we wel uitgerekend hoeveel het ons maximum gaat kosten (you never know dat toch iedereen komt) en dat past nog binnen het budget.

Groetjes

Deborah
3-3-2012
 Meld misbruik16-10-2011 14:32:03

Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem.
Ik wou ze eerst ook allemaal zonder partner uitnodigen, maar ondertussen ben ik vrij goed bevriend geraakt met enkele hun partner, en zijn we ook al enkele dingen samen gaan doen.
Nu kan ik moeilijk hun partner wel uitnodigen en de rest niet. En ik wil hen er wel graag bij.
Een dilemma dat nog verder onderzocht moet worden :)

groeten

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik29-10-2011 22:20:00

mijn vriend is directeur op een school dus kan moeilijk de ene uitnodigen en de andere niet. daar op school is het de gewoonte op de partner mee uit te nodigen voor een trouwfeest (maar uiteraard maakten zij wel een selectie ...) lap ipv 30 man wordt dit 60 man.. gezien ikzelf verantwoordelijke ben bij tupperware vind ik het dus ook niet correct dat deze mensen hun partner dan thuis moeten laten, dus nog eens 45 man erbij
==> 75man extra alstublieft?!

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik31-10-2011 17:30:50

Zoals Veronique zei, als het voor een receptie is dan zou ik ook enkel collega's vragen zonder partner. Maar voor een avondfeest zou ik met partner vragen. Wij doen dit ook, ik zou het zelf ook niet leuk vinden (en mijn vriend ook niet) dat we savonds naar een trouwfeest moeten zonder elkaar. We moeten in de week al een heel week werken en dan is het weekend ons toch een beetje heilig en als we dan terug een avond zonder elkaar moete doorbrengen is dit niet leuk.

Maar je kiest dit uiteindelijk allemaal zelf.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info