Nu Online
Momenteel zijn er 653 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Fijn, de kerk is ingepakt...

15-10-2011 20:07:19
Zoals de titel al doet vermoeden... Onze kerk wordt gerenoveerd en staat daarom in de stellingen, volledig ingepakt in witte doeken.
De vrouw die verantwoordelijk is voor de communicatie van de parochie ontkent dat ze hiervan op de hoogte was, het was een 'ontzettend grote verrassing' voor haar dat er bij renovatie witte doeken en stellingen komen kijken. Ja, hallo?

Momenteel ben ik heel teleurgesteld, want de uitnodigingen zijn gedrukt en er is dus geen weg meer terug.
Ik vrees vooral voor de foto's, wat voor effect gaan die lelijke witte doeken hebben?

Mijn moeder en schoonmoeder doen dit af als 'een detail' waar ik niet wakker moet van liggen, want 'het is binnen te doen' maar voor mij persoonlijk is dit een kleine ramp.

Heeft iemand hier al een gelijksoortig probleem meegemaakt? Zoja, hoe lossen jullie dit dan op?
Groetjes,
Een wel heel triestig bruidje

Léonore
4-2-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1554

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik15-10-2011 20:18:16

oooh zo erg :-( en waar is het juist ingepakt, buiten of binnekant?
keertje met de fotograaf over hebben?

wij hebben express een kerk niet genomen omdat ze in de stellingen gaat staan, en ik vond dat echt geen kleinigheidje.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik15-10-2011 20:34:43

De kerk waar wij gaan trouwen werd ook recentelijk gerenoveerd en stond toen ook in stellingen en doeken. Deze zijn nu gelukkig weg, dus voor ons geen probleem meer, maar ik ken wel een koppel dat daar vorig jaar getrouwd is terwijl alles er stond en vond dat eerlijk gezegd ook niet echt ideaal.... Ok op de foto's zie je er niet zoveel van want de meeste foto's worden binnen genomen en het is enkel bij het buitenkomen dat de kerk langs de buitenzijde echt zichtbaar is, maar die witte doeken en groen netten die er hongen vond ik persoonlijk ook storend...

Groetjes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik15-10-2011 20:35:54

die er HINGEN dus...

Kimberly
1-10-2011
 Meld misbruik16-10-2011 10:14:14

Persoonlijk zou ik dat niet zo erg vinden. Je kan de fotograve altijd vragen om daar geen foto's van te nemen. Vergeet niet dat het belangrijkste van die dag jullie liefde voor elkaar is. Voor zoiets sta je natuurlijk niet te springen, maar daar kan je echt niets aan doen, laat het je ook geen slapeloze nachten bezorgen. Je trouwt nog steeds met de man waarvan je houdt en dat is het allerbelangrijkste, denk ik.
ps Als het je echt enorm stoort, kan je steeds vragen aan je pastoor om een andere kerk en dan steek je bij je uitnodigingen een kaartje 'Wegens onvoorziene omstandigheden gaat de viering niet door in de ... maar in de.... . Bedankt voor jullie begrip.' Of iets dergelijks.

Heel veel succes gewenst en laat het niet aan je hart komen! Het is jouw dag!

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik16-10-2011 20:27:19

ohnee :-(((

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 7:36:36

Hey Léonore,

bij ons juist dezelfde situatie . Wij waren hier wel van op de hoogte, maar we hoopten er een beetje op dat de stellingen al weg zouden zijn... Niets is minder waar, waarschijnlijk zal de kerk niet eens toegankelijk zijn (hier waren we niet van op de hoogte).
We moeten echt tot 2 maanden voor ons huwelijk wachten en dan zullen we met de priester samenzitten en kijken of ons huwelijk kan doorgaan in de kerk van mijn geboortedorp. Pas nadat deze beslissing genomen is, kunnen we onze uitnodigingen laten drukken.

Als de kerk nog in de stellingen staat, dan gaat ons huwelijk door in de gemeente waar we momenteel wonen. Dit is een buurgemeente van mijn geboortedorp, dus zo erg is het nog niet. En het is dezelfde priester, dus dat is ook wel handig.

Het is echt jammer he, maar je kan er weinig aandoen. Ik heb het al een beetje van me kunnen afzetten. Als die stellingen je echt storen, dan zou ik uitwijken naar een andere kerk.

Groetjes
Lotte

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 11:57:39

bij ons was er een evenement in de gemeente, dus aan het gemeentehuis stonden tentjes en kraampjes en zo'n lelijke boog met reclame, maar eerlijk waar, ik heb dat de dag zelf zelfs niet gezien... idd, het belangrijkste is dat je trouwt, en of de kerk nu ingepakt is of niet, het zou mijn dag niet minder mooi maken. Mijn advies: niet van wakker liggen, er is toch niks aan te doen...
grtjs,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info