Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kledij bruidskindjes - wie betaalt??

17-10-2011 10:51:43
Hallo allemaal,

Ik kom misschien met een rare vraag...maar wie betaalt de outfits van de bruidskindjes?
Bruidspaar zelf of eventueel ouders van de kindjes? Heb al verschillende dingen gehoord...soms betalen de ouders of nemen ze gewoon iets van outfit dat de kindjes nog niet veel gedragen hebben...
Ik heb een groot en een klein bruidsmeisje...Mijn 'groot' zal bij P&C in Wijnegem shopping gaan kiezen en daar zal ik als 'tanti' wel wat 'sponsoren'. Het kleinste is het dochtertje van de beste vriend van mijn verloofde. Ik zou eventueel hetzelfde bedrag willen geven als aan het 'groot' meisje.

Bedankt voor jullie advies :-).

groetjes

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 2082

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik17-10-2011 10:58:50

Hey Sandra.
Onze kindjes zijn onze bruidskindjes dus ik kan niet uit ervaring spreken. Ik zou inderdaad elke evenveel geven. Ik vind wel dat als je wat sponsort je ook wel mag aangeven in welke richting de kledij gaat (bepaald kleur of zo).
Toedeloe!
Becca

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 10:59:05

ga ik zeker volgen hoor dit topic want ben ook wel es benieuwd

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:00:43

Hey,

Persoonlijk zou ik ook de kleedjes sponsoren... maar niet iedereen doet dit. Het geven van een vast bedrag lijkt me wel een goed alternatief. Dan kan men kiezen of ze er al of niet er boven gaan...
Natuurlijk is steeds leuk als beiden bruidsmeisje het zelfde dragen.... maar dat is natuurlijk maar mijn persoonlijk idee.

Veel groetjes Ellen

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:07:43

hey

ik heb de jurkjes van onze bruids meiden zelf betaald maar het zijn al wel volwassen
en het het jurkjes bij http://www.bonprix.nl gekocht.
en het staat echt geweldig

gr francis

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:07:50

Dank u dames :-)!

Ik hoop dat ik ze in elk geval in een zelfde 'kleurtint' krijg...dus ik ga eerst voor de grootste kiezen :-) en dan in het voorjaar (april/mei) voor de kleinste (dat het zeker niet te klein is of zo tegen den trouw). Rond de communieperiodes vind je overal wel leuke kleedjes, ook voor de kleinsten...

Nu maar hopen dat die grootste geen al te speciaal kleurtje kiest :-)! Maar ze sprak al over 'taupe' of blauw...komt goed :-)

groetjes!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 11:20:12

Ik ga volgen! Vroeg me al hetzelfde af! :-).... Maar aangezien het bij ons met 'kleurencode' is voor de suite, zou ik graag de bruidskindjes ook in die tinten hebben, en denk ik wel dat ik volledig zal sponsoren.... Ik kan tenslotte aan de ouders van de kindjes toch niet vragen om te betalen voor iets wat IK graag zie????
Ale...kweet niet, kvind het moeilijk...

Groetjes,
A.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik17-10-2011 11:36:44

@Sandra: je hebt gelijk dat er bij de communiekledij leuke kleedjes zitten, maar denk eraan dat die collectie al vanaf januari in de winkel hangt! Vaak is er in april/mei niet meer zoveel keuze. Als je niks specifieks zoekt, vind je sowieso nog wel iets, hoor. Maar als het al een bepaalde kleurtint moet zijn (wat ik zeker begrijp hoor, daar niet van!), dan is april/mei laat voor communiekledij. Maar in januari al iets kopen om in september te dragen is voor een kindje inderdaad riskant.
Ik zou ook pas vanaf april/mei beginnen rondkijken. Maar qua communiekledij ga je niet zo heel veel meer vinden, vrees ik.

Groetjes,
Katrien

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 12:00:10

Wij hebben zelf de kleedjes gekozen en betaald.
Zo waren ze allemaal in hetzelfde en konden we kiezen wat we zelf mooi vonden!

Groetjes,
Hanne

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 12:19:41

ik heb alles betaald: jurk, schoentjes, halsketting.

Ik heb nooit overlegd met de ouders wie wat ging betalen omdat ik absoluut zelf wou kiezen wat ze aan zou doen en de ouders gingen sowieso te 'degelijke' kledij gekocht hebben die ze 'nog kan dragen' terwijl ik iets leuks wou en het mij niet kon schelen of ze het nadien nog aan kon doen of niet.
Heb immense spijt dat ik de keuze van de schoenen aan de mama overgelaten heb want die sandaaltjes waren 'te degelijk' voor bij de outfit, en uiteindelijk is ze tegen volgende zomertoch uit die sandaaltjes gegroeid dus ze zal ze hoop en al 3 keer gedragen hebben. Dan had ik evengoed de super ballerina's die ik zag kunnen kopen en ze zou veel eleganter geweest zijn.

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 12:22:18

Wij sponseren ook zelf de kledij van de bruidskindjes en ik ga ze halen bij bruidskledij Steven in Torhout... Ik ging ook eerst kijken bij de communie kledij, maar aangezien ze daar ook wel toffe kledij hebben zal ik naar daar gaan.
Ik denk in januari te gaan kijken en hopelijk groeien ze dan niet teveel meer.... in 3maandjes en een beetje zal dat hopelijk ook niet het geval zijn....
Zijn er die nog later voor de kledij gaan kijken zijn?

groetjes

Ellen

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 12:29:32

Heyhey,

Aangezien ik wil dat onze bruidskindjes kleren aanhebben in dezelfde kleuren en ook wat in dezelfde stijl, zullen wij deze kopen :-). Ik vind niet dat je kan opleggen aan iemand wat ze precies moeten kopen en ze het dan nog zelf laten betalen ook.... Bovendien kunnen we zo zelf het budget voor deze kleren in de hand houden en komen ze niet af met dingen van Riverwoods ofzo (heel mooi maar wel ook duur voor wat het is) ;-).

Groetjes!

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 12:39:49

Wij gaan ook de kledij zelf sponseren en zelf halen met de kinderen!

Wij hebben 3 bruidskind(jes)
Onze twee zonen: die wss een soortgelijke mini-versie van de papa zijn kledij krijgen.
Mijn metekindje: 3 jaar dan: altijd wel mooie dingen voor te vinden in de lente of een echt kleedje voor een bruidsmeisje, in de trent van mijn kleed ...

Voor mijn man in spé, de boys en mezelf gaan we allemaal onder hetzelfde dak.
Daar hebben ze toch gezegd dat we best in januari starten met zoeken.
Want ik stelde voor in de paasvakantie, maar dan is de nieuwe collectie al serieus uitgedund ...

Trouwens, ik hou het kleedje van mijn metekindje bij tot op de dag zelf!
Dan is het ook een verrassing voor haar mama.

Groetjes
Sophie

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik17-10-2011 12:46:57

Wij hebben onze eigen kindjes als bruidskindjes maar voor de trouw van mijn schoonzus had zij alles gekozen en wij moesten betalen. Alles was van STRASS dus het ging niet over 50 euro. Ook de schoenen hadden zij gekozen en de rekening was voor ons. Ik zou dus eerst kijken hoeveel je wil spenderen en met dat budget in het achterhoofd op zoek naar iets leuks. Ik vind het ook het mooist dat ze dezelfde kleurtint aanhebben. Je kan ook een naaister zoeken en op internet een model zoeken dat je mooi vind en toch voor juist hetzelfde gaan. Stof kan je kopen aan een zeer democratische prijs,tulle kost helemaal niet veel.

Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik17-10-2011 14:00:17

Oei, blijkbaar betaalt iedereen de kledij van de bruidskindjes?

Ikke niet. Ik heb wel wat richtlijnen gegeven qua kleur, maar voor de rest kan het mij eigenlijk niet zo heel erg veel schelen wat ze aandoen. Net als bij de suite. Je betaalt toch ook niet hun kledij?
Als ik zelf kinderen zou hebben die als bruidskindjes zouden dienen, zou ik gewoon ook zelf die kledij kopen, en dan zie je zelf wel of je je kind iets duur of goedkoper aandoet.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 15:01:58

Bedankt allemaal voor de reacties!

Wat mijn kleinste bruidsmeisje betreft, wil ik de ouders ook zeker niet op hoge kosten jagen. Ik ga zowiezo mee kiezen (om zeker te zijn van de kleurtint) en naargelang het bedrag, ga ik voorstellen om een deel bij te leggen. Ik denk niet dat ze er moeilijk zal over doen, ze zijn al heel fier dat ze ons bruidsmeisje mag zijn :-). Maar, ik vind het toch maar 'eerlijk' dat wij als koppel op zen minst een deel bijleggen.
Ik heb wel geluk met de kleinste dat ze een echt 'meisje' is...dus ze zal haar mama wel duidelijk zeggen wat ze wel of niet wil dragen :-).

groetjes!

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 15:51:12

Wij betalen de kledij van de kindjes en de ouders de schoenen. We gaan sowieso samen de aankopen doen zodat alles mooi bij elkaar past.

Els
10-9-2011
 Meld misbruik17-10-2011 15:56:15

De ouders van dit kindjes hebben dit betaald...
Wij hadden hun een knuffel cadeau gegeven met de vraag of ze bruidsmeisjes wouden zijn,
& dan tegen de ouders gezegd dat ons thema "groen" is, maar dat ze mochten aandoen wat ze wouden. Met het huwelijk zelf hebben we hun dan nog speelgoed cadeau gedaan als bedankje...

Elisabeth
31-3-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:59:52

Volgens mijn mama is het traditie dat de moeder van de bruid de kindjes kleed.
Of dit klopt weet ik niet (we hebben misschien onze eigen traditie gemaakt é ;-), maar het staat bij ons dus van in het begin vast dat mijn mama hiervoor kijkt.

Els
22-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 20:18:35

Goede vrienden van ons zijn vorig jaar getrouwd, en mijn zoontje van toen 3 jaar heeft voorgelopen. Het is natuurlijk een eer als je kindje mag voorlopen. Echter, als je uiteindelijk alles zelf dient te betalen (135€ + schoenen) kom je uiteindelijk wel op een duur trouwfeest als vrienden (+ vrijgezellen voor beiden + trouwcadeau, ...)
Mijn zoontje heeft de kleertjes nog wel veel kunnen dragen, maar toch vind ik dat een deel had mogen gesponsord zijn :-)

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 20:31:04

mijn mama is vorig jaar getrouwd en mijn kindjes mochten ook bruidskindjes zijn. Mijn mama heeft de kleedjes betaald en ik heb zelf nog voor de schoenen en een golfke gezorgd;

Ann
29-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 21:57:29

Wij betalen de kleding van onze bruidskindjes. Om eerlijk te zijn heb ik er niet eens aan gedacht om dit niet te doen, toch vind ik het zeker wel kunnen om er voor te kiezen om deze kosten niet te dragen.

Ik zat met het 'dilemma' om dezelfde kleding voor onze 2 bruidsmeisjes te vinden. De oudste zal tegen onze datum 11 jaar zijn en de jongste net 2 jaar. Door het feit dat de oudste al groot en 'volwassen' voor haar leeftijd is, past zij niet meer in kinderkleding...
Na een lange zoektocht heb ik dan toch iets gevonden dat in kindermaten alsook in volwassen maten te krijgen is.

Zie de website: http://www.lepetittom.nl/contents/nl/d306_pettiskirts-petticoats-belle-ame-ally-girl-pettiskirts.html
Ben er zelf helemaal weg van en het leuke is dat de kleintjes er een gratis zelfde exemplaar voor de pop bij krijgen, geeft ze meteen iets in de handen om mee te 'tutten' gedurende de dag. Hierbovenop haal ik voor beide meiden een simpel wit topje (anders wordt het te druk) maar kijk ik wel nog voor een leuke broche. Dan onder het rokje een witte capri en witte ballerina's en klaar! P.s. ik heb voor het bruine rokje gekozen omdat ons thema wit/bruin is;-).

Groetjes

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 21:57:41

bij ons zullen onze twee kindjes samen met die van mijn zus bruidskindjes zijn...
we hebben beslist om de kleren zelf te betalen maar de schoenen betalen de ouders!

Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik18-10-2011 21:02:10

Hallo iedereen,

Wij hebben twee bruidskindjes en om de kosten wat te drukken maak ik de kleedjes zelf (volg wel naailes...). De stof heb ik zelf betaald. De schoentjes moeten nog gekozen worden en zullen ook voor onze rekening zijn.

Op deze manier maak je inderdaad je eigen keuze. Bovendien vond ik het ook moeilijk om de ouders van de kindjes zelf te laten betalen.... Jij wilt die bruidskindjes en verwacht dan ook automatisch dat ze in het nieuw zullen gestoken worden.

Veel succes!

Lien
26-5-2012
 Meld misbruik11-12-2011 19:30:14

Wij gaan in januari kijken voor de kledij van de bruidskindjes.We gaan dus samen met de kindjes en ouders gaan shoppen. Eerst naar een deftige kinderkledingzaak. Als we daar niets vinden, zou ik graag naar "Steven" te Torhout gaan...

Indien we kiezen om de jongen in een mooi, klein en schattig kostuum te stoppen, denken we eraan om dan eventueel de kledij te huren, want het kind zal die outfit toch niet meer dragen... Nog iemand die kledij van de bruidskindjes heeft gehuurd?

Wij betalen de kledij en schoenen, ikzelf zou het zelfs niet durven vragen aan de ouders om alles zelf te betalen...

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik12-12-2011 7:47:11

Hey Lien,

Wij gaan 7januari naar bruidskledij Steven in Torhout de kledij gaan kiezen voor de bruidskindjes. Het is niet meer mogelijk om de kledij te huren daar. Het was vroeger €85 om te huren nu is het €105 om de kledij te kopen. Dit is niet zo'n groot verschil en daarom hebben we besloten om de kledij te kopen. Ze kunnen het wel niet meer dragen achteraf, maar je hebt wel nog een mooi aandenken....
Wij betalen alles zelf, wij hebben tenslotte toch besloten om hen te vragen....

groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...