Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pasbeurt was geen succes :-(

17-10-2011 17:16:10
Hallo bruidjes en gommetjes,
Juist terug thuis van mijn eerste zoektocht en pasbeurt naar m'n droomjurk, maar helaas ... :-(
Ik was samen met de mama gaan kijken bij Le Chapeau in Antwerpen.
Heel vriendelijk onthaald en onmiddellijk allerlei vragen gesteld aan ons, dan zijn we jurkjes beginnen uitzoeken.
Maar bij geen enkele jurk dat ze uithaalde kreeg ik de juist klik van 'ja dat is ze'. Zo heb ik er dan uiteindelijk toch een 6-tal uitgekozen en gepast.
Maar bij geen enkele jurk vond ik van 'Wauw', ook de mama vond het niet echt.
Ik had ook meer verwacht van de jurken met kant en tule. De tule vond ik absoluut niet mooi afgewerkt onderaan, deze was precies afgeknipt, het bovenstuk vond ik dan wel weer prachtig.
Dan had ik uiteindelijk een jurk aan van Benjamin Roberts, deze rok vond ik wel mooi, maar met het bovenstuk kwam ik dan weer niet overeen. :-(
Ben in gewone kleren kopen ook al zo een moeilijke, en nu met mijn trouwjurk ook :-(
Kreeg op het einde echt de traantjes in m'n ogen, ook vooral omdat de verkoopster zo haar best had gedaan (ik had Leen bij Le Chapeau, zeer vriendelijk en behulpzaam!).
Hopelijk heb ik bij de volgende zoektocht meer succes, want de moed zakt me echt in de schoenen door deze dag.

groetjes

Marjon
20-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1402

Kelly
8-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:33:32

Hoi Marjon,

ik heb in de eerste winkel waar ik binnenstapte ook bij geen enkel kleedje dat 'wauw-gevoel' gehad. Pas in de 3de winkel vond ik mijn droomkleedje!
Ik denk dat je ook wat moet wennen aan het beeld van jezelf in de spiegel. Dat was bij mij toch zo. In de eerste winkel vond ik niets bij me passen... gewoon omdat ik mezelf er raar vond uitzien in de spiegel (het is nu niet elke dag dat je een trouwkleed aantrekt he).

Op naar de volgende winkel zou ik zeggen! Je komt jouw droomkleedje wel tegen, maak je maar niet ongerust!

Groetjes
Kelly

Dorien
13-7-2012
 Meld misbruik17-10-2011 17:41:01

Hey

Kop op he
Ik snap wel hoe je je voelt...
Gisteren was het opendeur in Mia Monta dus meteen maar eens gaan kijken naar jurken en gaan passen (allereerste keer).
Iedereen was er erg vriendelijk (behalve een iets oudere dame ), behulpzaam en erg lief, maar het passen zelf was een ramp.

Ik ben in april dit jaar bevallen van een zoontje en ben nog steeds 20 Kg zwaarder dan voor de zwangerschap waardoor ik nu maat 48 nodig heb.
In de hele collectie hingen slechts een klein aantal bruidsjurken in maat 48/50.
Daar vond ik er slechts een 5tal mooi, de rest waren er in 2 stukken en daar ben ik echt niet voor
Die mooie gepast waarvan 3 echt veel te klein terwijl dit al een maat groter was dan ik normaal heb.
De overige 2 vond ik echt prachtig op de kapstok, maar eens aangetrokken was dat gevoel meteen weg.

De moed zakte me in de schoenen en toen ik al die slanke meisjes in een prachtige jurk zag schitteren ben ik ingestort (jep in het midden van de winkel)
Ben in tranen uitgebarsten en moest even gaan zitten.
Ik had meteen het gevoel dat ik NOOIT een jurk zou vinden en dat heel onze trouwdag in het water zou vallen.

Gelukkig heeft mn vriend me terug goede moed gegeven en hebben we al nieuwe afspraken vastgelegd voor 3 verschillende zaken. Heb besloten er gewoon voor te gaan en te passen alsof mn leven er van afhangt tot ik die ene perfecte jurk vind.

Ik weet het is ontmoedigend als je bij geen enkele jurk de klik hebt, maar ik ben ervan overtuigd dat als je genoeg zoekt er ergens een 'ware' jurk voor jou te vinden is

Dus geef de moed niet op en vooral...Have fun!

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik17-10-2011 17:45:41

Hallo

de moet niet opgeven. Volgende zondag is er een beurs "Wij Trouwen" in hotel Serwir te Sint-Niklaas. (met modeshow) om 14u00 en 16u30. Dan zie je de jurken eens aan en dat maakt het misschien eenvoudiger om te kiezen. Meer info op www.beurs-wijtrouwen.be

veel succes hé,
Nancy

Astrid
30-6-2012
 Meld misbruik17-10-2011 18:11:43

Hoi!

Bij mij is vandaag net hetzelfde gebeurt...echt niet leuk hé! Maar ik moest inderdaad erg wennen aan mezelf in zo'n kleedjes te zien en dat was het ook een beetje.
De verkoopster was supervriendelijk ( heb zo'n 20 kleedjes gepast!!), maar ik had gewoon die klik niet.. er waren wel een paar mooie bij maar 'het' kleedje zat er niet tussen. Na 10 kleedjes had ik er trouwens ergens genoeg van en alle kleedjes dat ze nog meer uithaalde leken lelijker en lelijker:p.

Nu ja, kop op want er zijn nog zoveel winkels en andere kleedjes! Ik ben trouwens naar la sposa in roeselare geweest.

Groetjes,
Astrid

tima
8-9-2012
 Meld misbruik17-10-2011 18:26:45

kdenk dat het echt wel van collectie naar collectie gaat vanochtend robel (pronovias) heb ik uiteindelijk 3 superkleedjes gevonden waar ik nie uit kan kiezen maar alle kleedjes vielen mooi om mij twas soms echt moelijk om de ja en nee te zeggen vannamiddag naar bruidsmode steven geweest mooie kleedjes en heel mooi van prijs nooit meer dan €1500 maar geeneen kleedje zat mijn lichaam 100% ook de stoffen waar heel wat stugger miss was het daarom 1 jurkje van heel de winkel vond ik mooi maar het weegde 100 ton kon niet omhoog gedaan worden voor de avond omdat het in tulle was dus heb ik het eigenlijk ook afgeschreven ik zei het direct moest dit mijn 1ste winkel zijn geweest was ik in tranen gebarsten gelukkig een leuke pas smorgens had dus zeker de moet niet opgeven

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik17-10-2011 19:03:46

moed niet opgeven. ik heb enorm veel kleedjes aangehad en uiteindelijk toch een pracht van een jurk gevonden ! x

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik17-10-2011 19:06:07

Hey,

Heb ongeveer het zelfde gevoel ervaren in de verschillende bruidswinkels. Uiteindelijk heb ik een jurk gekozen die het meest bij mijn idee aanleunde... en waar mijn mama en zus me super in vonden staan. "dit is echt een jurk voor u"....
Het passen zelf vond ik eerder deprimerend dan super leuk... (maar dat zal ik dan weer zijn...).

Alvast de moet niet verliezen!

Mms verwachten we allen teveel van het jurken passen ...

Veel groetjes Ellen

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik17-10-2011 19:51:09

No worries,
bij mijn eerste keer passen vond ik eerlijk gezegd ook niets naar mijn zin.
Ik wou zijde en eenvoudig, en kreeg echt jurken aan waar ik allemaal van dacht ja ca va. Maar je wilt geen ca va als je trouwjurk he.
Dus op naar een andere winkel , waar het ook wel wat tijd vergde maar een verkoopster die me echt wel begreep en stilletjes aan zijn we naar een jurk gegaan die alle vakjes aankruiste.

Dus geen stress, je komt de jurk wel tegen!

Groetjes,
Sarah

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik18-10-2011 7:44:53

Hoi Marjon, hier ook hetzelfde probleem hoor... ik voelde me verschrikkelijk in een trouwkleed, en was ook hopeloos op zoek naar die wauw waar iedereen het hier over heeft... Ik heb nogtans een heel normale maat, kan alle kleedjes passen en toch voelde ik me super ongelukkig... ik voelde me net ne omgekeerde paddestoel in al die kleedjes :-)

Ik heb hier dan ook een post gezet en gelukkig zitten veel bruidjes in hetzelfde schuitje, ge bent dus niet alleen... Ben dan bij Rosa Clara geweest en heb daar dan wel "het" kleedje gevonden maar veel te veel boven men budget, dus geen wauw kleedje voor mij :-(

En wacht nu maar tot je je keuze maakt, ik heb zaterdag men kleedje laten maken bij Youniek, ben thuis gekomen en ben super hard beginnen twijfelen, men mama had ni de klik zoals bij Rosa Clara en men zus vond het niet wow... en dan begint het eh...
Nu zou ik opnieuw kunnen janken van ellende...

Gelukkig is het nog ver weg... Maar we horen ons super goed te voelen in onze kleedjes, het hoort super leuk te zijn om te passen en dat is het spijtig geneg niet altijd voor iedereen... Ik kan alleen maar de raad geven, om echt allerlei winkels te doen, modellen te passen die je niet direct ziet zitten, gewoon om te zien wat er echt bij je model past...

Veel succes nog!! en denk eraan, we zijn met velen in hetzelfde schuitje :-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 9:23:11

Dag Marjon!

Nog niet opgeven hoor ;-)!
Als je graag kanten jurken ziet kan je misschien eens kijken naar de collectie Blue by Enzoani? (http://www.bluebyenzoani.com/ )
Zijn toch speciale jurken met net dat ietsje meer...

Gewoon blijven passen...er zijn zo veel collecties, zo veel jurken!
En als je echt niet dé klik krijgt, kan je ook een kleedje laten ontwerpen voor jou?
Je hebt nog wat tijd, juli 2012 is er nog niet meteen...

Succes nog met je zoektocht!!

groetjes

Marjon
20-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 13:40:37

Bedankt voor de lieve reacties allemaal.
Nu ga ik dinsdag 1 november voor een tweede keer gaan passen bij Koonings.
Ben daar toch eens benieuwd voor.
Van de collectie van Blue heb ik ook eentje aangehad met kant, maar de tule onderaan vond ik ook niet mooi afgewerkt.
Aan het budget ligt het ook niet, mag van de mama tot 3500euro gaan (en denk nu wel dat ik daarvoor iets moois kan vinden).
Gelukkig hebben ze bij Koonings wel meer keuze, dus op goede hoop naar daar den 1ste november.
En als ik het daar niet zou vinden zou ik eventueel JPC in antwerpen nog eens willen doen en Pierre - Yves in Aalst.

groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 14:38:56

Komt helemaal goed! Koonings heeft een uitgebreid gamma ook...
Succes ermee!!

groetjes!

Nancy
16-6-2012
 Meld misbruik20-10-2011 13:31:27

Ik heb maar 1 winkel gedaan Pierre-Yves in Aalst..
Heb een 6 à 7 kleedjes gepast en dan uiteindelijk één gekocht dat ik nooit zelf gekozen zou hebben. Mijn zus had me aangeraden om dit te proberen. Dus met veel tegenzin dan toch maar aangedaan. En ik moet toegeven het was enorm mooi.. Misschien dus ook zeker naar de goede raad van anderen luisteren.. Soms is hét kleedje dichterbij dan je denkt maar zou je het zelf nooit passen :)

In ieder geval veel succes

Marjon
20-7-2012
 Meld misbruik20-10-2011 13:56:48

@ Nancy

Zo'n zaken had ik dus ook al gehoord van mensen, dat ofterwel de verkoopster of iemand dat bij u is met een totaal ander kleed afkomt en dat het meestal is.
Nu bij mij heeft de mama ongeveer dezelfde smaak als mij, maar de verkoopster heeft mij ook alleen de kleedjes laten aandoen die ik koos. Zij heeft er geen enkel ander uitgenomen voor mij. Vond ik langs een kant wel spijtig. Maar ik ga zeker geen slecht woord over Le Chapeau zeggen want ben daar heel goed behandeld, alleen spijtig dat zij haar mening niet gegeven heeft over een kleedje.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info