Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leeftijd 48

17-10-2011 22:43:19
Hallo toekomstige mede-bruidjes ,
Ik zou graag eens jullie mening hebben . Ik trouw volgend jaar juni 2012 . Ik ben ook volop op zoek naar kledij voor mijn grote dag . Nu was mijn eerste gedacht , ik trouw niet in het wit en in het lang , maar koop iets in suite kledij .
Nu ben ik zoals jullie wss , ook aan t kijken in alle boekjes en op internet , en ben ook al in 3 bruidswinkels geweest .
Vinden jullie nu dat ik kan trouwen in het lang en in het wit ( mijn leeftijd is 48 !!! ) . Ik heb hier zo'n raar gevoel bij . Moest ik het doen , ga ik me mss belachelijk maken , aangezien mijn leeftijd .
Wat vinden jullie ?

Martine
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2084

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik18-10-2011 0:45:19

Martine, ik zou gewoon even langs lopen in een bruidswinkel, gewoon wat aantrekken en uitproberen wat je leuk vindt, of wat men je daar voorstelt. Waarschijnlijk kom je naar huis met de best geschikte kledij . grtz

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik18-10-2011 1:35:11

so what ? Mag je maar tot een bepaalde leeftijd in het wit mag trouwen ?

als je een witte jurk mooi vindt : doen
wil je een gekleurde jurk : doen
het is jouw trouw, jouw dag.
Wij waren in juli op een trouw van een 50j dame en die had een korte knalrode jurk aan met de meest waauw schoenen die er zijn.
ik ben in september getrouwd (ben bijna 42j) ik ging voor lang wit met knalrode shoes eronder.
Vond nu niet dat ik 'te jong' gekleed was voor mijn leeftijd. Kijk maar :
Wit is echt niet voorbehouden voor 20-ers of 30-ers hoor !

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 5:29:02

hallo martine,
ik begrijp je volkomen, ik huw voor de 2de keer,ben 33 en zat ook te denken van hmm zal maar niet in het wit trouwen want de mensen zullen zeggen..........
maar toen ben ik kleedjes gaan passen en heb ik iets gekozen wat ik niet van plan was, ipv gekleurd is het een wit kleed geworden met zwarte en witte pareltjes erop en ipv kort is het lang geworden,mijn eerste gedacht was ook van ja nu gaat er gepraat worden maar tegen dat ik buiten ging dacht ik foert,dat ze zeggen wat ze willen, ik hou enorm veel van mijn vriend en heb genoeg meegemaakt in mijn leven dat ik me nu eens echt niet moet aantrekken van wat andere mensen van me denken. mijn eerste huwelijk had dan ook totaal niets met liefde te maken maar met dang en voor mij is dit mijn eerste huwelijk en tellen die dag enkel ikzelf en mijn vriend.
dus ga voor je eigen gedacht!! zie je iets graag,pas het dan eens en laat het zeker niet voor "anderen" want er zijn altijd wel mensen die iets zullen "zoeken" om iets te kunnen zeggen.
veel succes

groetjes, marinka

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 5:30:25

dang moet dus dwang zijn

Martine
2-6-2012
 Meld misbruik18-10-2011 5:56:24

Hey Brenda ,

je kleed was idd heel mooi , knappe foto's trouwens .
En misschien moet ik maar eens uitkijken naar iets in het wit en lang . Ik heb nog werk aan de winkel . lol

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 7:06:20

Heyhey,

Mijn mama is 3 jaar geleden op haar 47ste voor de 2de keer getrouwd en had toen een lang kleed aan in het grijs met pareltjes en een open rug. Een wit kleed vond zij (en ik eigenlijk ook) niet echt meer van toepassing aangezien dat het haar 2de huwelijk was en ze al een volwassen dochter (nl mij :-)) had.

Als het natuurlijk jouw eerste huwelijk ik, zou ik wel een wit kleed zoeken aangezien ik vind dat je toch min. 1x in je leven een echt trouwkleed moet aangehad hebben ;-). Maar voor lang zou ik zowiezo kiezen hoor, daar staat voor mij echt geen leeftijd op!

Groetjes!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik18-10-2011 7:27:23

gewoon doen wat jij wil. Sommige bruidskleedjes zijn juist schoon als er niet een piepjong ding inzit. ik zie ni in waarom je niet in het wit mag trouwen. het is niet dat alle bruidjes hier op dit forum die in het wit trouwen nog maagdelijk etc zijn ;-)

Dorien
13-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 8:01:09

Het is jouw dag he, jou dag waarop je moet worden verwent als een prinses dus...Volg je hart Als jij een lang wit kleed wilt ga er dan voor!!!

En in het geval je je er echt niet goed bij voelt gewoon eens rondkijken tussen de gekleurde. Ik vind voor iets oudere personen het bruin altijd wel mooi Of rood :O

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 8:02:28

Inderdaad doen wat jij wil. Vooral van die lange, wat eenvoudiger 'strakke' kleedjes zien er vaak superstijlvol uit bij iets oudere bruiden.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik18-10-2011 8:04:53

Goh, ik heb gisteren nog een artikel gelezen dat de "etiquette" tegenwoordig niet meer voorschrijft dat wit en lang not done is voor een "oudere bruid", zij het nu een tweede huwelijk of gewoon een lange verloving (zoals in mijn geval dus, we zijn precies 14 jaar samen op de dag dat we gaan trouwen, waarvan 9 jaar verloofd!)

Ik dacht eerst ook voor gekleurd te gaan (ik ben 38 overigens), of kort, maar het is toch lang en min of meer wit geworden (offwhite met grijze ondertoon). Helemaal niet wat ik oorspronkelijk in gedachten had, maar toen ik de jurk aanhad, was het alsof hij voor mij gemaakt was. En of anderen nu denken dat ik daar te oud voor ben, kan me eerlijk gezegd niets schelen.

Je moet zeker doen waar je zelf zin in hebt, en een jurk kiezen die je prachtig vind en waar je goed mee staat. en als dat nu toevallig lang en wit is, so be it. Als daar iemand over valt, omdat je geen 20 meer bent, zegt dat meer over die persoon dan over jou. Het is jouw huwelijk, jouw grote dag! Geniet nog van de jurkenjacht.

-x-

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik18-10-2011 8:35:17

Een wit prinsessen-sissi-kleed zou misschien niet een eerste keuze zijn, maar ik vind zeker dat "wit" moet kunnen.
Sommige kleedjes zijn gewoon gepaster voor een iets oudere bruid ipv een jonge.
Dit vond ik bijvb een heel mooi kleedje en zeker voor een iets oudere bruid.
Ik denk inderdaad dat iets eenvoudig mooier gaat zijn.
En je kan (zoals hierboven al als vb gegeven) afwerken met iets flashy zoals felle schoenen, boeketje enz :)
vb Cymbeline Faustine, Cymbeline Flambeau
http://www.bridalwave.tv/wp-content/uploads/2011/09/Cymbeline-wedding-dress-Flambeau.jpg

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 10:13:14

hey
gewoon doe wat jij wil \het is jullie dag en wat andere van vinden ja en
en idd even langs de winkel en gewoon van alles passen en kijken wat je wil en wat niet

kijk ik trouw voor het eerst en ben ook een stuk jonger dan u ( nu 24)
en regels zijn er on gebroken teworden ( niet allen natuurlijk he)

gr francis

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 10:56:56

Hey, ik vind dat je zeker in het lang en het wit kunt gaan...!! iedere bruidje ongeacht haar leeftijd is prachtig in het wit! Maar je moet je er zelf ook wel goed in voelen, dus zeker niet denken aan wat mensen ervan zullen vinden MAAR wat jij heel graag wilt en waar je je super mooi in vind!

Debo
17-12-2011
 Meld misbruik18-10-2011 11:21:43

wij hebben ook al twee kindjes en ik heb ook voor een witte jurk gekozen, wel met zwarte pareltjes en bloemetjes erop om het wit wat te breken...
Ik vind ook dat elke vrouw haar 'droomjurk' moet kunnen dragen, of het nu een prinsessenjurk is of een kort coctailjurkje. Het is gewoon een kwestie om te kijken wat je zelf echt wil, je krijgt (hopelijk) maar één kans!
De collectie van ladybird heeft een aantal mooie witte jurken met een kleuraccent.

PS ik ga ook voor knalrode schoenen, dat geeft ook een leuke twist!

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 11:39:04

als je trouwens kijkt naar de oude traditie van het wit dan mag er niemand van alle bruiden wit dragen want de meesten zijn reeds mama geworden en iedereen is geen maagd meer.... dus niet enkel de leeftijd verandert daar iets aan he.
doe maar wat je zelf mooi vind!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik18-10-2011 19:41:25

Hey,

Persoonlijk vind ik vaak een iets rijpere vrouw mooier met een lange gekleurde jurk.... maar als jij droomt van een witte jurk, er echt voor gaan!

In "zo zijn wij getrouwd" waren er ook enkele bruiden die in het wit trouwden, die geen 20 jaar meer waren... . Dikwijls wel met een andere kleur gecombineerd (wat ik persoonlijk dan ook mooier vind, maar is echt persoonlijk). Want ik zeg het als je graag volledig wit ziet geen probleem hé, er voor gaan!

Alvast heel veel leute met het uitzoeken van jou jurk!

Groetjes Ellen

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik21-10-2011 7:23:07

Heb van de week foto's gezien van de trouw van Paul Mc Cartney. De bruid is ook niet meer piepjong maar wel in het wit. Een mooie, stijlvolle jurk (handig als je stiefdochter een succesvolle modeontwerpster is ) Wil maar zeggen dat alles kan. Je zal zeker je droomjurk vinden, of die nu wit is rood, zwart of weet niet nog allemaal...
Het is jouw dag en wens je veel succes!!

groetjes
Nancy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info