Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonzusperikelen

18-10-2011 16:10:13
Beste medebruidjes

Ook ik kom hier eens stoom aflaten :-)

Gisteren familiefeestje gehad bij m'n schoonzus (de vrouw van m'n ventje z'n broer) en haar man voor de verjaardag van hun kids... De relatie tussen haar en de rest van de familie is nooit goed geweest omdat zij hautain doet en zich duidelijk veel beter voelt dan de rest terwijl ze hier geen reden voor heeft...

We hebben al ruim een jaar op voorhand (dus begin mei 2011) een save the date dvd gestuurd omdat we een aantal zelfstandigen hebben in de familie zowel bij m'n vriend als bij mij die zich op tijd moeten kunnen vrijhouden.

De dag nadat onze dvd bezorgt was bij hen heeft m'n schoonmama gebeld om te zeggen dat ze zo blij was dat wij gingen trouwen en pattati en pattata. De reactie van Christof (schoonbroer) was "oh tof, wij gaan ook trouwen op Aruba" en dat ze onze save the date nog niet gehad hadden (zever want ik ben ze daar zelf PERSOONLIJK in de bus gaan steken). Blijkbaar (bleek achteraf) had m'n liefste schoonzus die dvd weggestoken en had Christof die idd zelf nog niet gezien...

Na een paar maanden kregen we te horen dat ze dus effectief gingen trouwen op Aruba maar dat iedereen alles zelf moet betalen (vlucht, verblijf,...). Dat vond ik er al ver over want ik vind niet dat je van iedereen kan verwachten dat ze dat gaan betalen om naar zo'n bestemming te gaan... Frankrijk of Spanje OK, maar Aruba is toch nog wel net iets verder... Dus opeens haakte zowat heel de familie af om daar naartoe te gaan. (Mijn mening is over zoiets als je dat dan wil doen in beperkte kring OK, maar dan moet je dat ook betalen dat iedereen daar geraakt... Toch zo ver... Als je gaat kijken wat onze trouw hier in Belgie kost zitten we al ruim over de 25 000 euro dus daarvoor had zij ook de naaste familie etc kunnen daarkrijgen).
BTW voor de duidelijkheid ze zijn niet afkomstig van daar hé.. Ze doen dat gewoon daar om te kunnen zeggen dat ze daar getrouwd zijn om ons te overstijgen.

Vorig feestje wou iedereen natuurlijk weten of dit nu doorging of niet maar ineens gaat het dan precies niet meer door...
Mijn schoonvader had de reis al geboekt dus die mensen waren al niet happy... Ze gingen het doen onder hun daar dan met de meisjes van de dansschool... Ook dat schoot al in het verkeerde keelgat bij m'n schoonmoeder...

Mij niet gelaten wat ze doen of laten dus voor mij ok.

Gisteren kwam ze mij dan ineens toen we naar huis gingen achterna gelopen van "hey hey hey".
Toen ik vroeg wat er was kreeg ik echt een slag in m'n gezicht...

Madam heeft een reis geboekt naar New York en je mag eens raden wanneer ze terug thuis komen... OP onze trouwdag... Al een geluk dat m'n verloofde geen auto wou huren voor hen in de suite omdat wij niet eens uitgenodigd waren op hun burgerlijke trouw in België (enkel de ouders waren welkom terwijl zij geen zussen heeft en hij enkel één broer dus zoveel moeite was dat niet geweest maar soit das een andere discussie). Ik was natuurlijk gans in paniek want hun kids zijn onze bruidskindjes (mijn verloofde wou dit omdat hij peter is van hun oudste) maar blijkbaar gaan de kindjes niet mee... Nu kan m'n schoonma daar nog voor rondrijden om de kinderen te gaan halen en klaar te maken want zij ging niet babysitten dan natuurlijk. Hopelijk krijgt ze ze mee want voor hetzelfde geld laat schoonzus lief dit niet toe en moeten we wachten tot ook zij klaar is... Al een geluk dat we 4 bruidskinderen hebben (die van m'n nicht zijn ook bruidskindjes).

Iedereen aan wie ik dit vertel zegt me dat het is uit jaloezie... Ik vind het vooral erg voor m'n verloofde... het is z'n eigen broer... Maar waarschijnlijk heeft zij het geboekt achter zijn rug om en hem dan voor een voldongen feit te stellen want zo is ze wel...
Ook m'n schoonmoeder is in alle staten... Ik probeer het niet aan m'n hart te laten komen maar toch... het spookt wel door m'n hoofd waarom ze zoiets doet...Gelukkig hebben we heel veel lieve familie en vrienden die het wel willen meemaken... Maar ik vraag me dan toch wel echt af waarom ze m'n vriend dan peter gemaakt hebben van hun kind... Want ze ziet ons liever vertrekken dan komen.

Maar ja, nu heeft ze helemaal haar ware aard laten zien...

Sorry voor m'n klaagzang maar het moest er echt even uit :-)

groetjes
Katrien

Katrien
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 905

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik18-10-2011 16:24:42

Hey Katrien

Amai zeg... dat is ook een hele boterham die jullie moeten verteren... maar kop op! Die dag is jullie dag, en laat dit dan zeker niet aan jullie hart komen!

Knuffel
Melissa

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik18-10-2011 16:25:39

amai hoe erg!!! vreselijk dat mensen zo kunnen zijn/doen. waarschijnlijk uit jaloezie maar dat zijn broer dat allemaal toe laat versta ik toch ook niet echt :s

hou de moed er in ... jullie kunnen er niets aan doen! jullie nodigen hen ook uit dus kunnen zij hun volwassenheid eens laten zien aan jullie x

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 16:54:07

Wat een verschrikkelijk mens! Maar bedenk goed dat het ook je schoonbroer is die zich laat doen. Hij ligt precies wel erg onder de sloef. Als hij de trouw van zijn broer belangrijk vindt, kan hij ook voet bij stuk houden. Wie boekt er nu tickets zonder haar man te verwittigen? Ik snap dat je er vooral mee inzit voor je verloofde - ik zou stiekem opgelucht zijn dat ik dat mens er niet bij zou moeten hebben, en met die bruidskindjes komt dat wel goed. Misschien kan hij eens met zijn broer hierover praten en vertellen hoe jammer hij het vindt dat zijn eigen broer er niet bij kan zijn?

En inderdaad, ik vind die 'destination weddings' waarbij iedereen maar duizenden euro's moet betalen om mee te gaan op iemand anders zijn vakantie een verschrikkelijke trend.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik18-10-2011 17:33:33

Zij houdt blijkbaar van "spelletjes"...Weiger dan ook mee te spelen.
grtz

Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik18-10-2011 18:08:32

Hallo daar,

Ik zou ook mijn toekomstige de opdacht geven hier met zijn broer over te praten. Mannen onder elkaar zijn gewoonlijk redelijker dan vrouwen.

En jeetje, Aruba? Als er veel jonge mensen in de familie zijn -zoals jij en je vriend met trouwplannen- hebben die dan zomaar het geld om de folies van een ander te betalen?

Over het 'waarom' zou ik niet al te ver nadenken, dat is gewoon jaloezie, erg genoeg...

Groetjes!

Léonore

tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 21:32:59

tja tschoonzussen je kiest ze niet de mijne wil nu opeens wel een 3de kind (is 21 jaar mijn broer 25 ) dus toen ik vroeg (meer uit beleefdheid moet ik eerlijk bekennen ) of ze op bruidjurken jacht meewilde was het een verveelde welja als je da wilt maar zelf zal ik nog niets kiezen want wie weet in welke toestand ik ben ik zeg zeker niet dat ze hun leven rond de mijne plannen verre van maar dit kwam zo onverwacht had gezegd dat ze gene meer wilde ? ik ben ook meter en toen ze het vroegen was ik 1st niet zo happy omdat ik ook zoiets had van dat mens moet mij en mijn familie toch niet zo goed hebben waarom vraagt ze in godsnaam om meter te worden van haar zoontje maar toen zag ik mijn broer zijn gezicht en had ik het antwoord hij wilde dit zij niet dus toch aanvaard voor mijn broer wel heb ik ondertussen geleerd om naar mijn broer te bellen want toen mijn metekind terug kwam van een dokterconsultatie berichtje gezonden naar haar voor info en gebeld niks terug had sanderdaags na broer gebeld hij wist van niks en zij ook niet yeak right das gewoon om te kunnen zeggen dat ik mij niet van het kindje aantrek dus je ziet hier ook zon probleem kop op en voor de lieve vrede af en toe slikken nu hou ik mijn vingers gekruist dat ze niks anders uitsteekt

tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 23:38:45

klees juist mijn epistel en komt een beetje egocentrisch over ik wilde enkel hart onder de riem steken dat je zeker de enigste niet bent het kwam alleen zo bekent voor

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik18-10-2011 23:45:30

Hoi Tima

Daar moet je niet mee inzitten hoor.. Het komt me allemaal bekend voor... Zo dingen manipuleren om haar in een beter daglicht te zetten en jou in een slechter (jij zou niet naar je metekindje omkijken)... Typisch iets wat mijn schoonzus ook zou doen... Ik blijf altijd maar stilletjes hopen dat zo'n mensen vroeg of laat toch eens het deksel op hun neus krijgen...

Groetjes
Katrien

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik19-10-2011 8:33:16

Seg amai... wa voor een mensen bestaan er toch op deze wereld?!
1 woord: jalozie, sjeeezus....
Ik zou echt blij zijn dat ze op vakantie was en der niet bij kon zijn om nog dingen te verpesten of nadien slechte commentaar te krijgen, want bij haar zal waarschijnlijk alles net ietskes beter zijn (of da denkt ze dan toch)

Zit er echt maar niet mee in... maar ik zou toch jouw toekomstige eens met zijn broer laten praten en laten merken dat jullie hem, als enige broer, er natuurlijk wel heel graag bijhebben...

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik20-10-2011 21:09:43

Ongelooflijk he sommige mensen!

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, wel niet met zo'n dichte familie. Het ging om mijn neef en zijn vriendin.
Wij hadden onze datum ook al een jaar op voorhand laten weten zodat iedereen dit kon inplannen omdat het toch in de zomer was en veel mensen op reis gaan enzo.
Dus mijn tante is speciaal vroeger op reis gegaan enzo.

Maar ja dus mijn neef... Dit jaar met moederdag zijn we gaan eten met de hele familie. Het enige waar er zowat over gebabbeld werd was onze trouwdag, hoe mijn kleed er ging uitzien e.d... Tot mijn neef en vooral zijn vriendin toekwamen met hun kindje (eerste achterkleinkind voor mijn oma en eerste kleinkind voor mijn tante...) toen moest het allemaal om haar en de baby gaan. ok ja no prob voor mij, ik praatte ook eens graag over iets anders. Toen hebben we dan ook de officiële uitnodigingen uitgedeeld. iedereen was enthousiast en zei niets.

Dan begin juli (toen eigenlijk de bevestigingsdatum al vervallen was) kreeg ik telefoon van mijn neef. dat zij niet konden komen, want ze gingen op reis. Dit vond ik al erg aangezien ik het juist al een jaar op voorhand vermeld had. Maar ja ze hebben misschien dan enkel verlof ofzo... Nadien bleek dat ze samen met haar zus en diens man op weekend gingen naar landal greenparks net over de grens in nederland en dat ze pas dus vanaf 15u ind e namiddag in hun cottage mochten...
Had ik dit geweest, ik had al gezorgd dat ik er zeker kon bij zijn op hun huwelijk, met dat weekend zou ik mijn zus gezegd hebben dat we pas zaterdagochtend zouden afkomen.

Ze konden dan tenminste voorstellen van enkel naar de receptie te komen. Zelfs dat niet.
Ok soit alles zo gelaten... Er waren nog mensen die niet konden komen...

Tot de dag van de trouw... ik kreeg van mensen die er niet konden bij zijn toch kaartjes, cadeautjes en berichtjes. maar van mijn neef en vooral zijn vriendin dus, wacht ik nog steeds op een berichtje met: proficiat. een kaartje of laat staan een cadeautje verwacht ik al lang niet meer...

Ik ben altijd zeer goed overeen gekomen met mijn neef, maar sinds hij die in huis gehaald heeft is het om zeep. Dat is ook zo'n jaloerse sloerie die iemand anders' geluk niet kan verdragen. Moet zij dan maar weten, ze zal er ver mee komen. maar alé ik had nu op zijn minst toch een berichtje verwacht. Wij zijn uiteindelijk ook naar de doop van hun kindje geweest, cadeautje gekocht, ook bij geboorte al. dus vind het een beetje laag.
maar ja ze, tis achter de rug en ik weet nu ook dat die mij nooit meer zullen zien (tenzij bij verplichte familiefeestjes, maar dan zeg ik lekker niets tegen hen ;) )

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik20-10-2011 22:48:55

Ja Sofie er zijn blijkbaar idd wel meer van zo'n mensen... Ik denk dat we zo wat in dezelfde situatie zitten dat de vrouw van het gezelschap het ons niet gunt dat we gelukkig zijn en een mooie dag beleven... Ik heb er twee dagen buikpijn van gehad maar het is het eigenlijk niet waard...

Gelukkig weten wij wel beter :-)

En idd op familiefeestjes zal ik ook wel nog aanwezig zijn maar zij zal ook uit mij niet veel woorden krijgen :D En ooit zal boontje toch wel om z'n loontje komen zeker...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-11-2011 19:10:53

ha katrien is het allemaal een beetje gezakt ? hier heeft mijn schoonzus het kunnen presteren ze is zwanger (gelukkig voor mij moet ze in juli bevallen ) ze zei erbij khad toch nie gedacht dat ik zo vlug zwanger ging zijn dat zal wel ze had ws gehoopt hoogzwanger op het feest te zijn ik ging eventjes nachtmerries hebben nu voorlopig heeft ze nu haar bezigheid voor haar part van de aandacht ;)

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik3-11-2011 20:19:33

Hoi Tima

Jaja, ik heb me er over gezet... Als ze niet wil komen, dat ze daar blijft :-) Wij doen ons best en hebben ook al het kleedje besteld voor hun dochter (ook een bruidskindje normaal gezien). Hopelijk dat ze dan toch inzien dat wij wel ons best doen... En als ze niet wil bijdraaien, moet zij het weten :-)

Mijn ventje had met z'n broer gebeld en die vertelde ineens doodleuk dat er niet eens iets geboekt was... Dat ze dat altijd last minute doen... Dus heeft ze het echt gezegd om mij de gordijnen in te jagen... Gelukkig heeft ze me er toen mee overvallen en kon ik koeltjes reageren want nu achteraf gezien gunde ik haar echt niet de reactie dat ik teleurgesteld of kwaad zou zijn...

Het zijn echt de schoonzussen die ons leven verbrodden hé ;-) Idd dat zal ze gehoopt hebben om alle aandacht naar haar toe te trekken... Gelukkig voor jou moet ze in juli bevallen... Tegen dan is de baby-hype wel wat over en zal jij heerlijk kunnen stralen!! :D

Ik denk nu maar zo: als wij het ons niet laten raken, en ze merken het, geven ze het toch op want dan hebben ze er geen plezier meer in. Het is niet altijd makkelijk en ik laat me ook in de val lokken om kwaad te reageren op hun jaloerse reacties maar waarom energie steken in kwaad zijn??? Stralen zullen we en daar moeten we onze energie insteken!!! :-)

Groetjes
Katrien

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-11-2011 21:00:53

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...