Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Graag even jullie hulp! :)

18-10-2011 21:09:55
Hallo,
ik studeer industrieel productontwerpen, of kortweg IPO, aan de hogeschool te Kortrijk. Daar hebben we een opdracht gekregen om een relatiegeschenk te ontwerpen. Daarbij moet ons groepje een kookboek ontwerpen dat ervoor zorgt dat pasgetrouwden samen gaan koken. En daar ook plezier aan hebben.
Ik kwam met 2 ideeën naar voor:
- Een weekend-gezelschaps-kookboek waarbij je enerzijds een spelbord hebt dat in het kookboek is ingewerkt, en je dan op een trage gezellige manier kookt aan de hand van een gezelschapsspel.
- of een efficiënt-koken-met-2 kookboek. Daarmee bedoel ik een boek waarin je bijvoorbeeld samen kookt in 15 minuten met 2 in plaats van 30 minuten alleen, maar dat dan wederom op een leuke manier zonder hokjesdenken!

Nu blijft de vraag, welk van de 2 gaat ook effectief gebruikt worden door de pasgetrouwde koppels.
Graag had ik jullie ongezouten mening over mijn concepten, en moesten jullie een beter idee hebben hoe we pasgetrouwden samen quality-time kunnen garanderen in de keuken, laat u maar gaan!

Groeten en heel erg bedankt, want deze opdracht is heel belangrijk!

Samory
Sorry dat ik het 2x postte, maar ik had het bij het verkeerde gezet!

Samory

Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1092

Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik18-10-2011 21:23:01

Hallo Samory,

Persoonlijk denk ik dat je het meeste succes zou hebben met het tweede concept: koken met twee in 15 minuten.

Hoewel je duidelijk zegt dat het eerste idee met het spelbord voor het weekend bedoeld is, is koken bij koppels met een druk leven vooral noodzakelijk en liefst zo snel mogelijk achter de rug, ook al is het weekend :) Je besteedt je vrije tijd dan liefst aan andere zaken dan koken, tenzij je met twee heel graag kookt!

Alle ja, dat is mijn idee. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Léonore

Killah
1-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 21:34:21

héy Samory,
De twee ideetjes klinken erg leuk maar ik sluit mij aan bij de mening van Léonore. Koken behoort een beetje tot de dagelijkse sleur het lijkt me dan ook super leuk om met zijn twee een maaltijd in 15 min. elkaar te boksen.
Het eerste idee vind ik ook tof, maar mijn verloofde houdt niet zo van gezeldschapspelletjes ;-)

Nog veel succes.

Groetjes

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik18-10-2011 21:47:20

hallo,

2de versie denk ik!!!

succes

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik18-10-2011 22:01:26

hier toch ook de 2de versie...dat zou ik zelf wel nog willen omdat we beiden graag koken!

ik vraag mij een beetje af hoeveel recepten je gaat vinden voor traag koken met het eerste!
als je een spel moet spelen en ondertussen je ingredienten bewerken enz...lijkt mij nogal moeilijk!

mijn menig natuurlijk en ik wens jullie veel succes!

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 22:21:10

hier de 2de
sucees met de opdracht

francis

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik18-10-2011 22:37:50

2e versie!! veel succes ermee! :-)

Aurelia
6-7-2012
 Meld misbruik18-10-2011 22:43:21

Hallo,

ik zou de tweede versie kiezen.

Ik zelf heb ook IPO gevolgd in Kortijk.
Veel succes nog met de opdracht en je schoolcarrière!!!

Groetjes,
Aurelia

tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 23:13:56

hier ook het 2de kun je hoofdstuk sexytime erotische recepten kwestie van presentatie maar wel niet vulgair natuurlijk hoofdstuk make up food (om bij te leggen na een ruzietjes )hoofdstuk light my fire libidoverhoogende recepten kwestie ingredienten en het vuur wat op te spijkeren , exotische gerechten zijn dan honeymoon recepten friends for life recepten de recepten die wat langer en ingewikkeld zijn ? hihi tzijn maar ideetjes é kan wel tof zijn met de juiste stijl van presentatie en schrijfwijze zou wel eens een superleuk kadootjes zijn om aan een getrouwd paar te geven

tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-10-2011 23:16:14

ohja en de tussenbladen met de hoofdstukken op een bruidspaar die ruzie maakt , op hun honeymoon , laken met 4 voetjes die uitsteken allé you get the picture met de juist zet kan dit nog lachen worden ook als je er vlug in bladert

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik19-10-2011 4:32:08

Ik zou ook gaan voor de tweede versie. Ik ben van opleiding leerkracht voeding, en tussendoor spelletjes spelen lijkt me moeilijkn om goede recepten te vinden (want sommige zouden dan hun eten laten verbranden, en dat kan de bedoeling niet zijn :) )
Bij het tweede kan je idd veel onderverdelingen maken, ik vond Tima haar idee wel een leuke aanvulling.
Ik heb enorm veel kookboeken en wat ik handig vind, is dat je vb. werkt met voorbereiding, bereiding, afwerking. dan zie je duidelijk, wat je eerst al kan doen.
werken met foto's in stappen kan ook handig zijn voor de mensen die nog niet echt in een kookput hebben geroerd.

ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

daisy
8-9-2012
 Meld misbruik19-10-2011 6:45:03

2de versie

Samory

Meld misbruik19-10-2011 10:48:00

Goeiemorgen,
erg bedankt voor de snelle reacties allemaal, hier ben ik zeker en vast iets mee!
Er zitten ook wel leuke tips bij!

Samory

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...