Nu Online
Momenteel zijn er 397 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

indeling dansfeest

19-10-2011 21:48:40
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier en ga met mijn schatje trouwen volgend jaar in juni.
In plaats van een avond feest met eten zouden wij een dansfeest geven, eerste de genodigden ontvangen tussen 20u00 en 21u00 en vervolgens rond 21u30 bruidstaart aansnijden. Daarna rond 22u beginnen met te dansen. (mischien wat vroeg maar allé)

De vraag is nu wat voor hapjes te geven gedurende deze avond, sandwiches met beleg, toastjes, of ietske chiquer zoals st jacobsvruchten. of etc.

Wij hebben volgende week afspraak met de traiteur en hij heeft gevraagd dat we ons voorbereiden op het gesprek en hem duidelijk infomeren over wat we willen.

wij verwachten zo een 170 man. Deze gaan we laten zitten aan ronde tafels rond de dansvloer.

apropos, weet iemand ook wat de gemiddelde prijs is aan consumaties (dranken) per hoofd. In onze zaal vraagt men 18.25 per persoon voor 6 uur dranken (22u tot 04u00) dus een kleine 3.400 euro. is dit redelijk?

christof

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1223

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik19-10-2011 22:33:42

Hey, ten eerste een heel dikke proficiat met jullie trouwplannen! Ik zou als hapjes toch iets 'chiquer' kiezen, ik denk hierbij aan een carpaccio, een toastje of een soepje, ganzenlever... dit is wat wij ongeveer hebben gekregen op een huwelijk deze zomer.
En over de prijs per persoon aan consumptie kan ik je zeggen dat 18.25 euro een redelijke prijs is. Wij betalen 18.5 euro per persoon tot het einde van het feest!

Groetjes
Alessia

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik20-10-2011 8:23:44

Hey,

die drankprijs is inderdaad heel redelijk. Wij betaalden voor 5u 19€ per persoon (hier waren wel verschillende zware bieren bij inbegrepen).

Wij hebben ook een dansfeest gegeven zonder eten. Onze indeling zag er zo uit:
20u: start vrijzinnige viering (in een zaal naast onze feestzaal)
21u: receptie
22u30: openingsdans
23u: opening buffet met allerlei Italiaanse hapjes (Italiaanse vleeswaren, bruschetta's, kleine porties lasagne, tortelloni, penne met zeevruchten, carpaccio,...)
1u30: kelners kwamen rond met puntzakjes met frietjes

Dit concept was een groot succes, onze gasten waren hier heel enthousiast over en kwamen heel de tijd zeggen hoe goed ze het vonden en dat ze blij waren dat ze niet een halve avond aan tafel moesten slijten. Er is ook enorm veel gedanst geweest. Zoals onze DJ voorspelde, is het dansen zelf wel pas tegen 23u30 op gang gekomen. Eerst heeft iedereen ervan geprofiteerd om met iedereen te babbelen en de hapjes te proeven.

Hopelijk ben je hier iets mee, veel plezier met de voorbereidingen!
Hanne

Kim
18-8-2012
 Meld misbruik20-10-2011 11:51:59

Wij doen gewoon een dessertenbuffet, dat wordt geopend nadat de gasten voor het dansfeest zijn aangekomen.

Of we later nog iets anders geven zijn we nog niet uit.
Groetjes,
Kim

kim
7-7-2012
 Meld misbruik20-10-2011 13:48:21

Hey!
Proficiat met jullie plannen, spannend! :-)
Wij geven 's avonds ook een dansfeest, met dessertenbuffet!
(omdat we daarvoor met heel de familie al gaan eten, en het daarna vooral vrienden zijn die komen... en die dansen liever dan te eten)

Verrassingsbroden, kaasbuffet, warme/koude hapjes... is ook allemaal leuk!
Het hoeft daarom toch niet chique te zijn. Zo'n simpele dingen kunnen ook 'chique' gepresenteert worden hé :-)

Veel succes met de voorbereidingen,
groetjes!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik22-10-2011 16:22:12

Ik ben eens op een dansfeest geweest waar er eerst met receptiehapjes werd rondgegaan, gewoon van die gefrituurde snacks, dus niks chiques. Later was er ook een kaastafel met broodjes en fruit.

Kelly
4-4-2012
 Meld misbruik16-11-2011 20:45:59

Hallo,

Wij geven ook een dansfeest. Wij laten een frietkar komen en onze gasten kunnen dan à volonté frietjes en snacks eten. Ik twijfel nog om een chocoladefontein te plaatsen. Wij hebben geen zitplaatsen, alleen staantafeltjes. Veel plezier!

Groetjes
Kelly

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info