Terug naar overzicht
Ik heb eigenlijk nog nooit geweten dat er geen ringen gewisseld worden.Ook niet bij burgerlijk huwelijk ... dus of dit verplicht is weet ik niet.Kun je dit niet navragen bij je gemeente ? Of even googelen ?Het zou idd verloren geld zijn voor hem een ring te kopen, als hij hem toch niet draagt.Dan kun je leuke alternatieven zoeken hé, voor het geval jullie toch iets willen wisselen aan elkaar. Groetjes
ik wou net het zelfde reageren als kim. ik heb het persoonlijk nog nooit geweten maar ik zou inderdaad eens navragen om een alternatief te zoeken bv. een horloge of iets waarmee hij wel iets, bij wijze van toch iets te wisselen met elkaar?
In het gemeentehuis is dit meestal niet verplicht, omdat veel mensen de ringen pas uitwisselen in de kerk. Kwestie van eventjes navragen, maar normaal is dit geen probleem.
Ik dacht dat ik hier op het forum eens gelezen had dat ze je bij je aangifte vragen of jullie ringen zullen uitwisselen of niet, omdat, zoals Eline zegt, de koppels die ook een kerkelijk huwelijk doen, de ringen dan pas uitwisselen. Het is dus zeker niet verplicht bij een burgerlijk huwelijk, en ik heb het zelf al meermaals weten gebeuren zonder. Don't worry
Hey Nancy,wat hierboven gezegd wordt klopt: wanneer je aangifte gaat doen bij de gemeente, vragen ze of er ringen worden uitgewisseld of niet. Hierbij kan je gerust aangeven van niet; je bent niet verplicht om een trouwring te dragen hé. Het kan wel leuk zijn om iets anders uit te wisselen, zeker als jij van plan bent om wel een trouwring te dragen. Ik vond het uitwisselen van de ringen alleszins één van de belangrijkste moment van heel onze dag.Groetjes,Hanne
Hallo iedereen,Bedankt voor de reacties.!Ik heb inderdaad zelf wel een ring. Een hele mooie! Ik ben er heel blij mee :)Dan zullen we dit wel doorgeven bij de aangifte. Het is misschien inderdaad een ideetje om iets anders uit te wisselen dan ringen.. Hmm weer iets extra om over na te denken... :)Grtjs,Nancy
hey ja bij onze worden de ringen uit gewisseld bij de gemeentemaar wij kunnen in verband met onze werk ook niet dagelijks een ring dragen dus hebben we besloten onze verloving's ringen ook als trouwring te dragen anders moet je hier eens kijken komen die van ons ook vandaan http://www.amanto.be/nl1/ringen/zilveren-ringen.html francis
je bent idd niet verplicht dit de doen, mijn vriend kan voor zijn werk ook gene dragen maar zal een ring tatoeeren.als hij dan mijn ring heeft zal ik het verbandje van zijn vinger halen, dan hebben we beiden iets gedaan bij het overdragen van de ringengroetjes
Hey,Mijn man heeft ook geen trouwring omdat hij nooit juwelen draagt. Hij heeft ook geen alternatief.Wij moesten bij de trouwaangifte gewoon zeggen of en hoeveel ringen we gingen uitwisselen.Ik vind het niet erg dat hij er geen heeft hoor en zo bleef er meer budget over voor mijn ring groetjes
Beste Nancy,mijn toekomstige is van hetzelfde gedacht. Hij draagt nooit juwelen (enkel een ketting met een hangertje). Ikzelf heb gekozen voor een witgouden ring en op aanraden van de juwelier werd er in hetzelfde model (maar dan zonder steentjes voor hem) een ring in staal gemaakt. Qua zicht past hij perfect bij mijn witgouden ring (je ziet helemaal het verschil niet, daar ik voor een designring heb gekozen die niet zo fel blinkt), zijn ring kostte zowat een vijfde van die van mij ... dus hiermee hebben wij ons probleem opgelost en we zijn zeer tevreden over onze juwelier !!!!!!!!!! Groetjes en succes
Beste NancyMijn vriend draagt ook nooit juwelen enkel een ketting. Nu hebben wij een ketting met een hangertje laten maken. Hierop dat hangertje staat mijn vinger afdruk. En dit geef ik af op de burgelijke trouw.