Terug naar overzicht
ik heb nog ervaring met bruidskapsel maaar... vroeger toen ik naar bals ging liet ik mijn haar ook bijna altijd opsteken door kapper. Die mensen zijn proffesioneel en weten goed hoe je het moet doen om het te laten houden. Ik heb zelf ook heel sluik haar en vooral glad haar dat haat om gekrult te worden en niet houdt van opsteekkapsels( fie ik zelf doe) Maar bij de kapper komt er zoveel haarlak en speldjes in dat dat wel in orde komt.Zeker bij je proekpasel zeggen en misschien een hele dag rondlopen met je kapsel. Owja en niet in het hooi gaan rollebollen tijdens de fotos
@Sara: niet in het hooi gaan rollebollen vind ik werkelijk een schitterende en hilarische tip :o)Effie,het hangt inderdaad veel af van je haar. Ik kan je zeggen dat mijn haar de hele dag perfect bleef zitten, maar volgens de kapster heb ik het "ideale" opsteek-haar (geen idee wat dat dan precies betekent :o) ). Eigenlijk is dat precies waarvoor je een proefkapsel "moet" laten doen: niet alleen om te zien of het helemaal je zin is, maar ook om te testen hoe goed het blijft zitten. Kies idealiter een dag uit waarop je vrij vroeg naar de kapper gaat en veel te doen hebt, met een feestje 's avonds. Misschien oudejaarsavond? Lijkt me de perfecte dag voor een feestkapsel en om te zien hoe lang het goed blijft zitten. Achteraf kan je dan aan de kapper laten weten of er extra speldjes nodig zijn, of meer haarlak.Groetjes,Hanne
Hoi Effie,Meestal raden kappers je aan om je haar een dag op voorhand niet meer te wassen (dus zeker ook niet de ochtend van je trouw) om dat 'glijden' al wat tegen te gaan.Een professional weet meestal wel hoe hij je haar moet 'behandelen' om het in model te houden hoor!Heb je al een kapper of zoek je nog iemand specifiek voor je huwelijk?Als je de kapper nog niet kent, zeker proefkapsel laten doen (bijvoorbeeld op een zaterdagochtend) en afwachten hoe het kapsel blijft zitten gedurende de dag.Veel succes ermee!groetjes
Hey,het is inderdaad de bedoeling dat het blijft zitten, ja. En zoals gezegd: een kapper kan dat wel.Maar ik heb hetzelfde probleem. Ik ga al sinds ik kind ben naar dezelfde kapperszaak. Maar daar werken ze met meer dan 20 man personeel, en dat is door de jaren heen ook wel veranderd. Ik heb dus niet zomaar een kapper voor handen die mijn haar kent.Ik heb m'n haar onlangs laten opsteken toen we naar een avondfeest van een trouw moesten. Het was héél mooi, echt super. Ik had precies zoveel haar. Hihi. Maar het bleef niet zitten.Na een dik uur, moest ik het eerste schuivertje al terug op z'n plaats duwen. En ik heb heel de avond schuivertjes terug in m'n haar gestoken.Er zal dus nog minstens 1 (mogelijk zelfs nog enkele meer) proefkapsel aan te pas komen om te zien wat mooi is én blijft zitten.Katrien
Hoe Effie, ik heb ook heel sluik en zwaar haar dat de neiging heeft om te glijden.Ik heb nu 1 geluk ik wil een klassiek kapsel waar mijn kapster met een haarnetje kan werken voor mijn dot. Ze heeft het vorige week eens snel opgestoken om te zien of ik het netje wel ok vond, en je ziet er niets van. Zelf ga ik me een stuk beterder voelen ,en mijn dot gaat mooi in gareel blijven Heb ook al opsteekkapsels gehad met massa schuivertjes en na een uur beginnen de eerste al uit te vallen. Plus dat jeukt zo hard!
@Sara: Dju toch, daar gaat mijn plan van dat rollebollen dus ;-)Bedankt in elk geval voor de reacties :-) Ik ben blij dat ik niet de enige ben met 'glij-haar'Ik zal mn proefkapsel afwachten (21 maart jihaa) en dan zie ik hoe het voelt en hoe het na een tiental uur voelt (missch eens shaken in de living? haha) nee, ik maak er in ene keer een feestje van, goeie tip Hanne!Kben in elk geval al wat meer op mn gemak merci iedereen :-)