Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Beetje stress

21-10-2011 2:04:08
Met nog 196 dagen op de teller, begint de stress nu toch een beetje te komen...we hebben onlangs ook een huis gekocht en de combinatie van de twee bezorgt me toch wat zenuwen! We verhuizen eind januari, dus das nog ongeveer 2 maanden voor de trouw. Maar ondertussen ben ik dus met niets anders meer bezig dan voorbereiden van de trouw en voorbereiden van de verhuis :p Er komt ook gewoon zoveel bij kijken. Gelukkig is er niet teveel werk aan het huis, enkel de badkamer moet volledig vernieuwd worden...voor de trouw wil dat ook zeggen dat we ons wettelijk huwelijk moeten veranderen en ik moet ook op zoek naar een nieuwe kapster, aangezien we toch meer dan 30 km verder gaan wonen...
Op zich dus wel allemaal positief nieuws en ik voel me supergelukkig, alleen een beetje opgejaagd (de To Do-lijstjes slingeren hier in het rond :p) Wou dit gewoon even kwijt! Veel succes nog iedereen met de voorbereidingen!

Marijke
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 704

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik21-10-2011 7:06:29

Hoi Marijke,

ik begrijp je compleet!
Wij hebben op 20 april de sleutel gekregen en er was wel wat werk in ons huisje.
Maar er kwamen altijd verrassingen naar boven.
Bv papier aftrekken en hele muren bezetting kwam er mee af ...
Parket dat ze hadden gelijmd, maar ook nog is kleefstrips onder gelegd, een hel om uitgebroken te krijgen, dus maar parket afschuren en nieuw kleurtje erop.
Gaat het machien toch wel kapot ...

Mijn toekomstige is zelfstandige, dus altijd veel werk (gelukkig maar)
elke avond bestook ik hem met ideetjes voor den trouw ...
Ik zit nl hele dagen thuis door spierziekte.

Mijn toekomstige doet ook alles zelf in huis, kwestie van de kosten te drukken en ook hij kan het allemaal wel echt goed!
Maar dat is natuurlijk voor en na
Hij heeft de pech gehad van een geknelde zenuw in de nek te hebben gehad.
Net in de periode dat hij weinig tot geen jobs had aangenomen voor ons huis te verbouwen, dus ja enorme achterstand.

Normaal tegen half november zou de living af zijn, als we dan geen tegenslagen meer krijgen.
Wij leven nu grotendeels in onze slaapkamer met 2 zonen van 10 en 8 jaar.

Terwijl zijn we ook druk bezig met onze trouw te regelen ...

Die to-do lijstjes zijn zo bekend!
Met de verhuis heb ik in elke kamer van oud en nieuw huis zo'n lijstje gehangen.
Zo konden de helpers altijd weten wat ze konden doen!

Je ziet je bent niet alleen!

Nog heel veel succes, probeer er ook wat van te genieten!

Groetjes
Sophie

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik21-10-2011 9:10:58

Hey Marijke,

Ik begrijp je volkomen.
Bij ons was dat ook het plan om dit jaar iets te kopen, maar wij trouwen ook volgend jaar in juli.
We hebben gezamenlijk beslist om de aankoop en zoektocht uit te stellen tot na onze trouw.
Klein probleempje is wel dat we al hadden toegestemd om deel te nemen aan TV makelaar met Jo De Poorter, de opnames zijn nu dit weekend.
Achja we zijn niet verplicht een bod uit te brengen en wie weet vinden we toch nog ons droomappartement waar we geen nee kunnen tegen zeggen.

Groetjes
Joeri en Romain

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik21-10-2011 11:15:52

Hey Marijke.
Wij zitten in dezelfde situatie. Onze big day is op 27 april 2013 maar we zijn ondertussen volop op zoek naar een eigen huis. Dat wil zeggen dat ik af en toe eens goed stress over onvolledige dagplanningen en mogelijke rampscenario's. Jouw verhaal bewijst dat dat allemaal gelukkig goed komt.

@Joeri en Romain: laat eens weten wanneer jullie van het scherm zullen spatten he

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik21-10-2011 14:10:23

jullie hebben in ieder geval wel een fantastische datum uitgekozen!!! :)

ik geloof zeer graag dat de twee dingen samen echt veel werk oplevert. ik ben vrij veel bezig met de trouw... hoe ver sta je al met de trouw? om eens te vergelijken met ons plannetje :)

x

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik21-10-2011 14:46:14

Hey,

Hier met 175 dagen op de teller ook veel stress en u gevoel stuk herkenbaar. Wij hebben ook een huisje gekocht... en momenteel onbewoonbaar geworden (hoop af geraakt tegen 14 april, anders moeten we na onze trouw terug bij mama en papa gaan wonen en dat zie ik beslist niet zitten....) Verder hoop ik mijn masterproef (kwalitatief onderzoek) te kunnen indienen eind december (en er moet nog veel gebeuren...)

Zou zeggen, de moet niet verliezen, we komen er allemaal zeker wel!!!

Groetjes Ellen

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-10-2011 17:59:00

Heyhey,

Wij hebben nog wat meer dagen op de teller, nl 315, maar hebben onlangs een stuk grond gekocht en zijn dus ook vollop 2 belangrijke zaken aan het regelen ;-). 1 natuurlijk ons droomhuwelijk volgend jaar op 01/09/2012 en 2 een bouwfirma zoeken om ons droomhuisje te bouwen. Druk druk druk maar wel superleuk natuurlijk ;-). Wij hebben beslist om dit nu al te kopen aangezien wachten tot na onze trouw er weer zou voor zorgen dat alles weer een jaar werd uitgesteld (grond gekocht in september dit jaar en trouw in september volgend jaar :-)). Maar onze domicile blijft voorlopig nog waar hij is, nl in ons appartement, en daar ben ik wel blij om want wil echt niet wet en kerk nog gaan veranderen ;-).

Nog veel succes!

Groetjes!
Evelien

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik21-10-2011 18:16:51

mooie datum gekozen trouwens!
Ik snap wel dat het veel werk is alles samen, wij hebben ons huis gekocht vorig jaar in december en dan getrouwd voor de wet in februari voor alles helemaal getekend was en eind maart zijn we dan verhuisd. Ons huis is bijna tiptop inorde behalve onze boven verdieping hadden we graag anders gezien, maar we hebben beslist om dit uit te stellen tot na de trouw voor de kerk. Ik ben blij want anders was het ook dubbel werk geworden... Ik zit nu momenteel elke zaterdag in de lessen korporaal voor de brandweer en heb ook nog een examen te doen eind november en begin december, veel zaterdagen zijn er dus ook niet meer vrij dit jaar, ik ben wel blij dat ik mijn kleed al gevonden heb, maar de rest zullen we nog eventjes moeten uitstellen tot we een gaatje hebben... Hier ook spannende momenten dus, maar het brengt nog zoveel geen zorgen met zich mee als bij jullie...
Maar alles komt goed ik zal helpen meeduimen!

groetjes!
Ellen

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 12:56:21

Hey, ook hier staan er verbouwingswerken gepland. De hele keuken wordt afgebroken en bijgebouwd enz. Eerst zou het voor december gepland zijn, nu is het al eerder januari-februari... Ik hoop dat we hier met de suite niet in een half stofnest moeten lunchen :)

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 15:09:41

Leuk om te lezen dat we niet de enigen zijn! Ik kan me voorstellen dat het nog veel drukker kan...ik heb trouwens verkeerd geteld...we hebben nog drie maanden ipv twee na de verhuis :) oef, toch nog wat meer tijd! :p
Joeri en Romain, ik ben benieuwd om jullie op tv te zien! Wij gingen onze zoektocht ook een beetje uitstellen tot na de trouw, maar ja...als je dan toevallig op iets botst, laat je die kans niet schieten eh, dus wie weet....
@Dorien, wij hebben al volgende dingen gepland: feestzaal, gemeente, DJ, viering, fotograaf, trouwkleed met schoenen en lingerie, visagiste en de ringen...

Veel succes iedereen met het trouwen/bouwen/verbouwen/studeren.....!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...