Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Teleurstelling!

21-10-2011 20:28:44
Hey bruidjes,

deze teleurstelling zou ik toch even moeten vertellen daar het mij enorm heeft geraakt!

Wij hadden in mei van dit jaar onze feestzaal vastgelegd + een voorschot betaald. Ik had al helamaal een budget opgemaakt en gerekend van hoeveel ons feest in totaal zou kosten. Nu krijg ik per mail van de feestzaal het nieuwe menu vanaf volgend jaar. Nu blijkt dat ons feest opeens € 1000 !!!! duurder is... enkel en alleen maar door alle prijzen een klein beetje naar omhoog te doen. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken en hoe ik hiermee moet omgaan... Heb al een mailtje gestuurd om te vragen of dit wel klopt want vind het toch wel veel. Zeker als je dan weet dat we maar met 55 personen zijn om te eten en 20 avondgasten!
wat denken jullie?

bedankt!

Debbie
8-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1102

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik21-10-2011 20:47:30

Ik vind het schandalig. Als jullie op dat moment de prijzen hebben besproken, vind ik niet dat ze zomaar kunnen opslaan. Heb je geen officiële documenten waar de prijzen op vermeld staan?

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik21-10-2011 20:54:58

Ik vind het ook heel erg dat ze zo ineens 1000 euro meer vragen. Toen wij zalen aan zoeken waren zagen we om een van de offertes dat de prijzen konden schommelen naargelang de seizoensprijzen en dat de prijzen van 2012 ook nog niet vast stonden. Wij hebben dus zeker hier niet voor gekozen! vindt het echt erg!!

Groetjes
Alessia

Sophia

Meld misbruik21-10-2011 21:28:38

dat is zo bij de meeste zalen: vaak staat er in het contract "onder voorbehoud van prijswijzigingen" (lees de kleine lettertjes maar) en dus kon je er eigenlijk vanuit gaan dat er mogelijk toch iets aan de prijs zou kunnen veranderen - en inderdaad, dat komt niet leuk aan, maar bekijk het ook van hun kant, als wij meer loon krijgen door een indexering is dat omdat het leven duurder wordt, dus geldt dit ook voor mensen in de horeca, voeding wordt nog steeds duurder alsook energiekosten.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-10-2011 22:34:14

Bij ons is bij alle zalen die we bezocht hebben (zo'n 10-tal) duidelijk gezegd geweest dat de prijzen toen enkel voor 2011 geldig waren en dat ze dus zowiezo nog zouden geïndexeerd worden voor 2012. We wisten dit dus bij alle zalen duidelijk op voorhand. Bij de zaal die we gekozen hebben, is er ongeveer 1eur per gerecht bijgekomen, dus zo'n 5 eur pp voor een 5-gangenmenu, dit komt dus voor 110 personen op 550 eur. Daarnaast is ook de prijs voor de receptie zo'n 2 eur pp omhoog gegaan dus voor een receptie voor 100 personen betekent dit 200 eur extra, wat in totaal zorgt voor een surplus van 750 eur. Dit is normaal hoor, ook al is het niet altijd even leuk :-).

Groetjes!

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik21-10-2011 23:45:10

heb je alles meegerekend in je kostenplaatje? de bediening, btw, de zaal zelf enz...?

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 0:28:42

Prijswijzigingen tot daar aan toe...maar 1000€ meer voor een bescheiden avondfeest is er toch ferm over!

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 8:49:22

Dat de prijzen een beetje stijgen vind ik niet meer als normaal... maar 1000 euro voor zo weinig personen? seg amai...

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik22-10-2011 9:15:02

Vind dit ook niet correct. Dit is wel een heel ferme prijswijziging! Lees je contract goed na en laat ze maar weten dat je het hiermee niet eens bent.

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik22-10-2011 10:10:36

Inderdaad, prijsstijgingen, daar kan je niet onderuit... Wij hadden geluk dat ze onze prijzen hebben aangehouden, maar ze hadden ons wel verwittigd dat ze evengoed konden stijgen.

Maar... 1000€ voor het aantal personen dat jij opgeeft, vind ik toch wel heel veel! Ik zou toch zeker verduidelijking vragen, want volgens mij is dit procentueel geen te verantwoorden verhoging. Het lijkt me eerder op een poging om snel wat extra winst te genereren.

Deel hen mee dat je niet akkoord kunt gaan met die stijging van ongeveer 15€ per persoon. Dit is geen redelijke stijging en in strijd met de algemeen vigerende stijgingen op de markt Reken ook eens uit wat die 1000€ uitmaakt op het totaal. Stijgingen van 3 à 5% lijken me normaal, maar ik vermoed dat jullie er sterk over zullen gaan, tenzij jullie natuurlijk een menu hebben van ongeveer 300€ per persoon.

Laat het hier zeker niet bij!

Vicky
30-6-2012
 Meld misbruik22-10-2011 11:54:52

Hallo

Bij het vragen van onze prijzen deden ze er dadelijk 3% bij om eventuele prijsstijgingen in te calculeren. Zo waren we toch een beetje voorbereid op alles wat er kon bijkomen.

Alles wordt duurder, maar vind het wel van het minste fatsoen dat ze u hiervoor toch persoonlijk hadden mogen verwittigen, daarmee bedoel ik telefoon of even vragen om langs te komen...

Probeer er toch nog wat aan te veranderen!

Stefanie
15-9-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:13:10

Toen wij onze zaal hebben vastgelegd, is er ons ook duidelijk gezegd dat dit de prijzen 2011 waren en we rekening moeten houden met een eventuele stijging van 2-3%. We kunnen vanaf februari de nieuwe prijslijst gaan opvragen. Dit is ook de reden waarom we nog kunnen wachten om ons definitief menu door te geven. Maar voor onze voorkeurmenu betekent dat een stijging van ongeveer 250-300€ op het totaalpakket, en dit voor 100-110 personen.
1000€ stijging voor 55 + 20 personen vind ik dus toch lichtjes overdreven!

Debbie
8-6-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:50:48

Hello allemaal , bedankt voor alle reacties! heb ondertussen een mailtje verstuurd naar om meer info te vragen want heb gisterenavond nog een paar keer alles nagerekend en ik kom uit op een verschil van € 1003,75 voor hetzelfde te hebben als voordien...

ben nog steeds aan het wachten op een antwoord, maar hou jullie allemaal op de hoogte van het vervolg! Nu wat wel is ik heb een contract getekend en al een voorschot betaald bij vastlegging van de zaal, dus mocht ik beslissen om ergens anders te gaan ben ik dat voorschot wel kwijt...

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik22-10-2011 15:46:33

Ik denk dat wij geluk hebben gehad bij onze zaal: de prijzen zoals wij die mee hadden gekregen, bleven gelden voor ons feest, ook al was dat in het jaar erna.
1000 euro meer is inderdaad wel erg veel. Ik ben benieuwd hoe de zaal gaat reageren.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik22-10-2011 22:53:21

Hey Debbie,

er zijn locaties waar je minstens 100 pers. moet kunnen garanderen om de feestzaal te kunnen gebruiken. Andere doen dat niet en proberen dan met alle middelen om toch zoveel mogelijk uit de kan te halen, hetzij door een prijsstijging, hetzij door een 'fout' bij de boeking of wat dan ook. Maar deze zet kan ook een middel zijn om jullie in zo'n hoge mate te ontmoedigen dat je opstapt en naar een andere zaal op zoek gaat en de feestzaal kan dan naar een ander koppel op zoek dat méér genodigden heeft. Begrijp je ? Het zou me niet verbazen als dàt de ware reden van die prijsstijging is.
Of er veel aan te doen is, kan ik je helaas niet zeggen, ik ben geen jurist. Maar eerlijke zaaluitbaters bevestigen het menu met de op dat moment gangbare prijzen en dat is ook wat door beide partijen ondertekend wordt. Bij ons ging het in ieder geval zo en we hadden geen enkele prijsstijging maar hadden dan ook met schatten van uitbaters te maken.

Debbie
8-6-2012
 Meld misbruik23-10-2011 21:54:31

Hey Fredie,
De feestzaal die wij gekozen hebben is een Vierkantshoeve die opgesplitst is in 4 feestzalen met elk hun minimum aantal vereiste personen. Wij hebben de zaal genomen waar we over het minimum zitten en iets onder het maximum. Mocht dit toch de reden zijn van zo een prijsstijging vind ik dit heel erg! Heb nog geen reactie gekregen dus wacht nog vol spanning. Nu heb ik al van verschillende mensen vernomen dat wij dit jaar getekend hebben dus dat wij recht hebben op de prijzen die we verkregen hebben bij vastlegging van de zaal. Ik ga hierover eens nakijken wat onze mogelijkheden zijn.

Het liefst zouden we dezelfde zaal behouden aangezien we ze supermooi vinden, we zien wel wat er gebeurd.

groetjes!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik24-10-2011 12:03:40

De meeste zalen geven een prijslijst van een bepaald jaar. Wij hadden geluk dat er aan onze prijzen niets is aangepast hoewel er tussen de boeking en het feest meer dan anderhalf jaar lag.

We hebben bij het opstellen van een budget wel rekening gehouden met 2 tot 3% prijstverhoging maar hadden dit dus niet nodig.

In de brochures van de zalen staat meestal dat de prijzen geldig zijn voor de periode van een bepaald jaar waaruit je dus kan uitmaken dat er een wijziging mogelijk is.

Een prijsstijging van 1000 EUR voor 75 personen lijkt me wel veel dat is meer dan 100 EUR per persoon

Debbie
8-6-2012
 Meld misbruik24-10-2011 20:49:50

Hey iedereen,
Heb antwoord van onze feestzaal, zij hebben het voor ons uitgepluisd en zijn tot een besluit gekomen. De prijsstijging komt er door aanpassingen van verschillende dingen en een korting van 5% dat is weggevallen in het nieuw menu. Ze hebben echter een commerciële geste gedaan en geven ons toch nog 5% korting!!! :-)

dus ik ben een tevreden toekomstige bruid!

Shanna
21-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 11:56:41

Eind goed al goed dan!
Gelukkig willen ze voor jullie die geste doen, wat ik toch ergens maar meer dan normaal vind, want een stijging van meer dan 100 euro per persoon is toch wel veel!

groetjes

Shanna

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...