Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar broodjeslunch houden?

22-10-2011 11:02:48
Het is natuurlijk nog ver op voorhand, maar mijn gedacht was dat ik 's nachts in mijn ouderlijk huis ga slapen en dat mijn vriend in ons (huur)appartement blijft en mij 's morgens komt ophalen. Dan kom ik de trap afgeschreden (:-)), drinken we thuis een glaasje, gaan we naar gemeentehuis en kerk en daarna voorzien we weer in het ouderlijk huis een broodjeslunch en koffie voor de mensen die willen. Terwijl gaan wij foto's trekken. Goede kennissen van mijn ouders zullen die twee 'recepties' komen doen, zij zorgen voor de afwas, gaan de broodjes bij de traiteur halen terwijl we weg zijn en nadat alles is opgeruimd zullen zij het huis afsluiten.

Nu sta ik voor twee kleine probleempjes:
1. Mijn ouders zijn nog maar 1.5 jaar geleden gescheiden. Plots kwam uit dat er bedrog was in het spel (niemand had een vermoeden), mijn moeder is dan van de ene op de andere nacht vertrokken. Heel raar, 's avonds ben ik nog op bezoek geweest en was alles koek en ei, toen ik weer thuis was is alles opeens uitgekomen door een stomme SMS, 's morgens stond haar valies klaar. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad maar door de trouw is de band weer wat aangesterkt en heb ik mij met de situatie wat kunnen neerleggen. Mijn moeder is al die tijd niet meer in het huis geweest. Ze zegt dus dat het raar gaat zijn om daar op de trouw twee recepties te houden en er 'ontspannen' bij te lopen en te genieten van het hele gebeuren. Wat ik heel goed begrijp. Ook voor mijn papa gaat het raar zijn die dag om mijn mama terug in huis te zien want hij heeft het nog altijd moelijk met de situatie. Ze hebben elkaar ook al die tijd niet gezien en dat zie ik tegen de trouw niet veranderen.
2. Mijn zus woont in het ouderlijk huis. Zij is licht authistisch en kan dus niet tegen 'veranderingen'. Nu had ik haar al voorbereid op de twee recepties in 'hun' huis, maar ik merk dat ze het er erg moeilijk mee heeft. Ze doet haar best om ermee om te gaan, maar ik weet nu al dat ze de dag zelf er niet van kan genieten als ze ziet dat er zoveel mensen in huis rondlopen, de dag op voorhand zal ze als een gek zitten poetsen en de dag na de trouw zal ze ook weer als een gek zitten kuisen.

De oplossing is dus dat de twee recepties in ons appartementje doorgaan. Op zich is dat nu niet zo erg, we zitten op gelijkvloers, hebben een tuintje moest het mooi weer zijn, ik ken de mensen die de receptie zullen verzorgen en vertrouw hen ook alleen in ons appartement, ... Alleen, voor de foto's vind ik het jammer. Ik had altijd gedacht dat er dan zo'n mooie foto's werden getrokken van mijn kleed dat klaarhangt aan de kleerkast, hoe ze mij opmaken, ... Daar is hier gewoon allemaal geen plaats voor. Natuurlijk kan ik dan ook de trap niet afkomen aangezien we geen trap hebben :-D

Wat zou ik doen? Toch in het ouderlijke huis of optie 2: ons appartement?

PS: Ten slotte zit ik met een verloofde die op alles zegt: "Ge doet maar..."

An
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 635

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 11:28:29

en zijn de schoonouders geen optie?

wendy
7-7-2012
 Meld misbruik22-10-2011 11:29:42

Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan.
Het zal al raar zijn voor je papa om je mama terug te zien en dat dan in zijn eigen huis.
Denk dat de sfeer beter gaat zijn als je het op je appartement doet.
Mss dat ze hun dan iets meer kunnen ontspannen.
Ik heb zelf ook niet het moment van de trap maar mij stoort dit niet.
Er zijn er natuurlijk ook die dat moment niet willen missen.
En dan is de situatie al wat moeilijker.

Je kunt mss ook de morgend in het ouderlijk huis laten door gaan.
En de lunch op het appartement.

groetjes wendy

sonja

Meld misbruik22-10-2011 12:00:14

Ga voor het trapmoment, als dat altijd je droom geweest is !
Receptie op het appartement ?
Moeilijk hè, iedereen willen tevreden stellen.
Maar het is jullie grote dag !

Succes !

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik22-10-2011 13:37:07

k vind da een goe idee van wendy: bv thuis gaan slapen: foto's van je kleed aan de kast, de langgedroomde trap. En dan de lunch op jouw appartementje dan is da nie zo erg voor je zus en is iedereen ontspannen en heb je het beste van de 2 opties?

Liefs, vero

An
25-5-2012
 Meld misbruik22-10-2011 20:20:57

Hé ja, dat is inderdaad een goed idee om de twee te combineren. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht

Bedankt!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik23-10-2011 12:14:36

zo zijn wij aan het zoeken geweest voor onze viering ergens laten door te gaan ...
- mijn ouders zien het niet zitten : het is wel een tijdje rijden van het gemeentehuis en van onze feestzaal, hun hof ligt er niet bij zoals ze zouden willen
- zijn ouders zijn gescheiden en kunnen elkaar niet uitstaan (doorwegend in heel de families)
==> onze huurwoning dan maar voor onze viering. na de viering willen we wel klinken met een hapje en een drankje maar daar moeten we dan ook nog maar voor zorgen... zo weten we dat iedereen die wil komen kan komen en zo moet mijn familie niet ver rijden tussen de viering en het avondfeest

ik zou dus voor optie twee gaan ... jullie appartement

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...