Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

TE perfectionistisch

22-10-2011 14:04:26
Hey bruiden

Ik zit met een verschrikkelijk probleem ... ik ben TE perfectionistisch aan het worden in verband met de trouw. Onlangs hebben wij onwe save the date kaarten op de bus gedaan, we hebben hiervoor ruim een jaar de tijd gehad en toch hebben we de laatste dagen alles moeten rushen waardoor we in mijn ogen serieus hebben moeten inboeten aan kwaliteit (iedereen zegt dat ik overdrijf, maar ik heb zo'n verschrikkelijk wrang gevoel bij heel de situatie).

De oorspronkelijke planning was dat iedereen onze save the date zou ontvangen in de stijl van de uitnodiging, in een mooie gedrukte envelop, exact 1 jaar op voorhand.

Nu zit het zo dat op het nippertje die enveloppen toch niet gedrukt konden worden waardoor ik ze heb moeten schrijven (wat voor mij echt verschrikkelijk is, ik haat geschreven enveloppen), blijkbaar is bij sommige mensen de inkt een heel klein beetje uitgelopen (wat ik echt niet begrijp, ze hebben echt een hele nacht liggen drogen) en tenslotte heb ik met al mijn zenuwen nog de verkeerde aanspreektitels op de enveloppen gezet (wou het volgens de etiquette doen en heb er een paar door elkaar geslagen). Ik weet dat het belachelijk klinkt, maar ik ben te perfectionistisch op alles wat met ons huwelijk te maken heeft, hierdoor kan ik echt niet meer genieten van de voorbereidingen en is het voor mij en mijn partner ook echt niet leuk meer :s

Ik ben ervan overtuigd dat 99% van onze genodigden niet eens let op de kleine foutjes die voor hun onzichtbaar zijn, maar die mij des te meer ergeren. Verder heb ik niets om over te klagen, alles loopt goed, we hebben heel veel positieve reacties gekregen op de kaartjes, maar hoe vaak ik me ook probeer wijs te maken dat het allemaal maar kleine imperfectheden zijn, toch blijf ik met dat ontevreden gevoel zitten.

Ik hou mijn hart vast voor alle tegenslagen die we nog gaan kennen in onze route naar het te perfecte huwelijksfeest!

Als jullie tips hebben om alles te leren relativeren en meer te genieten, shoot!

Groetjes

Lynn
21-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 923

sonja

Meld misbruik22-10-2011 17:15:09

Humor is hier misschien een goede tip !
De aard van het beestje...die kan je alleen zelf veranderen.
Je kent jezelf erg goed lijkt me.
Dus bedenk dat er 5 000 000 ergere dingen zijn dan een beetje uitgelopen inkt.

Hier vertellen slechts af en toe bruidjes over "kleine" tegenvallers op hun huwelijksdag.
Hoedje af voor zij die dan zeggen : we zijn er geen minuut ongelukkig over geweest.
Kijk naar het grote geheel ipv details waar alleen jij over valt !

Succes en geniet van de voorbereidingen !

Léonore
4-2-2012
 Meld misbruik22-10-2011 17:41:29

Dag Lynn,

Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben, ik ben ook een verschrikkelijke perfectionist. Bij mij gaat het eerder over: alles en iedereen moet bij elkaar passen (tot het ringkussen toe). Ik haat het als er iets uit de toon valt of als ik nog maar denk dat iets ergens niet bij gaat. :)

Vermoeiend, niet? En je doet het alleen jezelf aan... Ik ben daar soms letterlijk moe van.

Ik vind het anders ook wel verschrikkelijk als mensen dan zeggen: dat is niet erg, dat geeft niet of NOG ERGER: waar dat gij mee bezig bent! Voor ons zijn zulke dingen wel belangrijk, dus die reactie is compleet overbodig :)

Enfin, ik ben toch blij dat ik ook zo eens iemand hoor. Ik ben niet alleen! :)

Nog veel succes!

Juliette

tinneke
13-7-2012
 Meld misbruik22-10-2011 17:49:27

Hey!

Hier ook hetzelfde probleem. Alles moet en zal echt perfect zijn, voor minder doe ik het niet. Alles moet bij elkaar passen enzo. Daarom doe ik ook het liefst alles zelf. Dus toen mijn schoonmoeder to be een week geleden zei dat ze een 'cadeautje' heeft laten maken voor mij kreeg ik zowat een hartaanval.
Gisteren vroeg ze ook plots om 2 save-the-dates, voor wie zei ze er niet bij, en ze zou zelf de namen wel op de enveloppes schrijven. Weer bijna hartaanval-alarm dus. Ik hou ervan als alles netjes is en dus heb ik etiketten op de enveloppes geplakt, met de namen in hetzelfde lettertype als de kaartjes zelf...
Omdat ik nogal een speciale schoonfamilie heb en zelf dus te perfectionistisch ben heb ik ook besloten om absoluut een ceremoniemeester te nemen. Ik mag er niet aan denken dat er iets fout loopt of iemand zich niet gedraagt zoals het hoort. En ik heb best wel nood aan iemand om ook mezelf te kalmeren die dag denk ik...
Inderdaad fijn om te weten dat ik niet alleen ben!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik24-10-2011 9:26:15

relax, take it easy.
Doe eens een dag ontspannende dingen, sauna.... en denk aan waarom je met je partner trouwt... toch niet omdat het lettertype overal gelijk moet zijn? :)

Ik hoop dat je snel een evenwicht vindt !

Liefs,
een niet-stresserend-bruidje-to-be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...