Terug naar overzicht
Humor is hier misschien een goede tip !De aard van het beestje...die kan je alleen zelf veranderen.Je kent jezelf erg goed lijkt me.Dus bedenk dat er 5 000 000 ergere dingen zijn dan een beetje uitgelopen inkt.Hier vertellen slechts af en toe bruidjes over "kleine" tegenvallers op hun huwelijksdag.Hoedje af voor zij die dan zeggen : we zijn er geen minuut ongelukkig over geweest.Kijk naar het grote geheel ipv details waar alleen jij over valt !Succes en geniet van de voorbereidingen !
Dag Lynn, Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben, ik ben ook een verschrikkelijke perfectionist. Bij mij gaat het eerder over: alles en iedereen moet bij elkaar passen (tot het ringkussen toe). Ik haat het als er iets uit de toon valt of als ik nog maar denk dat iets ergens niet bij gaat. :) Vermoeiend, niet? En je doet het alleen jezelf aan... Ik ben daar soms letterlijk moe van. Ik vind het anders ook wel verschrikkelijk als mensen dan zeggen: dat is niet erg, dat geeft niet of NOG ERGER: waar dat gij mee bezig bent! Voor ons zijn zulke dingen wel belangrijk, dus die reactie is compleet overbodig :)Enfin, ik ben toch blij dat ik ook zo eens iemand hoor. Ik ben niet alleen! :) Nog veel succes!Juliette
Dag Lynn,
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben, ik ben ook een verschrikkelijke perfectionist. Bij mij gaat het eerder over: alles en iedereen moet bij elkaar passen (tot het ringkussen toe). Ik haat het als er iets uit de toon valt of als ik nog maar denk dat iets ergens niet bij gaat. :)
Vermoeiend, niet? En je doet het alleen jezelf aan... Ik ben daar soms letterlijk moe van.
Ik vind het anders ook wel verschrikkelijk als mensen dan zeggen: dat is niet erg, dat geeft niet of NOG ERGER: waar dat gij mee bezig bent! Voor ons zijn zulke dingen wel belangrijk, dus die reactie is compleet overbodig :)Enfin, ik ben toch blij dat ik ook zo eens iemand hoor. Ik ben niet alleen! :)
Nog veel succes!Juliette
Hey! Hier ook hetzelfde probleem. Alles moet en zal echt perfect zijn, voor minder doe ik het niet. Alles moet bij elkaar passen enzo. Daarom doe ik ook het liefst alles zelf. Dus toen mijn schoonmoeder to be een week geleden zei dat ze een 'cadeautje' heeft laten maken voor mij kreeg ik zowat een hartaanval.Gisteren vroeg ze ook plots om 2 save-the-dates, voor wie zei ze er niet bij, en ze zou zelf de namen wel op de enveloppes schrijven. Weer bijna hartaanval-alarm dus. Ik hou ervan als alles netjes is en dus heb ik etiketten op de enveloppes geplakt, met de namen in hetzelfde lettertype als de kaartjes zelf... Omdat ik nogal een speciale schoonfamilie heb en zelf dus te perfectionistisch ben heb ik ook besloten om absoluut een ceremoniemeester te nemen. Ik mag er niet aan denken dat er iets fout loopt of iemand zich niet gedraagt zoals het hoort. En ik heb best wel nood aan iemand om ook mezelf te kalmeren die dag denk ik...Inderdaad fijn om te weten dat ik niet alleen ben!
relax, take it easy.Doe eens een dag ontspannende dingen, sauna.... en denk aan waarom je met je partner trouwt... toch niet omdat het lettertype overal gelijk moet zijn? :)Ik hoop dat je snel een evenwicht vindt !Liefs,een niet-stresserend-bruidje-to-be