Nu Online
Momenteel zijn er 623 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tafelschikking gescheiden ouders

25-10-2011 13:18:52
Hallo medebruidjes!

We hebben nog wel bijna 200 dagen te gaan, maar volgend 'probleem' bezorgt me nu al kopzorgen, vandaar dat ik er zo snel mogelijk een goede oplossing voor wil vinden.

Mijn ouders zijn namelijk 1 jaar gescheiden. Mijn vader heeft ondertussen een nieuwe partner; mijn moeder niet.
Mijn ouders zelf komen nog redelijk goed overeen, alhoewel mijn moeder uiteraard 'problemen' heeft met de nieuwe partner van m'n vader en die dus liefst zo weinig mogelijk onder ogen komt. Daarbij komt ook nog dat de familie van mijn moeder sinds de scheiding resoluut haar kant gekozen (dit ten onrechte eigenlijk, maar misschien ergens ook wel begrijpelijk).

Hoe geef ik iedereeen een plaats waar ze zich goed voelen?
Kan ik mijn moeder en mijn vader + nieuwe partner samen aan de eretafel plaatsen?

Wie van jullie zit in dezelfde situatie en hoe lossen jullie dit op?

Thanx voor jullie tips & trics!

Sara
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 967

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik25-10-2011 13:24:07

Goeiemiddag Sara,

Dit is altijd moeilijk he. Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar tegen de trouw zal dit wel al 10 jaar zijn. Zij komen nog heel goed overeen en ik ben er ook wel van overtuigd dat zij er geen probleem van zullen maken om samen te zitten.

In jou geval is het natuurlijk nog niet zo lang geleden en ligt dit altijd gevoeliger. Misschien kan je het hen zelf eens vragen of zij dit zien zitten? Het is tenslotte toch de grote dag van hun dochter. Daarvoor zullen ze hun onderlinge problemen misschien toch opzij willen zetten he?

Wie weet heeft je mama tegen dan wel al een nieuwe partner, je weet nooit. Hierdoor zal zij het dan misschien ook minder moeilijk hebben om de tafel te delen met je papa zijn nieuwe vriendin.

Alvast veel succes en hopelijk geraakt het opgelost ;).

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik25-10-2011 13:59:15

wij zitten in dezelfde situatie met de ouders van mijn verloofde. ze zijn al enkele jaren gescheiden maar kunnen elkaar niet horen of zien wat doorweegt in de hele families!!! niemand moet dus nog iets hebben van de andere kant...

mijn ouders zijn wel samen en begrijpen de situatie maar al te goed!!!

hoe wij het oplossen ... voor zijn moeder en zijn vader ... :
- zijn moeder zit samen met haar familie
- zijn vader zit samen met zijn familie
=> eretafel? awel wij gaan bij onze vrienden zitten :)
hoe mijn ouders dit oppakken? ik zat al een tijdje met dit idee maar toen is mijn moeder er is over begonnen zij stelde dit zelf ook voor. mijn ouders gaan waarschijnlijk bij de ouders van ons bruidsmeisje zitten + 1 koppel vrienden. de rest van mijn familie gaan de volwassenen waarschijnlijk samen zitten en dan een tafel voor de jongeren.

we zoeken wel de familie van zijn vader en de familie van zijn moeder zo ver mogelijk uit elkaar te zetten :) anders zou het nog niet goed komen pff

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:00:23

aja ... zijn vader is hertrouwd. zijn moeder niet...
de moeder wilt enkel komen als ze een vriend mag meebrengen, dit laten we dan maar toe

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik25-10-2011 14:06:40

Netelige situaties, helaas veel voorkomend. Nog meer soms, wanneer de DJ of de zaalbegeleider deze mensen bij naam via de micro moeten binnenroepen. Ik denk dat er maar 1 mogelijke oplossing in zit. Zover mogelijk van elkaar en uit het zicht. Niet vergeten, teveel geestverruimende drankjes, naargelang, kunnen in de late uurtjes ook nog voor taferelen zorgen...

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:31:52

Hey Sara,
Wij hebben ook het probleem, maar denken een oplossing gevonden te hebben.
Als je wilt, stuur ik je onze tafelindeling (jpg-foto) even door, stuur me je mailadres dan maar.
Groetjes

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik25-10-2011 16:35:32

Hallo,

Dat is inderdaad een moeilijke situatie, maar dat is in ieder geval anders... Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn moeder is opnieuw getrouwd en mijn vader heeft een nieuwe vriendin. Bij mij kunnen ze elkaar nog onder ogen komen, bij feestjes zitten ze ook samen aan tafel dus bij mij aan de eretafel hebben ze samen gezeten.

Ik begrijp dat het voor je moeder moeilijk is, maar misschien dat ze dit even van haar af kan zetten op jullie huwelijksdag. Je kan de tafelschikking misschien zo voorzien dat ze ieder aan de uiteinden zitten... Dat ze elkaar die dag gaan tegenkomen is natuurlijk onvermijdelijk, maar het gaat die dag om jullie dus zullen ze zich wel gedragen

Voor de families zou ik iedere familie aan een andere tafel zetten aan de uiteinden van de zaal. Als je sommige personen problemen verwacht kan je hen misschien ook even vriendelijk vragen of ze op jullie huwelijksdag hun vetes even aan de kant kunnen zetten en jullie dag niet verpesten. Bij ons was dit het geval en ik heb het aan deze personen gevraagd en zij hebben hun netjes gedragen . Het is natuurlijk niet fijn om dit te moeten vragen, maar als dit jullie feest kan redden zou ik het toch overwegen.

Heel veel succes en vooral genieten.... wat er ook gebeurt.

Groetjes
Annelies

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 18:30:23

Heyhey,

Wij hebben ook dit probleem. Mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden, mama is nu hertrouwd en papa heeft een vriendin, maar ze komen in de verste verte niet overeen (vooral mijn mama wil mijn papa absoluut niet horen/zien).

Ons eerste idee was om mijn mama bij haar kant te zetten en mijn papa bij zijn kant en wij bij vrienden (zoals Dorien zegt). Mijn ouders vonden dit een goed idee maar mijn verloofde zijn ouders wouden hier niets van weten ("onze enige zoon trouwt, dus ik wil bij hem zitten", "wij kunnen er toch niet aan doen dat zij niet overeenkomen", "waar moeten wij dan wel gaan zitten", .... enz). We zijn dus verder beginnen zoeken naar oplossingen en dit is het geworden:

Een ovale eretafel waarbij alle ouders aan de eretafel zitten met links van ons mijn mama en zijn vriendin + onze getuigen en rechts van ons zijn ouders + mijn mama en haar echtgenoot. Zo zitten ze zoveel mogelijk uit elkaar :-).

Groetjes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 18:30:52

* Links dus mijn papa en zijn vriendin :-)

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik25-10-2011 18:37:51

Bij ons ook geen eretitel. Wij gaan bij iedere gang van het diner aan een andere familietafel zitten.

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik25-10-2011 21:29:51

Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar al zo'n 20jaar...
Het is al een hele poos, gelukkig komen ze goed overeen.
We zitten allemaal samen aan de ere tafel en om mijn jurk te gaan kiezen zijn mijn moeder, stiefmoeder en schoonmoeder meegegaan.
Het zijn wel meestal de andere mensen die raar op kijken als ze zien dat mijn ouders en hun partners allemaal zo goed overeen komen.
Mijn schoonouders waren daar vroeger ook bang voor hoe de situatie zou zijn...
Maar ik denk als ze hun kinderen graag zien dat ze dan wel alles over hebben ervoor om het huwelijk hopelijk niet te moeilijk te maken,...
Eventjes zichzelf opzij zetten en genieten van de mooiste dag van hun zoon of dochter?

groetjes

Ellen

sylvie
3-9-2011
 Meld misbruik8-2-2012 15:22:13

Hey,

Wij hebben hetzelfde probleem, ouders gescheiden, vader heeft nieuwe vriendin ( die mijn ma niet kan uitstaan) en moeder is nog alleen.
Wij zijn vorig jaar getrouwd op 3 september en ik heb er een heel jaar mijn hoofd over gebroken en ik weet hoe je u voelt.
Er is veel ruzie aan vooraf gegaan maar uiteindelijk hebben we samen met hen besproken om ze toch bij ons aan de eretafel te zetten en dat ze geen ruzie moesten maken op onze trouw! Wij zaten in het midden, mijn mama (die moest per sé bij mij zitten, heeft ook het meest gesponserd ;-) naast mij en dan mijn zus (mijn getuige), Naast mijn man zat zijn getuige en dan mijn vader en zijn vriendin. Veel contact hadden ze dus niet. Zijn moeder en vader (ook gescheiden maar beide met partner) deden er niet moeilijk over waar ze moesten zitten aan onze tafel.
Hoop dat je hier iets mee bent opgelucht want onze trouw was werkelijk een droomscenario en dat had ik echt niet verwacht dat ze zich als volwassen mensen gingen kunnen gedragen. Dus het lukt wel!

Groetjes en een mooie trouw gewenst!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...