Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eventjes een dipje :( het kleedje

25-10-2011 14:09:57
Ik heb mijn kleedje een maand geleden gekocht en was er heel gelukkig mee.
ik had namelijk geen mega groot budget en dit was betaalbaar en echt mijn droomkleedje.
maar nu ik het op het internet heb gevonden is het een teleurstelling.
Ik vond het eerst niet en begon daarna naar de vorige collecties te kijken,
ze zei wel dat het van 2011 was maar dat vond ik niet erg. nu stond het er niet tussen en keek ik uit curieusiteit gewoon is naar de collectie van 2010 en daar zag ik het tussen staan. weet niet wat ik hier van moet denken.
het was echt mijn droomkleedje toen ik het aan had maar nu vind ik het wel heel spijtig en word ik verdrietig als ik er naar kijk. Mijn oma (waar ik mee het kleedje ben gaan kopen) zegt ook wel dat ik het niet erg moet vinden dat de mensen het niet gaan zien maar toch. Hoop dat jullie het snappen

moest mijn hart eventjes luchten :)

gitte
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1298

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:27:57

Hey Gitte,
Ik heb ook een kleed van 2010, niet van 2011.
De reden? Toen ik het aanhad had ik een "wauw-moment" (om het zo even te noemen)
En het rare was, toen ik het achteraf op een foto zag vond ik het ook niet zooooo super.
Dus ben ik naar de winkel gegaan en heb ik een foto genomen van het kleed in de winkel (dan heb je andere belichting en heeft niemand anders het aan) en opnieuw had ik mijn wauw-gevoel.
Vraag aan de winkel of je nog eens mag komen kijken en of je een foto mag nemen (normaal mag dit wel als je het kleed besteld hebt).
Het zal wel allemaal meevallen en je oma heeft gelijk: niemand ziet van welk jaar het is. Het voornaamste is dat jij erin straalt en als je het gekocht hebt zal dat ook wel zo geweest zijn.
Ik heb ook tussen mijn bestelling en het moment dat ik het ben gaan passen getwijfeld, maar dat wauw-gevoel komt wel terug als je het nog eens in het "echt" ziet.
Groetjes

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik25-10-2011 14:29:05

Vind je het erg dat het een kleedje is van 2 collecties geleden?
Er is geen kat die dat gaat zien of weten !
De meeste modellen blijven toch ongeveer terugkomen in de nieuwere collecties, en sommige merken (vb marylise) hebben bepaalde jurken die ze altijd hebben, misschien al wel 5 jaar na elkaar.
Niet stressen, als jij het een mooi kleedje vond, dan maakt het toch niet uit van welke collectie dit is?
Of kan je dit kleedje misschien aan iemand laten zien en eens horen wat zij zeggen (vb collega die niet uitgenodigd wordt, of getuige ofzo?
Als je wil mag je het naar mij ook doorsturen, dan zoek ik een kleedje uit een nieuwe collectie dat 2 druppels water is zodat je er niet meer van moet wakker liggen

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik25-10-2011 14:33:16

Hey Gitte,

het is inderdaad niet leuk als je er achter komt dat ze je niet de waarheid hebben verteld. Maar... is die waarheid erg? Natuurlijk is dat erg persoonlijk, maar zelf vind ik niet dat je zo veel verschil ziet tussen collecties van verschillende jaren. Niet zoals in de confectie, waar er elk jaar andere kleuren en andere trends zichtbaar zijn. Behalve de enkele obsessieve bruid in spe die misschien ook op jullie feest aanwezig is, zal er niemand, maar dan werkelijk niemand, opmerken dat jouw kleedje van een eerdere collectie is.

Als je dit kleedje het perfecte kleedje vond voor jou, dan is dat nog steeds zo. Wanneer het ontworpen is, doet er dan toch niet echt toe? Ik heb zelfs van bruidjes hier op het forum gehoord die naar vorige collecties gingen kijken, omdat ze in de nieuwe collectie niks naar hun gading vonden.

Hopelijk kan je er vrede mee vinden, want het zou jammer zijn als je je kleedje hierdoor minder mooi zou vinden..

Lieve groetjes,
Hanne

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:40:10

Hey Gitte,

Echt niet van wakkerliggen meid! Ik denk dat dit gevoel wel normaal is. Zelf had ik ook mijn kleedje opgezocht op internet en op de foto vond ik het ook minder mooi en dan begonnen de twijfels ook op te treden. Ik moet pas teruggaan voor mijn volgende pas in februari, dus ik stress ook een klein beetje ;-). Toch ben ik er bijna zeker van dat als je teruggaat voor je volgende pas, je weer dat waw-gevoel zal hebben! Tenslotte heb je je kleedje daarvoor toch gekozen he. En niemand zal doorhebben dat het van 2010 is, tenslotte blijven de meeste modelletjes terugkomen zoals onze medebruidjes hierboven aangeven.

Dikke knuffel,
Evelien

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik25-10-2011 14:42:04

Ik denk dat de verkoopster toch de juiste collectie bedoelde, maar misschien verkeerd uitgelegd heeft. De nieuwe collectie die nu nog moet komen/aan het komen is, is die van 2012. De huidige is die van 2011. Als je vorige maand bent wezen kijken, kon dat dus niet anders zijn dan de huidige (2011) collectie of een oudere. Als de jurk van 2011 was, had ze niets moeten zeggen, maar omdat ze wel iets gezegd heeft, neem ik aan dat ze bedoelde dat het er eentje van de vorige collectie was (dus 2010). Volg je me nog???

Maar dit al moet toch helemaal niets geven, want zelfs de bruidjes die er midden in zitten, hebben geen idee of iets van de oude collectie of van de nieuwe collectie is. De twijfel van keuze is echter een bekend verschijnsel en kan je maar op 1 manier oplossen: teruggaan en vragen of je hem nog eens mag aanpassen en een foto van jou in de jurk maken. Dan kan je bij latere twijfelmomenten nog eens terugzien en weet je dat je goed zit.

Els
27-1-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:57:32

Hey, ik heb nadat ik gekozen had ook mijn jurk op internet gevonden en vond hem ook minder mooi, de persoon waar ik mee gaan kiezen ben vond het ook en zei dat het kwam omdat het op foto echt 'wit' was en mijne is ivoor omdat het model de jurk anders draagt (kraag ligt plat en staat bij mij recht) en omdat je zo kan zien dat ze onder de jurk op een krukje staat aangezien de sleep mini was en bij mij echt wel een héél stuk langer
als ik naar mijn eigen jurk kijk vind ik hem dan ook steeds terug prachtig dus kijk ik gewoon niet meer naar de foto op internet en haal me de jurk voor de geest zoalshij eruit zag toen ik hem gepast heb groetjes

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik25-10-2011 14:58:41

Hey Gitte,

Ik volg iedereen. Trek je daar helemaal niets van aan. Geen kat die dit gaat zien, laat staan weten. Mijn jurk is van de collectie 2011 maar ik weet nu al dat ze ook in de collectie van 2012 zit. Is het dan fout te zeggen dat ze van de "nieuwe" collectie is. Goh! Wat maakt het allemaal uit, al was mijn jurk van de collectie 2007 - 8 of 9, maakt echt niets uit. Ik weet dat ik me er heel goed in voelde en een wow-gevoel had en dat is het belangrijkste.
Dus, idd, hou je daar aan vast!!

Groetjes

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik25-10-2011 15:03:42

Hey Gitte ik snap niet goed waarom je dat zo erg vind dat je kleedje van 2010 is? Dat maakt toch niet uit meid? Zolang je maar het waw-gevoel had, das alles wat telt ! Je gaat schitteren en op je kleed hangt toch niet "2010" en zelfs dan nog zou het niet s erg zijn. Genieten meid - das de boodschap ! Tip: ga je kleedje nog s passen met een smoesje, je zal je direct veeeeeel beter voelen

Liefs, veroke

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik25-10-2011 15:44:13

Hoi Gitte!

Hier ook dezelfde reactie! Maakt niks niks uit van wanneer je jurk is, toen je hem aanhad was het dé jurk..en dat zal weer zo zijn als je hem weer aantrekt! 2009-2010-2011-2012, dat zijn maar cijfers, wat telt is je gevoel!
Ga niet meer kijken op internet naar je jurk, dat ziet er toch niet uit zoals in het echt, vertrouw op jezelf dat je toen de juiste beslissing hebt genomen.

Je gaat er stralend en super en fantastisch geweldig uitzien op je huwelijk! Dus niet meer piekeren en doorgaan!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik25-10-2011 16:04:39

Wat geeft nu van welk jaar het is!! Jij vind het mooi, prachtig en je voel jer er goed mee! Ben er van overtuigt dat niemand maar ook niemand op jou dag dit gaat zien....

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik25-10-2011 16:05:25

Hey,

Mijn jurk is na het op te zoeken ook van een vroeger collectie (2009)... Had in het begin ook het gevoel van, oei dat is wel erg.

Maar als je jou jurk mooi vind van welke collectie ook, niet te veel over piekeren (maar het is zeker herkenbaar). Als je het toen mooi vond zal dat gevoel bij de volgende pas zeker terug komen (en foto's van internet zijn steeds wel anders dan dat je de jurk zelf aan hebt.)

groetjes Ellen

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik25-10-2011 16:25:04

Hallo,

Ik zou er zeker niet van wakker liggen hoor. Echt niet. Mijn kleedje was ook van enkele collecties terug maar dat ziet echt niemand! Als het jouw droomkleedje is moet je dit zeker doen, niet twijfelen!

Groetjes
Annelies

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik25-10-2011 21:09:22

Mijn kleedje was zelf een gewoon kort gala-kleedje, niet uit een collectie ofzo en ik heb geweldige reacties gekregen en had echt een wauw-gevoel! Natuurlijk wel met opvallende juwelen etc, zodat je echt zag dat ik trouwde. Het maakt niks uit dat het uit een oude collectie is! Tenslotte als het is om wat andere mensen zullen denken, alsof iemand weet van welke collectie het is of dat het hun uitmaakt :) zolang jij maar straalt! Have fun en niet teveel zorgen maken:)

Dorine

Meld misbruik25-10-2011 21:47:36

Dat is normaal hoor dat er een gedeelte van de vorige collectie meegaat na het jaar nadien. Dus in de collectie die nu loopt 2012 zit er een deel 2011. En geloof mij er zal niemand zijn die het zal opvallen. Slaap maar op je twee oren, je zal stralen, niet twijfelen!!

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik25-10-2011 22:12:51

Sorry, ik snap dit niet. Je wil toch gewoon een mooi kleed, zelfs al is dat van een collectie van tien jaar geleden, wat geeft dat nu? Ik ga mij hier niet populair maken, maar je moet toch echt kunnen relativeren, als dit het ergste is dat in je leven gebeurt, mag je van geluk spreken. Er schrijven hier geregeld mensen over vrienden of familie die kanker hebben, een ongeval krijgen of sterven, en er sterven elke dag honderden kinderen van de honger.
Ik wens iedereen veel succes met haar/zijn huwelijk, maar laat ons niet vergeten wat belangrijk is: trouwen met de liefde van je leven, of dat nu in de nieuwe of een vorige collectie is, of in een kleed dat officieel geen trouwkleed is.

Lotte
23-6-2012
 Meld misbruik26-10-2011 7:22:16

Gitte,

ik zou hier echt niet zwaar aan tillen hoor. Het is toch niet belangrijk uit welke collectie je kleedje komt? Het mijne zat in de collectie van 2010, 2011 én 2012. Dat stoort mij helemaal niet. Het belangrijkste is toch dat je je droomkleedje gevonden hebt?
De foto's van mijn kleedje op internet zijn te lelijk om te laten zien (ech waar). Ik dacht toen ook even: heb ik dàt kleed gekozen???
Maar als ik het aanheb, dan is het voor mij mijn droomjurk. Ik sta ook veel beter met mijn kleedje dan het model op internet, al zeg ik het zelf
Dus kop op en trek het je niet aan. Zoals Kristien zegt: er zijn veel ergere dingen in het leven.

Groetjes
Lotte

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 7:28:45

hey

mijn kleed is ook van enkele collecties geleden, maar ik vind dat niet erg, (qua prijs komt het me beter uit, en ik vond het super mooi.) de kleedjes van die ontwerper van de collectie nu vond ik het kleur zelfs minder mooi (heb geen wit kleed).
niemand die het zal zien hoor.
Ik draag nu ook kleren die ik al 5 jaar heb, niemand die het merkt, want soms vragen ze nog van welke winkel het komt en dat is met een trouwjurk net zo.

geniet erven

karen
15-9-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:27:50

Hé,

Ik vond dit heel herkenbaar. Mijn kleedje is zelfs nog ouder dan eentje van 2010. Heb het er ook heel lang, heel moeilijk mee gehad maar er is geen enkel kleedje dat ik mooier vind dan het mijne dus.... Bij mij hadden ze ook niet gezegd van welk jaar het kleedje was maar het is dus inderdaad zo dat er altijd een aantal kleedjes zijn die meerdere jaren meegaan. En dan nog wie gaat dat zien. Er gaat je niemand komen vertellen dat je een oud kleedje aanhebt hoor. Ik wens je nog veel plezier met de verdere voorbereidingen en weet dat je gaat stralen in je jurk!!!!

gitte
11-8-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:53:15

Hey mede bruidjes,

bedankt voor alle steun en het heeft me echt geholpen!
heb voor volgende week terug een afspraak gemaakt voor te gaan passen en dat gaat mij erg helpen denk!!

Bedankt!!!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik26-10-2011 23:52:22

niet mee inzitten idd, ik heb bvb zelf geen flauw idee of mijn jurk van deze of een vorige collectie was, ik heb daar ook niet naar gevraagd want ik vond de jurk top en dat was het enige wat telde.

succes met het her-passen en neem zeker een foto, ik heb vaak naar de mijne gekeken hoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info