Nu Online
Momenteel zijn er 245 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familie-ruzies :-(

25-10-2011 21:22:40
Mijn 'schoon'vader komt niet naar ons feest omdat er ruzie is tussen hem en zijn zoon (niet mijn ventje). Ze hebben elkaar 8 jaar niet gezien. Er is ook ruzie tussen hem en mijn 'schoon'moeder.
Zelfs 1 avond kunnen sommigen niet opbrengen voor hun eigen kind.
Ze kwamen ons dit vrijdag zeggen omdat ze het ongepast vonden het per sms te zeggen.

Carmen
12-1-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 533

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 21:41:48

Heyla, die familie-ruzies... dat is echt NIET plezant! Wij hebben ook een heel leuke familielid (de tante van mijn mama) die we meer zien dan mijn grootouders/tantes, maar helaas niet kunnen uitnodigen omdat anders de helft van de familie niet gaat komen... !! Nja, ik denk dat er bij veel feesten wel altijd iemand moeilijk zal doen...

Groetjes
Alessia

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 7:03:55

bij ons is dat ook wel. de ene wil niet naast de ander zetten. wij hebben het ons niet aangetrokken, we hebben wel walking dinner ingepland, dan moet niemand naast niemand zitten en kunnen ze desnoods aan de andere kant van de zaal staan.

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik26-10-2011 8:03:48

Als ouder moogde toch wel efkes iets forceren he

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik26-10-2011 8:45:51

de zus van mijn mama is ook niet welkom volgens mijn oudste zus en mijn papa maar ik heb haar toch uitgenodigd. heb het erbij gezegd, het is ons feest en wij vragen wie wij erbij willen, degene die dan het kind willen uithangen en eens 1 avond niet normaal kunnen doen moeten dan zelf maar thuisblijven. ik sluit niemand buiten en zal ook op niemand boos zijn die er niet bij zal willen zijn maar ik sta op mijn principes, ons feest dus onze wensen en gasten.
ik kan dus goed begrijpen voor je dat het niet zo leuk is maar je schoonpapa is toch zo vriendelijk geweest het tenminste in uw gezicht te komen uitleggen dus das toch al veel.
mss kan je hem nog overhalen door hem ergens aan een tafel te zetten niet te dicht bij je schoonmama en schoonbroer? ik duim voor je dat het toch lukt.veel succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-10-2011 8:59:32

Dag Carmen,

Ik denk dat het vaak voorkomt...ook bij ons is het toch wat wringen hoor.
De ouders van mijn verloofde zijn gescheiden en zeggen enkel van ver nog goeiedag tegen elkaar uit beleefdheid (omdat ze niet anders kunnen als de kinderen er bij staan dus). Wij dachten ook eerst te dineren met de 'suite' maar gezien die groep te 'klein' was...hebben we het gewoon afgeschaft omdat we anders ook 'last' hadden met tafelindeling...x wil niet bij y aan tafel, z zou dan bij x aan tafel moeten enz enz enz...

Onze zaal zal ingedeeld zijn in een lounge-corner, de dansvloer en langs de andere kant enkele gewone tafels met stoelen voor de 'oudere' garde...en als ze dan kort bij elkaar zitten x en y...so be it! Ga het mij niet aantrekken :-)! Voor 1 nacht moeten ze zich maar gedragen!

Natuurlijk ja...als ze zoals bij jou echt beginnen dreigen van als die komt, komen wij niet...dat is een dilemma! En ik kan je gevoel snappen...waarom doen ze zo moeilijk? Kunnen ze nu voor 1 keer niet gewoon 'normaal' doen...
Ik leef met je mee! Laat de sfeer er zeker niet door verknallen, het is jullie dag!

vele groetjes

Sandra

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik26-10-2011 16:03:05

hier ook zo'n geval. Ik heb besloten de oudste zus van mij ma niet uit te nodigen omdat zij het nodig vindt om bij mijn vader over mijn ma te gaan roddelen (mijn ouders zijn gescheiden). Haar man is eigenlijk dan nog eens een vies ventje (zit altijd te potelen) en hij heeft vroeger "wat" geprobeerd bij andere zussen van mijn ma (wat dus zeer ongewenst was). Daarbij komt nog eens dat hij onze zonen steeds zit te treiteren tot ze zitten te huilen. Nu komt puntje bij paaltje, een andere zus van mijn ma komt niet goed overeen met mijn ma hare nieuwe vriend. Nu hebben ze het verzonnen: als die oudste zus niet mag komen, dan overwegen zij om ook niet te komen, met als reden dat ze solidair willen zijn, maar eigenlijk willen ze gewoon ons ma dan wat "kloten" omdat ze hare vriend niet moeten.
Ik heb zelf geen problemen met hem, en wij kunnen aan hem alles vragen.
Nu ze doen maar hoor! Ik laat mij echt niet chanteren, en ik krijg de feestzaal wel gevuld met mensen die wel echt naar ons huwelijk willen komen.

kim
7-7-2012
 Meld misbruik26-10-2011 17:30:08

Hey Carmen,

dit is echt wel erg dat ze door een ruzie niet willen komen!
Kan je ventje niet met hen gaan babbelen ?
Duidelijk maken dat die dag om jullie draait en niet om andere en hun ruzies...
Als ze dan nog echt geen moeite doen om 'ruzies bij te leggen voor 1 dag' is dat wel héél erg! Dan moeten jullie - hoe moeilijk dit ook is - feest vieren met mensen die wél moeite doen om jullie dag mee te maken!

Hopelijk komt alles nog in kannen en kruiken :-)

Groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 17:44:56

mja hier zit ik met hetzelfde probleem ongeveer hoor! mijn 'schoon'ouders zijn gescheiden... families kunnen elkaar echt niet uitstaan! ook die dag niet...

en zo nog wel wat problemen daar rond

gitte
11-8-2012
 Meld misbruik26-10-2011 21:02:58

hey,

bij mij is het ook van het zelfde maar dan met mijn ouders.
mijn vader en moeder zijn al van zolang ik weet gescheiden en vroeger ging het nog maar nu met de laatste nieuwe vriendin van mijn vader gaat het echt niet goed. En zij (die vriendin ondertussen nu een 7 jaar) wilt totaal niet in de buurt van mijn moeder komen of er gebeurd iets beweerd ze altijd. Ik ben door haar ook een paar jaar zelfs niet bij mijn vader geweest omdat er altijd wel een of andere ruzie door haar volgde en we zagen elkaar alleen nog maar op familiefeesten bij de bomma. Omdat ik trouwen toch heel wat vind ben ik ze het daarom persoonlijk gaan zeggen en dit vond hij wel heel fijn. Maar ja zij deed weer moeilijk om mijn moeder over dat ze het niet kan uitstaan in de zelfde kamer te zijn enzovoort.Nu mijn moeder is ook geen heilige maar het is en blijft mijn moeder en mijn vader blijft mijn vader en ik heb ze er ook heel graag allebei bij. Mijn bomma (moeder van vader) vind dit ook heel erg en heb tege haar gezegt dat ik heel graag had dat hij ook kwam en dat ze het voor hun dochter maar is allemaal aan de kant moeten zetten en zij vond dat ook. Ik hoop dat ze dat ook doen en dat ze daar ook geen ambras gaan maken want als ze zoiets verpesten voor mij dan doe ik ook geen moeite meer.

ik hoop dat ze bij u ook inzien dat het een speciale dag is voor jullie dat maar 1 keer plaats vind en dat ze daar hun verschillen kunnen bijleggen. Ik weet hoeveel zeer dit kan doen!! Maar laat dit je geluk niet verpesten en geniet van je dagje en het is hun verlies als ze daar voor kiezen want dan missen ze een geweldige ervaring in jullie leven!!!

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik26-10-2011 21:38:03

Gaan praten haalt echt niets meer uit. Alles is al zo veel keer gezegd.

Er zit niks anders op dan ons er bij neer te leggen.
Ik neem mezelf sowieso voor om te 'feesten' met diegene dat het wel de moeite vinden om te komen naar ons huwelijk.
Maar toch zullen er dingen zijn die blijven knagen. Zij zullen niet op de videovragen op het feest antwoorden enzo. Geen foto in de gigantische fotokader, .... Achja ....

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 8:42:22

Ongelooflijk bij hoeveel families er echt zo 'vetes' zitten é...
Lieve Carmen, amuseer je inderdaad met de mensen die er echt en oprecht bij willen zijn!
Het is een onaangename situatie, maar laat er jullie dag niet door verknallen...

Geniet toch nog van je laatste voorbereidingen é ;-)!!

groetjes

Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik28-10-2011 16:03:51

Het is blijkbaar geen uitzondering meer, ook bij ons verwachten wij de nodige problemen.
We hebben wel nog 301 dagen op de teller staan. Mijn ouders zijn ook gescheiden EN wij zijn een echt Belgisch koppel, ik NL en mijn toekomstige FR. En er zijn altijd wel mensen die daarover opmerkingen maken.

Wij hebben ook onmiddellijk duidelijk gemaakt dat het ONS feest is en dat iedereen daar respect moet voor hebben. Wie niet wil komen, dat is dan jammer voor hen maar wij laten onze dag daar niet door verpesten.
En ik weet zeker dat de afwezigen zich dat nog lang zullen beklagen!

Succes bij de voorbereidingen ladies!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...