Nu Online
Momenteel zijn er 686 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

betalen om trouwjurken te passen?

25-10-2011 21:29:08
Hallo allemaal,

met nog een jaartje te gaan, zou ik stilletjes aan een jurk willen gaan kiezen. ik heb nog echt geen idee wat of hoe, dus ik kan mij indenken dat ik misschien naar verschillende winkels zou moeten gaan. Nu heb ik gehoord dat men geld vraagt om te passen en wanneer je in die winkel je jurk koopt, trekken ze dat bedrag er weer af. Klopt dat? en kan dat :-)? En hoeveel is dat dan? want dan is dat weggegooid geld als je daar niets koopt.
Alle ervaringen zijn welkom, ik ben van Schoten dus zou in deze omgeving eens willen gaan rondkijken.

merciekes!

Evi
27-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1673

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 21:30:50

Nog niet van gehoord en nog nergens tegengekomen en ik ben al op jacht geweest ;-).

Groetjes!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2011 21:36:57

Ik denk ook dat het vrij uitzonderlijk is dat je moet betalen! Je kunt het wel altijd eens vragen als je toch zeker wilt zijn, maar ik denk toch niet dat het veel voorkomt...

Groetjes
Alessia

T & E
17-8-2012
 Meld misbruik25-10-2011 22:10:59

Bij Lilianne Claes in Herentals was dat vroeger idd zo volgens mijn moeder,maar nu praat ik wel over heel wat jaartjes geleden en toen moest je 1000bef,toen nog, betalen.

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik25-10-2011 22:35:35

ben naar 2 winkels gaan passen, heb nergens moeten betalen
(maxim's couture in Mechelen en Haute couture Jetty in Melsele)
bij beigen heel goede ervaring gehad en in de 2de heb ik ook mijn kleedje gevonden en besteld

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik25-10-2011 22:36:24

Nog nooit van gehoord!!!

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik25-10-2011 22:52:21

Nog nooit van gehoord :o) Je kan het voor de zekerheid eens checken, maar ik ben zeker dat je je hierover geen zorgen moet maken. Het zou inderdaad weggegooid geld zijn als je meerdere winkels doet.

Veel plezier bij het passen!

Evelien
4-8-2012
 Meld misbruik26-10-2011 6:51:39

Ik heb gehoord dat ze dat vragen bij Le Chapeau in Antwerpen. Ben er zelf niet geweest dus zou het niet weten. Ben zelf bij Cermo in Turnhout geweest en daar vroegen ze het niet ! Succes en geniet van het passen en kiezen !

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 7:00:16

nog nooit van gehoord, tzou tegenwoordig ook niet meer klantvriendelijk zijn.

Gitte
28-10-2011
 Meld misbruik26-10-2011 7:12:24

Geen zorgen maken! Dat is iets van vroeger. vroeger mocht je ook enkel passen als je kon bewijzen dat je gaat trouwen (papier van de gemeente) om te vermijden dat iedereen zomaar eens gaat passen .

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-10-2011 8:54:46

Dat was misschien iets van vroeger, maar ik heb ook al gehoord dat het zou terugkomen.
Maar dat was toen een artikel over Australië, en het zou me verbazen als je daar zou gaan passen.
Het ging toen ook niet enkel over trouwjurken, maar kledij in het algemeen. Blijkbaar is het daar dé trend geworden om in dure winkels te gaan passen, maar de kledij dan zelf na te maken, of ergens de goedkopere versie te gaan zoeken. Omdat heel wat dure kledij beschadigd werd, zijn er dus een heel deel winkels begonnen met te vragen om te betalen voordat je past. Koop je het kledingstuk, dan wordt dat bedrag van je aankoop afgetrokken en heb je het dus niet extra betaald. Anders ben je het bedrag kwijt.
Wel jammer voor de mensen die met de beste bedoelingen eens zo'n dure winkel binnenstappen (bijvoorbeeld voor een trouwfeest), en dan moeten betalen per pasbeurt...

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 9:12:23

Ik heb ook niet moeten betalen om te passen.

Marjon
20-7-2012
 Meld misbruik26-10-2011 9:55:55

Ik heb ook niet moeten betalen voor te passen en ik ben al gaan passen bij Le Chapeau in Antwerpen en volgende week bij Koonings en daar hebben ze mij ook niks van gemeld.

groetjes

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik26-10-2011 10:27:42

Ik heb nog gehoord dat ze bij La Sposa in Roeselare 25€ vragen, wat ze dan afhouden van de factuur indien je daar koopt. Maar ik weet niet of dit waar is...
Als je belt om afspraken te maken, kan je dit gewoon s vragen, maar ik denk niet dat dit de courante werkwijze is!

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik26-10-2011 11:53:01

Ik heb bij La sposa in Roeselare niks moeten betalen.

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik26-10-2011 11:53:11

nele
26-11-2011
 Meld misbruik26-10-2011 13:07:47

ik ben ook naar la sposa in roeselare geweest en heb niks moeten betalen om te passen

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik26-10-2011 13:55:41

Hallo,

Ik heb dit ook al gehoord, maar ben tot nu toe nog geen zaak tegen gekomen waar je iets zou moeten betalen. Meestal bel je op voorhand voor een afspraak, moest het zijn dat je pasgeld moet betalen zullen ze dit wel vermelden... Maar als ik naar de andere reacties kijk denk ik dat dit in de meeste zaken niet gedaan wordt.

Ik ben bij Mia Monta in Zottegem geweest en daar moet je ook niet betalen

Groetjes
Annelies

Evi
27-10-2012
 Meld misbruik26-10-2011 21:52:15

Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik moet dus blijkbaar geen schrik hebben :-)

Maar ik ben er nu wel achtergekomen dat je een afspraak moet maken om naar een winkel met bruidsjurken te gaan, dat had ik ook nog niet door :-) Tja, je trouwt niet elke week, dan weet je dat allemaal niet eh ....(ik toch niet ;-) )

maria

Meld misbruik26-10-2011 22:15:09

er is sprake dat ze dit terug gaan invoeren , gewoon omdat de kleinere zaken niet kunnen opboxen tegen de grotere winkels, deze houden dat nog tegen , maar zoals gezegd de kleinere winkels krijgen mensen om te passen, maar daarom kopen ze bij hen nog niet en ze willen zich toch een beetje gecompenseerd zien voor de tijd die ze erin steken , het zou eventueel kunnen terugbetaald worden als ze daadwerkelijk daar kopen , voila dat is den uitleg die ik gekregen heb in één van de winkels (waar ik trouwens niets moest betalen om te passen maar daar dus wel over die invoer mogelijkheid gehoord heb )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info